Ga naar het forum
Beating the knockou...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Beating the knockouts!

166 Berichten
16 Gebruikers
0 Reacties
4,067 Weergaven
Angstzweet

Hier het blog waar in Hugo en Tim de voortgang van ons project gaan bijhouden.

We gaan met een BR van $165 beginnen op de SnG's van $3.30 op Full Tilt Poker. Deze zijn met 90 man en tevens turbo/knockout. Voor elke persoon die je uit het toernooi knikkert vang je $0,50. In de prijzen val je vanaf plek 9.

We hanteren onderstaand BRM-schema, het is erg behoudend, maar dat is alleen maar goed denken we. Tevens willen we een minimum van sowieso 150 games per limiet spelen, meer natuurlijk als we de volgende BR-level nog niet gehaald hebben.

We hebben voor onszelf wat individuele doelen opgesteld, maar ook wat gezamenlijke doelen. We willen sowieso 1 of 2 keer in de week een meekijksessie plannen, om elkaar op deze manier te coachen en om beter te worden. Daarnaast hebben we zoals ik al zei nog een aantal individuele doelen, die we later deze week nog even in dit topic posten.

We hopen dat jullie met plezier ons project zullen gaan volgen.

Groetjes,

Hugo (Roodbaars1986)

&

Tim (timBKR)

165 reacties

Leuk! Ik ben echt benieuwd naar de vorderingen!

De vorige thread was al erg boeiend, van deze thread verwacht ik niets minder!

Succes beide! _cool:

Angstzweet Topicstarter
Angstzweet

Zoals jullie zien een enorm strak BRM-schema. Elke hogere limiet vereist 30 extra buyins omdat het niveau (& variance) simpelweg hoger ligt. In het begin zal dit nogal meevallen, maar het is wel handig voor onze discipline natuurlijk. Ik heb bij de ‘terug bij’ telkens het aantal buyins van de vorige limiet gebruikt. Dus speel je de $12+1, dan zou je bij 80 buyins op die limiet (80 x $13 = $1040) moeten terugstappen naar de $6+0,50. Erg strak allemaal dus.

Verder zijn dit mijn individuele doelen:

- Minimaal 30 SnG’s per week.
- Handjes posten, meer dan ik nu doe.
- Van de 30 SnG’s per week minimaal 7 finaletafels (+- 25%) halen.
- Regelmatig een sessie opnemen.
- Niet spelen als ik me niet goed voel.
- Video’s kijken, artikelen lezen en op handjes reageren.

Hey Tim en Hugo!

Leuk idee, ben zeker benieuwd hoe dit gaat uitpakken. In jullie vorige challenge zag ik al veelbelovende resultaten.

Enige puntje dat ik wel even wil maken is het persoonlijke doel van tim: "Van de 30 SnG's per week minimaal 7 FT's halen". Het probleem met zo'n doel, is dat je dit niet in de hand hebt. Wat nou als je dat niet haalt? En in tegenstelling: Wat nou als je veel meer haalt? Wat kun je daar mee, wat voor conclusie ga je dan trekken? Kan altijd nog gewoon variance zijn waar je niets aan kunt doen.

Probeer dus geen doelen te stellen waar je zelf zo weinig invloed op hebt.

De rest van de doelen zijn uiteraard prima, en zullen een positieve invloed hebben op je spel. :)

Veel succes aan beide heren! :)

Angstzweet Topicstarter
Angstzweet

Ja daar heb je wel weer gelijk in. Ik kan het beter formuleren als een 'streven'. Je hebt er namelijk zoals jij ook al zegt geen invloed op, maar het zou wel een streven kunnen zijn. Of zie ik het nu nog verkeerd?

Oorspronkelijk gepost door timBKR
Ja daar heb je wel weer gelijk in. Ik kan het beter formuleren als een 'streven'. Je hebt er namelijk zoals jij ook al zegt geen invloed op, maar het zou wel een streven kunnen zijn. Of zie ik het nu nog verkeerd?

Uiteraard kan het wel een streven zijn :) Alleen moet je er dan geen zware conclusies of consequenties aan hangen als het een keer niet lukt, en ook niet té overmoedig worden als het er ineens 10 worden in een maand. Maar een streven is prima natuurlijk ;)

Angstzweet Topicstarter
Angstzweet

Ik ben nog ff 1 dingetje vergeten!

Ik zal ook af en toe, vooral in het weekend, MTT's gaan spelen. Dit wordt echter niet mijn maingame, maar meer voor erbij omdat ik dit ook superleuk vind.

Ik ga ze spelen met hetzelfde BRM-schema als voor de knockouts.

Roodbaars1986

Yo allemaal!

Tim heeft het al wat uitgelegd, maarre ik ga dus ook meedoen!
De bankroll is gestart op een mooie 165 $, kheb nog een 7 T$ op me account staan en deze gaan we dus ook gebruiken.

Windows is opnieuw geinstalleerd, alleen Full Tilt poker staat nog maar op mijn harde schijf, alles is dus helemaal geregeld, database in orde gemaakt, hold em manager gefixed...
Camtasia staat aan, let's play..

