Ga naar het forum
888 5nl zonder hud ...

Meldingen
Alles wissen

888 5nl zonder hud challenge

44 Berichten
8 Gebruikers
12 Reacties
3,030 Weergaven
pokerboy198229
PokerStrategist

Hoi,

Naast mijn wsop challenge (duurt wel lang qua inschrijving als jij iets hogere steps speelt) ben ik van plan om de volgende challenge te doen:

5k handen 5Nl swap poker zonder hud te spelen. Ik ga voor tight, ABC poker: vermijden moeilijke spots, hero calls, onnodige bluffs en light 3-4bets en shipment.

Mijn eigen limit is 10nl, maar wil dat niet riskeren zonder hud. Ben benieuwd of ik dan nog een winst ga maken in deze challenge, wat verwachten jullie?

Beantwoorden
Citeren
43 reacties
pokerboy198229 Topicstarter
pokerboy198229
PokerStrategist

Ik denk 5k handen is nog te weinig om iets te zeggen. Ik ga voor 25K handen nu. Solide aantal om iets te kunnen roepen.

De echte probleemstelling is: hebben wij per se een Hud nodig op 5nl op 888 poker om winstgevend te zijn?
Laten wij daarmee gaan experimenteren. Wellicht na deze challenge gaan wij voor 10NL? Wij zullen zien.
Wil eigenlijk met deze challenge bepalen voor 888 poker op welk limit HUD noodzakelijk is.

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Geinige invalshoek. Zou er alleen wel een leerdoekstling aan koppelen, in poker moet alles wel nut hebben toch ;) ?

Ik denk trouwens wel dat je het redt. Maar het gevaar voor onderschatting dreigt als ik zo je post lees. Als jij gewoon goed speelt kan het zeker wel.

Succes, ook met die andere challenge.

Beantwoorden
Citeren
pokerboy198229
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door ssacr
Geinige invalshoek. Zou er alleen wel een leerdoekstling aan koppelen, in poker moet alles wel nut hebben toch ;) ?

Ik denk trouwens wel dat je het redt. Maar het gevaar voor onderschatting dreigt als ik zo je post lees. Als jij gewoon goed speelt kan het zeker wel.

Succes, ook met die andere challenge.

ja je hebt gelijk, onderschatten en alles rooskleurig zien is eenmaal mijn ding. Wij gaan ervoor! Bedankt voor je wensen en tips!

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Ik ben benieuwd hoe deze uitdaging je zal bevallen. Eventueel kun je hiervoor ook de SNAP-tafels gebruiken. Aangezien dan iedereen zonder Hud daar moet spelen en dat zou een voordeel voor jouw kunnen zijn.

Beantwoorden
Citeren
pokerboy198229
PokerStrategist

Ok nu even een update.
Weinig gespeeld afgelopen dagen, tot nu toe 4.7K handen: + $11.
Dus niet echt een prestatie tot nu toe. Maar goed wij gaan verder.
Ik heb ook een paar video's gemaakt op Youtube.
Zie:

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

De video's komen me bekend voor :f_wink:
Hoe gaat het momenteel met je uitdaging de afgelopen dagen?

Beantwoorden
Citeren
pokerboy198229
PokerStrategist

Hey SDK,

Bedankt voor je interesse.
Ik sta nu +$59 sinds de start van de challenge. Heb in totaal 7K handen nu gespeeld.

Om mijn prestaties te verbeteren had ik eigenlijk 2 aanpassingen gedaan:

UTG/MP positie tighter openen. Alle suited connectorts en paartjes t/m 44 heb ik uit mijn range gehaald.
Veel meer TAG style vanuit blinds en oop hanteren. 7k is nog te kleine sample, maar goed levert nu al iets betere resultaten op.

Ja, jij volgt ook mijn engelse bloq, dus no wonder dat de video's jou niet vreemd zijn :)

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Dat klopt. Al volg ik de blogs hier iets beter dan daar. Aangezien er daar veel meer zijn.
Mooi dat het tot nu toe zo goed gaat :f_thumbsup:

Beantwoorden
Citeren
DeKuip
Elite Grinder

Heb niet je hele video (part 3) gekeken, maar je SWAP-fold echt veel te veel handen op de button. Je kunt op de button vaak prima 40-50% van je handen openen, maar ik zie enorm veel handen direct gefold worden.

Verder zeg je op 08:50 dat je 22 niet wil cbetten op Q65 tegen een button caller omdat hij dan altijd hit, maar ik denk dat dat enorm meevalt. Een heleboel Ax handen missen, net als de meeste Kx. Verder weet ik niet hoeveel SC ze over het algemeen spelen, maar ook daarvan zullen er veel folden.

Rond 11:40 zou ik die T4 op de turn gewoon leaden, board is veel te gevaarlijk tegen 2 limpers. Zijn limp met KK is wel slecht, maar zijn turnoverbet is niet eens volslagen idioot, aangezien hij wil protecten tegen de boel draws die er liggen en daar best wat value kan krijgen. Nadat jullie tweemaal checken hebben jullie ook niet heel vaak Ax of beter.

