Het was er prima weer voor!
Vandaag geen gepoker. Ik heb wel wat van de Silver preflop artikelen gelezen. Verder ga ik deze week niet veel tijd hebben om te spelen/studeren ben ik bang.
En weer een update. Na heel wat artikelen gelezen te hebben begon het pokeren toch weer wat te kriebelen. Vrijdag eerst wat gespeeld op 888. Tegen het einde van mijn (positieve) sessie kwam er een enorme spew fish rechts van mij zitten. Ik besloot nog een extra rondje te spelen. Helaas pakte dit niet zo best uit en eindigde ik -0.30$. Jammer van mijn eerdere winst, ik stond op +1BI in 255 hands.
Later nog een rondje op stars gespeeld. Iemand waar ik een note op had voor het maken van grote river blufs zat rechts van mij. Ik met K-high flush wachtte rustig op de bluf en hij kwam, helaas in de vorm van een A-high flush... minus 1.5BI.
Totale sessie -2BI
Zaterdag niet gepokerd of gestudeerd. We hebben wat bomen uit het bos gehaald (netjes gekocht van de boswachter). Dus een dagje kettingzagen en bomen sjouwen. Dit was de laatste dag van 4, dus het echt dikke hout was voor het grootste deel al weg. Er lagen nog 2 halve bomen (van de 13 hele ;)) en veel takken waar ook nog flink dik spul tussen zat.
Mijn ervaring is dat het niet slim is om daarna nog te pokeren. Ik wordt altijd erg lomp als ik een dag met een kettingzaag door het bos heb gelopen. Ik heb al een paar keer over het speelgoed van mijn dochter gelopen. Aan de poker tafel probeer ik soortgelijke moves. Het spelen heb ik maar uitgesteld tot vandaag.
Vandaag geprobeerd te 6-tablen omdat ik maar tijd had voor een korte sessie. Dat ging best OK. Goede focus, niet al te stomme moves (behalve een tegen het eind, die ik 1 bet later dan nodig toch maar weglegde). Eindstand van de dag (3 kwartier eigenlijk): +0.7BI
Afgelopen week heb ik me een beetje rustig gehouden op het forum. Ik heb mijn pokertijd zo efficient mogelijk aan de tafels besteed.
Begin afgelopen week heb ik me ingeschreven voor de 'easy challenge' op stars. 10 vpp's halen voor een all-in shootout ticket voor een $5000 tournooi. Maximaal aantal deelnemers is 65536, EV is dus 7.6 cent... Een mincash aan de andere kant is 1 dollar en het is nog maar de vraag of het uitverkoopt.
Vanavond heb ik het gehaald. Ik had er 881 handen voor nodig.
Ik weet dat velen dit met gemak op 1 avond halen, ik moest er best wat tijd voor sprokkelen. Alle avonden heb ik op 6 tafels gespeeld. Niet altijd erg lang, soms maar 200 handen. En ik merk nu al dat ik relaxter speel. Als de tafel timer begint te piepen kan ik steeds beter rust houden. Ik voelde eerder de noodzaak om dan direct een beslissing te nemen, terwijl er nog 30 of 40 seconden op de klok stonden.
Daarnaast heb ik een andere mijlpaal berijkt. Mijn bankroll staat boven de $75!
Ik speel nog even door op 2NL. Ik ben nog niet zeker genoeg van mijn spel om de stakes te verhogen.
Onderstaande hand bijvoorbeeld, standaard of had ik de turn moeten doorbetten?
PokerStars - $0.02 NL - Holdem - 9 players
Hand converted by PokerTracker 4
Hero (BB): $2.00
UTG: $0.87 (VPIP: 54.55, PFR: 27.27, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 11)
UTG+1: $3.58 (VPIP: 36.11, PFR: 8.33, 3Bet Preflop: 4.35, Hands: 36)
UTG+2: $2.00 (VPIP: 6.25, PFR: 6.25, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 16)
MP: $2.25 (VPIP: 12.50, PFR: 6.25, 3Bet Preflop: 16.67, Hands: 16)
MP+1: $1.57 (VPIP: 12.50, PFR: 12.50, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 8)
CO: $1.95 (VPIP: 33.33, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 3)
BTN: $2.00 (VPIP: 0.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 16)
SB: $4.12 (VPIP: 26.67, PFR: 26.67, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 16)
SB posts SB $0.01, Hero posts BB $0.02
Pre Flop: (pot: $0.03) Hero has Q♥ Q♣
UTG calls $0.02, UTG+1 raises to $0.08, fold, fold, fold, fold, fold, SB calls $0.07, Hero raises to $0.32, fold, fold, SB calls $0.24
Flop: ($0.74, 2 players) K♥ 9♥ 8♣
SB checks, Hero bets $0.52, SB calls $0.52
Turn: ($1.78, 2 players) 9♣
SB checks, Hero checks
River: ($1.78, 2 players) A♥
SB bets $1.72
En OUT in de Easy mission all-in shootout: 24792: tackset (Netherlands)
EV niet gehaald
En weer 1.5BI up in 240 handen. Ik run echt insane. Eerste hand preflop all-in tegen een midstacker, mijn KK > AA
Ten tijde van deze hand was ik eigenlijk al aan het afsluiten. Ik skipte de big blind en mocht dus nog een rondje meedraaien.
