Ga naar het forum
Bill probeert HU en...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Bill probeert HU en the usual mtt

199 Berichten
21 Gebruikers
0 Reacties
4,189 Weergaven
iamthedanger
BlackMember

meeste zijn setups, maar je hebt nogsteeds betsizing problemen zie ik, gaan we aan werken :)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

momenteel 23 van 28 in 5dollar 8k guarentee op stars, nick is christof1111 voor wie zin heeft om te volgen:D. ben wel wat short aan het worden.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door envyjosh
meeste zijn setups, maar je hebt nogsteeds betsizing problemen zie ik, gaan we aan werken :)

ja, ik wou er een vid van bekijken, maar had te weinig downloadlimiet. ja die betsizing is zeker een probleem, want ik weet niet wanneer ik het verkeerd doe:D. zal me ook zeker van pas komen in toernooien.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

ok eventjes een update, het toernooi dat ik online aan het spelen was ben ik nog 20ste geworden, dit was de laatste hand.

Poker Stars $5.00+$0.50 No Limit Hold'em Tournament - t8000/t16000 Blinds + t1600 - 6 players - View hand 421428
The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

UTG: t2224551 M = 66.21
MP: t406631 M = 12.10
CO: t532370 M = 15.84
BTN: t274635 M = 8.17
SB: t52932 M = 1.58
Hero (BB): t226466 M = 6.74

Pre Flop: (t33600) Hero is BB with Q :spade: A :diamond:
2 folds, CO raises to t48000, 2 folds, Hero raises to t224866 all in, CO calls t176866

Flop: (t467332) 7 :spade: 3 :diamond: A :heart: (2 players - 1 is all in)

Turn: (t467332) 5 :heart: (2 players - 1 is all in)

River: (t467332) A :club: (2 players - 1 is all in)

villain had ak vast, ik weet dat zijn preflop raise wil zeggen dat hij wss niet meer fold en ik wist dat hij vrij tight was. maar ik denk niet dat ik die hand nog kon folden met de stack die ik maar had, want er zijn volgens mij ook een hoop handen die ik nog kan veslagen met aq. als jullie er anders over denken mag je het gerust zeggen.

ik heb gisteren ook een coaching gekregen van envyjosh op pokerstrategy, dat kan ik iedereen aanraden die hu speelt of wil proberen, heb er wel een hoop uit bijgeleerd. voornamelijk over donkbetten, men betsizes aanpassen, over c-betten, je aanpassen aan je tegenstander en pp anders spelen dan ik ze speelde:). je kan altijd eens een kijkje nemen op zen blog voor extra informatie.(de gratis reclame is graag gedaan joshua);)

na de coaching ben ik nog een toernooie gaan spelen in de buurt van 36 personen en heb het gewonnen. leverde me een fnacbon van 25 euro op, wat niet slecht is vr een buy in van 2 euro.
ik verbaasde me wel over de blindstructuur, je kreeg 1000 startingships en de blindstructuur was als volgt.
5-10
10-20
25-50
50-100
100-200
300-600wtf
400-800
500-1000
in het begin was er dus nog wel ruimte om wat looser te spelen. men zus speelde ook mee in het toernooi, en heb haar er voor het 3de blindlevel er uitgespeeld, we zaten 4 handed aan mijn tafel. ik kreeg 88 en raisde naar 5 keer BB na 2 limpers, men zus called uit pos, flop is 10 4 6 zij checked en ik bet 3 4de van de pot ze called, turn is een 5 zij checked en ik check behind, ik ben er vrij zeker van dat ik daar nog steeds de beste hand heb, op de river komt er een 9, en zij pushed all in, wat me eigenlikjk een moeilijk beslissing geeft, want dat was vr 1-3de van mijn stack is. het was ook overbet van de pot, dus ik ging er niet van uit dat ze een straat had, want die zou ze wel beter gebet hebben. dus na even nadenken call ik en laat ze QK zien; absolute air.
vr de rest was het eigenlijk een grote crapshoot, waar iemand de helft van zen stack preflop kon callen om dan nog te folden als je een c bet deed.
De enige belangrijke handen die ik ng gespeeld heb waren eigenlijk vlak nadat de blinds 300-600 waren, heb ik met 102s van 33 gewonnen en Q6s van A10. op de final table was iedereen shortstack, dus ik probeerde veel druk te zetten op de blinds, ik had zelf 9BB dus ik push op de button met J7 en word gecalled door A2s maar raak men J daar door heb ik terug rond de 17BB. hand erna fold iedereen tot de button en ik heb aj dus push opnieuw omdat er 2 shorties zaten in de blinds en ik krijg 2 calls, van 104 en 10Q. een aas op de river zorgde ervoor dat ik de chiplead kreeg. na nog wat blindstealen bleven we met 3 over , 1 persoon met 5 bb en de andere had er 10. ik krijg 22 en de speler met 10bb limped, ik heb er 25 staan en denk dat ik nog enorme fold equity heb omdat de 2de speler maar 5BB had, dus ik push all in, krijg een fold van de speler met 5BB en de andere bigstack denkt n tijdje na en zegt dan call, wat me enorm verbaasde was zijn hand, hij liet Q10s zien. hij was de hele tijd al tight aan het spelen en aan het folden als ik zijn limp raisde. mr goed hij flopt de nut flush en ik verlies een coinflip.
hand erna krijg ik A7 en de shortstack pushed ik call en zie dat ik tegen 78 zit en win. de HU was eigenlijk vrij makkelijk omdat hij tight was. hij had op n moment 10BB en ik krijg KJ en push hij called met K7 wat ik begrijp omdat ik heel agressief aan het spelen was. Ik raak men j en win het toernooi.

enige nadeel aan het toernooi is dat ik vandaag al heb mogen horen dat ik men zus niet mag pesten en dat ik haar moet ontzien als we samen spelen volgens men ouders:D. ze vonden het "niet mooi" dat ik haar avond verspest had;).

