Ga naar het forum
AA-Robert-KK mijn p...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] AA-Robert-KK mijn pokeravontuur

9 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
430 Weergaven
bachpl3l
PokerStrategist

Hoi,

Mijn naam is Robert en ik heb voor het eerst gepokerd in augustus 2008.
Sindsdien ben ik mij er een beetje in gaan verdiepen en heb zo met vallen en opstaan een beetje een positieve lijn gevonden.

Op dit moment speel ik op Pokerstars onder de naam AA-Robert-KK.

Vaak speel ik toernooien met 9 personen tot een buy in van $ 5

Ik ga proberen af en toe deze blog bij te houden en hoop jullie eens op de chat te zien.

Ik speel vooral `s avonds na 19:30 op Pstars.

Ben met een overschrijving van $ 10 begonnen, sta nu op $ 78

8 reacties
bachpl3l Topicstarter
bachpl3l
PokerStrategist

Vanavond was niet echt een topavond, een 9 speler s&g $ 1,20 op de 6e plek geeindigd, en een 9 s&g $ 3,40 op de 3e plaats.

Een klein beetje winst

bankroll $ 78,98

HannesNL
Elite Grinder

Wat is bankrollmanagement?
Dankzij de opkomst van online-pokersites is er een heel nieuw soort pokerspeler ontstaan. Meestal zijn het jonge mensen, ergens in de wereld, die helemaal uit het niets kwamen en zich in no-time, vanuit de laagste limieten hebben opgewerkt naar de top. Het niveau waar anderen vroeger een leven voor nodig hadden om te halen, bereikten zij in twee of drie jaar.

Deze carrière, mogelijk gemaakt door het continue online-pokeraanbod, vraagt ook nieuwe kwaliteiten van de speler zelf. Om in online-poker vooruit te komen moet je niet alleen een goede speler zijn, maar ook een goede manager en wel die van jezelf!
Zie je buy-in voor een toernooi als een soort investering, alsof je in aandelen handelt. Je koopt ze alleen wanneer je er goede rendementen van verwacht en het verliesrisico is te overzien. Dit bereik je in poker met bankrollmanagement.

Het geeft aan hoeveel van je pokergeld je zou mogen investeren en zorgt zo voor een goede balans tussen je wens om:

bij winst zo ver mogelijk te komen en veel geld te winnen;
bij verlies niet te ver terug te vallen en het grootste deel van je pokergeld te verliezen.
Wanneer je wint, wil je ook veel winnen, maar wanneer je verliest, wil je niet te zwaar getroffen worden. Dit bereik je met de 2%-regel.

Geef nooit meer dan 2% van je pokerbankroll uit aan een Sit and Go

Je kunt die 2% bepalen door je bankroll te delen door 50. Het klinkt ruim bemeten, maar deze buffer heb je echt nodig.

En wat is dan het 'aandeel voor het huis'? Een buy-in voor een toernooi bestaat bijna altijd uit een pure inleg en een heffing voor de pokerroom. Dat laatste wordt ook wel 'Rake' of 'Entry Fee' genoemd. Staat een toernooi aangegeven met $1 + $0,15, dan gaat $1 direct in de prijzenpot en wordt de $0,15 ingehouden door de pokerroom. Het eerste getal is interessant voor het bankrollmanagement. Speel een toernooi alleen wanneer je minimaal 50x het bedrag van de inleg in je bankroll hebt. In dit geval zou dat dus $50 zijn.

bachpl3l Topicstarter
bachpl3l
PokerStrategist

Dat begrijp ik, ik heb de artikelen ook wel gelezen, maar ik had op FT een aardige bankrol weten te cashen.

Hierdoor heb ik wat poker reserve weten op te bouwen.

Je hebt uiteraard gelijk, ik zal als ik deze $ 78 wil uitbouwen mij aan het bankroll management moeten houden.

Dat ga ik nu ook proberen

bachpl3l Topicstarter
bachpl3l
PokerStrategist

Gaat niet erg lekker, een s&g van $ 1,20 op de 4e plek.

Aan 3 fullring tafels gaan zitten nl2, totale winst vandaag $ 1,08

bankroll $ 80,06

bachpl3l Topicstarter
bachpl3l
PokerStrategist

Na een tijdje niet gespeeld te hebben ben ik een andere koers gaan varen.

Ik ben van plan mij in de limieten omhoog te werken en ben nu een paar weken bezig.

Ik zit nu op nl2 en blijf daar de eerste tijd nog wel even.

c:/graph.jpg

Hey Robert, welkom terug! :)

Zo te zien speel je nu cashgames. Volg je de Shortstack strategie of de Bigstack strategie? :)

Veel succes! :)

Even een tip: Post zo nu en dan eens een hand waarvan je niet helemaal zeker bent in het handbeoordelingsforum. Op die manier kun je fouten uit je spel halen. :)

Groeten,
Xpload1989

bachpl3l Topicstarter
bachpl3l
PokerStrategist

Ik speel BSS, ik voel me daarin beter thuis als SSS.

Ook heb ik het gevoel dat op de lagere limieten BSS winstgevender is.

( kan aan mij liggen )

over 2408 handen $ 10,34 up, speel 4 tot 6 tafels, anders begin ik mij echt te vervelen :-)

bachpl3l Topicstarter
bachpl3l
PokerStrategist

649 handen gespeeld op kerstavond, nou dat had ik beter kunnen laten.

Op een gegeven moment -$ 7,00.

Verlies weten te beperken tot - $ 3,20.

en dat na een sessie van 3 uur, vanavond hopen op beter.

Trouwens wel grotendeels mijn eigen fout