Had ik de river moeten doorbetten? 1/3 pot bijvoorbeeld?
PokerStars - $0.02 NL - Holdem - 8 players
Hand converted by PokerTracker 4
CO: $1.98 (VPIP: 28.13, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 33)
BTN: $2.01 (VPIP: 17.74, PFR: 16.13, 3Bet Preflop: 3.70, Hands: 62)
Hero (SB): $2.12
BB: $1.96 (VPIP: 10.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 11)
UTG: $1.37 (VPIP: 33.33, PFR: 13.33, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 15)
UTG+1: $4.08 (VPIP: 33.33, PFR: 5.56, 3Bet Preflop: 10.00, Hands: 18)
MP: $1.82 (VPIP: 20.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: -, Hands: 5)
MP+1: $1.58 (VPIP: 9.09, PFR: 9.09, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 11)
Hero posts SB $0.01, BB posts BB $0.02
Pre Flop: (pot: $0.03) Hero has T♣ A♥
fold, fold, fold, fold, CO calls $0.02, fold, Hero raises to $0.08, fold, CO calls $0.06
Flop: ($0.18, 2 players) 3♣ K♥ T♥
Hero bets $0.12, CO calls $0.12
Turn: ($0.42, 2 players) Q♥
Hero bets $0.28, CO calls $0.28
River: ($0.98, 2 players) Q♣
Hero checks,
Spoiler
Ik checkte en hoopte op een kleine bet. Die kreeg ik niet, dus enige keuze fold? Gezien zijn passieve preflop stats gaf ik hem credit voor deze bet. Ik geloof alleen niet dat hij heel sterk is. Ik vond het wat duur om uit te vinden... Volgens mij had ik hem deze kans niet moeten geven.
CO bets $1.50 and is all-in, fold
Na wat inspiratie van het PT4 interview ben ik vanavond wat gaan klikken.
Ik deze spot heb ik nog wat te leren:
Raise first in, facing 3Bet:

Ik heb geen zin om altijd maar te folden, maar als ik de handen zo terug kijk ben ik behoorlijk aan het spewen. Call 3bet pre, raise de 3 better op de flop zonder hand
Weet iemand een goed artikel/video hoe met dit soort situaties om te gaan?
Still running amazing!

9 sessies deze maand (2 VPP each) en nog geen enkele sessie down!
1 sessie tot ik Silver status weer heb zeker gesteld.
Ik stop het geld niet altijd in de pot als ik voorlig, maar op de river komt het iedere keer weer goed
Thanks!
Roll nu op $84. Bij de $100 ga ik aan de slag op 5NL.
Mijn rungood is gestart toen ik ben gaan 6-tafelen. Op de volgende limiet ben ik toch van plan om terug te gaan naar 3 a 4 tafels tot ik wat gewend ben. Ik ben alleen bang dat ik mezelf bij minder tafels ga levellen...
Gekkenhuis hier. Erg druk met werk en wat prive zaken, daardoor weinig tijd om te spelen. Komend weekend ga ik in ieder geval 1 avond spelen om Silver status voor volgende maand veilig te stellen.
Ik heb nog wel even nagedacht over mijn doelen voor 2014:
- PS Silver status in minstens 11 van de 12 maanden halen, nu: 2 for 2
- Roll op $200 door 2 en 5NL te spelen, nu: $84.01
- In ieder geval 1 keer Pokerstars Chrome star halen (100 VPP): beste maand 36.02 VPP (Jan)
Het is gelukt om er nog een (kleine) sessie in te draaien deze maand. Weer met winst afgesloten, een kleine buy-in. Dat zijn 9 sessies met winst en weer Silver status voor een maand.
Ik merk nog wel dat ik zwaar vermoeid ben van de afgelopen week (slecht geslapen on verscheidene redenen). De 6 tafels haalden mij soms in en heb ik wel erg snelle beslissingen genomen. Had beter 1 of 2 tafels minder moeten spelen, maar ik wilde snel mijn 2VPP's voor de dag weer halen zodat ik naar bed kan.
Tot de volgende update!
Oorspronkelijk gepost door Rogier
100 al?
Ha, I wish
Bijna, ik zit nu op $85.xx en ik overweeg om wat bij te storten om de snelheid erin te houden. Ik wacht er in ieder geval even mee tot ik er mentaal weer wat beter in zit (komende week een begravenis).
Ik was het niet van plan, maar toen bleek (of leek) dat ik de engelse cash game coaching niet kon bijwonen vanwege geotargetting (was ik nog nooit tegengekomen) ben ik toch nog een sessie gaan spelen. Binnen 10 handen was ik op 2 verschillende tafels samen 1.5 BI up.
