Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

FT postflop tilt hand?

19 Berichten
7 Gebruikers
0 Reacties
1,899 Weergaven
Wolfske
Poker Player

PokerStars - $6.42+$0.58|200/400 Ante 25 NL - Holdem - 8 players
Hand converted by PokerTracker 4

BTN: 17,390 (VPIP: 33.33, PFR: 6.67, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 50)
SB: 2,435 (VPIP: 35.29, PFR: 5.88, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 17)
Hero (BB): 5,548
UTG: 10,010 (VPIP: 0.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 2)
UTG+1: 14,191 (VPIP: 25.71, PFR: 21.21, 3Bet Preflop: 12.50, Hands: 35)
MP: 2,014 (VPIP: 25.00, PFR: 5.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 20)
MP+1: 6,161 (VPIP: 0.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 23)
CO: 9,751 (VPIP: 18.42, PFR: 18.92, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 39)

8 players post ante of 25, SB posts SB 200, Hero posts BB 400

Pre Flop: (pot: 800) Hero has 4♠ 5♥

fold, fold, fold, fold, fold, fold, SB calls 200, Hero checks

Flop: (1,000, 2 players) K♠ 5♣ T♣
SB checks, Hero checks

Turn: (1,000, 2 players) 3♠
SB bets 400, Hero raises to 2,800, SB calls 1,610 and is all-in

River: (5,020, 2 players) Q♠

Spoiler

SB shows K♦ K♥ (Three of a Kind, Kings) (Pre 81%, Flop 100%, Turn 100%)
Hero shows 4♠ 5♥ (One Pair, Fives) (Pre 19%, Flop 0%, Turn 0%)
SB wins 5,020

Gedachtegang is dat zijn lijn heel weak is en ik wil eigenlijk protecten en zelfs nog value halen uit azen of een 3/flushdraw die nog niet gehit hebben ..
Hij is unknown én vis wss ook nog aan zijn stats te zien...

joepie alweer 9e :coolface:

Beantwoorden
Citeren
18 reacties
Sokzel
Poker Player

jam pre. wel heel bad dit haha :D

Beantwoorden
Citeren
Wolfske Topicstarter
Wolfske
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door Sokzel
jam pre. wel heel bad dit haha :D

Jam pre sowieso niet door ICM .. ik denk gewoon check en alles opgeven tenzij ik een monster hit zelfs ..
Dat het héél slecht gespeeld was wistk helaas .. kvrees dat ik vooral mezelf overtuigde op dat moment dat het goed was en dat ik gewoon tilt vloog op dat moment ... :)

Ey wat kan ik zeggen

Spoiler

YOLOOOOOOOOOOO

Beantwoorden
Citeren
Sokzel
Poker Player

Hoezo geen jam pre door ICM? Jij hebt hem covered op de bubble hè en villain is een 36/5 limpvis.

Beantwoorden
Citeren
JanJB
Oldschool Grinder

Ik jam ook wel pre, met die stats ga ik niet uit van een trap.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Zijn stats zijn gebaseerd op maar 17 handen. Dus je kunt er niet helemaal vanuit gaan dat hij niet limpt met traphanden in de SB en zelfs vissen hebben wel eens een trapmomentje ;)
Ook is het maar de vraag of hij wel vaak genoeg fold om een push profitabel te maken.

Als gespeeld zou ik zelf op de flop al betten en dan her-evalueren op wat hij gaat doen.

Op de turn zie ik weinig reden om tegen een passieve speler nu te gaan pushen, want zelfs tegen een flush-draw lig je niet heel ver voor en hij kan ook makkelijk uitbetten met een T, 3, 5 of een verdwaalde Kx hand.
Dus zou hier gewoon callen en op de river folden als hij doorzet op de Q :spade: riverkaart.

Beantwoorden
Citeren
Sokzel
Poker Player

Je hebt geen read nodig op hem dat hij niet zit te trappen, je hebt een sterke read nodig op hem dat hij wel zit te trappen en daarbij helpen zijn donkstats, je hebt geen 1000 sample nodig om te merken dat het een donk is, niet echt.

Beantwoorden
Citeren
solartje
Poker Player

interessante hand :D

agree met sokzel , maar half (atm. even beter bekijken).

normaal snapjam ik dit met een dubbele salto.
(wolf je weet dat ik ATC jam tegen een sb limper), maar kvind zen stats kut.

je hebt immers limpers (die alles limpen), limpers (die weak limpen) en limpers (die nuts limpen).
doe dit (ATC resteal) liever tegen een 40/20 speler, dan tegen een 40/4 speler. voordeel van het eerste is dat hij weak limped en dus ook een limp/fold range heeft, nadeel van het tweede is dat hij ALLES limped, dus ook zijn KQs, zijn 99's, etc . en met 4bb heeft ie maybe geen limp/fold range meer.

als hij 100% called denk ik dat de jam niet +ev is. (not sure, omdat je hier 4bb effectief speelt en je dus wel heel close bij de ATC callrange zit, je hebt wel wat icm, maar je hebt ook altijd wat FE, dus fiddy-fiddy.) zou het moeten nakijken in proggie, of ie nipt wel of nipt niet is als ie 100% called in cev. (zo vlug vlug: als je ~35-40% equity hebt bij de AI, heb je 35-40% van 5K = 1750 - 2000$ = 650 - 400chips risked en als je fold heb je 425 chips risked. denk dat het idd fiddy/fiddy is tussen pushen en folden zonder FE.

als hij nu 3.5-4k gehad , dan hadk vb ZEKER gesnapjammed (omdat je FE groter is), nu tegen een speler die bijna zijn hele range limped op top5% na en die zelf maar 4bb speelt, not sure .
MAAR, gezien de jam zonder FE opzich al niet terrible is (worst case paar chipies -ev), denk ik dat de jam wel kan, als je ook maar iets van FE vermoed (elke FE geeft 800 chipies), en denk dat je dat hier wel een +ev jam hebt.

