Het is eigenlijk niet zo moeilijk om te vinden waarom ik niet vooruit geraak:
Dit is overduidelijk een leak. Mocht iemand suggesties hebben hoe ik deze fix... let me know please
Ik denk dat mijn 3handed play wel ok is in feite. Aan mijn HU is er zeker werk.
Vraag is hoe? Ik denk dat ik vrij goed nash toepas.
Zit de oorzaak misschien ook niet in mijn 4handed play?
Oorspronkelijk gepost door Tibovw
Ik denk dat mijn 3handed play wel ok is in feite. Aan mijn HU is er zeker werk.Vraag is hoe? Ik denk dat ik vrij goed nash toepas.
3-4handed waarschijnlijk... + HU offcourse
Wat is nash
?
Nash is de unexploitable push or fold theorie voor HU games. Die die ik wss niet echt goed doe
Net nog een sessie 9max gespeeld:
Games Played: 14
ROI%: 42.9%
ITM%: 42.9%
Winnings: $13.50
$/h: $9.76
BR: $408
zo mogen ze allemaal zijn. Ik heb nu wel gewoon bijna al mijn headsup dat ik speelde gewonnen. Die 9max waren wel weer eens leuk om opnieuw te doen. Eigenlijk is het bijna hetzelfde spelletje dus ik denk dat ik voorlopig toch nog geen keuze maak. Ik speel gewoon waar ik zin in heb
Eentje uit '94:
Ik heb op stars 13$ aan mtt's gestart.
in de 3.3$ 5K gtd met KK < AJ out
in de 2.2$ 12.5K gtd met AQ < 99 out
Op full tilt heb ik 2 3.3$ KO MTT's gestart en nog een 2.2$ MTT
In totaal dus ongeveer 20$ aan mtt's . Ondertussen ga studio 1 kijken
Ik heb er wel al niet veel vertrouwen meer in na mijn twee busts
nog 2x out.
AK < TT en AQ
en JJ < AQ maar die heb ik slecht gespeeld. Ik tilte omdat ik constant teruggespeeld werd op mijn cbets
Slecht idee geweest eigenlijk om die MTT's te starten.
Ik start ze altijd met volle moed want ik denk altijd dat ik er wel iets van kan maar ik denk dat ik dat gewoon uit mijn hoofd moet zetten. Ik bust echt veel te vaak donk dat ik ben
Ik zet wss beter de 130$ roll die ik heb op stars gewoon op full tilt
Die gaat niet lukken... Ik heb ooit eens gepost dat ik daar geen aandacht meer ging aanbesteden . Ik zal op 2 januari wel eens posten hoeveel ik precies gewonnen heb maar veel meer dan $100 zal het niet zijn.
Ondertussen nog 3 MTT's over. Ik ga hierna mijn geld van stars halen omdat die velden echt te groot zijn en zooo lang duren en ziek veel variance. Ik ga alles op FTP zetten.
Ik ben ook van plan om na 5 februari te bonuswhoren op William Hill en op Europoker om te beginnen. Dit omdat het niet nodig is om moeilijk geld te verdienen als het makkelijk kan. Ik blijf ondertussen wel aan mijn spel werken enzo en ik blijf gewoon mijn IM spelen op FTP dus uiteindelijk wil ik daar wel weer terug naar komen op de hogere limieten
Het is wel lastig te zeggen waar je leaks liggen adhv je finish distribution, HU play is in turbo's gewoon een flip winnen (regulars zijn ander verhaal). Nash is wel handig om te weten maar je kan het niet helemaal toepassen omdat de ranges van mensen op 2$/5$ totaal anders zijn. Maargoed ik kijk zelf eigenlijk nooit naar mijn HU play eigenlijk alleen naar de fases die hier voorafgaan. Veel twijfelhanden blijven posten in ieder geval en veel notes maken van regulars.
Zelf heb ik trouwens last van (geen idee of jij het hebt) mijn profit van SNG's wegdonken in MTT's
Bonuswhoren is best wel een leuk voor de afwisseling IMO zeker op een andere room, heerlijk vind ik het. Europoker kan ik je wel aanraden in ieder geval, ik heb de goede weg ook gevonden na een maand
Maargoed je moet je maar goed gaan verdiepen in de structuren van de verschillende rooms als je wil gaan bonuswhoren.
En nu op naar de 500$ : )
Ja ik denk dat in die turbos nu idd mijn 1st places wel iets beter gaan dan in de regulars. Ik denk trouwens niet dat ik nog terugga naar de regulars aangezien ik denk dat volume iets belangrijker is...
Ik wil sowieso silver IM halen zodat ik die $75 bonus kan shippen in januari...
Ja heb er idd wel een beetje last van gehad alhoewel ik het in het verleden nog niet zo slecht heb gedaan in MTT's... Ik heb mijn roll wel uitgecasht op stars (110euro oid) dus daat ga ik nu niet meer gaan wegdonken. Het veld is altijd veel te groot enzo. Op Full Tilt Poker wil ik wel nog af en toe eens een MTT'tje spelen. Die velden zijn veel kleiner, sneller ITM en kleinere prijzen maar dat is irrelevant!
