Ga naar het forum
anthonius2385's cas...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] anthonius2385's cashgame challenge NL10-->NL25-->NL50 -->NL100....

21 Berichten
9 Gebruikers
0 Reacties
733 Weergaven

Beste pokerstrategen,

Al enige tijd speel ik al op Fulltiltpoker met het startkapitaal van pokerstrategy.com en inmiddels heb ik mijn roll al opgebouwd naar ongeveer 600 dollar door het spelen van Sit'n'go's. Maar nu ben ik van plan om me ook is wat meer te gaan focussen op cashgames, omdat ik hier ook graag wat beter in wil worden. Een aantal maanden geleden begon ik wel met het spelen van rushpoker op NL5, de eerste weken ging dat goed .Ik bouwde hiermee mijn roll op van 50 naar 110 dollar ,maar vervolgens bleef ik te lang break even ( vooral doordat ik veel rakeback ontving) ,maar zelfs ook verlies draaien ,waardoor ik me meer ging richten op sit'n'go's en ik merkte dat ik hier vaker en sneller winst had dan met rushpoker cashgames. Met rush kreeg ik naar mijn gevoel te VAAK alleen maar actie als ik met een sterke hand en/of sterke combinatie beat was en dan heb ik het over set tegen set, A-hoog flush tegen fullhouse of straightflush.
Maar nu ik mijn roll toch al goed opgebouwd heb wil ik gaan beginnen met het spelen van cashgames. Ondertussen heb ik al heel wat cashgame video's bekeken ,artikelen gelezen en bestudeerd. Mijn uiteindelijke doel is om een succesvol NL100 speler te zijn ,maar ik zal rustig onder aan de ladder gaan beginnen op NL10.
Op NL10 zal ik iedere sessie telkens 4 tafels gaan spelen. Iedere sessie zal 1 a 2 uur duren .Wanneer ik na 10 sessies +ev ben stap ik over naar NL25 .Op NL25 zal ik net zo lang spelen tot mijn roll hoog genoeg is voor NL50 en daar zal ik dan doorgaan totdat ik NL100 kan spelen .
Het doel van het bijhouden van dit blog is om mijn resultaten en progressie bij te houden en om mijn spelwijze duidelijk zichtbaar te maken om zelf ook een goed overzicht te hebben van mijn vorderingen en evtuele leaks. Daarom zal ik tenminste 1 keer per week mijn resultaten en progressie noteren in dit blog en zal ik hier ook wat belangrijke handen posten .
Ik denk dat het bijhouden hiervan mij een extra stimulans geeft om door te gaan en ik denk dat ik er veel van kan leren als er over de handen gediscussieerd wordt .
Wat ik verder nog moet vertellen is dat ik holdem manager heb en dat ik hiervan ook gebruik ga maken waarschijnlijk.

dus kort samengevat ga ik doen :
- 10 sessies NL10 van 1 a 2uur, als ik na deze periode +ev ben dan ga ik door naar NL25. Vervolgens doorgroeien naar NL50 en uiteindelijk naar NL100
- minstens 1x per week de resultaten,progessie en belangrijke handen posten.

Wel ik hoop dat duidelijk is wat ik van plan ben en verder hoop ik dat er volop gediscussieerd gaat worden over de handen zodat ik er veel van kan leren . :D

20 reacties

Succes!!

Maxke555
Oldschool Grinder

ziet er goed uit
succes!

Arjon
Oldschool Grinder

Hey 23anthonius85,

Je hebt al een flinke BR opgebouwd, erg nice om te horen! Ook ben je hier uiteraard aan het goede adres om met anderen discussies aan te gaan over bepaalde handen, zeker ook als je die handen in het handbeoordelingsforum post.

Je doelen zijn ook duidelijk. Je zei dat je al veel video's hebt bekeken, dus wellicht heb jeook al de altijd aan te bevelen Crushing NL50 serie van Hasenbraten gezien? ;)

We hebben overigens ook wat net nieuwe video's die ik je kan aanraden. Zo zijn er een paar op de hogere limieten voor de gold-status (zoals bijvoorbeeld deze nieuwe video van RobbieV), maar ik vermoed dat je die status binnenkort wel moeten kunnen gaan halen toch? :)

In ieder geval succes met je challenge en hopelijk mogen we nog lang van je blog genieten!