Dus : jam (maar zonder salto :) )

Beantwoorden
Citeren
Wolfske Topicstarter
Wolfske
Poker Player

kweet niet solartje ... :)
Ik ben eigenlijk vrij zeker dat een jam hier best horrible is tbh .. ik bedoel maar ik heb 5k , die hand al opgeven tenzij ik een monster hit is nooit slecht met 2 2k stacks erin op de bubble ..
Alsk het er hier intrap en ik ben vrij zeker dat ik geen FE meer heb dan kom ik plots met een 3K stack te zitten en dadelijk in de SB ... dat kost me zoveel als dat gebeurt .. terwijl nu gaat die gast gewoon een potje oppakken...

op chipev jam ik dit .. op een bubble van een 45mans .. nee ben niet overtuigd eigenlijk .. ik ben best koppig maarja :D
Kga hem straks eens in HRC proberen steken :) eens kijken wat dat prog zegt eventueel

edit: ben ook vrij zeker dat wat ik deed nog erger is als een jam pre prob :P

Beantwoorden
Citeren
solartje
Poker Player

ow sorry dacht dat het F2T was met al die kleine stacksizes(had die bigstack niet gezien) zal het thuis nog eens bekijken.

best kutte hand , zeker nu hij FT is.
FT bubble = more FE , maar is ook meer ICM.
lolhand, denk dat ik hem alsnog push hoor :P
zo op gevoel best kut om te zeggen hoeveel FE we nodig hebben om de jam +ev te maken, maar gok dat het 30%'ish is (??) en denk dat we dat altijd halen.

de jam op zich is niet -ev, tis zijn limp/fold vs limp/call verhouding die bepalend is. zal deze avond ook even in proggies steken. is zo'n kuthand, yolo-snappush-lol-ik-heb-nog-FE-FISH!-pokerisdeathNOT-hand

Beantwoorden
Citeren
Wolfske Topicstarter
Wolfske
Poker Player

tis een specialleke he :D

Beantwoorden
Citeren
solartje
Poker Player

heb het even opgezocht en blijkbaar ICM >> extra FE.
eigenlijk maakt vilain zijn openrange weinig uit. (watk al beetje vermoede. is gewoon verhouding limp/call limp/fold die telt, ongeacht of ie nu 40% of 80% limped
de +ev cutoff point ligt bij 2/3de FE.
opent hij 60% moet hij minder dan 20% callen
opent hij 40% moet hij 13.3% callen,
etc..

nu als hij echt een fish is, verwacht ik gewoon een pre-fold met de weakste handen. denk dat zelf een fish doorheeft dat hij op de bubble niet meer moet limpen (zelf al heeft hij lol limp stats) maar dit ter zijde.

tbh, nu ik de math zie (ik dacht dat ik 1/3de FE nodig had om +ev te zijn, maar door de icm is het blijkbaar 2/3de), neig ik naar een fold tegen deze speler (30/5 limper) en naar een push tegen een (30/20 limper).

zoals sokzel het zo mooi zegt: kut45manicm :tongue:

Beantwoorden
Citeren
Wolfske Topicstarter
Wolfske
Poker Player

na overleg met nog spelers denk ik dat ik gewoon een callingrange ietsje wijder maak en dat terug jam .. en voor de rest check ik en probeer ik een monster te hitten ...

as played dit gezegd zijnde dus :
Flop opgeven?
Turn opgeven?

Ik vind die call call fold lijn niet zo echt goed .. dan jam ik nog liever pre

Beantwoorden
Citeren
Sokzel
Poker Player

Hmm die SB heeft hier opvallend weinig ICM eigenlijk. :P Als hero 50% jammed kan hij nog met een 40% range +$EV callen?

Beantwoorden
Citeren
solartje
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door Wolfske
na overleg met nog spelers denk ik dat ik gewoon een callingrange ietsje wijder maak en dat terug jam .. en voor de rest check ik en probeer ik een monster te hitten ...

Flop opgeven?
Turn opgeven?

ksnap er niets van :)

Beantwoorden
Citeren

Imo check/fold... Misschien dom in jullie ogen maar ik zie geen reden om hier gaan te pushen op de bubble, hij limpt namelijk ook met beter handen... Eigenlijk vooral met betere.

En welk programma gebruiken jullie juist om de ICM te berekenen?

Beantwoorden
Citeren
OmdatHetKan
PokerStrategist

Nou dat is eigenlijk ook juist een beetje een reden. Daardoor zal hij erg veel moeten folden op een push

Beantwoorden
Citeren
Wolfske Topicstarter
Wolfske
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door solartje

Oorspronkelijk gepost door Wolfske

Flop opgeven?
Turn opgeven?

ksnap er niets van :)

Ja jij zegt fold .. dusja aangezien ik hier gratis flopje kan kijken en mijn 5 hit .. geef ik de flop dan op dadelijk of hoe speel jij het dan?

Beantwoorden
Citeren
solartje
Poker Player

ow, ik bet ATC hier op any board als de sb naar me toe checked.

(pbb zelf bet/fold op dit board met deze hand. dat is weer een lastige of we bet/folden of bet/callen, maar denk niet dat vilain op de flop met Ax of weaker gaat check/shoven op de bubble. dus gezien we toch bet/folden tegen hem, zou ik de cbet cheap maken. like anything in between 450-580 ongeveer)

vilain kan enkel fit/fold spelen met zen stack en zou je dus theoreisch 2/3de fold equity hebben, terwijl je halve potbet maar 1/3de moet werken.

bubble: agression , agression, agression.
first come (bluf), first serve

Beantwoorden
Citeren