Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Goed gepush of toch folden?

10 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
2,305 Weergaven

Poker Stars, $3.19 Buy-in (500/1,000 blinds, 60 ante) No Limit Hold'em Tournament, 6 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

Hero (SB): 7,145 (7.1 bb)
BB: 9,098 (9.1 bb)
UTG: 11,342 (11.3 bb)
MP: 13,454 (13.5 bb)
CO: 6,152 (6.2 bb)
BTN: 20,309 (20.3 bb)

Preflop: Hero is SB with 2 K
4 folds, Hero raises to 7,085 and is all-in, BB calls 6,085

result komt na de antwoorden ;)

Beantwoorden
Citeren
9 reacties
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Prima push met K2o. Zo zet je goed de druk tegen de 4de stack dat waarschijnlijk te tight zal callen in dit soort situaties.
Verder is de button een nit, want hij kan bijna any 2 profitabel pushen _biggrin:

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Echt, ik dacht dat K 2 te slecht was, vooral de low kicker, ik heb push gedaan omdat de stack verhouding ongeveer gelijk was, ik heb niet naar de pot odds gekeken

wat is wiskundig gezien de juiste keuze?

Results:

Spoiler

14,530 pot
Final Board: J T 3 7 9
Hero showed 2 K and lost (-7,145 net)
BB showed Q Q and won 14,530 (7,385 net)

Beantwoorden
Citeren
Gildo0
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door Free4Nothing
Echt, ik dacht dat K 2 te slecht was, vooral de low kicker, ik heb push gedaan omdat de stack verhouding ongeveer gelijk was, ik heb niet naar de pot odds gekeken

Results:

Spoiler

14,530 pot
Final Board: J T 3 7 9
Hero showed 2 K and lost (-7,145 net)
BB showed Q Q and won 14,530 (7,385 net)

hey, waarom post je de resultaten?
Dat maakt toch niet uit, of ben ik verkeerd?

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Free4Nothing

Dat hangt van de calling range van de tegenstander af. Eens je die redelijk goed kan inschatten, kan je dan in ICM calculators zoals HRC of SNGWiz die range ingeven en zal die tool, op zuiver wiskundige basis, zeggen of een Push dan wel een Fold de meeste $EV geeft.

Beantwoorden
Citeren

Je kunt met een redelijk wijde range pushen vanaf SB met 7.1BB... om te callen hebben ze toch wel een redelijke kaart nodig. Hij/zij zal toch in 8 van de 10 gevallen moeten folden.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

oke bedankt, dit is ook weer duidelijk

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door m4cs3th
Je kunt met een redelijk wijde range pushen vanaf SB met 7.1BB... om te callen hebben ze toch wel een redelijke kaart nodig. Hij/zij zal toch in 8 van de 10 gevallen moeten folden.

Volgens HRC is het beter dat de BB 7 uit 10 fold in deze situatie:

Al zal me het niet verbazen dat de gemiddelde speler in de BB inderdaad 8 van de 10 handen zal folden.
In dat geval zou je zelfs any 2 profitabel kunnen pushen tegen hem.

Nu is het jammer dat hij een top hand heeft en pakt het helaas verkeerd voor je uit, maar op lange termijn is het zeker een profitabele push.

Beantwoorden
Citeren

Ik deed het uit mijn hoofd ;) niet met een shabby software tool :P ... het gaat om het idee. Je ziet in ieder geval in de tool dat je range veel breder is dan de poster vermoedt. En op het eind gaat het daar om. De push was dus goed. Dat je tegen QQ stoot is lullig maar doet niks af van je actie.

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Maak anders gewoon gebruik van de proefperiodes die al die software aanbieden. Icmizer en simplenash kunnen ook helpen zie de tools pagina. Prima push.

Beantwoorden
Citeren