goeiedag iedereen,
In navolging van de leerrijke en leuke blogs hier op het forum ga ik me er ook eens aan wagen.
Ik heb vorig jaar het intrigerende spel poker leren kennen door een collega en ik ben er dan al vrij snel mee begonnen.
Ik ben Johan, nickname "schelle011" op de pokersites.
Ik ben 34 jaar, getrouwd en 1 zoontje
en ik ben nu 1 jaar aan het pokeren.
Vooraleer ik pokerstrategy heb leren kennen had ik al een account gemaakt bij Pokerstars; ik ben op Pokerstars dan ook niet getracked :-(
Ik ben daar begonnen met de oefenchips die je krijgt 1000 stuks en heb die via "cash tables en toernooien" naar 45000 chips gebracht. Oefenchips zeggen natuurlijk niks maar het was wel goed om zo eens de feeling van het pokeren en de verschillende spelvormen te leren kennen.
Ik heb daarna (eind feb) voor het eerst een storting gedaan van 10 euro (14 dollar)
Voor het cash geld heb ik eerst de pokerstars pokerschool doorlopen en met succes afgerond waardoor ik 5 sit & go tickets gewonnen heb van 3.4 dollar.
Tot mijn grote verbazing ben ik in die S&G's éénmaal 2e en éénmaal 1e geworden waardoor mijn bankroll met bijna 21 dollar aangroeide.
Toen ik Pokerstrategy heb leren kennen heb ik mij eerst verdiept in de artikelen die ik kon lezen, dus alles tot Bronze. Ik heb dan ook de kwis gedaan en met succes de 50 dollar startkapitaal verkregen. Spijtig genoeg heb ik die genomen op FTP ... en was ik die 3 weken later kwijt door hun rechtzaak.
Ik heb mij dan ook vooral geconcentreerd op Pokerstars om te leren en verder te spelen. Ik speel daar vooral Freerolls en micro S&G's.
Met deze resultaten als gevolg :
S&G - 0.10 dollar - 360 players Turbo : 6 played – 1 ITM
S&G - 0.25 dollar - 45 players : 36 played - 13 ITM (waaronder 2 ships en 1 keer 2 en 3 keer 3)
S&G - 0.25 dollar - 90 players : 17 played - 4 ITM
S&G - 0.5 dollar - 45 players Turbo : 8 played – 0 ITM
Ik speel ook soms wat MTT en dan vooral de freerolls en daar heb ik af en toe eens een big 11 qualifier ticketje gewonnen en mij zelfs eens 1 keer kunnen qualificeren voor de big 11 : hoogtepuntje in de pokercarriere !!
Daarnaast heb ik een account op 888 poker (met de gratis 8 dollar) waar ik vooral cashgames speel : - 2.91 dollar tot dusver op 1700 handen en ik heb een account of poker 770 (met de gratis 7.7 dollar) waar ik de PS freerolls en steps S&G speel (0.44 dollar tot nu op 1050 handen).
Dus mijn bankroll is tot dusver gegroeid van 14 dollar naar 55 dollar, met 61 dollar als all time High.
Ik hou mij wel minitieus aan mijn bankroll en speel er zelfs een beetje onder. Ik speel bijvoorbeeld vooral de 0.25 S&G terwijl ik eigenlijk de 0.5 S&G zou moeten spelen 'dit zijn echter Turbo's en daar leer ik minder uit en gaat het voor mij meer om geluk hebben dan goed te spelen).
Ik vind van mezelf dat ik iets te thight speel maar het is moeilijk om dat te veranderen omdat ik de voordelen van looser spelen nog niet zie. Ik kan het me ook niet echt veroorloven met zo'n kleine bankroll om 20 S&G na mekaar te verliezen door te loose te spelen. Dat is mijn gevoel natuurlijk.
Ik ga hier proberen om wekelijks een update te geven van wat mijn resultaten zijn en hoe ik vorder in het spel. Ik kan echter maar een 4 tot 6-tal uur spelen per week, wat eigenlijk een beetje te weinig is (maar er is ook nog het gezin natuurlijk).
laat maar weten als jullie tips hebben en of deze blog interessant is of niet.
Grtz
Schelle011