Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

BU vs agro 3-bet A7o

20 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
298 Weergaven

Poker Stars, $1.36 Buy-in (75/150 blinds) No Limit Hold'em Tournament, 8 Players

BB: 1,075 (7.2 bb)
UTG+2: 4,830 (32.2 bb)
MP1: 1,285 (8.6 bb)
MP2: 1,509 (10.1 bb)
MP3: 1,335 (8.9 bb)
CO: 3,040 (20.3 bb)
Hero (BTN): 4,018 (26.8 bb)
SB: 3,021 (20.1 bb)

Preflop: Hero is BB with A 7
6 folds, Hero raises to 300, SB raises to 1200, BB folds

SB is een 21/18/19 speler (VPIP/PFR/3bet) over 50 handen. Hij heeft mij in 37 keer dat ie kon 3-betten dus 7 keer ge-3bet.

Hoe speel ik hier? minraise/fold, minraise/shove?, push, fold?

Beantwoorden
Citeren
19 reacties

weet niet hoe de hand gaat :D

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

heb mijn post geedit

Beantwoorden
Citeren
Manuel8043
PokerStrategist

Ik fold hem hier preflop, maar weet niet of het goed is.

Beantwoorden
Citeren

lastig handje...je staat vaak voor tegen zijn 3bet range, maar weet niet of je hem dan ook kan callen voor 20BB.

lastig.

misschien is A7o dan nog gewoon net een fold pre tegen hem. als er antes in het spel zaten zou ik minraise call spelen..

het gaat er eigenlijk om, met wat voor handen zie je hem hier 3bet shoven?

edit: even in icmizer gegooid

www.pokericmcalculator.com/icmizer/#KuQE
Let op: output op ChipEv zetten, druk op calculate en edge op 100 zetten

ik denk dat een range van like 25% aannemelijk is?
als dit het geval is heb je met A8o een profitabele minraise call tegen hem en met A9o doe je het super tegen zijn range. en A7s en alle PP's vanaf 33 kunnen er dan in.

Maar is dus heel erg afhankelijk van de 3bet range die je hem hier geeft:

ik dacht iets als:

22+,A2+,K9s+,KJo+,QJs = 23%

ben benieuwd wat de handbeoordelaars ervan zeggen en wat de afweging hier is tussen een minraise en een shove?

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

het is geen 3-bet shove maar een "nogal grote" 3-bet

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door hoedinie
het is geen 3-bet shove maar een "nogal grote" 3-bet

heb ik weer :P niet goed gelezen...maargoed het principe :P blijft hetzelfde met A7o

ik zou hier dus gewoon folden na zijn 3bet. hij fold niet meer i guess en A7o is dus net te zwak.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

is het dan in dit geval niet beter om hier alleen valuehanden te openen?

Beantwoorden
Citeren

ja dat zei ik hierboven ook, dat dan wss A7o hier een fold pre is

Beantwoorden
Citeren
onmybike
BlackMember

A7 folden lijkt me vrij slecht Denk dat een push zelfs +EV is.
Zou gewoon minraise en callen tegen BB en Folden tegen SB.
50 handjes is nog vrij weinig en hij kan echt niet heel rare dingen doen met een shortie in de BB die vrij loose kan callen En jouw minraising range is vrij sterk omdat je hier niet minraise/fold tegen de BB en dus wel een minstens een redelijk hand zal hebben.

Daarnaast geef je aan dat hij jou al 7 keer heeft gedriebet wat me onwaarschijnlijk lijkt als je 50 handjes op hem hebt en hij dus waarschijnlijk nog niet meer dan 3/4 heeft ge 3bet en meestal heeft hij dan gewoon goede hand opgepakt.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door onmybike
Daarnaast geef je aan dat hij jou al 7 keer heeft gedriebet wat me onwaarschijnlijk lijkt als je 50 handjes op hem hebt en hij dus waarschijnlijk nog niet meer dan 3/4 heeft ge 3bet en meestal heeft hij dan gewoon goede hand opgepakt.

ik zeg toch dat ie dat gedaan heeft...
werd er allerminst vrolijk van en was op zoek naar hoe ik dit moest aanpakken. mijnheer kwam bij 2 tafels in de latere fase links van mij zitten... dus...

