Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] QK in een 10 cent donkamentje

20 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
406 Weergaven
Angstzweet
PokerStrategist

Grabbed by Holdem Manager
NL Holdem $250(BB) Replayer
SB ($6,465)
BB ($10,805)
UTG ($4,005)
UTG+1 ($11,755)
Hero ($3,815)
MP1 ($5,150)
MP2 ($2,505)
CO ($2,530)
BTN ($3,280)

Dealt to Hero K♥ Q♣

fold, UTG+1 calls $250, Hero raises to $888, fold, fold, fold, BTN raises to $3,255 (AI), fold, fold, fold, Hero calls $2,367

FLOP ($7,360) A♠ Q♠ 4♥

TURN ($7,360) A♠ Q♠ 4♥ 8♦

RIVER ($7,360) A♠ Q♠ 4♥ 8♦ 2♥

easy call?

19 reacties
caroline29632
BlackMember

easy fold

Angstzweet Topicstarter
Angstzweet
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door caroline29632
easy fold

thanks for confirmation :) dacht ik dus al... het steeg me ff naar boven :P

caroline29632
BlackMember

Oorspronkelijk gepost door timBKR
easy call?

easy fold

thanks for confirmation :) dacht ik dus al... het steeg me ff naar boven :P

?(

Tjoeny
PokerStrategist

Maar sowieso 888 betten lijkt über donk/fish/weak achtig...

Angstzweet Topicstarter
Angstzweet
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Tjoeny

whahahaha, natuurlijk jonge ;) dit zie je echt wel vaker hoor,

caroline29632
BlackMember

Bwa van die speciale raise sizen kunnen alles betekenen. Zijn wel totaal onnodig in dit blind level.
Omdat je je dan soms kan 'vergissen'. Hier bedoel ik mee, dat je soms bv massas teveel raised of veel te klein. :P (Dat heb ik soms voor in MTTs met giga blinds zoals 1200/2400, die je niet gewoon bent) Je kan beter de potbetten en dan wat afronden naar beneden, naar een rond getal ofzo.

Tjoeny
PokerStrategist

whahahaha, natuurlijk jonge ;) dit zie je echt wel vaker hoor,

Wil dat zeggen dat het niet donk/fish/weak achtig lijkt? Ik geloof het niet, dus als je graag zulke grapjes met je betsizes wil uithalen, dan moet je dit doen om je rock imago te ondermijnen zodat je meer actie krijgt met jouw range (zover ik die van de paar handen die je post kan inschatten natuurlijk :P) zou ik gewoon de bedragen afronden... :f_biggrin:

WTF?

Als er echt mensen zijn die denken dat een bet/raise naar een niet-rond getal fishy is en je dan meer actie gaan geven, ga ik ook van die sizes gebruiken.

Misschien is dat het geheim om te winnen op microstakes MTT's...

Serieus, 888 is hier qua size gewoon goed, net zoals 850 of 900 of w/e goed zouden zijn.

Fold idd op de shove. Ik fold denk ik zelfs al onmiddellijk, maar ik ben dan ook een MTT-fish/nit.

bobm78
Poker Player

Sorry Tim, dat ik jouw gepostte hand er ff voor gebruik,
maar ik zie niemand iets zeggen over de preflop raise, behalve over het afronden. Vinden jullie dit eigenlijk een goede raise na 1 limper UTG die chipleader is? Aangezien Tim 3800 heeft, en een preflop raise dus idd rond 800-900 moet zijn, investeer je daar 1/4e stack, met risico op reraise, komt nog 4 man na je. En een reraise kun je gewoon absoluut niet callen.
En je hebt risico dat de Big Stack je callt, en dan zit je op flop met probleem, wel of niet C betten enz. Ik denk dat ik preflop al fold.
Maar goed, das mijn bescheiden mening.
Verder zegt niemand iets over de reden wrm folden beter is na de reraise, en de reden is vrij simpel. KQ AJ en dat soort handen zijn in zulke situaties vaak gedomineerd, waardoor het de gok niet meer waard is, dan zou je in principe nog beter kunnen callen met bv 8-9s. Omdat dan kans groot is dat je wel 2 live cards hebt.... ( ff voor alle duidelijkheid, beweer nu niet dat je met 8-9 moet callen hoor, gaat om het punt)

caroline29632
BlackMember

Als je redelijk short aan het worden bent, zoals hier, ongeveer een M v 9-13. Dan probeer ik eigelijk geen handen meer gewoon te raisen die ik dan moet wegleggen op een reraise. Zeker niet vanuit UTG, omdat de kans op een reraise dan groter is. Je verspeeld dan eigelijk veel te veel chips.

