Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

STT $1.00 | 62o all in op de flop?

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Reacties
247 Weergaven
DrHaze
PokerStrategist

Hallo,

Ik ben nog maar net begonnen met STT's te spelen.
Ik heb vroeger altijd cashgames gespeeld, maar was dat beu en heb dan een half jaar geen poker meer gespeeld. Ben nu nog niet lang terug van een reisje naar Vegas en daar toch terug zin gekregen om te spelen en ben dan vorige week begonnen met STT's op WPT poker voor eens iets anders te proberen, ik heb er nu 53 gespeeld.

Ik ben van plan om een 250 STT's te spelen (heb wel wat MTT ervaring en enkele artikels en video's over STT's bekeken ondertussen) en dan wil ik eens een paar dagen nemen om mijn resultaten eens grondig te bestuderen en te kijken waaraan we kunnen werken.

Maar dat is een lang verhaal om te zeggen dat je me hier nog wel regelmatig gaat zien de komende tijd. :D

Onderstaande is een hand waar ik twijfel of een shove op de flop wel correct was?
Aangezien hij naar me toe checked verwacht ik dat hij niet gehit heeft op de flop, ik heb hier dan de keuze tussen raisen of shoven.
Nu ik de hand achteraf bekijk lijkt het me misschien verstandiger om gewoon te raisen naar 2/3 pot.

Party, $0.85 Buy-in (200/400 blinds) No Limit Hold'em Tournament, 5 Players

Hero (BB): 2,710 (6.8 bb)
MP: 6,675 (16.7 bb)
CO: 3,540 (8.9 bb)
BTN: 2,830 (7.1 bb)
SB: 4,245 (10.6 bb)

Preflop: Hero is BB with 6 2
3 folds, SB completes, Hero checks

Flop: (800) 9 7 6 (2 players)
SB checks, Hero bets 2,310 and is all-in, SB calls 2,310

Turn: (5,420) 8 (2 players, 1 is all-in)
River: (5,420) 8 (2 players, 1 is all-in)

Results: 5,420 pot
Final Board: 9 7 6 8 8
Hero showed 6 2 and lost (-2,710 net)
SB showed T A and won 5,420 (2,710 net)

Beantwoorden
Citeren
2 reacties
Qubie
Oldschool Grinder

Hey,

Welkom DrHaze in de wondere wereld van de sng's. Ik hoop dat je er al wat plezier aan beleefd. En welkom op dit gedeelte. Hoe actiever je bent hier en hoe meer je post, des te vlugger je zal bijleren.

Een groot verschil tussen sng's en cashgame is dat je chips in het tornooi niet altijd evenveel waard zijn. Overleven is belangrijker dan chips verzamelen in veel gevallen.

Het risico van je stack te verliezen is daarom ook groter, dus als je je volledige stack inzet moet je nog meer voorliggen op je tegenstander dan in cashgames.

In deze hand is je risk/reward ratio enorm hoog. Je riskeert op de flop daar je volledige stack voor een pot van 800. Je hebt bottom pair met de slechtste kicker.

Als iemand limpt in de sb en jij zit op de bb. Hij checkt de flop dan kan je gerust een halve pot bet doen. Dit principe noemt autotheft. Het maakt eigenlijk niet zo veel uit of je gehit hebt of niet. Het moet maar 1 op 3 keer werken om al profitabel te zijn. Mocht villain dan callen of raisen, geef je de hand gewoon op en hoop je zonder verdere chips te verspelen naar een showdown te gaan.

Dus op de flop gewoon 400 betten. Als villain callt dan geef je het voor de rest van de hand eigenlijk op.

Beantwoorden
Citeren
DrHaze Topicstarter
DrHaze
PokerStrategist

Oke dat is duidelijk :)

thx!

Beantwoorden
Citeren