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Na 7 sessies sta ik $ -2.97 ev .Dit heeft onder andere te maken met bepaalde handen die ik cbette, maar na een reraise toch moest folden .Maar er waren ook momenten dat ik handen onterecht opgaf na een bet van de tegenstander op de river,want vanwege de goede odds kon ik eigenlijk callen .Ook was er een moment dat ik AK preflop 3bette vanaf de bigblind ,en een daarop volgende -4bet callde .Verder waren er momenten dat ik gefloat werd op de flop en vervolgens op de turn een -3bet om me oren kreeg, waarop ik moest folden .Maar vooral bij handen die ik uit positie speelde kreeg ik problemen ,bijvoorbeeld als ik op de SB open en de BB callt en vervolgens callt ie mijn cbet .Meestal cbette ik uit positie 1/2 pot wat waarschijnlijk ook te weinig is om tegenstanders vaak te laten folden .Maar misschien kan ik soms beter niet cbetten als ik merk dat een tegenstander mij wilt floaten of graag wilt check/raisen .Ik ben verder niet van plan om nog meer te gaan bluffen,want ik weet dat ze hier op NL10 toch makkelijk afcallen met middle pair en slechter .
Nog 3 sessies te gaan en dan is duidelijk of ik over kan stappen naar NL25, maar ik zit er wel aan te denken om die overstap zowiezo even uit te stellen,want ik vind toch dat ik in TE veel sessies -ev was .Ik denk dat het misschien beter is om nog wat extra sessies op NL10 te spelen om te zien of ik de leaks die ik de afgelopen sessies had heb weggewerkt .

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Deze vond ik toch zo schitterend en komisch dat ik deze hand direct op mijn blog plaats. Die gasten op NL10 kunnen echt gek zijn. :P

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
[tg]MP2$13.52:///////;MP3$10.46:///////;CO$9.13:///////;BU$5.31:///////;SB$6.75:///////;BB (Hero)$10.15:///////;UTG2$6.94:///////;MP1$8.69:///////;[/tg]

Preflop: Hero is BB with 6:h, 6:c.
UTG2 raises to $0.20, 2 folds, MP3 calls $0.20, CO calls $0.20, BU folds, SB calls $0.15, Hero calls $0.10.

Flop: ($1) 5:d, 6:d, 6:s (5 players)
SB checks, Hero checks, UTG2 checks, MP3 checks, CO bets $0.30, SB calls $0.30, Hero calls $0.30, UTG2 folds, MP3 folds.

Turn: ($1.9) 9:h (3 players)
SB checks, Hero checks, CO bets $0.60, SB folds, Hero calls $0.60.

River: ($3.1) 3:s (2 players)
Hero bets $1.75, CO raises to $4.20, Hero raises to $9.05, CO calls $3.83.

Final Pot: $20.18.
Results follow:

Hero shows four of a kind, sixs(6:h 6:c).
CO shows a pair of sixs(A:s Q:d).

Hero wins with four of a kind, sixs(6:h 6:c).

het valt me wel op dat je in sommige sessies amper na showdown gaat dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. ook al heb je kleine sample hands. Ik zou zeggen probeer wat vaker naar showdown te gaan. en succes met je doelstellingen.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door Armed4Fun

het valt me wel op dat je in sommige sessies amper na showdown gaat dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. ook al heb je kleine sample hands. Ik zou zeggen probeer wat vaker naar showdown te gaan. en succes met je doelstellingen.

Dat klopt helemaal , er waren inderdaad momenten dat ik te snel de hand opgaf ,terwijl ik gewoon kon callen vanwege de goede Odds en ik heb een aantal keer te vaak bet/fold gespeeld (vooral uit positie). Maar ik werk eraan om steeds betere beslissingen te maken .Hiervoor moet ik ook steeds scherp letten op de (pot)odds en de stacksize van de tegenstander bijvoorbeeld .
Thanks voor de tip. ;)

Hier een voorbeeld hand die ik onterecht had gefold:

Hand afspelen

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
[tg]UTG2$10.58:///////;MP1$11.54:///////;MP2$7.19:///////;MP3 (Hero)$10.04:///////;CO$8.97:///////;BU$9.00:///////;SB$9.54:///////;BB$11.54:///////;UTG1$15.75:///////;[/tg]

Preflop: Hero is MP3 with T:c, A:d.
3 folds, MP2 calls $0.10, Hero raises to $0.50, CO folds, BU calls $0.50, 3 folds, 2 folds, MP2 folds.

Flop: ($1.25) 8:h, T:d, 2:d (2 players)
Hero bets $0.95, BU calls $0.95.

Turn: ($3.15) 8:d (2 players)
Hero checks, BU bets $1.90, Hero calls $1.90.

River: ($6.95) 5:s (2 players)
Hero checks, BU bets $2.30, Hero folds, BU gets uncalled bet back.

Final Pot: $6.95.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Wel die 10 sessies op NL10 zitten erop en ik heb het gelukkig afgesloten met een +ev van $7.38. Ik moet zeggen dat ik vooral laatste 4 sessies beter bezig was .Van de fouten die ik had gemaakt in voorafgaande sessies heb ik geleerd .Nu ga ik misschien nog wel een paar sessies doen op NL10 om vervolgens over te stappen naar NL25,want ik vind dat ik nog een paar keer overtuigend moet zijn op dit limiet .Maar op zich gaat het nu vrij goed. :D

Hieronder het resultaat:

Uploaded with ImageShack.us

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Wat ben ik blij dat ik deze KK op de flop gefold had. Ik 4bette niet preflop,want ik ruikte al onraad. De tegenstander was erg tight,ik had hem nog niet eerder zien raisen. Op de flop had ik positie en de flop bestond alleen uit lage kaarten. Ik wist dat ie een QQ+ of AK had.Het was alleen de vraag of ie AA had, dus ik callde zijn cbet,want het had geen zin om hier te reraisen. Als hij QQ of AK had ging die waarschijnlijk toch folden,maar als ie AA had zou hij me allin zetten en dan wist ik zeker dat ik beat was. Nou we waren niet de enige 2 in de pot want UTG was er ook nog en die schoof in 1 keer allin,maar hij was wel een loose vis. Vervolgens insta pushte mp,om te isoleren., waarop ik met vrij veel zekerheid kon folden.