Ik open KQ hier eigenlijk niet, met deze stacksize.

bobm78
Poker Player

Als je redelijk short aan het worden bent, zoals hier, ongeveer een M v 9-13. Dan probeer ik eigelijk geen handen meer gewoon te raisen die ik dan moet wegleggen op een reraise. Zeker niet vanuit UTG, omdat de kans op een reraise dan groter is. Je verspeeld dan eigelijk veel te veel chips.

Ik open KQ hier eigenlijk niet, met deze stacksize.

Dank je voor de bevestiging Caroline.. dat was namelijk ook exact mijn mening, vandaar dat ik dat er ff bij zette, omdat niemand het hier over had. En het wel degelijk zeer belangrijk is...

marcelhermus
Oldschool Grinder

wat caroline zegt.

ik open hier vaak ook geen handen meer die ik indd ga wegleggn.
op de btn kun je nog wel eens proberen te stealen.

maar mp1 kq openen is way to loose.
bespaar je de chips. want als je straks schuift en dubbelt verdien je deze chips weer dubbel terug.
indien je zou betfolden natuurlijk :D

dat getal is gewoon persoonlijk.
ik doe het ook wel als ik vrij diep in een mtt zit. en je standaard raise size 2-2,5bb is.
voordeel is dan dat mensen niet supersnel zien wat je precieze raise size is.
ze weten niet wat het betekent.

hier lijkt me het alleen maar extra werk. extra fishy is het niet perse.

bobm78
Poker Player

Wat Caroline zegt? Pfff, ik kwam ermee hoor...
Caroline bevestigde het alleen :D

Oorspronkelijk gepost door bobm78
Wat Caroline zegt? Pfff, ik kwam ermee hoor...Caroline bevestigde het alleen :D

Oorspronkelijk gepost door Falcone1983
Fold idd op de shove. Ik fold denk ik zelfs al onmiddellijk, maar ik ben dan ook een MTT-fish/nit.

Ahem...

marcelhermus
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door falcone1983

Oorspronkelijk gepost door bobm78
Wat Caroline zegt? Pfff, ik kwam ermee hoor...Caroline bevestigde het alleen :D

Oorspronkelijk gepost door Falcone1983

Ahem...

sorry hoor zal niemand meer quoten.

caroline verwoorde het alleen wat beter :D

bobm78
Poker Player

Ghehe, I was just kidding...
Maar Caroline krijgt al zoveel aandacht van alle verliefde mannen hier, dacht, goffer, krijgt ze hier nou ook al de credits voor?
Had zelfs niet eens gezien dat Falcone er al opmerking over had gemaakt :D

Angstzweet Topicstarter
Angstzweet
PokerStrategist

Oke mensen, bedankt het is me duidelijk.

Maar tjoeny, jouw gezemel over mijn betsizes gaat werkelijk waar nergens over.

Tjoeny
PokerStrategist

Achteraf helemaal mee eens Tim, dit zegt meer over mij en hoe ik dergelijke bets in de regel (zonder verdere reads/tells) interpreteer en het feit dat ik juist veel fish zulke bets in die limieten zie maken. (In ieder geval relatief veel meer)

Kortom excuses voor impliceren dat je fishachtig deed dat was niet bepaald mijn bedoeling erachter :f_frown:

Zelf heb ik er in ieder geval wel wat over het interpreteren van zulke betsizes geleerd waarvoor props naar Falcone ;)

Angstzweet Topicstarter
Angstzweet
PokerStrategist

Achteraf helemaal mee eens Tim, dit zegt meer over mij en hoe ik dergelijke bets in de regel (zonder verdere reads/tells) interpreteer en het feit dat ik juist veel fish zulke bets in die limieten zie maken. (In ieder geval relatief veel meer)

Kortom excuses voor impliceren dat je fishachtig deed dat was niet bepaald mijn bedoeling erachter :f_frown:

Zelf heb ik er in ieder geval wel wat over het interpreteren van zulke betsizes geleerd waarvoor props naar Falcone ;)

nice nice ;) we're all here to learn!!