Heren (en dames),
Ook ik ga aan de blog, hieronder een introductie.
Een stom begin
Mijn onlinepokeravontuur begon eind vorig jaar. Ik vond het leuk, hield van de spanning en de positieve resultaten bleven uit. Ik heb, als een soort van verslaving, steeds bijgestort en op deze wijze tot aan mij 500 euro weggegooid. Het was leuk, maarja zonde zonde zonde...
Een nieuwe begin
Op dat moment ben ik aan mezelf gaan werken ik had geen zin meer in storten en besloot nog een keer 100 euro erop te zetten. Ik ben gaan lezen, video's kijken en heb veel beter als eerst gelet op hoe ik nou succes behalen kon. Het betaalde uit, en nu, tot vorige week heb ik bijna alles wat ik verspild heb terugverdient. Dit heb ik gedaan met voornamelijk sngs en af en toe een uitstapje naar een cashgame. Nou zit het vanaf vorige week eigenlijk niet echt mee en ben ik 150 dollar armer. Hier moet ik aan geloven, want zo is het nou eenmaal. Het overkomt iedere speler. Het probleem is dus niet dit verlies, maar dat ik bij mezelf merk dat ik het nog steeds niet echt onder controle heb en toch handen speel en acties maak waarvan ik diep van binnen weet dat dat niet positief voor mijn bankroll is.
Wat heb ik gedaan? Alles uitgecashed en opnieuw op weg naar een nieuwe start.
Het nieuwe plan
Het idee is nu om me te gaan focussen op toernooien met een spelersaantal van 90 of hoger. Deze keuze omdat ik het meeste plezier beleef aan deze pokervorm en ik me heel erg kan vinden in het grote competitie element. Ik zal vanaf morgen beginnen met een bankroll van ongeveer 50 dollar op full tilt. Buiten het spelen van de toernooien ben ik van plan de Harrington serie te lezen en de mogelijkheid die deze site bied optimaal te benutten.
Ik zal in deze blog alle resultaten (positief en negatief) die ik binnen mijn tournooien behaal posten.
Ook denk ik dat deze blog me stimuleert tot goed spel en geen ondoordachte beslissingen te nemen. Een soort van stok achter de deur.
Play the players, not the cards.
Alex