Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

ICM, or not ICM. That's the question.

18 Berichten
9 Gebruikers
0 Reacties
532 Weergaven
Sokzel
Poker Player

PokerStars No-Limit Hold'em, 7 Tournament, 600/1,200 Blinds 75 Ante (5 handed) - PokerStars Converter Tool from http://www.flopturnriver.com

Button (t2,005)
SB (t634)
BB (t11,005)
UTG (t9,591)
Hero (t3,765)

Hero's M: 1.73

Preflop: Hero is MP with A, K
UTG bets t9,516 (All-In), Hero ....

UTG: 27/25 60hands
Big blind is een reg.
Small blind is all-in.

Voor de duidelijkheid payouts zijn:
40% 30% 20% 10% en we zitten dus op de exacte moneybubble.

Beantwoorden
Citeren
17 reacties
jasperVKN
PokerStrategist

lijkt me gewoon call.. je hebt 3 bb je gaat niet beter krijgen lijkt me?

Beantwoorden
Citeren
OmdatHetKan
PokerStrategist

Uh nou heb ik geen hol verstand van 18 mans payouts e.d.
Maar het lijkt me dat het hier gaat om de sb die allin is en de button die straks door de blinds opgevreten word..

Dus denk dat het minder gewoon is als het lijkt.

Edit: denk zelfs dat het een fold is aangezien dit de buble is...

Beantwoorden
Citeren
jasperVKN
PokerStrategist

0ooh ja man, gewoon fold.. er is 1 met 600 chips had ik ff niet gezien.. zoiezo FOLD

Beantwoorden
Citeren
Kleinevis
PokerStrategist

Yup zal wel fold zijn , denk dat je hier QQ+ enkel mag callen. Speelde zelf vrij veel 18 mans , nu trouwens ook even terug opgepikt. En AK zou ik daar zeker folden , sb gaat busten normaal en zal wel any2 moeten callen. Wil hij nog overleven , enige probleem is dat je straks ook door de blind zal moeten en dat je dan ook zeer tight zal moeten callen. Komt erop neer dat het tussen jou en sb zal gaan beetje fold war wie zal eerste de fout maken. Jij hebt nog 3 k left dus kan je zeker nog eens folden en dan is de sb hopelijk busted als hij terug in de blinds komt. Zeg nooit nooit in poker , maar als de sb wat verstand heeft zal hij nu wel moeten callen.

Beantwoorden
Citeren
Sokzel Topicstarter
Sokzel
Poker Player

Small blind is all-in.

Dit is vrij relevant / essentieel. Als jij hier rejammed moet de SB van zowel UTG als Hero winnen om erin te blijven.

Beantwoorden
Citeren
Wolfske
Poker Player

call zeg ik ..
kans dat SB wint wordt kleiner
Je hebt een goeie hand
Het verschil met die andere shortstack doet er niet toe als je zelf maar 3bb hebt en hij 2 ... 1 bb verschil wil echt niet veel icmwise zeggen als je allebei dood bent :)

Dus call I guess

Beantwoorden
Citeren
OmdatHetKan
PokerStrategist

Uh ja dat is het zeker..
Mijn fold neiging komt ook een beetje omdat utg met de bigstack er nog achter allin gaat.. Denk niet dat ie dat gaat doen met een te matige hand.

Beantwoorden
Citeren
Sokzel Topicstarter
Sokzel
Poker Player

Bump kutsolar / qubie mijn thread negeren. :rage:

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Geduld is een schone zaak Sokzel. Om je al een beetje te helpen geef ik je alvast de nashranges en dat zal vast tot meer discussie leiden en dat is precies wat qubie en solartje willen denk ik ;)

Volgens nash mag jij alleen callen met 3.5%, TT+ AKs AKo en dan gaat nash er vanuit dat de UTG met 33%, 44+ Ax+ K3s+ K8o+ Q8s+ Q9o+ J8s+ JTo T9s en dat lijkt mij vrij los. De UTG speler moet er namelijk ook rekening mee houden dat de BB misschien te los gaat callen en dan is hij de kop van jut.