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

ok net men eerste sessie hu gespeeld na de coaching. zal hier enkele handen posten, ze zijn allemaal tegen dezelfde speler.
hij reraisde elke donkbet, dus dan dacht ik dat de beste oplossing was het te beginnen doen met enkel top pair en sterker.hopelijk een goede redenering:D.

1)Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.25/$0.5 No-Limit Hold'em (2 handed)

Known players:
[tg]SB(Hero)$50.00:///////;BB$35.00:///////;[/tg]

Preflop: Hero is SB with 6:h, 3:s.
Hero raises to $1.50, BB calls $1.00.

Flop: ($3) J:s, 4:c, J:d (2 players)
BB checks, Hero bets $2.00, BB calls $2.00.

Turn: ($7) 6:d (2 players)
BB bets $4.00, Hero calls $4.00.

River: ($15) Q:c (2 players)
BB bets $8.00, Hero calls $8.00.

Final Pot: $31.
Results follow:

Hero shows two pairs, jacks and sixs(6:h 3:s).
BB shows a pair of jacks(8:d A:c).

Hero wins with two pairs, jacks and sixs(6:h 3:s).

hij called men c bet en ik raak 2 paar op de turn, hij bet hier zelf naar me toe waardoor ik denk dat hij wss een 4 wil beschermen, want een j verwacht ik dat hij hier checked om mss nog een bet van me te krijgen. op de river bet hij opnieuw en heb ik er eventjes over moeten nadenken, maar ik wist niet op wat ik hem moest steken. een 6 zou hij wss gwn checken op de river uit schrik dat ik een j zou hebben denk ik, dus daarom call ik.

2)Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

Known players:
[tg]SB(Hero)$51.80:///////;BB$31.30:///////;[/tg]

Preflop: Hero is SB with K:d, 7:d.
Hero raises to $1.00, BB calls $0.50.

Flop: ($2) 3:c, 6:h, 3:d (2 players)
BB checks, Hero checks.

Turn: ($2) K:s (2 players)
BB checks, Hero bets $1.50, BB calls $1.50.

River: ($5) 4:d (2 players)
BB bets $6.00, Hero calls $6.00.

Final Pot: $17.
Results follow:

Hero shows two pairs, kings and threes(K:d 7:d).
BB shows three of a kind, threes(3:s J:s).

BB wins with three of a kind, threes(3:s J:s).

ik min minraise hem hier preflop, had bij nader inzien de hand gwn moeten folden preflop, maar ik had al een tijdje geen handen meer gehad:).
ik check de flop omdat hij elke cbet called, ik raak de k op de turn en krijg een call ik steek hem hier op een 6 of een straightdraw. op de river overbet hij de pot naar mij, wat me doet denken dat hij zen draw heeft gemist en de kans hier groot is dat hij enkel A high heeft omdat hij daar nogal mee had gedonkbet.

3)Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

Known players:
[tg]BB(Hero)$59.45:///////;SB$35.00:///////;[/tg]

Preflop: Hero is BB with Q:d, 7:d.
SB raises to $1.50, Hero calls $1.00.

Flop: ($3) 9:c, Q:h, T:h (2 players)
Hero bets $2.00, SB raises to $5.00, Hero calls $3.00.

Turn: ($13) A:h (2 players)
Hero checks, SB checks.

River: ($13) 3:d (2 players)
Hero checks, SB bets $5.00, Hero calls $5.00.

Final Pot: $23.
Results follow:

Hero shows a pair of queens(Q:d 7:d).
SB shows two pairs, queens and nines(9:d Q:s).

SB wins with two pairs, queens and nines(9:d Q:s).

ja hier had ik mss ook gwn de hand preflop moeten folden, maar hij raisde echt alles. ik donkbet hier omdat ik toch weet dat hij alles gaat reraisen. ik denk dat ik mss wel had moeten folden voor de bet op de river.

4)Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

Known players:
[tg]SB(Hero)$50.00:///////;BB$46.00:///////;[/tg]

Preflop: Hero is SB with 7:s, 9:d.

Flop: ($3) 2:d, 9:s, 3:d (2 players)
BB bets $2.00, Hero calls $2.00.

Turn: ($7) 4:c (2 players)
BB bets $4.00, Hero calls $4.00.

River: ($15) 2:c (2 players)
BB bets $5.00, Hero calls $5.00.

Final Pot: $25.
Results follow:

Hero shows two pairs, nines and twos(7:s 9:d).
BB shows two pairs, threes and twos(3:s A:d).

Hero wins with two pairs, nines and twos(7:s 9:d).

ik denk niet dat ik hem kan reraisen ergens. dus besloot ik om hem gwn te blijven callen, op de river heb ik even gedaht om te folden omdat die 5 dollar zo lelijk naar een valuebet ruikt, maar dan toch gecalled omdat hij het ook zwakker zou doen.

