Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

TT vanaf de BTN tegen shove CO [SNG 180mans]

7 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
970 Weergaven

Dit vind ik van die lastige spots, sta in de top 3, iets van 11 players left. Hoor ik deze te callen of......? Heb de CO verder geen gekke dingen zien doen....

Poker Stars No Limit Hold'em Tournament - t/t Blinds - 7 players - View hand 2370757
DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

CO: t14804 1 BBs - VPIP: 31, PFR: 21, 3B: 8, AF: 0,0, Hands: 58
Hero (BTN): t17953 1 BBs - VPIP: 19, PFR: 14, 3B: 6, AF: 2,5, Hands: 2498
SB: t8455 1 BBs - VPIP: 22, PFR: 13, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 23
BB: t8507 1 BBs - VPIP: 20, PFR: 8, 3B: 0, AF: 1,0, Hands: 49
UTG: t21215 1 BBs - VPIP: 21, PFR: 14, 3B: 7, AF: 0,0, Hands: 42
UTG+1: t4520 1 BBs - VPIP: 15, PFR: 12, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 67
MP: t2686 1 BBs - VPIP: 22, PFR: 20, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 41

Pre Flop: (t0) Hero is BTN with T :diamond: T :heart:
3 folds, CO raises to t14704, 3 folds

P.S ik ben een dikke nit

Beantwoorden
Citeren
6 reacties
Okkernootje
PokerStrategist

wat is het blindlevel?

Als villain een beetje decent is weet ie dat hij hier pressie kan zetten, vnl omdat de shorty in het spel is en sb en bb flink wat te verliezen hebben als middle stacks. Het feit dat ie over jou heen schuift zou daarentegen zijn range wat tighter kunnen maken aangezien hij zijn toernooileven wel op het spel zet. Verwacht dus geen ziek wijde range, maar zoiets als...

66+, A5s+, A9o+ en broadways?

Kan jij eens meedenken welke range je hem geeft?

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door Okkernootje
wat is het blindlevel?

Als villain een beetje decent is weet ie dat hij hier pressie kan zetten, vnl omdat de shorty in het spel is en sb en bb flink wat te verliezen hebben als middle stacks. Het feit dat ie over jou heen schuift zou daarentegen zijn range wat tighter kunnen maken aangezien hij zijn toernooileven wel op het spel zet. Verwacht dus geen ziek wijde range, maar zoiets als...

66+, A5s+, A9o+ en broadways?

Kan jij eens meedenken welke range je hem geeft?

Blindlevel is 500/1000

Hij heeft dus 14bb

Zo dacht ik ingame dus ook, maar vond het te riskant

Aangezien ik hem kan busten schat ik zijn range wat minder in dan jij.

Meer iets als 99+, ATs+. AJo+, KQ+

Aan de andere kant denk ik dat ie zijn monsters wel zou minraisen en enkel shoved om de pot pre op te pakken, moeilijk spel!

Ben sinds gister pas begonnen met sng's dus moet nog heel veel leren, werd trouwens wel nog 2e :)

Wat zijn goede stats op deze games? 19/14 te thight?

Beantwoorden
Citeren
Okkernootje
PokerStrategist

Ik ben stt speler dus heb geen idee wat avg stats zijn op de 180. Die van jou lijken me iig niet buiten proportie, misschien is er iets te zeggen over je vpip/pfr gap.

Stap 1:
Oke, dus dan heb je zijn range en jouw hand.
Dan kan je iig geval berekenen wat jouw equity is tegen zijn range. Dit zou jouw stap 1 moeten zijn. Ik denk overigens idd dat je AA en KK kunt excluden omdat hij dit idd veel eerder zal (min)raisen. Hiermee bereken je de verwachte waarde in chips (chipEV)(cEv) van een call.

Stap 2:
Nu is de 180mans qua payout natuurlijk top heavy. Er is dus meer in het spel dan alleen cEV. Namelijk $EV. In toernooien zullen je chips waardevoller worden naar mate je meer kans hebt op een hogere prijs. Dit concept heet ookwel ICM. Omdat die waardejump ook terug komt in je callrange moet je een bepaalde extra equity realiseren om dit te overwinnen (risk premium). Als je dit weet, kun je bepalen of je hier kunt callen.

Je kunt ook icmizer.com gebruiken :)

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Ik zit eens naar de stack-verdelingen te kijken en er is maar 1 manier om bij de laatste 2 tafels te zijn en een top 3 chipcount te hebben als dit een $1 hyper 180 mans SNG hebt gespeeld. Al is het wel apart dat aan deze tafel 78.140 chips zit en op de andere 11.860. chips. Totaal aantal chips is immers 90.000 (500*180).

Aangezien dit een >45 SNG is hoort deze thuis op het MTT-Handbeoordelingsforum en ik heb het er naar toe verplaatst, omdat je dan beter geholpen wordt.

Beantwoorden
Citeren

Op die 60 handen heeft die 21% geopend. Dit vind ik richting de losse kant gaan en wat je opent kan je ook meestal mee all-in gaan, zeker met 14bb. Ik wil wel weten hoeveel hij opent op de cut off. Aangezien zijn 21% PFR zal hij wel losser openen op de CO en dus ook losser shoven op de CO ( zo ben ik zelf ook )

Deze handen shove ik met 15bb of minder op de CO -> 33+, A2s+, K8s+, Q8s+, J8s+, T9s, 98s, A7o+, KTo+, QTo+, JTo

Zeker geen marginal handen misschien shoven de meesten net iets tighter maar dan sta je nog vaak voor me TT

Proficiat btw met je 2e stek!!

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Ik ga hier ook niet folden met TT ook al heb je een top 3 stack hier met 11 spelers over. Al heb ik daar zo mijn twijfels over dat het geval is.

Verder kan ik me wel vinden met de analyse van thejoery. Al denk ik dat de CO ook best 22 hier zal pushen en zal hij QQ+ waarschijnlijk min-raisen om te inducen.

Beantwoorden
Citeren