Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

slecht gespeeld?

11 Berichten
4 Gebruikers
4 Reacties
1,393 Weergaven
Vosjeeee

hallo,

gisteren heb ik een sit&go toernooi gespeeld van 18 man

ik heb toernooi zelf wel gewonnen maar zijn een aantal spots waar ik twijfel of ik deze wel goed heb gespeeld.

Villian zit op sb en 3 bet mij en op dat moment zijn ze stats: vpip 15 PFR 18
ik zet villian ook op een range van 88+AJ+ ik eigenlijk preflop mijn hand al weg moeten gooien of kan je met J10s dan zeg voor gemak 2bb callen om de flop te zien?gezien de podd odds mag ik eigenlijk na de flop al niet meer callen,ik weet dat ik op de flop achter sta maar als er dan op de turn nog een klaver val en hij check naar mij toe was mijn idee dat ik genoeg outs achter de hand heb om alles erin te gooien?

ik zou graag wat reacties krijgen op deze spot want ik vind dat dit soort spots ook zeker moet posten om zo toch meer ervaring te krijgen.

Poker Stars, $3.11 Buy-in (15/30 blinds, 4 ante) No Limit Hold'em Tournament, 8 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

SB: 1,416 (47.2 bb)
BB: 3,019 (100.6 bb)
UTG+2: 1,566 (52.2 bb)
MP1: 1,854 (61.8 bb)
Hero (MP2): 1,603 (53.4 bb)
MP3: 1,319 (44 bb)
CO: 1,498 (49.9 bb)
BTN: 1,225 (40.8 bb)

Preflop: Hero is MP2 with T J
UTG+2 folds, MP1 calls 30, Hero raises to 60, 3 folds, SB raises to 211, 2 folds, Hero calls 151

Flop: (514) 4 4 T (2 players)
SB bets 216, Hero calls 216

Turn: (946) 2 (2 players)
SB checks, Hero bets 1,172 and is all-in, SB calls 985 and is all-in

River: (2,916) 7 (2 players, 2 are all-in)

Results:

Spoiler

2,916 pot
Final Board: 4 4 T 2 7
SB showed K K and lost (-1,416 net)
Hero showed T J and won 2,916 (1,500 net)

Beantwoorden
Citeren
10 reacties
Moderator
SDK1987

Pre-flop is al aan de losse kant om deze hand te openen vanuit midden positie met 1 limper al in de hand. Als je hier tocht wilt raisen lijkt me 90-120 iets beter om de limper te isoleren.
Ik ga ervan uit dat een 15/18 speler niet heel los zal 3 betten en kan ik me wel in je analyse vinden dat een fold beter was geweest voor 181 chips meer wat 6bb is.

Op de flop had ik op zo'n droge board nog wel 1x gecalled met top paar en de backdoor flushdraw.
Op de turn zie ik zelf weinig value door te shoven. Je wordt alleen door beter gecalled en als je gecalled wordt heb je 9 flush outs en 2 T's om de hand te winnen. Dat zijn 11 outs met nog 46 onbekende kaarten in het spel zal dat 24% van de keren goed uitpakken en dat is best weinig. Ik had zelf behind gechecked en de river her-evalueert.

Beantwoorden
Citeren
ViperPP

PF gewoon callen na de limper. Door de limper moet je al meer gaan raisen dan wanneer jij opent, en dus zeker niet gaan minraisen want dan is je Fold Equity echt wel 0. Door de grote 3bet, haal je hier m.i. al met moeite de implied odds om profitabel te kunnen callen.

Als je dan toch de flop wil zien, moet je inderdaad hier callen. Turn zou ik gewoon behind checken voor pot control. River is dan wel een gemakkelijke bet/shove.

Dus ja, eigenlijk herhaal ik hier gewoon wat SDK al zei :P.

Beantwoorden
Citeren
Vosjeeee Topicstarter
Vosjeeee

Ja omdat hij op de turn checkte had ik het idee om er een bluf van te maken met de gedachte dat ik zoals sdk al aangaf 11 out achter de hand te hebben.

Maar 24% is inderdaad te weinig en door check behind had het inderdaad dan een makkelijke shove geweest.

Deze informatie neem ik weer mee naar mijn volgende sit&go toernooi.

Beantwoorden
Citeren
Tessies

Ik zou JTs op mp2 waarschijnlijk ook eerder mee limpen, zo kun je op een 2-bet afhankelijk van de grote en positie van de agressor, besluiten om mee te spelen. Ik zou met dit soort handen vanaf de CO en BUT een iso raise (+/-105)maken omdat je dan ook vaak in positie zit, wat met dit soort handen postflop zeer fijn spelen is. Vanaf de blinds zou ik ook gewoon completen of checken.

Beantwoorden
Citeren
Tessies

Leuk overigens dat je hier allemaal handen post, dit forum is de laatste tijd weer wat actiever!

Beantwoorden
Citeren
Vosjeeee Topicstarter
Vosjeeee

ja ik ben al een paar maanden lid van pokerstrategy maar wist eigenlijk niet goed hoe ik moest postuh maar nu ik dit doorheb vind ik het ook nog best wel leuk joh.ik wil gewoon veel leren op het gebied van poker en dan is zo forum toch wel leerzaam.
alles wat ik wil weten of delen dat gooi ik erop;):f_cool: :f_cool:dus jullie zijn nog niet van me af:f_drink:

wat speel jij zelf?cash of ook sit&go"s?

Beantwoorden
Citeren
Tessies

@vosjeee, heel goed. Ik zou ook weer wat meer handen moeten posten. Ik speel SNG's 45's en 180's voornamelijk.

Beantwoorden
Citeren
Vosjeeee Topicstarter
Vosjeeee

ik probeer nu na elke paar sessie's een paar handen eruit te halen en die dan te posten.vooral handen waar ik zelf twijfel of handen dat ik voor mijn gevoel goed heb gespeeld maar eigenlijk gewoon domweg heb gewonnen en totaal niet goed heb gespeeld en dan lekker kritiek kan krijgen maar daar ook van kan leren.

Toen ik begon met online pokeren speelde ik van sit&go tot MTT en soms cashgame's.Ik kwam er al snel achter dat cashgames niks voor mij is en me eigen wil bezighouden met sit&go's,alleen speelde ik van 9man's tot 180 man en alles wat daar tussen in zat.
nu hou ik me gewoon bezig met 18 man of ook 45 man sit&go en probeer me eigen op deze toernooien te focussen.

Beantwoorden
Citeren
Tessies

Ik speelde eerst ook van alles en nu vooral dus de sngs 45 en 180 en 90 en leuke lage mtt; met lage byinn maar groot veld. 1.35 turbo 55 cent ect. Ik zou je ook aanraden om vooral echt de lage limieten te spelen en meer tafels tegelijk. ik zie je hier namelijk handen posten met een 7 dollar by inn en geloof me. ik heb dat ook de hele tijd gedaan in het begin. En zelfs veel hoger. maar nu speel ik 0,50-3,50 voornamelijk. en 12 tafels tegelijk. en dit is echt veel leuker beter slimmer enzo! En leer je zoveel meer van!

Beantwoorden
Citeren
Tessies

succes!

Beantwoorden
Citeren