5)Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

Known players:
[tg]SB(Hero)$61.50:///////;BB$34.00:///////;[/tg]

Preflop: Hero is SB with 5:s, 5:h.
Hero raises to $1.50, BB raises to $4.00, Hero calls $2.50.

Flop: ($8) 4:s, 2:s, 2:c (2 players)
BB checks, Hero bets $6.00, BB calls $6.00.

Turn: ($20) 4:d (2 players)
BB checks, Hero checks.

River: ($20) J:h (2 players)
BB bets $10.00, Hero calls $10.00.

Final Pot: $40.
Results follow:

Hero shows two pairs, fives and fours(5:s 5:h).
BB shows a full-house, twos full of fours(2:h A:c).

BB wins with a full-house, twos full of fours(2:h A:c).

dit is achteraf gezien een duidelijke fold op de river denk ik, maar ik dacht weer A high te zien achteraf gezien niet zo slim.

laten we onthouden dat ik vr het eerst sinds een tijdje winst heb gemaakt hu ook al is het maar 31 dollar.

graag jullie reacties op de handen en op men redeneringen.

DeLau
Elite Grinder

Hallowkes, ik zal even mijn bescheiden mening geven over de handen uit je laatste post. :f_biggrin:

hand 1: preflop beetje loose, postflop speel ik het op dezelfde manier

hand 2 : waarom had je hier beter gefold preflop? Lijkt me een legitieme raise. Postflop goed gespeeld. Niet c-betten houd de pot klein en kan hem laten bluffen, ik denk echter niet dat het hier echt fout is om te gaan c-betten. Die overbet op de river call ik zeker, hier ga je echt veel een bluff zien.

hand 3: misschien is een 3-bet op de flop beter? Je hand is relatief zwak en heeft op deze flop zeker bescherming nodig. Als villain echt zo agressief is, dan ben ik bereid om hier all-in te gaan.

hand 4: lijkt me goed gespeeld. Aangezien hij jouw donkbets als zwakte interpreteert, zal hij wss zelf donkbetten met zwakke handen. Dus hier kun je gewoon elke straat callen. Raisen lijkt me op geen enkele straat een goed idee want ik zie hem niet snel callen met een zwakkere hand.

hand 5: Ik vind het een moelijke situatie op de river. Je verslaat hier enkel een bluff, callen hangt dus een beetje af van zijn bluff-frequentie. Als zijn bet meer dan 1 op 4 keer een bluff is, kan je callen. Anders moet je folden. Read-afhankelijk dus. Jouw lijn ziet er behoorlijk zwak uit dus ik denk dat je hier toch regelmatig een bluff zult zien.

Veel geluk nog met HU!

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door lpdlamei
Hallowkes, ik zal even mijn bescheiden mening geven over de handen uit je laatste post. :f_biggrin:

hand 1: preflop beetje loose, postflop speel ik het op dezelfde manier

hand 2 : waarom had je hier beter gefold preflop? Lijkt me een legitieme raise. Postflop goed gespeeld. Niet c-betten houd de pot klein en kan hem laten bluffen, ik denk echter niet dat het hier echt fout is om te gaan c-betten. Die overbet op de river call ik zeker, hier ga je echt veel een bluff zien.

hand 3: misschien is een 3-bet op de flop beter? Je hand is relatief zwak en heeft op deze flop zeker bescherming nodig. Als villain echt zo agressief is, dan ben ik bereid om hier all-in te gaan.

hand 4: lijkt me goed gespeeld. Aangezien hij jouw donkbets als zwakte interpreteert, zal hij wss zelf donkbetten met zwakke handen. Dus hier kun je gewoon elke straat callen. Raisen lijkt me op geen enkele straat een goed idee want ik zie hem niet snel callen met een zwakkere hand.

hand 5: Ik vind het een moelijke situatie op de river. Je verslaat hier enkel een bluff, callen hangt dus een beetje af van zijn bluff-frequentie. Als zijn bet meer dan 1 op 4 keer een bluff is, kan je callen. Anders moet je folden. Read-afhankelijk dus. Jouw lijn ziet er behoorlijk zwak uit dus ik denk dat je hier toch regelmatig een bluff zult zien.

Veel geluk nog met HU!

hand 1 ben ik het eens, maar ik open nu eenmaal graag met van die handen:p, maar inderdaad, hij callde toh sowieso elke bet dat ik deed, dus kon beter wat tighter openen mss.

hand 2 inderdaad, dat was een hand waar ik zeker mee kon openen. ik check de flop omdat hij elke cbet toch gwn called en ik tegen deze speler zelfs met k high showdownvalue had. als de turn er niet gevaarlijk uit zag, dan ging ik deze sowieso betten omdat hij meer op de turn fold voor een c bet. maar ik bet voor value omdat ik de k raak. ja daar zal ik inderdaad vaak een bluf zien, maar ik run nu eenmaal verschrikkelijk:D

over hand 3 ben ik het niet eens, op dat board kunnen heel veel draws liggen dus ik call hem gwn omdat mijn hand inderdaad zwak is. ik had een reraise verwacht dus die call ik gwn. en dan ga ik zo goedkoop mogelijk naar de river. ik zie hem daar echt nooit met een second pair of een zwakker top pair een all in callen.

hand 4 jups, zo dacht ik er net over.

hand 5 hier heb ik de raad gekregen te folden preflop omdat er nooit een goede flop zal komen vr mijn hand als er geen 5 op ligt. en op de flop is zijn check trouwens vrij verdacht. daar had ik niet genoeg rekening mee gehouden.

in ieder geval bedankt vr je mening, zo denk ik ook eens op een andere lmanier na over men handen.

