Ga naar het forum
Cognitief @180issz

Meldingen
Alles wissen

Cognitief @180issz

462 Berichten
42 Gebruikers
0 Reacties
9,754 Weergaven
Cognitief Topicstarter
Cognitief
PokerStrategist

Twee hiervan zijn decent regs, alleen wel wat aan de tighte kant (waaronder de SB).
Andere vier heb ik allemaal minder dan 100 handen op maar hebben alle vier geen stats welke eruit springen.

Beantwoorden
Citeren
solartje
Poker Player

zou dit enkel callen als dit een reg is, tegen unknown/fish vindk de fold fine.

Beantwoorden
Citeren
Cognitief Topicstarter
Cognitief
PokerStrategist

Pff net een hand echt terrible gespeeld.
Minraisen waar ik preflop moest pushen en wou het goedmaken door fancy te gaan spelen postflop. NIET MEER DOEN! :facepalm: :facepalm:

@Solar Thanks, en het was een goede regular. :)

Beantwoorden
Citeren
Wolfske
Poker Player

Fancy spelen postflop, spijt hebben datk het deed , het afzweren en het sowieso opnieuw doen !

That's how I roll :D

Beantwoorden
Citeren
Wolfske
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door Cognitief
Ben lang aan 't spelen geweest met deze hand (verschillende ranges ed) en kan zijn range eigenlijk niet goed inschatten.
Ben er alweer over uit dat het een call was, het is een BE call rond de 13,5% en hij opent daar wel wijder.
Ik denk zelf dat hij hier zo'n 19% zal openen.

Iemand een mening hierover? :coolface:

Edit: Zet de stats er kennelijk niet meer automatisch bij
Villain speelt 12/11 over 2,1k handen

No Limit Holdem Tournament
PokerStars
8 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com
$3.19+$0.31

Stacks:
UTG zajkow (1,470) 7bb
UTG+1 extraserg (1,445) 7bb
MP1 FTmadmax$16 (2,480) 12bb
MP2 tomSVK (1,775) 9bb
CO Let'sPlayPLO (2,158) 11bb
BTN NaKa_TiKo (2,415) 12bb
SB TauruswOw (3,065) 15bb
BB Cognitief (1,615) 8bb

Blinds: 100/200

Pre-Flop: (300, 8 players) Cognitief is BB A♣ 10:diamond:
zajkow goes all-in 1,470, 6 folds, Cognitief folds

Final Pot: 500

zajkow wins 1,770 (net +300)

Zajkow call ik hier wel trouwens .. Daar maakt ie wel graag -ev pushes en doet ie ook nog met zwakkere mid aces

Denk zoiets:
44+ A7s+ A9o+ KTs+ KJo

(heel ruw geschat)

En ik gooi het nu in pokerstove en het is dan chipev ofwel nipt of wel een fold
Wow dikke leak ontdekt nu .. thanks :f_biggrin:

Beantwoorden
Citeren
Cognitief Topicstarter
Cognitief
PokerStrategist

Met die range is een call idd op het randje van break even, denk alleen dat die net wat procenten meer pusht waardoor het een +ev call is.
Maar goed zoals ik net ook al zei, vind het moeilijk om hier een correcte range op te stellen dus eeeuh. :coolface:

Beantwoorden
Citeren
OmdatHetKan
PokerStrategist

als ie daar graag een -evtje doet dan zal zijn range denk wel een beetje wijder zijn.

Beantwoorden
Citeren
Wolfske
Poker Player

Met die range is een call idd op het randje van break even, denk alleen dat die net wat procenten meer pusht waardoor het een +ev call is.
Maar goed zoals ik net ook al zei, vind het moeilijk om hier een correcte range op te stellen dus eeeuh. :coolface:

agree , toen ik even later aan het spelen was bedachtk me ook dat ie wel breder durft te zijn daar :)

Beantwoorden
Citeren
Cognitief Topicstarter
Cognitief
PokerStrategist

Wou vandaag eigenlijk nog wat handjes bekijken maar dat is er ff ingeschoten. :facepalm:
Zo naar 't werk en daarna door naar Rotterdam om te knallen bij Knock Out! _love: _love:

Beantwoorden
Citeren
Cognitief Topicstarter
Cognitief
PokerStrategist

Weer thuis van een helse nacht Rotterdam :f_love:
ff op bed liggen/werken en hopelijk nog wat meepikken van coaching vnv

Beantwoorden
Citeren
Wolfske
Poker Player

Weer thuis van een helse nacht Rotterdam :f_love:
ff op bed liggen/werken en hopelijk nog wat meepikken van coaching vnv

lol wask al vergeten, goed dat je het zegt

Beantwoorden
Citeren
Cognitief Topicstarter
Cognitief
PokerStrategist

Helaas de coaching gister gemist, dus vandaar maar even herbekijken. :]

Beantwoorden
Citeren
solartje
Poker Player

enjoy, laat gerust weten wat je ervan vond.
te moeilijk?, te easy? te traag? te snel?

