Hallo, ik ben een beginner en zoals jullie mijn vorige geposte handen hebben gezien ben ik voorlopig erg bezig met hoe de basic lessen aanpassen aan de lage stakes: hoe ruim call ik, wanneer en hoeveel raise ik,...
Bij deze hand zou ik volgens de regels moeten callen, we zitten namelijk nog in de eerste fase. Toch dacht ik dat ik in deze situatie meer winstkansen had met een kleine raise. Mijn redenering:
Als ik 99 in de flop moet spelen tegen 3 of 4 spelers (wat het geval zou zijn als ik call), dan gaat er heel waarschijnlijk een kaart op de flop vallen die hoger is dan een 9, en aangezien er dan nog 4 tot 6 kaarten in de handen van de tegenstanders zijn, is de kans groot dat iemand een hoger paar gaat treffen.
99 is daarentegen wel een sterke kaart met maar 1 of maximum 2 tegenstanders. De tegenstander moet dan al een TT of hoger hebben om voor de flop grotere winstkansen te hebben dan ikzelf.
Aangezien de speler die al gecalld heeft niet geraised heeft, neem ik aan dat hij geen AA,KK,QQ,JJ of TT heeft. De spelers die na mij komen zitten in de blinds en hebben dus zelf nog niet gekozen om deze kaarten te spelen. Waarschijnlijk zijn die dus ook niet zo speciaal goed en gaat er minstens 1 en hopelijk 2 keer gevouwd worden.
Zo ben ik dus zelf aan het experimenteren met strategieën. Vinden jullie dat ik hier kon raisen? Of klopt er iets niet in mijn redenering?
Het spel op de flop is logisch: hogere paren zijn niet mogelijk, dus raise ik met mijn overpaar, de kans dat mijn tegenstander juist 2 ruiten vastheeft en er nog een ruiten gaat vallen, of de kans dat hij trips heeft is namelijk toch wel klein.
Op de turn valt er dan een boer. Het zou dus kunnen dat mijn tegenstander een hoger paar heeft getroffen. Hij checkt wel, dus de kans is al iets kleiner, maar ik speel toch maar voorzichtig en check ook.
Op de river blijf ik voorzichtig door de kans op een paar boeren, maar ook op een flush van de klaveren.
No Limit Holdem Tournament
PokerStars
10 Players
Hand Conversion Powered by http://weaktight.com/
$1.35+$0.15
Stacks:
UTG dan a radik 1,470 49bb
UTG+1 ABulteel 1,515 51bb
UTG+2 rikkkinho7 1,575 53bb
MP1 Kwido23 1,695 57bb
MP2 Juli0505 1,230 41bb
MP3 2beadle2 1,590 53bb