DeKuip
Elite Grinder

Wel opmerkelijk dat je 63o graag raist maar denkt dat je K7s moet folden ^.^
Daarnaast zou ik niet zo gauw handen als Q7 callen oop, maar eerder proberen wat meer te 3betten als hij alles raist. Met zo'n hand weet je eigenlijk nooit echt waar je staat en oop speelt hij niet fijn naar mijn idee.

En met die 97o hand kun je denk ik best wel de flop raisen, er zijn wat draws die hij misschien callt en je wilt ook niet dat ie opeens z'n overcard hit, met zo'n line moet je denk ik vaak wel downcallen t/m de river namelijk.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door DeKuip
Wel opmerkelijk dat je 63o graag raist maar denkt dat je K7s moet folden ^.^
Daarnaast zou ik niet zo gauw handen als Q7 callen oop, maar eerder proberen wat meer te 3betten als hij alles raist. Met zo'n hand weet je eigenlijk nooit echt waar je staat en oop speelt hij niet fijn naar mijn idee.

En met die 97o hand kun je denk ik best wel de flop raisen, er zijn wat draws die hij misschien callt en je wilt ook niet dat ie opeens z'n overcard hit, met zo'n line moet je denk ik vaak wel downcallen t/m de river namelijk.

ja ik heb het er met joshua over gehad en ik moet inderdaad zon agressieve spelers meer gaan reraisen. ja daar bedoelde ik mee dat ik graag lage min of meer connecte kaarten raise. maar 63o is hier nu niet echt een goed voorbeeld van:p
ja, raisen is ook een oplossing, wss wel de beste oplossing, want nu geef ik hem wat te veel kansen om zen hand te verbeteren. ik denk dat ik besloten had gwn te callen omdat ik de vorige paar handen heel agressief had gespeeld en niet met 97 een grote pot wou maken.

hand 1: leuke bluffcatcher spot, nh imo behalve dat 63o echt wel junk pre is maar ja

hand 2 : lol at fold pre, K7s is gewoon raisehand pre , voor de rest nh

hand 3: je betsizing sucks op de flop, en ik vind hier check/raise eigenlijk veel beter dan bet/call als je weet dat hij veel c-bet/donkbet raised.

Vooraleerst weet je dat je in de shit gaat komen tegen ongeveer het halve deck, elke A,K, harten of 8. Zelfs op een blank turn is de hand nog steeds vrij tricky. Ten tweede is c/r hier beter wegens stack sizes, als hij dan flop reraised kan je nog lekker folden, als hij je called heeft hij nooit een monster en nooit air, plus jij hebt veel meer kracht geprojecteerd en kunt dus veel meer turns betten.

hand 4: denk dat zowel raise als call flop te verdedigen zijn, maar nh

hand 5: preflop hangt een beetje van villain af, maar een fold vind ik hier zeker niet terrible

de relevante factor voor de river is hier de flopplay, waar villain op een vrij standaard c-bet board c/call speelt, waarmee hij indiceert dat hij wat showdownvalue heeft, dit zijn matige PP en handen met 2 redelijke overs, waarvan een aantal A-high. Met andere handen zie ik hem dit zelden doen (behalve 44 en A2).

Op de turn zie ik hem dan nog eens een deel van die overs zonder A bluffen, met A en lage PP denk ik dat hij nog eens c/call speelt.

Dus komt hij eigenlijk op de river aan met vooral A high en matige PP, nadat je de turn achtercheckt denk ik dat hij die PP bet omdat jij met A high gaat callen. A high checkt hij meestal wel.

Dus bestaat zijn river betting range volgens mij uit veel matige PP genre 88, en een paar raar gespeelde overs.

Ik denk eigenlijk niet dat je hier kunt callen, zeker omdat enkele van zijn overs QJ,KJ gehit hebben

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door nonnemingere
hand 1: leuke bluffcatcher spot, nh imo behalve dat 63o echt wel junk pre is maar ja

hand 2 : lol at fold pre, K7s is gewoon raisehand pre , voor de rest nh

hand 3: je betsizing sucks op de flop, en ik vind hier check/raise eigenlijk veel beter dan bet/call als je weet dat hij veel c-bet/donkbet raised.

Vooraleerst weet je dat je in de shit gaat komen tegen ongeveer het halve deck, elke A,K, harten of 8. Zelfs op een blank turn is de hand nog steeds vrij tricky. Ten tweede is c/r hier beter wegens stack sizes, als hij dan flop reraised kan je nog lekker folden, als hij je called heeft hij nooit een monster en nooit air, plus jij hebt veel meer kracht geprojecteerd en kunt dus veel meer turns betten.

hand 4: denk dat zowel raise als call flop te verdedigen zijn, maar nh

hand 5: preflop hangt een beetje van villain af, maar een fold vind ik hier zeker niet terrible

de relevante factor voor de river is hier de flopplay, waar villain op een vrij standaard c-bet board c/call speelt, waarmee hij indiceert dat hij wat showdownvalue heeft, dit zijn matige PP en handen met 2 redelijke overs, waarvan een aantal A-high. Met andere handen zie ik hem dit zelden doen (behalve 44 en A2).

