Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

AKs bubble play

5 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
281 Weergaven
jova23

Is dat beter dan mijn vorige veel te loose 55 call?
achteraf bekeken niet hè

No Limit Holdem Tournament
4 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com
$1.32+$0.18

Stacks:
CO Sunsishine (3,940) 26bb
BTN Rowita (6,215) 41bb
SB barcellos10 (2,085) 14bb
BB jovami23 (1,260) 8bb

Blinds: 75/150

Pre-Flop: (225, 4 players) jovami23 is BB K♠ A♠
1 fold, Rowita raises to 450, barcellos10 goes all-in 2,085, jovami23 folds, Rowita calls 1,635

Flop: 3♦ 8♣ 5♠ (4,320, 2 players, 1 all-in)

Turn: 7♠ (4,320, 2 players, 1 all-in)

River: 3♠ (4,320, 2 players, 1 all-in)

Final Pot: 4,320
Rowita shows a pair of Threes - lower kicker
9♦ 10:heart:
barcellos10 shows a pair of Threes
J♠ A♣

barcellos10 wins 4,320 (net +2,235)

Rowita lost 2,085

Beantwoorden
Citeren
4 reacties
1d4BestByTest

Wat doet die uitleg er boven, maar dit lijkt mij wel fold. Normaal zou je zeker vs sb all in willen gaan, maar met de bu al in de hand, verandert de situatie drastisch. Aangezien de bu hier waarschijnlijk meestal gaat callen.

Als 2grotere stacks voor je sowieso clashen op bubble. Kan je als standaard sowieso wel alle unpaired handen folden en denk dat QQ hier ook wel fold is. Dus iets van KK+ call.

Als je read hebt, dat de bu veel stealt en de sb eventueel wide gaat restealen, zou QQ ook wel kunnen, maar dit is maar wat op gevoel en bij 9mans weet ik niet of dat zo goed zit.

Maar AK lijkt mij wel vrij standaard fold.

Zelfs in deze situatie dat best goede situatie is. Bubble je in 50procent van de gevallen . Kom je in 25procent van de gevallen ongeveer nog steeds als shortie itm en in 25procent van de gevallen. Ben je 3/4 met shortie nog steeds 1.5k ongeveer.

Bij fold ben je 37procent itm en 63procent wel vrij hopeloos, maar heb je nog wel steeds tijd.

Is dus in ieder geval nog stees zeer marginaal of zelfs -EV, geen zin uit te rekenen, maar indien je vs pocket pair zit, sta je er nog veel slechter voor. Of ook als de button sterkere hand dan sb, maakt call slechter

Beantwoorden
Citeren
edwardwelsh

Oorspronkelijk gepost door jova23
achteraf bekeken niet hè

Best afleren om naar de uitkomst van de hand te kijken. Aangezien we hier shortstacked zijn kan je bij 1 villain makkelijk callen of overpushen. Maar aangezien Barcellos ook in de hand komt kan je hier makkelijk folden.

Je ziet hier meestal tegen een pocketpair en Ax hand waardoor je weer een out minder hebt.

Beantwoorden
Citeren
solartje

weinig toe te voegen.

AK fold ik hier, omdat ik niet denk dat die bigstack nog gaat folden.
zelfde principe als de 55. Je krijgt gratis equity door hun te laten clashen.
Basic ICM.

Alsk een tip mag geven, steek wat tijd in het beheersen van ICM.
ZEKER als je 9man sng's speelt, waar ICM 90% van het hele game is.
in MTT'sng kan je er nog vanaf komen zonder ICM kennus, al zal je daar ook ICM moeten leren, maar op de 9 man, is het ECHT een must, anders ben je een vogel voor de kat.

1/ lees even wat over ICM. wat is het, hoe werkt het, wat doet het, waarom gebruik je het, waar gebruik je het.
2/ Download het programma op deze site, om ICM te oefenen en steek daar even wat tijd in.

1 uurtje ICM / dag gedurende een maand, en ik garandeer dat je dubbel zoveel winst maakt.

Beantwoorden
Citeren
jova23 Topicstarter
jova23

ok zal ik doen man!

Beantwoorden
Citeren