Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

JJ, beginfase, flatten of folden

12 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
532 Weergaven
wcgrutto
PokerStrategist

Titel zegt het zowat. Moet ik hier flatten of folden.
Stats villain 15/13/12/220 (vpip/pfr/3bet/hands)
Wel raar dat zijn 3bet bijna gelijk is aan zen pfr, anders zou een fold denk ik zeker beter zijn ?

Poker Stars, $3.16 Buy-in (10/20 blinds) No Limit Hold'em Tournament, 8 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

Hero (UTG+2): 1,550 (77.5 bb)
MP1: 1,680 (84 bb)
MP2: 1,500 (75 bb)
MP3: 1,470 (73.5 bb)
CO: 1,470 (73.5 bb)
BTN: 1,470 (73.5 bb)
SB: 2,860 (143 bb)
BB: 1,500 (75 bb)

Preflop: Hero is UTG+2 with J J
Hero raises to 60, MP1 folds, MP2 raises to 180, 6 folds

Results:

Spoiler

150 pot
MP2 mucked and won 150 (90 net)

Beantwoorden
Citeren
11 reacties
tension11
PokerStrategist

En wat ga je dan doen als je flat en er komen overcards op de flop? Ben je dan bereid om 75 bb te riskeren ?

je raised vanuit early en word ge3bet, villain heeft vrij solid stats dus mag je ervan uit gaan dat zijn range toch JJ+ Axs Ajo (en dit is nog ruim) is . wat wil zeggen dat je op zen best een flip gaat krijgen.

zou hem gewoon folden pre.

grts

Beantwoorden
Citeren
wcgrutto Topicstarter
wcgrutto
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door tension11
En wat ga je dan doen als je flat en er komen overcards op de flop? Ben je dan bereid om 75 bb te riskeren ?

je raised vanuit early en word ge3bet, villain heeft vrij solid stats dus mag je ervan uit gaan dat zijn range toch JJ+ Axs Ajo (en dit is nog ruim) is . wat wil zeggen dat je op zen best een flip gaat krijgen.

zou hem gewoon folden pre.

grts

Bwa, 75bb riskeren door te flatten hoeft toch niet.
Als er A valt, passive line. Als er geen A valt, betten. En zien wat villain doet.

Vind je range ook niet zo goed, kzou wat lage Axs eruit halen en wat meer pp er in stoppen. 66+,Ats+,Ajo+ (Haal ik 60% tegen.)

Alle, kvind range inschatten hier moeilijk, want normaal, zonder stats, zit ik 3bet range op AQo+,AJs+,TT+

Beantwoorden
Citeren
tension11
PokerStrategist

je speelt de hand zowizo uit positie. zie eerlijk gezegd niemand een early raise reraise met iets lager dan 1010 hoor maar dat kan aan mij liggen :D We zullen zien wat de mensen die er meer van weten van vinden :)

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

3 bet% heeft niks met de PFR% te maken, want je kunt nooit evenveel handen 3 betten. Aangezien je niet in elke hand in een 3 bet spot beland.
Flatten pre-flop is wel redelijk vervelend, want je speelt uit positie en zelfs als er geen over kaarten vallen weet je nog steeds niet zeker waar je staat. Aangezien tegenstander makkelijk QQ+ in zijn range kan hebben.
Donkbetten op een ongevaarlijk board lijkt me ook niet fijn, want dan zal hij heel vaak callen en heb je altijd de kans dat hij bluft en dan wordt je van de hand afgebluft. Dus kun je eigenlijk callen voor setvalue en daar krijg je de odds niet voor.
Andere optie zou kunnen zijn om te 4 betten voor informatie, maar dat lijkt me in deze fase van het toernooi ook wat tricky, want dan blaas je aardig de pot op.
Overal lijkt me de fold hier de beste optie, want je krijgt nog genoeg mogelijkheden om je chips beter te investeren.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Zijn stats lijken redelijk reasonable dus denk dat je hier wel rekening moet houden met betere deel van het deck.

3-betten lijkt me dan ook geen optie en flatten lijkt me ook vervelend aangezien je op flop met overcards vaak moet folden.