Om wat te vertellen over mijn persoonlijke doelen:

Weet je wat het is, poker is gewoon iets leuks om te doen, buiten het geld om is het een stukje tijdsdoorkoming.
Echter kom je de tijd door met een droom en een doel, en dat is beter worden in limieten en hierop mensen gaan beaten.
Moet te doen zijn toch zal je denken? Met genoeg overredings kracht en serieuze discipline wel ja.
De reden hiervoor is dus eignelijk ook simpel, het belangrijkste voor mij met deze stap is eigenlij het volwassen worden, discipline en structuur creeren door het spelen van deze Knockout SnG's.
Het is een project wat mezelf beter zal maken, op het gebied van poker maar vooral op het gebied van het dagelijks leven.
Het is tijd om een nieuwe stap te maken, het is tijd om te gaan leven als iemand die zijn verantwoordelijkheden kent, ik heb deze dag gehoord dat ik ben uitgekozen voor een nieuwe kamer in Utrecht (CityMax). Dit is een zelfstandige woning, eigen badkamer en keukentje maar toch nog wel in de studenten setting.

Mijn uiteindelijke droom is om voor het eind van het jaar een mooie cash te kunnen maken in een van de sunday majors.. Het is haalbaar als je het mij vraagt met genoeg discipline..
We hebben nog wat maanden om dit te bereiken maar he... het is nooit te laat om te starten met het echte leven.

Targets die erbij komen kijken

- Goede mental state hebben tijdens het spelen.
- Structuur aanhouden tijdens het spelen, TAG / Maniac shove stijl...
- Bankroll Managment.
- Recordings maken en reviewen.
- Artikelen schrijven over de 90 mans KO SnG's.

We shall see, ik zal proberen ondanks een BRM toch wel een bepaald aantal KO SnG's te spelen. Ik ben meer van de aantallen, beter 300 teveel dan overstappen naar het volgende limiet en hier gebeat worden.
Ervaring is de key van een goede pokerspeler uiteindelijk.

Anyway! So far my goals

Thanks dat jullie ons willen volgen in deze weg.

Groetjes

Roodbaars // Hugo

Ziet er strak uit Hugo! :) Nu is de club compleet en kan de actie beginnen.

Ben vooral heel benieuwd naar je artikelen en video's. :D

Supermoderator
Zeezout

Succes!

Roodbaars1986

Dank je beide heren,

We zullen zien waar deze weg ons gaat brengen, heb er in ieder geval wel erg veel zin in!
Ik hoop op deze manier poker een stap verder te brengen, en hoop hierin vele mensen te inspireren haha, door de video's etc te gaan aanbieden!

Wie weet wat de toekomst brengt, stil staan in het verleden is niet meer, tis tijd om verder te kijken.

Roodbaars1986

Well well, wat een begin tot nu toe:

Full Tilt No-Limit Hold'em, 3.3 Tournament, 40/80 Blinds (9 handed) - Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com

MP2 (t9710)
MP3 (t4285)
CO (t3955)
Button (t2720)
SB (t4175)
BB (t5755)
Hero (UTG) (t2520)
UTG+1 (t4560)
MP1 (t750)

Hero's M: 21.00

Preflop: Hero is UTG with J, J
Hero bets t320, UTG+1 calls t320, MP1 raises to t750 (All-In), 6 folds, Hero raises to t2520 (All-In), UTG+1 calls t2200

Flop: (t5910) 6, 5, 8 (3 players, 2 all-in)

Turn: (t5910) 6 (3 players, 2 all-in)

River: (t5910) 3 (3 players, 2 all-in)

Total pot: t5910

Results:
Hero had J, J (two pair, Jacks and sixes).
UTG+1 had 9, 7 (straight, nine high).
MP1 had Q, A (one pair, sixes).
Outcome: UTG+1 won t5910

Roodbaars1986

3de plekkie

Full Tilt No-Limit Hold'em, 3.3 Tournament, 1500/3000 Blinds 400 Ante (3 handed) - Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Hero (Button) (t33145)
SB (t163975)
BB (t72880)

Hero's M: 5.81

Preflop: Hero is Button with K, J
Hero bets t32745 (All-In), SB calls t31245, 1 fold

Flop: (t69690) J, A, 8 (2 players, 1 all-in)

Turn: (t69690) 10 (2 players, 1 all-in)

River: (t69690) K (2 players, 1 all-in)

Total pot: t69690

Results:
Hero had K, J (two pair, Kings and Jacks).
SB had Q, J (straight, Ace high).
Outcome: SB won t69690

Nice, 3e... :) En met de beste hand all-in, dus ja...

Samwise90

ligt het aan mijn skype of zijn jullier nooit?:P
ot: leuke doelen, heb er wel vertrouwen in als je de discipline houd. veel succes iig !

Angstzweet Topicstarter
Angstzweet

Ik heb het nogal druk de laatste tijd met stage, en heb 's avonds ook wat Samwise90, vandaar dat ik er niet vaak ben.

Over 2 week wel weer veel op Skype.

Roodbaars1986

Yo

3de zeker niet slecht :) Goede start in ieder geval.
Maarre ben meestal op onzichtbaar op skype, vandaar dat ik nooit online lijk, zal proberen iets vaker on te komen now a days.

Stats dan maar na de eerste sessie:

Bankroll: 191.30 $

Let's continu on with this flow!

Peace!!

cash1985

Tip:

als je niet tegen dronken mensen kunt spelen
speel niet op vrijdagavond!..
Vind je het juist heerlijk, doe het dan wel!
(ik ga juist altijd vrijdagavond de ko's spelen)

Gaat lekker met die KO SNG's!!!

Angstzweet Topicstarter
Angstzweet

Als het een beetje meezit speel ik vanavond mijn eerste sessie, anders is die morgenvroeg aan de beurt. Ligt even aan de invulling van mijn avond.