Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

AQs op de bubble

16 Berichten
7 Gebruikers
0 Reacties
640 Weergaven
Cupcake88
PokerStrategist

GAME #5118136146: Texas Hold'em NL Tournament 2013-09-21 14:56:59
Table Santiago, 812137825, 6120130652 (Tournament: Santiago Buy-In: $0.20+$0.04)
Seat 1: Mofisher ($1,110.00 in chips)
Seat 7: Heureka88 ($1,550.00 in chips)
Seat 8: malawiki6 ($380.00 in chips)
Seat 9: redpimple119 ($11,960.00 in chips)
Heureka88: Post SB $150.00
malawiki6: Post BB $300.00
HOLE CARDS
Dealt to Heureka88 [CQ CA]
redpimple119: Call $300.00
Mofisher: Fold
Heureka88: Call $150.00
malawiki6: Check
FLOP [DK C2 H6]
Heureka88: Check
malawiki6: Check
redpimple119: Bet $600.00
Heureka88: Fold
malawiki6: Fold
SUMMARY
Total pot $1,500.00 Rake $0.00
redpimple119: wins $1,500.00

Beetje irri dat de HH niet geconvert kan worden. Komt van IPoker. Is deze call goed om te proberen malawiki uit te schakelen of had ik all-in moeten gaan?

Beantwoorden
Citeren
15 reacties
Wolfske
Poker Player

pay out structuur ???

Beantwoorden
Citeren
Okkernootje
PokerStrategist

Lijkt op een 10mans, wat dit de bubble maakt. (15000 punten totaal).

Fold pre. ICM heavy spot. Dit zijn hele dure chips die je verliest en je geeft de andere shorty's hiermee jouw equity weg.

- Malawiki is praktisch all-in (mooie fold daarna trouwens voor 80 chips left :f_love: ) en anders is hij daarna alsnog Small Blind
- Mofisher is eerder aan de beurt met afblinden dan jij

Beantwoorden
Citeren
Cupcake88 Topicstarter
Cupcake88
PokerStrategist

Ja het is een 10-mans sit n go. Ik had de small blind al betaald, wat me deed besluiten tot een call. Ik had verwacht dat malawiki all-in zou gaan en redpimple zou callen, waardoor ik 80 zou moeten bijleggen om de hand met redpimple uit te checken.

Beantwoorden
Citeren
Cupcake88 Topicstarter
Cupcake88
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Wolfske
pay out structuur ???

Een standaard 50-30-20 procent payout.

Beantwoorden
Citeren
WilcoDP
PokerStrategist

Preflop fold.

Zoals gespeeld: flop fold.

De big stack is bezig de short stack eruit te werken, waarna je in het geld zit. Niet mee bemoeien, maar het cadeautje in stille dankbaarheid aanvaarden.

Beantwoorden
Citeren
Wolfske
Poker Player

als die limper een vis is push ik easy btw. Alst een maniac is twijfel ik al vrij hard.. mja pbb wel push gewoon.. 50% payout on top, ben geen expert maar de icm gaat hier toch ook niet belachelijk sick zijn ofzo ? je wil gewoon eerste worden .. /care derde denk ik dan zeker met zo'n goeie hand (obv ga je marginale handen wel snel folden dan..)

Beantwoorden
Citeren
WilcoDP
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Cupcake88
Ja het is een 10-mans sit n go. Ik had de small blind al betaald, wat me deed besluiten tot een call. Ik had verwacht dat malawiki all-in zou gaan en redpimple zou callen, waardoor ik 80 zou moeten bijleggen om de hand met redpimple uit te checken.

Het is niet in redpimple's belang om de bubble te laten barsten. Hij gaat hem dan ook maar zelden met je uitchecken als hij slim is.