Kortom denk dat folden het beste is.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door pcbeem
Zijn stats lijken redelijk reasonable dus denk dat je hier wel rekening moet houden met betere deel van het deck.

3-betten lijkt me dan ook geen optie en flatten lijkt me ook vervelend aangezien je op flop met overcards vaak moet folden.

Wel knap dat jij wil 3 betten tegen een 3 bet, maar je zult wel een 4 bet bedoelen ;)

Beantwoorden
Citeren
OmdatHetKan
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door SDK1987

Oorspronkelijk gepost door pcbeem

Wel knap dat jij wil 3 betten tegen een 3 bet, maar je zult wel een 4 bet bedoelen ;)

Hij heeft wel gelijk sdk 3betten is inderdaad geen optie :D

Beantwoorden
Citeren
Nagger82
Oldschool Grinder

Hi Folks,

Al aardig wat gediscussieerd over deze hand. Hier gaat mijn QQ+ broke preflop strategie weer de bovenhand halen. Je hebt hier maar twee mogelijke moves push of fold. Met een raise commit je je uit positie en een call lijkt me uit positie ook niet aangewezen.

De range van villain is hier zeer belangrijk. De stats die je geeft zijn wel vrij raar. Met een raise voor hem gaat hij 12% 3betten en first in zal hij 13% raisen ? Op een kleinere sample kan dit nog maar ik denk dat deze speler uit mid positie vrij tight 3betten. Ikzelf (samen met de meeste regulars) 3bet daar in early game +/- 3% (99+,AKs). AKo en AQo; AQs; ... flat ik in positie. 88- flat ik ook nog vaak voor set value tegen de juiste spelers.

Je hand JJ heeft tegen 99+,AKs range 45% showdown equity en je ben nog helemaal niet zo committed dat je pot odds krijgt. (met QQ heb je hier 55% showdown equity en in deze fase van het tornooi met een lage ICM factor is dat voldoende om te shoven).

Ik zou hier dus eerder voor de fold gaan, hoe mooi je vishaken er ook uitzien.

Grts Nagger

Beantwoorden
Citeren
wcgrutto Topicstarter
wcgrutto
PokerStrategist

Ok, dus folden.

Kvond ze 3bet enkel zo groot. Ma kan ook zijn dat hij vooral veel 3bet vanuit BTN/SB/BB .
Ook mede doordat zijn stats vrij ok lijkt. Verwacht ik niet zo'n brede range als 10% 3bet hier.
(Wat wel is, is dat regs wel snel gaan opmerken dat ik early wel vrij grote b/f range heb.) En verwacht dan nog wel een 3bet bluf range van regs. Maar niet vanuit MP; I guess.

Dat je met QQ+ gaat 4betten ok.

Wat doe je als je hier AK hebt? Ook folden?
En je zou dus gn enkele hand hier flatten na zijn 3bet? En dit is dan omdat je uit positie zit? Als bv SB zou 3betten. Wat doe je dan met JJ, AK ?

Beantwoorden
Citeren
Nagger82
Oldschool Grinder

Hoi Grutto,

Mijn redenering is : "Iemand die mijn stats ziet en iets van het spel begrijpt, 3bet hier zeer tight'. Deze read primeert boven betsizes.

Tegen de SB speel je postflop in positie daar heb je gelijk in. Daar kun je JJ & AK nog overwegen maar dan nog, je zit tegen een heel sterke range te spelen en zult hier meestal weinig value uithalen.

Wat je vertelt over de 3bet/fold range in EP, dat zou niet mogen. Op deze limieten zou je toch vaker verder moeten spelen met je EP opening range 99+ ; Aqo+

Grts Nagger

Beantwoorden
Citeren
wcgrutto Topicstarter
wcgrutto
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Nagger82
Wat je vertelt over de 3bet/fold range in EP, dat zou niet mogen. Op deze limieten zou je toch vaker verder moeten spelen met je EP opening range 99+ ; Aqo+

mja, bedoelde met early (early in de STT, niet early qua position. :) )

Beantwoorden
Citeren