Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Pokerstars 50c single table 9max ICM vraagje

12 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
1,376 Weergaven

payouts 1-3
1: 1,99
2: 118
3: 0.79

Hier raise en call ik. Mijn vraag is of het waard is om hier te callen. Ik hou weliswaar wat over, alleen is dit op lange termijn +ev of -ev

(berekening is toch winstkans*bedrag + verlieskans * bedrag= EV waarde ?)

Poker Stars, $0.44 Buy-in (50/100 blinds) No Limit Hold'em Tournament, 7 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

SB: 2,645 (26.5 bb)
BB: 1,229 (12.3 bb)
Hero (MP1): 3,170 (31.7 bb)
MP2: 2,018 (20.2 bb)
MP3: 665 (6.7 bb)
CO: 1,793 (17.9 bb)
BTN: 1,980 (19.8 bb)

Preflop: Hero is MP1 with A♥: Q♣:
Hero raises to 250, MP2 folds, MP3 raises to 665 and is all-in, 4 folds, Hero calls 415

Flop: (1,480) 6♦: 3♣: T♥: (2 players, 1 is all-in)
Turn: (1,480) J♦: (2 players, 1 is all-in)
River: (1,480) T♣: (2 players, 1 is all-in)

Beantwoorden
Citeren
11 reacties
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Dit is zeker een call. Die gast zal met van alles shovel als shortstack. Dat is zonder berekening al wel duidelijk.

Beantwoorden
Citeren
Jordyvde
Poker Player

Dit lijkt me een vrij standaard call, al komt er geen icm bij kijken omdat je nog niet in het geld zit.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Het is inderdaad een standaard call. Je hebt zoiezo al teveel geld geïnvesteerd om nog 1 hand te kunnen folden tegen zijn 6,6bb stack.

Oorspronkelijk gepost door Jordyvde
Dit lijkt me een vrij standaard call, al komt er geen icm bij kijken omdat je nog niet in het geld zit.

Dit is natuurlijk een STT SNG en dan is er al vanaf het begin spraken van ICM. Al zit je natuurlijk nog niet in het geld. Dan zou betekenen dat als je op de bubbel zit nog geen ICM speelt en dat is zeker bij een STT een grote fout als je volgens chipEV zou gaan spelen.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door SDK1987
Dit is natuurlijk een STT SNG en dan is er al vanaf het begin spraken van ICM. Al zit je natuurlijk nog niet in het geld. Dan zou betekenen dat als je op de bubbel zit nog geen ICM speelt en dat is zeker bij een STT een grote fout als je volgens chipEV zou gaan spelen.

Oorspronkelijk gepost door ShovingLoose
Dat is zonder berekening al wel duidelijk.

daarom dat ik vroeg wat de ICM berekening hier is.
Ik snap wel dat ik maar 400 erbij hoeft te gooien en dat dat niet veel is.
Mijn topic hier is meer bedoeld om tot een berekening te komen.
Maar goed, als het zo makkelijk is (niet voor mij eigenlijk) dan hoeven we niet te berekenen

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

De vraag: is het het waard om hier te callen is dus duidelijk ja. De precieze berekening kan ik niet zo mijn werk geven. Je kan op de site van Hold'em Resources via de webcalculator wel de berekening laten uitvoeren. Er staat al een uitbetalingstructuur klaar zoals die bij 9mans is. als je 0.5,0.3 en 0.2 verandert in 1, dan reken je zonder icm uit.

Beantwoorden
Citeren
Jordyvde
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door SDK1987
Het is inderdaad een standaard call. Je hebt zoiezo al teveel geld geïnvesteerd om nog 1 hand te kunnen folden tegen zijn 6,6bb stack.

Oorspronkelijk gepost door Jordyvde

Nog niet rond de bubble dan of nog niet in het geld, is bijna hetzelfde :f_thumbsup:

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door ShovingLoose
Er staat al een uitbetalingstructuur klaar zoals die bij 9mans is. als je 0.5,0.3 en 0.2 verandert in 1, dan reken je zonder icm uit.

Oh dat wist ik niet. ik bedoel ben nogal noob met gebruik van pokersoftware, want er zijn zoveel vercshillende dat ik niet weet welke handig is voor mij!

bedankt,ik ga het uitproberen!

Beantwoorden
Citeren
ShovingLoose
Oldschool Grinder

Hmmm, op mijn telefoon gelezen op het werk en nu ik nog eens goed kijk.... De webcalculator laat zien welke ranges elke speler kan openshoven en wat de spelers die daarna nog komen kunnen callen. MEt de webcalculator kan je niet jouw raise invoeren. zijn shoveranges is gebaseerd op allemaal folds voor hem en dan zou hij met ICM de volgende range shoven: 26.1%, 22+ A2s+ A7o+ A5o-A4o K7s+ KTo+ Q8s+ QJo J8s+ T8s+ 98s

Handige tool, maar niet met andere acties dan shoves.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Dat is zeker waar. Zal straks is kijken of ik de HRC ranges kan geven.
Al zie ik net dat mijn licentie net is verlopen :f_eek:

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ben er nogal niet goed in, weet niet precies waar die tool goed voor is.

Heb zojuist een hand ingevoerd van een live toernooi gisteren avond. En hij geeft aan invalid spot, hero is all in. There is nothing to analyze when hero is all in, he cannot fold.

http://icmpoker.com/screenshot/aBcejf/

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Het zou helpen als je die push eruit haalt en dan gaat analyseren met welke range hij daar kan pushen.

Beantwoorden
Citeren