Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

J8o push in HU?

9 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
358 Weergaven
tuffnut
Oldschool Grinder

Deze wel of net niet pushen?

No Limit Holdem Tournament
FullTiltPoker
2 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com
$5 Sit & Go

Stacks:
tuffie (SB) (6,090) 15bb
BB (7,410) 19bb

Blinds: 200/400

Pre-Flop: (600, 2 players) tuffie is SB J♥ 8♣

Spoiler

tuffie goes all-in 6,090, BB calls 5,690

Flop: 3♣ Q♥ 4♠ (12,180, 2 players, 1 all-in)

Turn: 5♦ (12,180, 2 players, 1 all-in)

River: 8♦ (12,180, 2 players, 1 all-in)

Final Pot: 12,180
tuffie shows a pair of Eights
J♥ 8♣
BB shows King Queen high
10:diamond: K♦

tuffie wins 12,180 (net +6,090)

BB lost 6,090

Beantwoorden
Citeren
8 reacties
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Ik zou zelf nog niet aan pushen denken met 15bb stack in een HU match.
Zou hier liever minraise fold spelen, maar is wel afhankelijk met wat voor tegenstander je te maken hebt. Zeker tegen passieve spelers wil ik wel in positie post-flop spelen of de blinden pre-flop oppakken zonder risico. Alleen tegen een speler die zeer veel 3 bet shoved is minraise fold wat minder lekker.

Beantwoorden
Citeren
tuffnut Topicstarter
tuffnut
Oldschool Grinder

Ik vindt dat hier toch wel cruciaal.

Als ik 1000 chips bet en een reraise krijg moet ik hem folden en kom ik op achterstand met nog maar 12bb. Als ik dan een paar slechte handen achter elkaar tegenkom ga ik het moeilijk krijgen ben ik bang.

Ik zou hem dus folden of pushen.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Nadeel van pushen met 15bb stack vind ik dat mijn HU edge naar de haaien gaat. Nu wordt het een soort van loterij wie er gaat winnen en daar ben ik zelf geen liefhebber van.
Verder raise ik naar 800 en niet naar 1.000, want je speelt veel te ondiep om zoveel chips extra te inversteren

Beantwoorden
Citeren
tuffnut Topicstarter
tuffnut
Oldschool Grinder

Ik heb hier wel goede FoldEQ om de blinds op te pakken en aangezien ik zelf een Tight Imago heb opgebouwd wil ik hier een betere hand reppen.

Eigenlijk speel ik dus meer de tegenstander ipv naar mijn eigen hand te kijken.

Bij een Call zal ik altijd achter staan maar er is wel een escape mogelijkheid met deze hand. :D

Beantwoorden
Citeren
michel2311
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door SDK1987
Nadeel van pushen met 15bb stack vind ik dat mijn HU edge naar de haaien gaat. Nu wordt het een soort van loterij wie er gaat winnen en daar ben ik zelf geen liefhebber van.
Verder raise ik naar 800 en niet naar 1.000, want je speelt veel te ondiep om zoveel chips extra te inversteren

+1.

Zeker als je raist moet je hier gewoon minraisen. Zelf push ik ook niet automatisch als ik nog zo diep ben. Pas bij 8bb ga ik standaard pushen daarvoor soms wel soms niet ligt ook aan de villain.

Een andere lijn die je aan kunt houden is limp/stab. Nu 200 mee limpen en op de flop 1/2 pot betten. Kost je nog minder en het resultaat is wss hetzelfde als een minraise.

Maar HU is heel villain afhankelijk dus is geen echte "dit is goed" van te maken.

Beantwoorden
Citeren
tuffnut Topicstarter
tuffnut
Oldschool Grinder

Hij valt net buiten de NASH range.

Wat een wide range om te pushen zeg. 45%

Wat mij wel vaker opvalt als je zelf een paar handen achter elkaar agro speelt HU, je tegenstander ineens veel minder actief wordt. Hij is duidelijk bang dat je zijn bet doet reraisen of zal callen. Hij fold dan vaker de blinds achter elkaar en dan pak je gewoon gratis deadmoney. Als hij dan toch gaat spelen is het een stuk gemakkelijker om een keuze te maken.

Dus tja, kwa handsterkte is hij misschien niet goed genoeg maar moet je altijd maar volgens je kaarten spelen? Druk erop en gasgeven! :D

Het is in elk geval een move die ik niet al te vaak zal maken en zeker niet als er nog meer spelers meedoen. Op de Button met 3 spelers zeg ik idd minraise en fold bij een reraise.

Beantwoorden
Citeren
wimpieken
Poker Player

Men lijn hangt hier af van hoe villian speelt.
En neem de lijn die het minst risico's met zich meebrengt.

Tegen een tighte speler, kies ik voor een minraise.
Raist villian, weet ik dat ik achter lig en heb een simpele fold.

Tegen een loose speler, call ik hier en probeer postflop te komen.
Als ik weet dat hij HU de pot preflop vaak opblaast, fold ik hier preflop en wacht op een betere hand. J8o doet het niet goed tegen z'n range.

Beantwoorden
Citeren
Qubie
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door wimpieken
Men lijn hangt hier af van hoe villian speelt.
En neem de lijn die het minst risico's met zich meebrengt.

Tegen een tighte speler, kies ik voor een minraise.
Raist villian, weet ik dat ik achter lig en heb een simpele fold.

Tegen een loose speler, call ik hier en probeer postflop te komen.
Als ik weet dat hij HU de pot preflop vaak opblaast, fold ik hier preflop en wacht op een betere hand. J8o doet het niet goed tegen z'n range.

link voor wimpieken
nicely done, kleine opmerking. Tegen een losse speler die nog af en toe agressie toont kan je gerust raise callen als zijn raisesize niet te groot is. Position rules hu. Preflop zou ik dit bijna nooit folden.

Beantwoorden
Citeren