Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

resteal 88?

6 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
961 Weergaven
Tessies
PokerStrategist

Dit vind ik vaak een lastige situatie. Wie zou hier shoven? Vilain speelt: VPIP: 25, PFR: 19, Steal But: 66% op 3 handen Hands: 53

Poker Stars, $3.19 Buy-in (50/100 blinds) No Limit Hold'em Tournament, 7 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

Hero (BB): 1,445 (14.5 bb)
MP1: 3,780 (37.8 bb)
MP2: 1,430 (14.3 bb)
MP3: 1,335 (13.4 bb)
CO: 2,100 (21 bb)
BTN: 1,905 (19.1 bb)
SB: 1,505 (15.1 bb)

Preflop: Hero is BB with 8 8
4 folds, BTN raises to 300, 2 folds

Results:

Spoiler

250 pot
BTN mucked and won 250 (150 net)

Beantwoorden
Citeren
5 reacties
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Zou hier vrij makkelijk re-shoven.
Ik verwacht dat de button minimaal 24.9%, 22+ Ax+ KTs+ KJo+ QTs+ QJo JTs zal openen met zijn stats en dan heb je een dikke +ev shove tegen hem, want hij kan best met een hand als bijvoorbeeld 77 callen op jouw shove.

Beantwoorden
Citeren
Tessies Topicstarter
Tessies
PokerStrategist

@SDK Met welk paar reshove je hier? 66+?

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Zonder reads dat de button-speler een tell heeft gegeven op basis van zijn 3bb open zou ik hier elke pocket paar hier re-shoven.

Beantwoorden
Citeren
solartje
Poker Player

hey tessies,

Leuke hand, thanks voor het posten.

Eerst en vooral, wat me opvalt is zijn sizing.
3x op 50/100 vanuit de Button is een vrij grote sizing (zeker met maar 15bb).
en vraag me af of je hierdoor een read kan opbouwen. bij poker moet je altijd proberen zo VEEL mogelijk info te verkrijgen, zodat je zo weinig mogelijk tot het toeval overlaat en dit zou je net dat tikkeltje meer info kunnen geven, waardoor jouw resteal range net dat tikkeltje correcter zou zijn.

was dit de eerste keer dat hij 3x opened of doet hij dit altijd?
ingame zou dit me zeker opvallen en zou ik dit in het oog houden (zeker omdat je door jullie positie vaak tegen elkaar gaan spelen en dan zijn reads zeker handig).

algemeen gezien, merk ik uit ervaring dat 3x vanuit de BU vaak een value sizing is, en 2x eerder een steal sizing is, maar gezien dit hand in een vacuum gepost is, kan ik daar zelf niets van uit opmaken en zal ik de hand ook in een vacuum beoordelen.

zijn stats zijn vrij loose. meest spelen vrij tight early en lijkt me dat deze speler niet enkel zit te wachten op premiums. Ik zie hem vanuit de button zeker any broadway , any pp openen. SDK gaf een mogelijke range aan van 25%. gezijn hij overall al 25% speelt, denk ik dat zijn openrange vanuit de stealpositie wijder gaat zijn en ik zou een voorzichtige schatting van 45% maken 22+,A2+,K2+,Q2s+,Q6o+,J7s+,J9o+,T8s+ (al zie ik hem wel 60-70%openen daar), maar wij hoeven hier nog geen onnodige risicos te nemen en blijf ik eerder conservatief.

je kan zelf ook op http://www.icmpoker.com/icmizer/#default kijken wat een goede resteal shove zou zijn.

als we hem op een 45% openrange zetten en hem 8% laten callen als we pushen (AJs+ AQ+ 88+) kunnen we ATC restealen omdat het verschil tussen zijn openrange en zijn callrange zo groot is. 10bb-14bb is echt een heel goede stacksizing om te restealen, omdat de reward/risico dan vaak in ons voordeel ligt.

4/5de van zijn openrange fold hij en win je 350$ per keer je succesvol kan stealen. als we nu (vereenvoudigde voorstelling ) 5 steals zouden bekijken win je vier keer 350$ (1400$) en de 5de keer called hij en sta je vaak achter maar je hebt altijd nog wat equity en kan je maar 1445 verliezen, dus overall is de resteal hier met ATC van toepassing.

Nu als jij hier met ATC gaat restealen, en je doet dat vaak , gaat dat je image beinvloeden + we zijn niet zeker of zijn sizing een read is dat hij value opened, dus in de praktijk zou ik deze speler niet met ATC reastealen, maar wel met any pair, any suted hand en ofsute hands met equity en adjusten indien nodig.

Nu als zijn sizing een read is, en we weten dat hij hier raised voor value en hij hier top10% opened, dan kunnen we maar 6% profitabel resteal = 88+AQ+AJs+)

als hij zoals sdk denkt 25% opened, en met 9% called (66+ AJ+ATs+) dan kunnen we alsnog net met ATC restealen.

Zo zie je dat een read opbouwen enorm belangrijk is, en blind vs buton spel eigenlijk ZEER hard kan varieren en heel dynamisch is. als dit een utg 3x open was, dan was de situatie al wat minder read afhankelijk omdat zijn utg openrange minder wijd varieerd.

ingame waar je geen icmiser/sngwiz hebt, kan je best onthouden/truukje:

Je hebt zelf altijd iets van equity als je pushed en vilain called , als je 30% equity hebt, dan riskeer je 70%*1445 = ~1000. de verhouding tussen wat je kan winnen (350$) en tussen wat je riskeerd (1000$) = 1/3de
om een +ev reshove te hebben met de verhouding tussen wat hij opened en wat hij called als je shoved groter zijn dan je chipverhouding.

opened hij 45% , kan je met een hand met 30% equity tegen zijn callrange +ev shoven als hij minder dan 1/3de van zijn openrange ( of 45% / 3 = 15% ) called.
opened hij 21% , kan je met een hand met 30%equity tegen zijn callrange +ev shoven als hij minder dan 1/3de van zijn openragen (of 21% /3= 7% ) called.

DUS kort samengevat:

blind vs button : proberen reads op te bouwen
icmizer : gratis programme om zelf zo handen na te kijken (als je registreerd, krijg je gratis 5 calculaties per dag)
verhouding reward/risico loopt evenredig met verhouding openrange/callrange.

Beantwoorden
Citeren
Tessies Topicstarter
Tessies
PokerStrategist

@solartje, bedankt voor je uitgebreide antwoord. Was idd ook een beetje afgeschrikt door zijn 3x open met 15bb.
Ik ben de afgelopen dagen lekker aan t spelen geweest met icmizer en heb weer wat nieuwe inzichten opgedaan.

Beantwoorden
Citeren