Beantwoorden
Citeren
Wolfske
Poker Player

kan iemand mij uitleggen waarom jullie folden ? Daar begrijp ik nu geen reet van .. :P

Beantwoorden
Citeren
WilcoDP
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Wolfske
kan iemand mij uitleggen waarom jullie folden ? Daar begrijp ik nu geen reet van .. :P

Het verschil in geld tussen cashen en niet cashen is gigantisch groot.

In geval van een fold cash je bijna zeker.
Pushen en verliezen (niet cashen dus) kost veel geld t.o.v. folden.
Pushen en winnen levert relatief weinig geld op t.o.v. folden.

Beantwoorden
Citeren
Cupcake88 Topicstarter
Cupcake88
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door WilcoDP

Oorspronkelijk gepost door Cupcake88

Het is niet in redpimple's belang om de bubble te laten barsten. Hij gaat hem dan ook maar zelden met je uitchecken als hij slim is.

Oké, maar ik ervaar toch dat er bijna altijd uitgecheckt wordt. Het is wel een 24 cent SNG he, misschien is wat jij zegt iets wat meer voorkomt op hogere stakes?

Beantwoorden
Citeren

pushen is hier zeker geen optie. Kans isheel klein dat die limper nog fold na een push van jou. Je staat al 2e in chips, dus aan het verdubbelen van je stack heb je hier niet zoveel.

Dan fold of call. Denk dat callen de beste optie is. Zo heb je een grotere kans om samen met de bigstack de shorty uit te schakelen. Als bigstack bet zul je wel heel vaak moeten folden op de flop natuurlijk, tenzij je TPTK+ hebt op een niet al te drawy board, waar je dan wss wel genoeg (fold) equity hebt als je allin gaat.

Beantwoorden
Citeren
Wolfske
Poker Player

wauw ff bekeken, hoe lelijk is die spot lol .. je moet idd preflop folden blijkbaar. Bah die games speel ik nooit lelijk gewoon :P

Beantwoorden
Citeren
solartje
Poker Player

lol wolfske. nu snap je why ik zo'n nit ben :P heb die games 2 jaar gespeeld.
is idd easy fold pre. pushe daar enkel QQ+ denk ik. (maar men stt icm is al wat verroest)

Beantwoorden
Citeren
Nagger82
Oldschool Grinder

Hi guys,

(eindelijk nog eens een fullring hand :D , keep posting'em)

Je zit hier inderdaad met een zeer ICM heavy spot.

In deze situatie spreken we van een 'Folding War'. De stacksizes dicteren hier de wet. Winning chips zijn te weinig waard tenopzichte van losing chips.

Er zijn hier twee zeer risk averse spelers, jij en de limper (uitgezonderd tegen de shorty want winning chips brengen je ITM, losing chips busten je niet). De bigstack kan makkelijk cEV met iedereen in de clinch gaan gezien hij bijna zeker is van winst. De shortstack mag hier ook blij zijn met een cEV situatie gezien het water hem tot aan de lippen staat.

Jij en de limper echter kunnen niet tegen elkaar en tegen de bigstack clashen zonder dat jullie the nuts hebben gezien de losing chips hier (lees busten) hier heel duur zijn gezien de shorty.

Dit zijn situaties waar je een folding war speelt en wanneer je het goed doet vaak tweede zult worden. Eens de shorty bust ben je niet meer risk averse tegen de oorspronkelijke limper, je bent ITM en zijn chips zijn bijna rechtstreeks een tweede plaats waard. Tegen de bigstack blijf je dan iets meer risk averse. Uiteraard komt er ook een punt waar de blinds zo hoog worden dat je dan wel weer tegen beiden wijd moet callen.

Deze situatie is zo extreem door de extreme stacksizes. Wanneer je bijvoorbeeld met vier gelijkere stacks de chiplead kunt nemen en daardoor max. folding equity genereren, dan kun je looser dan Nash zijn.

Grts Nagger

Beantwoorden
Citeren
Cupcake88 Topicstarter
Cupcake88
PokerStrategist

Bedankt voor het uitgebreide antwoord! :)

Beantwoorden
Citeren