Op de turn zie ik hem dan nog eens een deel van die overs zonder A bluffen, met A en lage PP denk ik dat hij nog eens c/call speelt.

Dus komt hij eigenlijk op de river aan met vooral A high en matige PP, nadat je de turn achtercheckt denk ik dat hij die PP bet omdat jij met A high gaat callen. A high checkt hij meestal wel.

Dus bestaat zijn river betting range volgens mij uit veel matige PP genre 88, en een paar raar gespeelde overs.

Ik denk eigenlijk niet dat je hier kunt callen, zeker omdat enkele van zijn overs QJ,KJ gehit hebben

hand 3 bet ik uit omldat ik denk dat hij me hier zelfs met aas hoog zou reraizen. door het donkbetten krijg ik hier meer value denk ik uit een second pair of eventueel bottom pair. als ik checkraise denk ik dat ik enkel gecalled ga worden door door een sterkere q of door een draw. het is echt toevzallig dat hij nu net 2 paar raakte. maar ik kon de hand gewoon beter 3 betten preflop.

DeLau
Elite Grinder

Nog even over die Q7 hand,

ik weet niet of 3-betten preflop echt de beste keuze is. Gaat deze tegenstander je niet juist erg wijd callen? En wellicht callt hij je c-bet dan ook nog eens licht. Wat dus maakt dat je een grote pot creëert uit positie met een marginale hand tegen een speler waar je sowieso weinig fold equity tegen hebt.

Als je weet dat hij wel redelijk makkelijk foldt na een 3-bet en/of zal folden na je c-bet als hij niet hit, lijkt het me wel de beste optie.

Wat het postflop gedeelte betreft; als je zo goedkoop mogelijk naar de showdown wilt, waarom speel je dan niet gewoon c/c op elke straat? Los daarvan vind ik dit gewoon een zeer slecht board om gewoon goedkoop naar de river te gaan. Je hebt een zwakke top pair, hij raiset erg loose en het board is superdrawy. Hier moet je gewoon value halen uit de draws. Ik heb er natuurlijk niet zelf tegen gespeeld, maar gaat hij hier een raise naar 15$ niet callen met met een J of met een flush draw?

iamthedanger
BlackMember

Q7 niet 3betten maar folden, std.

DeLau
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door envyjosh
Q7 niet 3betten maar folden, std.

Zo simpel kan een analyse zijn :f_biggrin:

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

nee, zen handen die hij niet fold als ik check raisde zijn veel sterker dan als ik gwn donkbette. als ik check call geef ik hem gwn gratis kaarten om een sterkere hand te maken met zen second pair of bottom of ace high en dat wou ik niet.
maar inderdaad we zullen de hand gwn houden op een fold preflop:D. minder denken its soooted:D

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

heb net nog een sessie gespeeld, en het leek erop alsof het echt een kutdag ging worden toen 107 men reraise callde en de flop 778 was terwijl ik 10s had. maar erna liep het wel lekker, momenteel 127 dollar up voor vandaag. ik zal de handen erop zetten waar ik wel wat hulp bij kon gebruiken :p.

1)Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

Known players:
[tg]SB(Hero)$67.10:///////;BB$92.95:///////;[/tg]

Preflop: Hero is SB with Q:d, Q:c.

Flop: ($3) 2:h, J:c, 6:h (2 players)

Turn: ($7) 2:s (2 players)
BB checks, Hero bets $5.00, BB raises to $17.50, Hero calls $12.50.

River: ($42) 5:c (2 players)
BB bets $26.00, Hero calls $26.00.

Final Pot: $94.
Results follow:

Hero shows two pairs, queens and twos(Q:d Q:c).
BB shows three of a kind, twos(8:c 2:c).

BB wins with three of a kind, twos(8:c 2:c).

dit was tegen een speler die veel uit positie callde, is dit coorect gespeeld?of beter gezegd, hoe had dit beter kunnen aflopen?.
op de river all ik zen donkbet omdat ik er een heel slecht gevoel mee heb en eigenlijk gewoon niet men qq kan neerleggen. voor deze speler was zen top pair vaak de nuts ook. vandaar dat ik het afbetaal. is dit een fold tegen een tightere tegenstander? zoja waar?

2)Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

Known players:
[tg]BB(Hero)$147.25:///////;SB$46.40:///////;[/tg]

Preflop: Hero is BB with 9:h, A:s.

Flop: ($3) Q:c, 4:c, Q:h (2 players)
Hero checks, SB bets $2.50, Hero calls $2.50.

Turn: ($8) A:d (2 players)
Hero checks, SB checks.

River: ($8) 8:s (2 players)
Hero bets $3.50, SB raises to $18.50, Hero calls $15.00.

Final Pot: $45.
Results follow:

Hero shows two pairs, aces and queens(9:h A:s).
SB shows a full-house, eights full of queens(8:c 8:d).

