Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

QJs op de small blind

8 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
243 Weergaven
Kokochanel
Poker Player

De steal is hier vrij std, maar dan? Ik had de vorige ronde net hetzelfde gedaan, met net dezelfde hand maar toen folde hij dus ik denk dat zen FE iets lager is en dat hij met iets marginalere handen shoved.

iPoker - $0.50+$0.10|<> NL - Holdem - 5 players
Hand converted by PokerTracker 4

UTG: 5.73 BB
CO: 11.97 BB
BTN: 4.1 BB
Hero (SB): 11.43 BB
BB: 16.77 BB

Hero posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has Q♦ J♦

fold, fold, fold, Hero raises to 2.5 BB, BB raises to 16.77 BB and is all-in, Hero calls 8.93 BB

Spoiler

Flop: (22.87 BB, 2 players) A♦ 7♣ 2♦

Turn: (22.87 BB, 2 players) 9♥

River: (22.87 BB, 2 players) 9♦

Hero shows Q♦ J♦ (Flush, Ace High) (Pre 47%, Flop 38%, Turn 20%)
BB shows A♠ 4♣ (Two Pair, Aces and Nines) (Pre 53%, Flop 62%, Turn 80%)
Hero
wins 22.87 BB
BB wins 0 BB

Beantwoorden
Citeren
7 reacties
beertie1
PokerStrategist

Ik denk dat je door de bubbel factor en de 2 super short stacks je hier niet mag callen

Beantwoorden
Citeren
wcgrutto
PokerStrategist

Ik shove pre, gn goesting om met 11bb te raise/folden.

Beantwoorden
Citeren
michel2311
PokerStrategist

Is een moeilijke hand omdat je met de 2 shorties zit. Maar je kunt hier ook niet te passief zijn omdat je nog een stukje van de bubble af zit.

Ik kies er hier misschien wel voor om te raise/folden. Just feeling, misschien kun je zelfs raise/callen omdat villain hier vrij loose gaat 3betten. En bij een call van villain heb je met QJs een makkelijk speelbare hand.

Een push is waarschijnlijk ook wel goed omdat je aardig wat FE hebt op de BB.

Kun je eens je stacks erbij zettten ipv de stack in bb. Kan ik hem ook in holdem resources zetten.

Beantwoorden
Citeren
Kokochanel Topicstarter
Kokochanel
Poker Player

Zo bedoel je?

iPoker - $0.50+$0.10|<> NL - Holdem - 5 players
Hand converted by PokerTracker 4

UTG: 1,720
CO: 3,590
BTN: 1,230
Hero (SB): 3,430
BB: 5,030

Hero posts SB 150, BB posts BB 300

Pre Flop: (pot: 450) Hero has Q♦ J♦

fold, fold, fold, Hero raises to 750, BB raises to 5,030 and is all-in, Hero calls 2,680

Flop: (6,860, 2 players) A♦ 7♣ 2♦

Turn: (6,860, 2 players) 9♥

River: (6,860, 2 players) 9♦

Hero shows Q♦ J♦ (Flush, Ace High) (Pre 47%, Flop 38%, Turn 20%)
BB shows A♠ 4♣ (Two Pair, Aces and Nines) (Pre 53%, Flop 62%, Turn 80%)
Hero wins 6,860
BB wins 0

Is het beter dat ik ze altijd post met de stacks of toch met de BBs?

Beantwoorden
Citeren
michel2311
PokerStrategist

Ja dit is beter. Kan ik de stacks tenminste in HR zetten. :)

Met deze stacks liggen een raise en shove niet ver uit elkaar. Een shove is hier wel iets beter want op een 3bet zul je altijd moeten folden in deze situatie. Zelfs als villain hier de nashrange van 40% 3bet.

Beantwoorden
Citeren

Met welke range zouden we hier dan wel kunnen callen?

Beantwoorden
Citeren
Nagger82
Oldschool Grinder

Hallo everybody,

Zeer interessante hand deze. Je zit in de SB met 11BB's en hebt een top 20% hand. Dit is zeker een hand die je niet kan folden. Dan blijven er twee mogelijkheden over : Ofwel minraise/fold je ofwel Shove je. (let ook op je raisesize, 2,5 is teveel hier, neem best 2BB minraise).

Wat spreekt in het voordeel van een push : je hebt maximale folding equity. Villain zou hier enkel met 15% van zijn handen kunnen callen en je hebt nog showdown equity als hij dat wel doet.

Wat spreekt voor een minraise : je riskeert minder chips en gaat ook nog een groot aantal keer de bigblind winnen.

Wat spreekt in het nadeel van een push : Als villain callt riskeer je al je chips. +/- 1 op 6 keer callt hij en van die 1 keer verlies je 60% van de keren. Je verliest dus 0.6 keer op 6 je hele stack. Dat is 1 keer op 10.

Wat spreekt in het nadeel van een minraise : je chips zijn heel veel waard gezien je met twee shorties dicht bij het geld komt. En je moet vaak nog een hand spelen uit positie en veel wegleggen.

Hoe neem ik nu mijn beslissing, heel eenvoudig : Villain ! Kijk naar de 3bet statistiek van villain. Gemiddeld gezien draait deze rond de 4%. Gemiddeld 3bet villain 5% van zijn handen. Als bigstack in deze spot zal dit wellicht wat meer zijn maar die 5% geeft je een indicatie van hoe aggressief hij is.

Een speler die 3% of minder 3bet kun je een minraise overwegen, een spelers met 5 of meer zou ik eerder shoven. Heb je geen stats , shove dan maar tegen de bigstack met 40-50% van je handen. Hij zal je niet graag callen. Minraisen is in de mode maar het werkt enkel als je de juiste reads hebt.

Grts Nagger

Beantwoorden
Citeren