Beantwoorden
Citeren
stinkvinger
PokerStrategist

heb zelf ook een zeer slechte concentratie, bij het leren gebruik ik dan ook ritalin/concerta alleen zou ik dat ook eens toe moeten passen als ik een dagje ga grinden

mijn graph ziet er ook een beetje hetzelfde uit, ik vind het te leuk om een limiet op te schuiven na een paar dagen spelen en dan voel ik het ook in mijn bankroll

Beantwoorden
Citeren
Cognitief Topicstarter
Cognitief
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door solartje
enjoy, laat gerust weten wat je ervan vond.
te moeilijk?, te easy? te traag? te snel?

Solide coaching en uitstekende uitleg van beide coaches! =)
Zal hier nog wel uitgebreider op reageren maar dat zal vooral mij ten goede komen. :P

Beantwoorden
Citeren
Cognitief Topicstarter
Cognitief
PokerStrategist

Hier dan de uitgebreide reactie op de coaching..
Heb extra even een dagje gewacht zodat ik de belangrijke stukken nog een x moet herhalen in de video. :]

Logischerwijs de eerste tien handen allemaal niet echt interessant, maar das normaal in de vroege fase. Vond het wel een beetje overdreven om elke hand zo'n beetje tot het einde uit te kijken als je 'm niet speelt. (Werd daarna al niet meer gedaan dus mag eigenlijk niet klagen :coolface: )

De eerste hand die besproken wordt is de K4o in de BB.
Zou hier zelf op de turn ook check/call spelen, maar ben wel vaak behoorlijk passive in een limped pot. Hier vind ik idd betten en checken beide fine.

Vind de limp/bet any flop wel een interessant idee tegen de echt slechte spelers.
Ze gaan hier niet vaak genoeg terug spelen en je hebt een edge postflop, ook al zal mijn edge best tegenvallen dus moet wel oppassen. :P
Tegen regulars gaat dit idd niet werken, vooral tegen nitty regulars is raisen gewoon meer +ev.

AKo was natuurlijk een makkelijke call met die stats, maar verbaasde me nog wel over de callingrange voor als die 8% zou pushen. Zou daar denk ik niet echt happy callen met 88-99. Wel handig om te onthouden dat je AK op 25/50 hier niet meer gaat folden.

Bij de 66, uitstekende uitleg van beiden en heb hier weinig over te melden.

Denk dat ik bij de K9s zelf te passive zou zijn geweest, had hier zelf geen cbet geplaatst oa door de redenen die jullie ook al aangeven. Tevens ben ik hier misschien wel wat te bang om tegen een loose speler te spelen op zo'n nat board. Gelukje dat hij niet donkbet op de river en je de pot op kunt pakken, nh!

Tjaa en dan kom je bij die AQo hand, easy hand natuurlijk. :D
Vind je gedachtegang om op de flop te raisen met je uitleg erbij wel nice, had een raise naar 999 wel wat nicer zien staan maar das puur psychologisch bij mij. :P Als ik eerlijk moet zijn had ik hier zelf wss call flop/fold turn gedaan ingame. Komt weer bij kijken dat ik vaak wat te 'bang' ben om een mooie stack kwijt te raken. Maar goed, gewoon een moeilijke hand en interessante discussie.
Wat ik hier uit kan leren is dat je gewoon altijd een plan moet hebben en alles met een reden doen. Klinkt logisch, maar wil het soms nog wel is vergeten.

Zoals bij de AJo al in de coaching zelf word aangegeven, naar 800 raisen is wel wat to much. Zou hier zelf naar 599 raisen.

' AA, denk dat niemand deze gaat folden, anders is het wel een leak. :coolface: :coolface: '

Bij de KJo ben ik het wel eens met Qubie en geeft er ook een uitstekende uitleg bij.

