Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Flushdraw slecht gespeeld ?

4 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
164 Weergaven

Even een check:
Flop had ik niet moeten raisen met een middelmatige flushdraw tegen 2 spelers in. As played fold na 3 bet ?

Full Tilt No-Limit Hold'em, 2.25 Tournament, 15/30 Blinds (6 handed) - Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com

CO (t210)
Button (t1755)
Hero (SB) (t1470)
BB (t1410)
UTG (t2655)
MP (t1500)

Hero's M: 32.67

Preflop: Hero is SB with 9, 10
1 fold, MP bets t60, 1 fold, Button calls t60, Hero calls t45, BB calls t30

Flop: (t240) 6, 3, 4 (4 players)
Hero checks, BB checks, MP bets t90, Button calls t90, Hero raises to t320, 1 fold, MP raises to t1440 (All-In), 1 fold, Hero ?

3 reacties
gewoonlars
Oldschool Grinder

Ik snap de raise niet helemaal je wil met deze hand niet broke op dit board neem ik aan. Je krijgt prima odds om de flop te callen en de turn te her evalueren dat lijkt mij het beste.

Edit: En preflop is dit een fold zeker uit positie.

fold pre-flop

as played op de flop gooi je 1/4 van je stack weg als je nog fold. dus of call 90 en fold/shove de turn of allin denk ik... maar nogmaals, die keuze had je niet hoeven maken.

nu heb je een flip tegen AK, AQ zolang het geen klaveren is ,40-60 tegen een non club overpair en 30-70 tegen een overpair met klaver en kun je dus eigenlijk niet meer weg.

samni
PokerStrategist

Hey mrJera,

Enkele zaken zijn hier al vermeld.

9Ts zou ik inderdaad ook folden, zeker na een raise. Deze handen kan je eventueel profitabel limpen als je een multiway pot krijgt, maar als er geraised wordt, gaan ze sowieso de muck in.

As played hit je een degelijke flop, waar ik nog wel wat geld in wil investeren, indien ik de juiste odds krijg. Het feit dat ik de odds wil om verder te gaan met mijn hand, elimineert de mogelijkheid om de hand agressief te gaan spelen. Raisen is dus sowieso out of the question.

Je moet hier 90 callen in een pot die na de bet en de call al 420 is. Dit zijn degelijke odds. Ik zou hier dus callen en op de turn herevalueren.

Op de turn heb je dan (als je niet gehit hebt) 4:1 pot-odds nodig om nog eventueel te kunnen gaan drawen op de river.

Voor dergelijke handen verwijs ik graag door naar het artikel van Pokerstrategy omtrent odds en outs: http://nl.pokerstrategy.com/strategy/sng/762/1/