Stand van de goals:
- comfortabel 4-tabling: nu 6 tafels, beetje gerushed. Maakt mijn spel wel heel standaard. Door dit een tijdje te doen train ik mijn alertheid en ben ik confident dat ik 4 tafels met gemak aankan. Uitdaging dan is weer om niet al te creatief te worden...
- PS Silver status in minstens 11 van de 12 maanden halen, nu: 3 for 3
- Roll op $200 door 2NL en 5NL te spelen, nu: $89.82
- In ieder geval 1 keer Pokerstars Chrome star halen (100 VPP): beste maand 36.02 VPP (Jan), huidige maand 23.85
Profit voor maart: $22 op 2.3k hands
Nog een paar sessies tot ik op $100 zit
Op deze manier is een extra deposit niet nodig.
I know, deze bb/100 ga ik niet vast houden...
dag borr,
heb je toevallig een screenshot gemaakt van het scherm dat je kreeg? Ik vroeg het net even na en zoals ik dacht is dit niet de bedoeling dat er een georestrictie zou liggen op de coaching.
Indien je geen screenshot hebt (vrij waarschijnlijk) kan je dan nogwat exacter uitleggen wat je precies waar zag (welke url, welke browser ,welk besturingssysteem) , zodat wij aan de slag kunnen gaan om te kijken wat het probleem was.
Alvast onze excuses voor dit ongemak.
Hi yoshiwa,
Dank voor je reactie. Ik heb inderdaad geen screenshot gemaakt. Ik kan wel beschrijven wat ik heb gedaan en waar ik terecht kwam.
Browser: Firefox
Land: Nederland
Op de pokerstrategy homepage klikte ik op de link rechtsbovenaan de coaching sessie. Ik zie nu dat die wijst naar: http://nl.pokerstrategy.com/poker-stars
Als ik die volg kom ik op: http://nl.pokerstrategy.com/page-restricted/
Op de coaching sectie zelf ( http://nl.pokerstrategy.com/coaching/ ) kon ik ook geen andere link vinden naar de justin tv broadcast. Misschien liep de coaching op dat moment gewoon niet en was ik te laat. Maar op zich zou de link naar de room niet terecht moeten komen op de 'page-restricted'.
Dag Borr,
ik denk dat je ergens een verkeerde knop hebt aangeklikt.
Sowieso kan ik me niet goed inbeelden wat je bedoelt met de link rechtsbovenaan de coaching sessie, want coachings join je meestal via de 'join chat' knop in het coaching overzicht op de homepage , ofwel via: http://www.pokerstrategy.com/coaching/ en dan join chat.
In die chat zal er in de coaching info altijd een link staan naar de livestream (mogelijks was deze toevallig nogniet geupdated, dan moet je even in de chat vragen om de link).
Zoals je zelf aangeeft heb je op een link geklikt die je doorverwees naar een lokale pagina op pokerstrategy , namelijk deze over pokerstars (en mogelijks is die pagina voor jou georestricted. Als ik andere nederlanders vraag om te klikken krijgen die trouwens geen georestriction dus geen idee wat daar aan de hand is.)
Dit is sowieso niet de plek waar je moest zijn voor de stream, dus ik vermoed dat je ergens verkeerd klikte.
Sowieso komt de stream later nog online als video om te herbekijken, dus dan kanje alvast nog even een kijkje nemen als je wil.
Hey yoshiwa, even offline geweest.
Ik heb in ieder geval de verkeerde link aangeklikt. Andere sessies kan ik wel joinen en recorded coachings kan ik gewoon inzien. Werkt allemaal, ik was waarschijnlijk gewoon te laat.
Wat bij mij niet werkte, en bij jou kennelijk wel is onderstaande. Ik zal er iets meer info bij geven, misschien hebben we het niet over hetzelfde.
Als ik op de omcirkelde link klik:

krijg ik altijd onderstaande pagina. Diverse (nederlandse) netwerklocaties, OSsen, PCs en browsers en zelfs een telefoon geprobeerd. Cookies verwijderd, zowel ingelogd als uitgelogd, private tabs, alles met hetzelfde resultaat:

Ik heb de link niet nodig, ik heb er geen last van, maar ik snap niet dat het hij het voor anderen wel doet.
Daarnaast is het me toch nog gelukt om een loosing sessie te loggen deze maand. Dankzij enorme goodrun is het beperkt gebleven tot -0.7 BI, EV was -2BI. Ik was weer in mijn oude gewoonte van afcallen met value hands gevallen en agressie van anderen interpreteren als blufs. De $100 bankroll lonkt, en ik heb me hier door laten beinvloeden. Misschien moet ik mijn grens om te upmoven aan een andere milestone hangen. Aantal handen ofzo. Ik speel nu teveel gefocussed op mijn bank roll...