Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

K3s BB

9 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
464 Weergaven
Zappyke

Volgens nash zou ik deze net moeten callen. (K3s+)
Volgens jullie ook?
Persoonlijk vond ik de hand net niet goed genoeg en heb ik dus gefold.

Microgaming - €2.50+0.25|50/100 NL - Holdem - 6 players
Hand converted by PokerTracker 4

UTG: 2,475 (VPIP: 20.20, PFR: 7.29, 3Bet Preflop: 6.45, Hands: 100)
MP: 3,205 (VPIP: 15.56, PFR: 10.69, 3Bet Preflop: 3.57, Hands: 136)
CO: 3,580 (VPIP: 30.69, PFR: 12.46, 3Bet Preflop: 7.95, Hands: 298)
BTN: 1,713 (VPIP: 41.83, PFR: 19.46, 3Bet Preflop: 6.06, Hands: 154)
SB: 898 (VPIP: 25.00, PFR: 9.26, 3Bet Preflop: 9.09, Hands: 57)
Hero (BB): 1,630

SB posts SB 50, Hero posts BB 100

Pre Flop: (pot: 150) Hero has 3♦ K♦

fold, fold, fold, fold, SB raises to 898 and is all-in, Hero???

Beantwoorden
Citeren
8 reacties
pbijvoet

Even een wedervraag:
Verwacht je dat deze speler precies Nash zal pushen? Of zal hij er vanaf wijken? Als hij er vanaf wijkt welke kant op? zal hij tighter of looser pushen?

Beantwoorden
Citeren
Zappyke Topicstarter
Zappyke

Ik denk dat hij eerder tighter gaat pushen.
Als ik zijn stats bekijk, limpt hij meer dan hij raiset ook.
Denk eigenlijk dat er maar heel weinig spelers bezig zijn met icm of nash daar.

Beantwoorden
Citeren
pbijvoet

En hoe verwacht je nu daarop te reageren met deze K3s?
Edit: het klopt dat lang niet iedereen op die limieten bezig is met ICM en Nash, maar aangezien jij er wel mee bezig bent is het belangrijk om te weten hoe je daar dan met verschillende spelers op moet reageren.

Beantwoorden
Citeren
Zappyke Topicstarter
Zappyke

Zou ik nog steeds folden.

Extra reden voor mij om te folden is dat er vrij veel actie aan tafel was.
Ik dacht, ik wacht rustig af tot ze elkaar 'afgeslacht' hebben.

Beantwoorden
Citeren
pbijvoet

Folden lijkt me een juiste keuze, daar niet van.
Laten we eens de punten doornemen die belangrijk zijn.
Eerst je eigen stack. Je hebt nog 16bb en nog niet in nood om rare dingen te gaan doen.
Zijn stack is al een stuk kleiner en hij moet echt actie ondernemen om nog een kans te maken ITM te komen.
Je read op deze tegenstander adhv zijn stats is dat hij relatief tight (tighter dab Nash) zal pushen. Je zult dus ook tighter moeten callen. Aangezien K3s volgens Nash op het randje is is een fold dus goed.

De reden dat de tafel veel actie geeft is niet echt een reden om een keuze te maken. Je zult je iedere hand af moeten vragen wat de juiste keuze is. Dit hangt van ontzettend veel variabelen af. je stack, positie, welke tegenstanders hebben welke actie gemaakt, welke tegenstanders volgen nog, stats/reads op je tegenstander en eigenlijk bijna als laatste pas je hand.

Beantwoorden
Citeren
Zappyke Topicstarter
Zappyke

Bedankt voor je antwoord!

Ik ben zelf ook nog niet zo lang bezig met berekeningen, Nash, reads,... dus ik twijfel nog vaak aan mijn keuzes.
Heb de laatste dagen ook niet veel gespeeld maar vooral veel gelezen en video's bekeken.

Die actie aan tafel, tja, als ik echt goede handen krijg, laat ik me daar niet door afschrikken maar als ik twijfel aan mijn hand wel.

Beantwoorden
Citeren
Nagger82

Hoi Zappy,

Goed dat je deze hand post, ik probeer hem goed te evalueren en een paaltje (vuistregeltje) mee te geven.

We zitten hier inderdaad nog die in het tornooi 6 handed. Een shorty in de SB shovet 9BB naar je toe. Je bent niet risk averse tegen hem, je houdt een speelbare stack over ook al wordt je dan short en moet jij dan aan de bak.

Bovenstaande is een reden om +/- 50% van zijn range daar te callen. K3s is een +/- 35% hand dus wanneer je villain op 70%+ zet moet je hier callen.

Gezien je read kun je er van uitgaan dat hij zefs tighter dan Nash shovet en heb je hier een hele goede read gemaakt. En daar komt het toch op aan. Nice fold !

blindlevel : 100/200 no ante

Paaltje 1: Als een shorty die naar jouw toe shovet voor 7 à 8 BB's (9 à 10 met antes) kun je heel vaak 50% van zijn range callen. Als je hem op 30% shove zet, kun je +/- 15% callen. Er spelen nog factoren mee zoals 'stacksizes aan tafel', 'geïnvesteerde Hero chips', ... maar globaal kun je 50% van de range van een weinig risk averse shorty callen. Als je es in Nash wat getallen ingeeft zul je zien dat dit veel vaak klopt bvb. :

Paaltje 2 : Als jij de shorty (de enige !!!) aan tafel ben en een grotere stack schuit dan kan je op 5 à 6 BB's (7 à 8 met antes) heel vaak 50% van zijn range callen.

blindlevel : 100/200 no ante

Ik maak hier dit jaar nog een tool voor, maar is wel nog wat werk aan, zal voor na het verlof zijn :D

Grts Nagger

Beantwoorden
Citeren
Zappyke Topicstarter
Zappyke

Dankuwel!! :f_love:

Beantwoorden
Citeren