Beantwoorden
Citeren
onmybike
BlackMember

ik zeg toch dat ie dat gedaan heeft...
werd er allerminst vrolijk van en was op zoek naar hoe ik dit moest aanpakken. mijnheer kwam bij 2 tafels in de latere fase links van mij zitten... dus...

Je stats geven aan dat dit niet klopt...
Maar als er wel zo'n situatie een keertje voorkomt zou ik iets minder gaan openen en iets meer afstacken.

Beantwoorden
Citeren

hoezo

als hij 35 keer kon 3betten en hij deed dat 7 keer, is gewoon 19% :P volgens mij

Beantwoorden
Citeren
onmybike
BlackMember

Oorspronkelijk gepost door LetsGambleBaby
hoezo

als hij 35 keer kon 3betten en hij deed dat 7 keer, is gewoon 19% :P volgens mij

Als je 50 handjes op iemand hebt is het vrijwel onmogelijk dat iemand maar 13 handjes FI komt. Daarnaast zegt hoedinie dat hij 7 keer ge3bet is wat dan betekend dat hij alleen hoedinie heeft ge3bet en 7 keer wat vrij raar is. Volgens mij vergissen jullie je in de stats. Het 3-bet% betekend de keren dat KAN 3betten het ook deed.
Denk dat ie over een sample van 50 handen maar 3 keer heeft ge3bet en dat ie FI ongeveer 34/35 handjes was en de andere 15/16 de kans had op te 3betten.

Daarnaast kun je dit in combinatie met vpip en pfr zien dat het niet klopt.

Beantwoorden
Citeren

dat kanik hier niet zien he :P

het getal dat iemand ook daadwerkelijk ge3bet heeft staat er ook gewoon achter tussen haakjes

Beantwoorden
Citeren
onmybike
BlackMember

het getal dat iemand ook daadwerkelijk ge3bet heeft staat er ook gewoon achter tussen haakjes

Kun je wel zien zie ik toch ook :) . (met een beetje logies nadenken erbij :coolface: )
en die 19 betekend niet dat hij 19 keer ge3bet heeft maar 19%.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

je weet dat HEM2 een nieuwe manier van % berekenen heeft?
anywayz. genoeg gezever. ik ga me niet lopen verdedigen voor wat ik aan stats zie en wat er met die mafketel gebeurde. zal hem de volgende keer een fiets in zijn gaatje proppen!

Beantwoorden
Citeren

Kun je wel zien zie ik toch ook :) . (met een beetje logies nadenken erbij :coolface: )
en die 19 betekend niet dat hij 19 keer ge3bet heeft maar 19%.

ja :P als je leest zei ik, hij 3bet 7 van de 37 dus dat is 19% :coolface: dus dat ik 19 denk :P weet niet waar je dat vandaan haalt

maargoed...staat tussen haakjes altijd achter in HM hoevaak iets is gebeurd, dus hoeveel handen.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

even wat duidelijkheid. heb mijn hud aangepast en het aantal handen is meer: 129 (50 was andere stat)
echter: hij heeft nog steeds 37 keer de kans gekregen om te 3-betten en heeft dit dus 19% van de tijd gedaan dat is dus 7 keer. alle keren 3-bets waren nadat ik geraised had. kan dat? dat kan kennelijk :)

Beantwoorden
Citeren
onmybike
BlackMember

even wat duidelijkheid. heb mijn hud aangepast en het aantal handen is meer: 129 (50 was andere stat)
echter: hij heeft nog steeds 37 keer de kans gekregen om te 3-betten en heeft dit dus 19% van de tijd gedaan dat is dus 7 keer. alle keren 3-bets waren nadat ik geraised had. kan dat? dat kan kennelijk :)

ok 129 kan het wel ook al nog steeds heel raar alsof het lijkt dat hij het op jou gemunt heeft :P maar waarschijnlijk heeft ie gewoon vaak toevallig een goede hand opgepakt en omdat jij link van hem zit krijg je dan wat 3bets om je oren.

Beantwoorden
Citeren