Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Ak huge bubble factor

9 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
235 Weergaven
Erik212
PokerStrategist

Ik twijfelde hier een beetje of mijn range hier niet nog tighter is dan AK. Zit hier op de bubble en heb een middenstack.

PokerStars - $1.36+$0.14|400/800 Ante 50 NL - Holdem - 8 players
Hand converted by PokerTracker 4: http://www.pokertracker.com

UTG+1: 11.81 BB
MP: 6.51 BB
MP+1: 17.86 BB
CO: 6.13 BB
BTN: 11.07 BB
SB: 6.28 BB
BB: 14.66 BB
Hero (UTG): 10.06 BB

8 players post ante of 0.06 BB, SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 2 BB) Hero has Ad Kd

Hero ?

Beantwoorden
Citeren
8 reacties
Wolfske
Poker Player

First in push
Je hebt veel FE .. en vooral die andere gaan heel tight moeten zijn .. de bubbelfacor is nog niet huge uiteindelijk en AK doet het gewoon nog heel goed first in

Beantwoorden
Citeren
Erik212 Topicstarter
Erik212
PokerStrategist

Er zitten wel veel mensen achter me die me kunnen busten met hun stack en met 99 in hun hand wat dus gebeurde :P. En het is zaterdagavond dus de tegenstanders hebben geen idee dat ze tight moeten callen. Dat maakt het extra tricky. Maarja denk inderdaad wel dat AK folden beetje overdreven is.

Beantwoorden
Citeren
Wolfske
Poker Player

dat is ook -ev voor hun hoor .. dat is het klote aan die microstakes, die apen kennen geen ICM en laat dat nu net iets negatief zijn (voor een keertje is weinig kennis ook een nadeel voor ons)

Maarja kans dat die bigstacks hier net een pocketpair vinden is wel klein genoeg normaal gezien

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

Met ICM/BF moet je ook naar de grootte van de shortstacks krijgen. Hier is er echt nog niemand die supershort is. Dus met je 10 BB lig je echt niet zover voor op de kleinste stack die 6 BB heeft. Bovendien zit jij de komende 2 handen in de blinds. Je kan hier dus imho echt niet folden, zelfs al denk je dat er te wijd gecalld kan worden.
Al eens in SNGWiz gegooid ? BTW, is ook handiger als je de hand gewoon post in #chips, want nu moeten we zitten rekenen als we het in een ICM/Nash calculator willen gooien.

Beantwoorden
Citeren
Erik212 Topicstarter
Erik212
PokerStrategist

Oke zal volgende keer in chips posten. Heb net Sitngo Wiz aangeschaft, mijn trial was verlopen. Hij geeft bij mij nadat ik de ranges heb aangepast AK+ en JJ+ aan als push, dus dan valt die er net binnen.

Beantwoorden
Citeren
solartje
Poker Player

hey erik,

agree met wat viperPP zegt.
welke callranges heb je ingesteld om tot die pushrange te komen?
misschien dat je een foto kan posten van je instellingen zodat we de callranges eens kunnen nagaan.

je moet hier wel tight zijn utg, maar AK first in folden doe je naar mijn weten nooit. verwonderd me zelf dat die range zo tight is.. ik push daar 99+/AQ+ op gevoel. is nu worst case dat een bigstack called en je verliest. vaak zal niemand callen, of als één van de shortie's called en zou verliezen lig je nog steeds niet uit het tornooi en als je wint vs shortie, sta je chipleader. gewoon unlucky dat je nu net tegen worstcase zat. Denk niet dat er in 45man ooit situaties zijn waar je AQs/TT+ first in moet folden.

Beantwoorden
Citeren
Erik212 Topicstarter
Erik212
PokerStrategist

Ik heb het op deze manier ingesteld:

Ik weet dat ze nog een stuk tighter moeten zijn, maar het was zaterdagavond en denk toch dat ze te los gaan callen, vandaar deze ranges.

Beantwoorden
Citeren
solartje
Poker Player

ik zou sommigen wat tighter maken ( de shorties, die hebben te grote BF) en sommigen misschien klein beetje looser (blinds, die hebben kleinere BF) (denk dat er maar zelden tafels zijn waar echt ALLE spelers loose zijn. je hebt altijd wel paar spelers die zich gewoon ITM willen folden).

ik blijf bij men stelling dat ik daar TT+/AQs+ push op loose tafels.
op tighte tafels 99+/AQo+/AJs+

vind het niet onbelangrijk om te noten dat jij hier UTG zit en je percieved pushrange dus veel sterker is , dan als je vanuit MP zou pushen. spelers gaan jou zowiezo een heeel tighte range geven door je positie, waardoor je of het nu weekendvissen zijn of niet, toch tighter gecalled word dan als je vanuit mp zou pushen

Beantwoorden
Citeren