Planning voor morgen:
Opstaan en LEREN (menswetenschappen)
Om 1h beetje forum lezen en nieuws kijken ofzo
Vanaf 5h wil ik wel wat pokeren. Ik denk dat ik morgen probeer zo'n 50 toernooitjes te spelen en hopelijk halen we een groen cijfertje he
Planning voor de rest:
$500 hitten en een milestone posten voor de mindset
Beslissing wat ik precies ga doen met het extra geld op neteller
Beslissing wat ik precies ga doen met het extra geld op neteller
Aan mij geven...
Ik denk dat mijn 3handed play wel ok is in feite. Aan mijn HU is er zeker werk.Vraag is hoe? Ik denk dat ik vrij goed nash toepas.
Wss wel, als je op de bubble meer risico's neemt zal je vaker de 1e plaats halen wanneer je ITM geraakt (je hebt een grotere stack als je de bubble kan abusen). Hierdoor zal je ook vaker op de 4e plaats eindigen jammer genoeg..
Ik denk dat je mss ook een beetje te tight bent in de 3handed fase.. een typische finish distributie is 14 - 12 - 14 (ofja dat is ongeveer natuurlijk), maar altijd meer 3e en 1e plaatsen dan 2e plaatsen.
Tussen 3e en 2e plaats is er veel minder verschil qua payout dan tussen 2e en 1e. Daarom moet je eigenlijk, zodra je ITM komt, meestal gaat spelen om 1e te worden. Dat komt meestal neer op losser shoven en callen. Meer in detail kan ik daar moeilijk op ingaan want het is natuurlijk (zoals alles in sng's) enorm gebonden aan je tegenstanders en chipverdeling.
Het kan ook natuurlijk zijn dat je HU nog werk vraagt, denk eraan om je stats te gebruiken, tegen sommige tegenstanders kan je bijna ATC shoven als de blinds hoog worden.
En vergeet tenslotte niet dat je geen al te grote conclusies moet trekken uit kleine samples.. daar schiet je ook niks mee op want er is gewoon veel statistische ruis.
HHaay viewer thx voor de reactie he!
Jaa idd volgens mij moet ik
1) iets agressiever gaan zijn 4handed. Dit kan door ofwel te gaan restealen ofwel meer te gaan shoven first in.
Ik vermoed dat ik af en toe wel agressiever kan repushen tegen een bigstack die probeert te bullyen. Ik fold heel vaak aangezien de video van pzhon me ingepeperd heeft dat je tegen een bigstack erg moet opletten. Zeker met handen die een mooie equity hebben (PP's , SC's) tegen callingranges en wanneer ik mijn fold equity hoog inschat kan zo'n resteal echt een hele goede move zijn. Ook voor de metagame infeite. Dan pak je gewoon al een hele grote pot (3-6bb's ipv 1.5 bij een FI push) + dan wordt je blind wel iets meer gerust gelaten de komende orbits.
Moet dit natuurlijk beetje gaan bekijken ingame waar ik wat moet gaan pushen. Mijn first in pushes tegen shorties in de SB v BB zijn ook te tight dus daar kan ik mss ook nog aan sleutelen.
2) 3 handed beginnen spelen voor 1e plaats, tenzij we zo'n ITM maniac hebben. Die video van pzhon heb ik iets te veel bekeken denk ik. Die vertelde dat je ITM ook nog een folding wars kunt hebben aangezien er nog een verschil is tss 2e en 3e enzo en blabla ..
Maar ik denk dat ik dit iets te veel heb gedaan waardoor het overhelt naar de andere kant
Mijn 3handed stats zijn 29VPIP - 25.3 PFR - 7.1% 3bet - 6% SQ - 52% WTSD - Flop cbet% 50% ??? (te weinig toch? ) - Turn cbet 46% - 35% Steal attempt
Eenmaal dat je ITM zit moet je dat "spelen voor eerste plaats" natuurlijk met een korrel zout nemen.. effectief zit je namelijk ook nog op een soort bubble: iedereen krijgt gegarandeerd de payout voor 3e plaats al en je speelt nog voor de rest van de prijzenpot.
Wanneer je bv tegen een bigstack en een shortstack speelt gaat ICM weer belangrijk worden.. bv
Hero: 3K
Bigstack: 8K
shorstack: 600
Jah dan moet je natuurlijk niet tegen de bigstack ATC gaan shoven..
Voor het HU gedeelte vind ik het nash-range eigenlijk heel nuttig... bij benadering kan je stellen dat ik altijd minstends het nash-range shove. De meeste unknowns callen veel te tight (en shoven ook veel te tight) dus je kan gewoon enorm los tegen hun shoven. Zeker als je heel hoge blinds (400-800 ofzo) bereikt.
Niet veel reactie maarja.. Ik denk eigg dat de stats vrij normaal zijn wel
Credit to viewer voor deze post: http://www.sickread.com/blog/article/how-to-learn-good-them-sngs/
Ik ga direct eens beginnen met die hotkey marker
Voor de rest ga ik ook beetje structuur zoeken in mijn reviewen
En ik ga voor de rest gewoon verder de 9 man turbos spelen. Nu sessietje