SB wins with a full-house, eights full of queens(8:c 8:d).

ik call oop omdat hij elke reraise toch zou callen met eender welke hand, hij folde op geen enkele 3 bet. ik call zen c bet op de flop omdat het waarshijnlijk is dat A hoog hier de beste hand is. op de turn raak ik men aas dan en check ik zodat hij nog is zou proberen op de aas te betten, maar hij checked. Dit doet me denken dat hij niets heeft. op de river doe ik dus een zwakke value bet, en ik word sterk gereraised. ik stak hem daar op een bluf omdat hij zo groot reraised en het leek alsof hij graag wou dat ik folde.

3)Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

Known players:
[tg]SB(Hero)$128.30:///////;BB$63.80:///////;[/tg]

Preflop: Hero is SB with Q:d, 9:d.

Flop: ($3) 4:d, 8:h, 2:d (2 players)
BB checks, Hero bets $2.00, BB raises to $6.00, Hero raises to $19.50, BB raises to $62.30, Hero calls $42.80.

Turn: ($127.6) Q:s (2 players)

River: ($127.6) J:d (2 players)

Final Pot: $127.6.
Results follow:

Hero shows a flush, queen high(Q:d 9:d).
BB shows a pair of eights(T:h 8:d).

Hero wins with a flush, queen high(Q:d 9:d).

voorzichtiger spelen?

4)Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

Known players:
[tg]SB(Hero)$206.00:///////;BB$33.30:///////;[/tg]

Preflop: Hero is SB with 8:s, 8:c.
Hero raises to $1.50, BB raises to $6.50, Hero raises to $206.25, BB calls $26.80.

Flop: ($239.3) J:c, 2:d, 6:s (2 players)

Turn: ($239.3) 6:d (2 players)

River: ($239.3) K:d (2 players)

Final Pot: $239.3.
Results follow:

Hero shows two pairs, eights and sixs(8:s 8:c).
BB shows two pairs, nines and sixs(9:s 9:d).

BB wins with two pairs, nines and sixs(9:s 9:d).

hier ben ik volgens mij te agressief geweest, maar als ik flatcall dan zal ik bijna nooit een goed board krijgen zonder een 8. preflop folden? lijkt me moeilijk.

5)Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

Known players:
[tg]BB(Hero)$50.00:///////;SB$58.30:///////;[/tg]

Preflop: Hero is BB with 7:d, 7:s.

Flop: ($3) 6:c, 2:h, 5:s (2 players)
Hero bets $2.00, SB calls $2.00.

Turn: ($7) Q:s (2 players)
Hero bets $4.50, SB raises to $15.00, Hero calls $10.50.

River: ($37) 9:h (2 players)
Hero checks, SB checks.

Final Pot: $37.
Results follow:

Hero shows a pair of sevens(7:d 7:s).
SB shows a pair of nines(9:s T:s).

SB wins with a pair of nines(9:s T:s).

dit was tegen een vrij tighte speler, shove ik daar gwn de turn? of fold ik?

6)Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

Known players:
[tg]BB(Hero)$68.00:///////;SB$76.15:///////;[/tg]

Preflop: Hero is BB with T:c, J:s.
SB raises to $1.50, Hero raises to $5.00, SB calls $3.50.

Flop: ($10) Q:c, K:c, 7:d (2 players)
Hero bets $5.50, SB raises to $16.00, Hero calls $10.50.

Turn: ($42) A:c (2 players)
Hero checks, SB bets $25.00, Hero raises to $47.00, SB calls $22.00.

River: ($136) 6:c (2 players)

Final Pot: $136.
Results follow:

Hero shows a flush, ace high(T:c J:s).
SB shows a flush, ace high(4:c 7:c).

Hero wins with a flush, ace high(T:c J:s).

ik denk dat ik op de flop beter kan folden op zen raise, ik had de hand mss beter check call gespeeld omdat een k of q ook in zen range zaten. maar dan zou het geld er ook op de turn ingaan.nuja ik mag ook eens een suckout doen dacht ik:p.

reacties zijn zeer welkom:p.

hand 1 heb je voor mijn part zo goed als de nuts (66,A2,???) en tegen iedereen behalve de grootste nits en de grootste droolers speel ik hem net hetzelfde

als je echt een read hebt dat hij hier eender welke 2x kan hebben/ dat hij alleen c/r met de nuts kan je misschien folden, maar ik stack hier eigenlijk altijd af met een goed gevoel

hand 2) ik denk dat ik de river c/r beter vind dan hem te betten. Je moet immers niet betten omdat je voor ligt, maar rekening houden met wat hij je called dat hij anders behind checkt.

Enige handen die hij behind checkt waarmee hij eventueel nog herocallt zijn 22-77 en een heroische 4x, en dit is een klein deel van zijn range.

Anderzijds zijn er wel tonnen handen die hij v-bet als je naar hem toecheckt: 8x,99-KK. Dat is al meer dan de vorige range. Daarboven zal hij je vaak bluffen, aangezien je zoveel zwakte toont. Denk hierbij aan gemiste flushdraws en alles behalve K-high

hand 3) je betsizing hier suckt bij je reraise naar 19,5

nu hij pushed moet je 43 callen om 84 te winnen en kan je dus eigenlijk moeilijk meer folden tegen een range van A :diamond:x :diamond: en sets en een beetje random crap, top pair

als je er hier 13-14 van maakt moet je 50 callen om 77 te winnen en kan je tegen deze range nog folden , terwijl je ongeveer evenveel fold equity hebt

gegeven dat hij het hier met T8o ingooit, maakte het niet zoveel uit, maar tegen andere villains wel

hand 4) superstandaard tegen halfstack

hand 5) waarom lead je daar de flop? lijkt me vrij standaard voor hem om daar te c/betten.