Bij de 72o zat ik zelf ook meteen aan 80% push range te denken so hoera voor mij :D.

Vond bij de 79s de fold van LaPelao wel wat vreemd, aangezien hij in mijn ogen toch wel een decent reg is maar goed, zal tegen Solartje ook alles instant folden. :coolface:

Conclusie:
Zoals ik al eerder zei, erg goede coaching waarbij jullie elkaar goed aanvullen.
Vond de eerste 20min eigenlijk wel wat langzaam gaan maar daarna was het een stuk beter tempo. GG guys!

Hopen dat ik er zondag wel bij kan zijn en anders doe ik 't weer op dezelfde manier als nu. :]

Beantwoorden
Citeren
Cognitief Topicstarter
Cognitief
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door stinkvinger
heb zelf ook een zeer slechte concentratie, bij het leren gebruik ik dan ook ritalin/concerta alleen zou ik dat ook eens toe moeten passen als ik een dagje ga grinden

mijn graph ziet er ook een beetje hetzelfde uit, ik vind het te leuk om een limiet op te schuiven na een paar dagen spelen en dan voel ik het ook in mijn bankroll

Nog nooit eerder gehoord om ritalin te gebruiken tijdens het pokeren, heb 't ook nog nooit gehad dus geen idee wat 't met je doet. :f_frown:

En wat betreft de slechte concentratie, neem aan dat je 't over mijn openingspost hebt en ten opzichte van toen is het bij mij al een stuk verbeterd.
Dus er is nog hoop voor iedereen. :D

Beantwoorden
Citeren
solartje
Poker Player

Hier dan de uitgebreide reactie op de coaching..
Heb extra even een dagje gewacht zodat ik de belangrijke stukken nog een x moet herhalen in de video. :]

Logischerwijs de eerste tien handen allemaal niet echt interessant, maar das normaal in de vroege fase. Vond het wel een beetje overdreven om elke hand zo'n beetje tot het einde uit te kijken als je 'm niet speelt. (Werd daarna al niet meer gedaan dus mag eigenlijk niet klagen :coolface: )

De eerste hand die besproken wordt is de K4o in de BB.
Zou hier zelf op de turn ook check/call spelen, maar ben wel vaak behoorlijk passive in een limped pot. Hier vind ik idd betten en checken beide fine.

agree beiden kan. soms zal de bet +ev'er zijn, soms de check/call. is beetje op gevoel en read op spelers.vragen die jezelf moet stellen: hoevaak gaan ze je bet floaten en hoevaak denk je dat je de hand opgeeft na de float? hoevaak gaan ze air spewen bij een check?. met zijn hand zou hij nooit een bet gecalled hebben en hebk max value eruit gehaald, dus tevreden over men keuze.

Vind de limp/bet any flop wel een interessant idee tegen de echt slechte spelers.
Ze gaan hier niet vaak genoeg terug spelen en je hebt een edge postflop, ook al zal mijn edge best tegenvallen dus moet wel oppassen. :P
Tegen regulars gaat dit idd niet werken, vooral tegen nitty regulars is raisen gewoon meer +ev.

AKo was natuurlijk een makkelijke call met die stats, maar verbaasde me nog wel over de callingrange voor als die 8% zou pushen. Zou daar denk ik niet echt happy callen met 88-99. Wel handig om te onthouden dat je AK op 25/50 hier niet meer gaat folden.

Bij de 66, uitstekende uitleg van beiden en heb hier weinig over te melden.

Denk dat ik bij de K9s zelf te passive zou zijn geweest, had hier zelf geen cbet geplaatst oa door de redenen die jullie ook al aangeven. Tevens ben ik hier misschien wel wat te bang om tegen een loose speler te spelen op zo'n nat board. Gelukje dat hij niet donkbet op de river en je de pot op kunt pakken, nh!

laatste wat je wil doen is op de flop nog een freecard geven, dus moet je eigenlijk wel betten, met de bedoeling om te folden op tegenstand. gelukkig idd is het een vis en krijgen we free sd :D k'had de hand al lang opgegeven

Tjaa en dan kom je bij die AQo hand, easy hand natuurlijk. :D
Vind je gedachtegang om op de flop te raisen met je uitleg erbij wel nice, had een raise naar 999 wel wat nicer zien staan maar das puur psychologisch bij mij. :P Als ik eerlijk moet zijn had ik hier zelf wss call flop/fold turn gedaan ingame. Komt weer bij kijken dat ik vaak wat te 'bang' ben om een mooie stack kwijt te raken. Maar goed, gewoon een moeilijke hand en interessante discussie.
Wat ik hier uit kan leren is dat je gewoon altijd een plan moet hebben en alles met een reden doen. Klinkt logisch, maar wil het soms nog wel is vergeten.