Hand afspelen

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
[tg]MP2$7.74:///////;MP3$8.65:///////;CO (Hero)$10.72:///////;BU$19.13:///////;SB$3.07:///////;BB$9.95:///////;UTG1$8.05:///////;UTG2$4.14:///////;MP1$21.44:///////;[/tg]

Preflop: Hero is CO with K:s, K:c.
UTG1 raises to $0.30, UTG2 folds, MP1 raises to $1.05, 2 folds, Hero calls $1.05, 2 folds, BB calls $0.95, UTG1 folds.

Flop: ($3.5) 6:c, 3:d, 2:d (3 players)
BB checks, MP1 bets $2.20, Hero calls $2.20, BB raises to $8.90(All-In), MP1 raises to $20.39, Hero folds.

Turn: ($34.99) 3:s (2 players)

River: ($34.99) J:c (2 players)

Final Pot: $34.99.
Results follow:

BB shows two pairs, fours and threes(4:c 4:d).
MP1 shows two pairs, aces and threes(A:d A:s).

MP1 wins with two pairs, aces and threes(A:d A:s).

LiquidCity
PokerStrategist

Preflop moet je gewoon broke gaan hoor..

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door Vinmunt90
Preflop moet je gewoon broke gaan hoor..

Als ik uit positie zou zitten dan zou ik ZEKER preflop broke gaan en als ik geen read op de tegenstander had ook .Maar in dit geval was de tegenstander zo tight dat ik m echt goed op een range QQ+ , AK kon zetten en waarom zou ik dan preflop 4betten en BROKE gaan?

LiquidCity
PokerStrategist

KK moet je preflop op NL10 simpelweg broke meegaan. Tegen zijn range (QQ+/AK) lig je overigens gewoon voor.

Waaruit blijkt overigens dat hij op de flop QQ zou folden en AA zou shoven?

KK is pretty much op elke stake preflop standaard broke hoor...
bekijk het zo: voor het aantal keer dat jij met KK vs AA loopt, loopt iemand anders met KK tegen jou AA en draai je basicly BE over die set handen (rake excluded ofc). Je maakt dus je profit in de handen dat mensen QQ/AK afstacken preflop en op de handen dat er idiots zijn die nog losser afstacken ook...
met die KK is het dus easy 4bet/broke preflop want dit is echt een erg pijnlijke manier op geld te verbranden, 3betcoldcallen, flop cbet coldcallen en dan met 1/3e van je stack al in de pot 2nd best overpair folden wanneer iemand shoved op een board waar hij ook JJ/QQ/AK :diamond: aan het shoven kan zijn...

KK + 100bb stack= autobroke preflop. :)

Nox

Gangstahhh
PokerStrategist
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door NoxInvictus

KK + 100bb stack= autobroke preflop. :)

Nox

Ok hier ben ik het zeker mee eens, die call was een fout.Logisch moet je gewoon broke preflop. Die AA vs KK situaties zijn ook break-even,daar dacht ik niet aan. :D

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Maar wat nu als je iemand op KK+ ,AK kan zetten,iemand die bijvoorbeeld ZO tight is dat ie alleen maar AA,KK of AK 3 bet .Dat komt HEEL zelden voor, maar dan kan je KK misschien beter wel folden preflop? Of misschien callen voor setvalue.als je deepstacked bent :)

als je dat es in equilator bekijkt zie je dat je tegen een range van KK+ en AK nog nagenoeg een coinflip hebt (47-53, nipt in je nadeel) dus je moet echt al heel erg zeker zijn van die 3bet range voor je hier ooit KK voor kan gaan folden.
je zegt zelf al dat je geen reads had op villain dus dan is het altijd een ship.

nadenken over KK folden op deze stakes is eigenlijk wel compleet overbodig hoor, heb ik zelf zo goed als nooit gedaan en men KK heeft altijd winstgevend gespeeld :)

Nox

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

+ev $29.12

Gamblewhitme
BlackMember

hey leuk om te zien dat je alles zo goed bij houd. Ik heb een maar dingen gezien en zie dat je echt te tight speelt. Ik verwacht dat ik je hierover nog voldoende bij kan brengen. Om je zo eventueel sneller door de limieten te laten klimmen?

Als je hier interesse hebt hoor ik het wel.

Alvast suc6 :)