Dus neig ik zelf naar een fold hier, maar een call is zeker niet heel verkeerd hier.

Beantwoorden
Citeren
OmdatHetKan
PokerStrategist

I :heart: folding ak :f_love:

Beantwoorden
Citeren
Sokzel Topicstarter
Sokzel
Poker Player

Haha men laptop is kapot dus kan zelf niet klikken dus verveel me dood. Wilde graag inhoudelijke discussie over een aantal spots ter lere ende vermaak. :P

Denk dat UTG inderdaad niet nash pushed maar heb het gevoel (could be wrong) dat het ook niet helemaal correct het feit dat de SB allin is meerekent. (naast de gebruikelijke nash gebreken /bashopNash) :D

Beantwoorden
Citeren
OmdatHetKan
PokerStrategist

Tja dat nash... ik ben er geen fan van.. Misschien eens tijd voor een discussie er over op het forum..

Hmm zal er zeker ook al wel geweest zijn..

Beantwoorden
Citeren
Sokzel Topicstarter
Sokzel
Poker Player

Ben vooral benieuwd hoe je adapt aan die SB bij handmatige ICM berekeningen. HINT SOLAR HINT QUBIE HINT.

Beantwoorden
Citeren
Qubie
Oldschool Grinder

right

Ten eerste sorry sokzel. Had wat bezigheden, en you know: golden sng's en dat soort dingen.

met de shortie all in call ik denk ik wel in game.
Handmatig berekenen is op zich geen probleem, het duurt gewoon een pak langer. Ik ga het nu ook niet manueel berekenen maar zal verwijzen naar een thread waar ik zoiets gedaan heb
83 offsuit call?

Je begrijpt waarom ik het niet direkt nog eens doe :)

Een reden waarom oa nash hier een "licht verkeerd" resultaat geeft is omdat er een paar shortcuts worden gebruikt voor 3way berekeningen. Vooral in verband met split pots.

Als ik alle features in holdemresources aanzet (volledige 3way berekeningen), word AK wel een call met een equity van +0,4.

Ik heb wel UTG iets tighter dan nash gezet met ongeveer een pushrange van 30%

AQs is nog heel nipt en TT+ is ook ok.
Iets tighter dan ik zelf dacht, maar ben ook niet 100% gewoon met 18man push/fold ranges.

Indien de sb niet all in zou zijn, easy fold of course.

Beantwoorden
Citeren
solartje
Poker Player

PS betaalt veel te weinig om manuel icm te berekenen in een 3way all in met nog spelers left to act. eens je het één keer gedaan hebt, heb je een vrijstelling voor de rest van je leven.

:D

(ps snapcall. dont mind om zelf kleine -ev hier te nemen)

call daar zelf TT+/AKo+/AQs+ op gevoel (maar ken geen *** van 18 man's)

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Mwah, denk toch dat folden hier beter is, gezien de payout structure.

Dit omdat zowel de SB als de BU minder chips hebben.

Natuurlijk loop je de kans dat beiden dubbelen voordat jij weer iets krijgt, maar de kans is ook groot dat minimaal één van beide gaat busten.

AK is geen made hand, itt tot een QQ+. Daarom zou ik hier folden.

Denk niet dat callen echt slecht is, overigens.

Beantwoorden
Citeren
Sokzel Topicstarter
Sokzel
Poker Player

Ah :heart: Qubie, herinnerde me dat topic wel maar kon m niet weervinden. Denk dat ik wel agree met callen doordat shortie allin is.

Oorspronkelijk gepost door Zeezout
Dit omdat zowel de SB als de BU minder chips hebben.

We hebben welliswaar minder chips dan mr. Button maar omdat hij op de Button zit en wij zo door de blinds moeten zal de equity van onze stacks nagenoeg gelijk zijn (ookal is onze stack 50% groter!)

Beantwoorden
Citeren