^^ de fameuze AQo. is al maanden geleden dat ik men timebank heb opgebruikt, maar bij deze was ie toch zo goed als op :D. c flop, fold turn bij grote 2d barrel was ook men eerste idee, maar gezien er meer air dan PP's in zijn range zitten, zou ik echt balen om chips te verliezen op de flop om dan de beste hand te folden. NO way dat ik me ging laten wegbluffen door deze fish. Je kan turn ook callen of pushen, maar vind dat je te weinig info hebt om dat daar happy te doen en is de reden waarom ik hem voor een 2de beslissing heb gezet voor de turn, om zo meer info te verkrijgen voor ik voor men eindbeslissing moet gaan. vaak werkt c/raise als semi-resteal bluff heel goed tegen weak spelers.

In MTT gebeurt deze lijn vaak: bb float pré en donkt flop, en vaak speel je dan raised klein flop, bb fold (of called, om dan op de turn te folden). vrij std resteal van een bb-float. we hebben met qubie geprobeerd om de situatie uit te rekenen maar ging in geen enkel programma. Grootste reden waarom ik denk dat men lijn daar goed is, is omdat hij timebankte en fold.
ik zet hem op 55-66-77 en heb hem de beste hand doen folden. als hij inderdaad die hand heeft, dan zou hij turn vaak nog pushen en kan ik daar niet callen lijkt me.

De meningen waren duidelijk verdeeld, maar ik blijf atm wel achter men lijn staan

Zoals bij de AJo al in de coaching zelf word aangegeven, naar 800 raisen is wel wat to much. Zou hier zelf naar 599 raisen.

agree'd, heb altijd 3x+1 gedaan, maar snap wel dat eens overgaat naar de grotere blinds levels , je 2,5x+1 kan doen of zelf 2x+1, net zoals je je FI sizing aanpast. toch mini leakje bij mezelf. hoera ! :f_love:

' AA, denk dat niemand deze gaat folden, anders is het wel een leak. :coolface: :coolface: '

Bij de KJo ben ik het wel eens met Qubie en geeft er ook een uitstekende uitleg bij.

Bij de 72o zat ik zelf ook meteen aan 80% push range te denken so hoera voor mij :D.

Vond bij de 79s de fold van LaPelao wel wat vreemd, aangezien hij in mijn ogen toch wel een decent reg is maar goed, zal tegen Solartje ook alles instant folden. :coolface:

Conclusie:
Zoals ik al eerder zei, erg goede coaching waarbij jullie elkaar goed aanvullen.
Vond de eerste 20min eigenlijk wel wat langzaam gaan maar daarna was het een stuk beter tempo. GG guys!

Hopen dat ik er zondag wel bij kan zijn en anders doe ik 't weer op dezelfde manier als nu. :]

nice review! je hebt er wel je tijd ingestoken :D thanks !
Had de HH's zelf doorgekeken en de beste naar qubie verstuurd en al uurtje of meer met hem erover gepraat. HH reviewen is nice, maar je qualiteit hangt vrij hard van je HH zelf ook af en vond dat er in deze wel paar nice spots in zaten (zowel early als late).

Beantwoorden
Citeren
Cognitief Topicstarter
Cognitief
PokerStrategist

Thanks voor het reviewen van de review van de review. :coolface:
En zonder een goede HH met interessante spots wordt een coaching natuurlijk al een stuk moeilijker. Maarja een goede HH zorgt natuurlijk niet automatisch voor een goede coaching. Een goede coach moet dingen duidelijk kunnen overbrengen en zag daar bij beide van jullie geen problemen bij. ;)

En aangezien je met een stack van 7k oid aan de FT komt, ben ik er ook niet bang voor dat daar geen leuke spots inzitten. :coolface:

Beantwoorden
Citeren
Cognitief Topicstarter
Cognitief
PokerStrategist

We klimmen weer wat lichtjes uit 't dal, mss kunnen we de maand toch nog positief afsluiten. :D

Beantwoorden
Citeren