https://www.boomplayer.com/en/33146649_ACB7FA5E1E
op de flop is het al lastig om callers te vinden denk ik
Lastig denk ik.
Op de flop had ik wel een bet geplaatst. Er zijn altijd mensen die een straightdraw of lagere flus(draw) kunnen hebben en mogelijk callen. Ook oogt het dan alsof je wil protecten, wat blufs kan uitlokken.
Op de turn had ik een kleine raise geplaatst, omdat hij mogelijk een straight heeft gedraaid en dan mee zal gaan. Heeft hij niets, dan krijg je er toch geen geld meer in.
Sluit me bij bovenstaande aan, het vervelende is dat je hier zelf ook de A♣: hebt. Enige dat je op river kunt doen is hopen dat ie FH heeft en anders is er vrees ik weinig value te halen.
Het is redelijk loose om A7s UTG+2 te openen. Je wilt achter je normaal geen callers zien. Miss had je een read dat het nits waren, dan is het ok imo. Je zat sws nog redelijk deep.
Je moet jezelf ook afvragen: Als je hier naar 2.1x opent vanuit die positie met deze hand, hanteer je dan ook dezelfde betsize met AA in deze spot? Want als je AA groter raist, dan zou je feitelijk je hele range op die size moeten houden. Als je dan gin hit met A7s, zoals hier het geval, en je hebt callers uit de blinds, dan heb je al een grotere pot om postflop mee verder te spelen. Plus je hand is meer disguised, omdat je normaal gezien met je EP range deze lage flop niet zo hard hit. Flop zou ik zeker klein betten, max half pot ofzo.
Oorspronkelijk gepost door PecPokerNL98
https://www.boomplayer.com/en/33146649_ACB7FA5E1E
op de flop is het al lastig om callers te vinden denk ik
Als je denkt dat het lastig is om callers te vinden op deze flop, welke flop hoop je dan te hitten? En ik denk dat sets nog wel een groot gedeelte van hun stack willen geven voor een full house optie.
Zelf open ik in cash games zoals eerder aangegeven niet meer die prettige handjes zoals Axs laag.... Het is in de meeste omstandigheden niet heel erg profitabel.
Lage suited azen zijn sowieso niet lekker openen uit de vroegere posities, omdat je, wanneer je hit zoals nu, bijna nooit genoeg actie krijgt om het op de lange duur winstgevend te maken. Je speelt de suited vooral om een flush te hitten, maar wanneer je die krijgt is het steevast lastig om actie te krijgen, dus haal je maar zelden je pakweg 20bb winst op, die je wel nodig hebt om deze handen te spelen.
Het is wat anders op de BU na een aantal limpers of raise + calls. Dan is je hand veel meer verborgen en komt de eerste actie van de andere spelers.
Als A7s zou openen vanuit vroege positie lijkt me een raise van 90 iets beter met nog zoveel spelers achter je.
Post-flop kun je verschillend spelen. Slowplayen is prima, maar ik zou zelf vaak wel Cbetten voor value. Zeker als de blinden wat zwakkere spelers zijn. Als ze niks hebben krijg je hoe je de hand ook speelt geen value.