Verer zie ik je paar keer ATo UTG folden, dat kan misschien nog wel, maar A9o op de CO moet je echt altijd openen (13:14). Op 13:40 SWAP-fold je weer K9o op de SB... Op 14:20 lijkt KJs me een prima hand om te flatten, het is mooie suited broadway dus ik zie niet in waarom je die wil 3betten. Dan zou ik eerder KJo 3betten omdat die minder mooi flopt. Je sizing daarna mag wel wat kleiner (in 3bet pots bet je meestal wat kleiner dan normale potten).

Op 15:30 c/r je AQ met top2pair omdat je een draw wil reppen en zegt dat er veel slechte kaarten zijn. Een klaver zie je liever niet, maar verder zijn er volgens mij geen slechte kaarten... Een K kan hem misschien afschrikken, maar er zijn zoveel andere kaarten waar echt niks mee aan de hand is. Daarnaast weet ik niet of je grote raise het gewenste effect gaat bereiken, zou liever wat kleiner raisen om zijn Ax nog in de hand te houden. Want all-in raak je meestal toch wel, daar hoef je niet groot voor te raisen.

16:38 SWAP-fold je weer Q9o op de SB...

Misschien kijk ik de rest een andere keer nog wel af.

Beantwoorden
Citeren
DeKuip
Elite Grinder

Right, restant van de video was niet zo lang meer...

Op 20:15 verdwijnt er weer een A8o in de muck vanaf de button en op 20:40 open je dan wel A3s vanaf MP. Op 22:30 gaat er K8o in de auto-fold, lijkt me zeker geen hand die je tegen SB openraise altijd foldt. 23:10 Q6o... Je hele verhaal rond 24:00 dat je met QQ gaat 4bet/folden lijkt me altijd slecht. Call dan gewoon de 3bet als je anders met een 4bet van plan bent om je QQ in een bluff te veranderen. Daarnaast ga ik in een blindbattle altijd gewoon broke met QQ. Op 26:12 verdwijnt er rechts weer een goede button in de muck.

Cliffs:
- Open meer buttons en zeker niet zomaar SWAP-folden.
- Auto-check/fold niet teveel SBs en BBs.
- Je postflop spel is beter dan je preflop spel, daarom kun je preflop ook wel wat meer openen omdat je postflop imo wel redelijk speelt.

Hopelijk heb je er wat aan.

Beantwoorden
Citeren
DeKuip
Elite Grinder

Zie nu dat het SNAP ipv SWAP is, nice :)

Beantwoorden
Citeren
pokerboy198229
PokerStrategist

Hey Kuip,

Hartelijk dank voor al je reviews en tips. Ik kan ze niet allemaal herinneren, ik snap echter de rode draad van je adviezen.
Ik weet dat ik best veel fold on LP, ik heb echter veel weerstand van calling stations meegemaakt. En er zijn echt veel daarvan aanwezig op 888, meer types van i hate folding.
Maar goed ik denk dat jij gelijk hebt en veel spots mis wanneer zij wel folden (preflop en flops) en daarmee veel value.
Nogmaals dank voor je inspanning.

Beantwoorden
Citeren
DeKuip
Elite Grinder

Die tijden heb ik er juist bijgezet zodat je het makkelijk terug kunt vinden in de video.

Daarnaast snap ik dat er calling stations zijn, maar zeker op de button heb je positie en kun je veel van dat soort handen gewoon voor value spelen. Dat ze niet folden betekent alleen maar dat je minder moet bluff en meer moet valuebetten.

Beantwoorden
Citeren
pokerboy198229
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door DeKuip
Die tijden heb ik er juist bijgezet zodat je het makkelijk terug kunt vinden in de video.

Daarnaast snap ik dat er calling stations zijn, maar zeker op de button heb je positie en kun je veel van dat soort handen gewoon voor value spelen. Dat ze niet folden betekent alleen maar dat je minder moet bluff en meer moet valuebetten.

Dat ga ik zeker doen (handen opnieuw reviewen op basis van je adviezen).
Jouw 2de advies volg ik nu al, en tot nu toe heb ik daar geen spijt van. Thanks!

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

De adviezen van De Kuip zijn zeker goed te gebruiken Pokerboy. Heeft mij in het verleden een aantal eyeopeners gegeven iig.

Beantwoorden
Citeren
pokerboy198229
PokerStrategist

Ja, dat klopt ssacr. En de volgende video bewijst het: bedankt de Kuip!

Beantwoorden
Citeren
pokerboy198229
PokerStrategist

Tijd voor overal update: tot nu toe 11k handen gespeeld met een profit van $113.
Dus wij gaan hiervoor, allemaal zonder hud tot nu toe. Wel met veel zelf gemaakte notes!

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Dat is een mooi resultaat op een relatief kleine sample.
Succes om deze lijn vast te houden en eventueel te verbeteren :gl:

Beantwoorden
Citeren
pokerboy198229
PokerStrategist

Even een update van afgelopen dagen:

in cash was ik down $37, veel bad runs en eigenlijk bad bluffs.
gisteren SNAP tourney gespeeld van $1 rebuy turbo, 395 man. 4de plek zonder rebuy en zonder HUD voor $69,07. Lol, ik had geen enkele goede speler gezien. Laatste hand shove ik met A6s 4handed voor 21Bb en ik krijg een call van 54o. En wij zien een 4 on river. Eigenlijk, kan ik mij in deze toernooi niet herinneren dat ik preflop een worse hand had. Ik had gewoon geen bad luck voor mijn laatste hand. :f_drink:

Dus overal + $32,07.

Beantwoorden
Citeren