Turn weer hetzelfde, wa/wb situatie en je kan op de river nog altijd value halen tegen 6x,5x,2x.als je donkbet gaat hij heel vaak folden.

hand 6) flop groter betten, als hij dan raised kun je folden

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

hand 1, dit was ook tegen de speler die crazy ging op zen 8 en top pair, dat is ook direct de uitleg voor hand 3, ik wist dat hij op een top pair echt volledig gek ging.

hand 2, ja, daar heb je gelijk, ik kan hier beter checkraisen en dan uiteindelijk folden. door zelf te betten zal hij niet veel meer callen.

hand 3 zoals in hand 1, als het een drawy board was, was vr hem top pair een all in.

hand 5 is inderdaad check raisen beter, maar ik denk dat ik het heb gedaan omdat hij heel erg weinig cbette. dus ik donbette omdat hij dit wel geregeld callde met een zwakkere hand.
ik ben nog wat op zoek naar juiste spots om te donkbetten. hij was een tighte speler, dus ik had het al vaak gedaan zonder een hand. vandaar dat ik besloot om het eens met een hand te doen.

hand 6, ja inderdaad groter betten.

zeker en vast bedankt vr je reactie, nu moet ik het ng meer in praktijk beginnen toepassen.:p

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

vandaag naar goede gewoonte weer geen zak geblokt, maar binnekort, dan doe ik het:).

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

Known players:
[tg]SB(Hero)$81.25:///////;BB$53.65:///////;[/tg]

Preflop: Hero is SB with 7:h, 8:c.

Flop: ($3) 3:d, 9:c, K:h (2 players)

Turn: ($7) T:d (2 players)
BB checks, Hero bets $4.50, BB calls $4.50.

River: ($16) 6:c (2 players)
BB checks, Hero bets $8.50, BB raises to $18.00, Hero raises to $73.25, BB folds, Hero gets uncalled bet back.

Final Pot: $34.

ook al heb ik ze gewonnen, ik denk toch dat ik men hand wat verkeerd heb gespeeld, kan ik daar second barrelen op die turn. de read die ik had op tegenstander was dat hij flops vaak met a high called.

Hand afspelen

Known players:
[tg]SB(Hero)$99.00:///////;BB$56.45:///////;[/tg]

Preflop: Hero is SB with A:d, Q:h.

Flop: ($3) K:c, J:s, K:s (2 players)

Turn: ($7) T:s (2 players)
BB checks, Hero bets $5.00, BB calls $5.00.

River: ($17) 5:c (2 players)
BB bets $6.50, Hero raises to $14.00, BB calls $7.50.

Final Pot: $45.
Results follow:

Hero shows a straight, ace high(A:d Q:h).
BB shows a flush, king high(4:s 9:s).

BB wins with a flush, king high(4:s 9:s).

ik raise de river omdat zen 6 dollar verdacht veel lijkt als een valuebet om een k goedkoop te houden. maar kan ik de river daar nog valueraisen?

Hand afspelen

Known players:
[tg]SB(Hero)$179.00:///////;BB$39.75:///////;[/tg]

Preflop: Hero is SB with 8:s, J:d.

Flop: ($3) 8:d, 3:h, 4:d (2 players)
BB checks, Hero bets $2.00, BB raises to $5.50, Hero calls $3.50.

Turn: ($14) T:d (2 players)
BB checks, Hero checks.

River: ($14) 4:s (2 players)
BB bets $14.00, Hero calls $14.00.

Final Pot: $42.
Results follow:

Hero shows two pairs, eights and fours(8:s J:d).
BB shows a flush, ten high(3:d 7:d).

BB wins with a flush, ten high(3:d 7:d).

kan ik deze call maken? hij bette op de river geregeld als een bluf als er naar hem werd gechecked. maar ik voelde me er niet goed bij door zen reraise op de flop.

Hand afspelen

Known players:
[tg]BB(Hero)$216.65:///////;SB$49.85:///////;[/tg]

Preflop: Hero is BB with J:c, K:c.

Flop: ($10) 5:h, T:c, 4:c (2 players)
Hero bets $7.50, SB calls $7.50.

Turn: ($25) T:s (2 players)
Hero checks, SB bets $6.50, Hero calls $6.50.

River: ($38) 3:d (2 players)
Hero checks, SB bets $15.50, Hero folds, SB gets uncalled bet back.

Final Pot: $38.

denk niet dat ik het anders had kunnen spelen.

Hand afspelen

Known players:
[tg]BB(Hero)$181.90:///////;SB$81.40:///////;[/tg]

Preflop: Hero is BB with K:h, K:s.

Flop: ($10) 5:c, 3:c, 9:d (2 players)
Hero bets $7.00, SB calls $7.00.

Turn: ($24) 7:d (2 players)
Hero bets $15.00, SB calls $15.00.

River: ($54) K:c (2 players)
Hero bets $28.50, SB raises to $54.40, Hero calls $25.90.

