Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

FT push/fold van BTN

12 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
365 Weergaven

Poker Stars $3.19+$0.31 No Limit Hold'em Tournament - t1000/t2000 Blinds + t100 - 7 players

UTG: t3601 M = 0.97
UTG+1: t19409 M = 5.25
MP: t13459 M = 3.64
CO: t3740 M = 1.01
Hero (BTN): t12740 M = 3.44
SB: t5195 M = 1.40
BB: t9356 M = 2.53

Pre Flop: (t3700) Hero is BTN with 6 :spade: 4 :spade:
4 folds Hero???

Is deze hand vanwege de vele shorties het waard om te pushen?

Beantwoorden
Citeren
11 reacties
solartje
Poker Player

denk dat ik hem fold, omdat ik vermoed geen FE te hebben en hier men future FE niet wil riskeren op moment dat er 4 spelers staan te busten in ICM heavy stacksize tafelverdeling.

Als je bigstack was hadk zeker gepushed. Hoe meer chips, hoe minder ze waard zijn, maar als avg stack hier, denk ik dat je hier wel kan folden en betere spot vinden.

Beantwoorden
Citeren
Sokzel
Poker Player

Hmmm lastige spot wel, het is allemaal net net. Ervan uitgaande dat de bigstack nog heel tight moet callen heb je enkel problemen met de SB. Je riskeert 5100 om 3700 op te pakken en als hij called moet je zo'n 39% hebben. SB zal zo'n 42% callen denk ik en dan heb je iets van 38% equity met je 64s. :P

Ook zit je al FT en krijg je niet zo heel veel van deze spots dus elke spot die je krijgt zou je moeten aanpakken imho. Zal dus wel pushen hier denk ik. Spelen om te winnen, niet om niet te verliezen. Anyway nash zegt dit:

BU PUSH: 84.6%, 22+ Qx+ J2s+ J3o+ T2s+ T4o+ 92s+ 95o+ 82s+ 85o+ 72s+ 74o+ 62s+ 64o+ 52s+ 53o+ 42s+ 32s
SB CALL: SB 34.2%, 44+ Ax+ K4s+ K6o+ Q7s+ Q9o+ J9s+ JTo

Maar kan me ook wel in 't verhaal van solar vinden wat betreft future FE / 4 shorties.

Beantwoorden
Citeren

Put pressure on the shortstacks! Push

Beantwoorden
Citeren
1d4BestByTest
Oldschool Grinder

Ik push dit altijd. De sb, zie ik overigens veel tigher callen dan dit met nog 2spelers die voor hem all in zijn. Natuurlijk wel afhankelijk van reads en dergelijke. Bijvoorbeeld laatste handje zegt al heel veel. Heeft de sb al eens light push afgecalled met goede odds aan ft. In dat geval kan ik mij wel vinden in een fold vanwege de redenen die solar aangaf.

Beantwoorden
Citeren
Sokzel
Poker Player

SB heeft over 2 handen 1,8k chips he

Beantwoorden
Citeren
1d4BestByTest
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Sokzel
SB heeft over 2 handen 1,8k chips he

Sinds wanneer eerst sb en dan bb :D

Beantwoorden
Citeren
solartje
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door Broodjechips
Put pressure on the shortstacks! Push

welke callranges geef je aan beiden spelers?

als die nashranges idd zijn callrange zijn, dan kan ik me wel in de shove vinden, maar geen info over vilains gedrag, dus moeilijk te bepalen hoe tight/loose ze spelen. folden ze tot die 3k stacks busten of spelen ze ook om te winnen? maakt imo veel uit.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door solartje
...maar geen info over vilains gedrag, dus moeilijk te bepalen hoe tight/loose ze spelen. folden ze tot die 3k stacks busten of spelen ze ook om te winnen? maakt imo veel uit.

naderhand wel een idee. op dat moment nog niet, vandaar er niet bij gezet

Beantwoorden
Citeren
solartje
Poker Player

toch even in wiz gestoken om zeker te zijn, dat ik niet aan het flashen ben,

Heb de graphs erbij gezet, en ze moeten elk apart <20% callen om het +ev te maken

de bubble is net gebarsten, die gasten hebben zich ITM gefold en willen nu flipjes aangaan. Zou me verwonderen als ze beiden maar 20% callen met 3bb.

Oorspronkelijk gepost door solartje
.... Als je bigstack was hadk zeker gepushed. Hoe meer chips, hoe minder ze waard zijn, maar als avg stack hier, denk ik dat je hier wel kan folden en betere spot vinden....

even één ding veranderd in ICM, hero stacksize, om invloed te tonen.
hero CL gezet, en dan is het wel een push. :rolleyes:

Denk dat er heel vaak te weinig naar de relatieve stacksize van hero ten opzichte van andere vilains word gekeken op FT handen.
Er is een heel groot verschil in shortie/avgstack/CL te zijn. als je 6 spelers hebt met 10K stacks, zijn je ranges volledig anders dan als je 2spelers hebt met 2K, 2 spelers met 10k, 2 spelers met 20K, zowel in je push als in je call ranges in ICM en dan hebk het nog niet over future FE, edge, etc..

Hoop dat dit vb genoeg zegt. alhoewel je evenveel riskeert, en dezelfde callranges behoud, gaat je pushrange van 30 naar 70%. ICM is fun.
(leuke hand trouwens om te posten :D)

Beantwoorden
Citeren
1d4BestByTest
Oldschool Grinder

Ehm de sb called misschien iets meer, maar de bb gaat hier zeker minder callen.

Beantwoorden
Citeren
solartje
Poker Player

nvm :)

Beantwoorden
Citeren