Final Pot: $162.8.
Results follow:

Hero shows three of a kind, kings(K:h K:s).
SB shows a flush, king high(Q:c 8:c).

SB wins with a flush, king high(Q:c 8:c).

kan ik nog uit deze hand?

Hand afspelen

Known players:
[tg]BB(Hero)$181.90:///////;SB$81.40:///////;[/tg]

Preflop: Hero is BB with K:h, K:s.

Flop: ($10) 5:c, 3:c, 9:d (2 players)
Hero bets $7.00, SB calls $7.00.

Turn: ($24) 7:d (2 players)
Hero bets $15.00, SB calls $15.00.

River: ($54) K:c (2 players)
Hero bets $28.50, SB raises to $54.40, Hero calls $25.90.

Final Pot: $162.8.
Results follow:

Hero shows three of a kind, kings(K:h K:s).
SB shows a flush, king high(Q:c 8:c).

SB wins with a flush, king high(Q:c 8:c).

is dit een goede bet op de river? ik was van plan te folden als hij hier ging reraisen.

Hand afspelen

Known players:
[tg]BB(Hero)$53.55:///////;SB$46.95:///////;[/tg]

Preflop: Hero is BB with T:d, 9:c.

Flop: ($3) T:h, 3:d, 6:h (2 players)
Hero bets $2.00, SB raises to $9.00, Hero calls $7.00.

Turn: ($21) K:d (2 players)
Hero checks, SB bets $36.45, Hero calls $36.45.

River: ($93.9) 6:c (2 players)

Final Pot: $93.9.
Results follow:

Hero shows two pairs, tens and sixs(T:d 9:c).
SB shows a pair of sixs(7:h A:h).

Hero wins with two pairs, tens and sixs(T:d 9:c).

ik wist hier dat hij zen draws superagressief speelde, dus ik call zen all in op de turn omdat het vr mij heel fel leek alsof hij een fold wou. maar mss moet ik hier niet donkbetten en check raisen. maar als hij daar all in raised wat hij zou doen, dan moet ik men top pair folden. en dat wou ik niet.

Hand afspelen

Known players:
[tg]BB(Hero)$81.40:///////;SB$62.85:///////;[/tg]

Preflop: Hero is BB with A:d, J:c.

Flop: ($10) A:h, 3:h, 2:c (2 players)
Hero bets $6.50, SB calls $6.50.

Turn: ($23) Q:c (2 players)
Hero checks, SB bets $51.35, Hero calls $51.35.

River: ($125.7) K:c (2 players)

Final Pot: $125.7.
Results follow:

Hero shows a pair of aces(A:d J:c).
SB shows a flush, king high(3:c 4:c).

SB wins with a flush, king high(3:c 4:c).

ik was hier zeker dat ik de beste hand had, ik check zodat hij zou bluffen, maar ik had mss beter gwn opnieuw gebet en zen shove gecalled?

Hand afspelen

Known players:
[tg]BB(Hero)$52.85:///////;SB$240.05:///////;[/tg]

Preflop: Hero is BB with K:d, A:h.

Flop: ($10) 3:d, 6:s, A:s (2 players)
Hero bets $6.00, SB calls $6.00.

Turn: ($22) 4:c (2 players)
Hero checks, SB checks.

River: ($22) J:d (2 players)
Hero bets $12.00, SB raises to $229.05, Hero calls $29.85.

Final Pot: $292.9.
Results follow:

Hero shows a pair of aces(K:d A:h).
SB shows two pairs, aces and jacks(A:d J:h).

SB wins with two pairs, aces and jacks(A:d J:h).

hij callde elke reraise dus ik check de turn om hem de kans te geven om te bluffen, maar is men hand daar sterk genoeg voor.

Hand afspelen

Known players:
[tg]BB(Hero)$79.95:///////;SB$14.50:///////;[/tg]

Preflop: Hero is BB with 9:h, 9:c.
SB calls $0.25, Hero raises to $2.50, SB calls $2.00.

Flop: ($5) K:h, 7:d, 2:h (2 players)
Hero bets $3.00, SB raises to $12.00(All-In), Hero calls $9.00.

Turn: ($29) 9:d (2 players)

River: ($29) J:c (2 players)

Final Pot: $29.
Results follow:

Hero shows three of a kind, nines(9:h 9:c).
SB shows a pair of kings(K:d 4:h).

Hero wins with three of a kind, nines(9:h 9:c).

kan ik die call hier maken? of is het gwn een fold, ik dacht dat hij tilte omdat hij net een grote pot had verloren.

als je zin heb om op enkele handen te reageren, doe gerust.
ik heb gezocht naar artikels over donkbetten hier, maar ik vind er geen enkele van, dus als iemand het me kan uitleggen wanneer je dit kan doen zou ik dat apprecieren, want daar heb ik precies nog problemen mee.

HannesNL
Elite Grinder

kutzooi, ik hgad een enorme post gemaakt.
Maarja, je betsizing is wel echt leaky, bijvoorbeeln d die KK hand, je moet er echt all-in komen op de river, en de turn groter betten.
En drawy flops bet je gewoon te klein, je maakt af en toe best slechte rivercalls.

Ik had overal een uitleg bij, maar dat heb ik per ongeluk gedelete. Voor de rest is je spel wel goed. Alleen je hebt wel enkele grote leaks, waarbij de grootste betsizing is, en rivercalls.