Ga naar het forum
Djunks Poker Progre...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Djunks Poker Progress NL FR BSS

66 Berichten
14 Gebruikers
0 Reacties
2,409 Weergaven
flamman86
PokerStrategist

Eey,

Ik heb via PS 50$ gratis startkapitaal gekregen. Hiermee ben ik na het kijken van een aantal video's vrolijk gaan spelen op de NL2 op FT.

Toen ik de 75$ aantikte raakte ik verveelt van de NL2 ( mede doordat ik voorheen op PKR speelde op NL25/Nl100, alleen zonder juist BRM).
Ik heb toen 20 euro gestort om daarmee me move te kunnen maken op de NL5.

Momenteel heb ik behoorlijk wat handjes gespeelt en sta ik op 190$. Er zit dus wel stijging in mijn lijn, maar die gaat tergend langzaam. Daarbij komt kijken dat het merendeel van me winning afkomstig is van de rakeback (2x 20$ en 1x 10$)

Op dit moment wil ik eigelijk doorstappen naar NL10 maar met deze stijging in de lijn gaat dat nog weken duren (of een aantal weken goede rakeback). Ik maakt denk ik te veel fouten zekker als ik naar mijn showdown winnings kijk zie ik daar een grote error denk ik.

De non showdown is een sterk dallende lijn terwijl ik bij andere mensen deze op ongeveer 0 zie hangen of net iets eronder. Mijn vraag is hoe kan ik me spel aanpassen om dit ook voor elkaar te krijgen?

hierbij me image

65 reacties
flamman86 Topicstarter
flamman86
PokerStrategist

ben ik een NIT en fold ik te snel op tegenactie?

bet ik te weinig op gemaakte handen (doe eigelijk altijd 80% pot bet). Of is dit juist te hoog waardoor ik mensen niet mee krijg om hen op de turn te laten folden?(waardoor mijn winning whitout showdown meer omhoog gaat dan als ik ze op de flop laat folden)

Chivaz1
Elite Grinder

kan, maar het kan ook wat anders zijn.
Stats zeggen meer dan een grafiek, dus als je die zou kunnen posten, dan zullen er vast en zeker een paar handige tips voorbijkomen.

flamman86 Topicstarter
flamman86
PokerStrategist

miss doe ik ook wel te weinig river betten, meestal check ik hem dan aangezien ik verwacht weinig mee te krijgen behalve betere handen.

hmm waar kan ik mijn stats vinden in HEM? in het spel zelf word die regelmatig gereset en staat die nu dus op maar 5 handen.

flamman86 Topicstarter
flamman86
PokerStrategist

nvm found them.

VPIP 13.9
PFR 6
3 bet 1.9

Flop CB 77
turn CB 48
river CB 39

vs flop CB fold 40 call 48 raise 12
vs turn CB fold 46 call 36 raise 18
vs river CB fold 41 call 48 raise 11

denk dat dat de belangrijkste info is

Nieuwe manier van strippoker? zuigen tijdens t poker?

Tegen de juiste tegenstanders (nits die veel stealen en folden) loose 3betten, steals maken tegen tighte blinds die vaak folden. Dat alleen al zal je NSD erg helpen.

En meer valuebetten op de river. Met overpair/TPTK+ moet je tegen non nits echt voor Bet/Bet/Bet gaan. Als ik het goed bereken zit je nu op 3,5 bb/100 wat niet dramatisch is, maar best wel laag voor NL2. Ga hoe dan ook geen funky postflop moves maken, of minder nitty spelen postflop omdat je daar op NL2 mee verliest.

Je PFR is echt veel te laag trouwens, minder lage PPs limpen. Vanaf LP raisen en in EP troep zoals 44 folden.

flamman86 Topicstarter
flamman86
PokerStrategist

zit momenteel op NL5 te spelen daar komt deze data ook vandaag. Just for the the complete info ;).

thx voor je reactie zal eens kijken waar ik het in praktijk kan brengen. Wat moet je eigelijk doen als je probeerd blinds te stealen en je word gereraised vanuit SB of BB, die zelf niet thight spelen?

folden? callen en check fold op dode flop? reraisen op een CB? (stel je hebt mid suited connectors maar mist volledig, of A X en mist)

bedoel een steal die je wint is goed voor die lijn omhoog te krijgen, maar eenmaal verliezen zeker als er een CB achter aan word gegooit waarna je moet folden, zorgt er meteen voor dat al je steals ongedaan worden gemaakt met een hand.

Niet stealen tegen loose blinds?!

Als ze debiel veel je value raises 3betten kan je handen zoals QQ en AK gaan 4bet/callen.

flamman86 Topicstarter
flamman86
PokerStrategist

zojuist een hand gefold op SB vs dealer button raise.

had JQs, maar folde aangezien ik de vorige keer hem niet geloofde en te agressief terug ging spelen(had toen Q 10 off en hij raise mijn BB als SB). Kreeg flop A K 9, hij CB en ik raisde hij flat callde mij en checkt turn(8), dacht toen zie je hij heeft niks. Bette 80% pot en hij calde, river kreeg ik lucky J en deed ik nog een bet die hij calde met A Q.
wanneer had ik hier moeten opgeven?

met die JQs had ik top 2 pair gehit als ik calde, hij kreeg wel een BB caller en die folde op zijn CB. Dus niet gezien waarmee hij nu opende.

maar stel ik had gecalled (wat ik eigk had moeten doen). En flop kwam 2 5 9, wat moet je dan OOP met JQs? zelf betten check/fold check/call check/raise.
als je zijn stats ziet van 40/19, kan die eigelijk any2 hebben tog? Callen en turn check folden?

dit zijn eigk van die handen waar ik nooit raad mee weet OOP zekker niet wanneer ik vermoed te worden gestealt en dus eigk niet wil folden, aangezien de hand genoeg sterkte in zich heeft, maar op zon flop OOP een juiste flop move maken vind ik lastig wanneer ik hem geen range kan geven.

Chivaz1
Elite Grinder

qjs in de blinds is voor mij een fold preflop op een steal. Tegen een enkele villain call ik het oop, maar dan moet je al een plan hebben hoe verder te gaan spelen op welke flop. Is een lastige play, ik zou adviseren gewoon te folden.

Over je stats verder;
preflop; niet aggressief genoeg. PFR is te laag. Dit betekent; niet openlimpen, en niet teveel een raise van villain callen. Als je KJo hebt bijvoorbeeld, dan zul je dit normaal gesproken vanuit MP raisen. Als er iemand voor jou geraised heeft, denk ik dat je nu callt vanuit MP. Dit is echter een fold. Stop daarnaast ook de stat fold-2-3bet in je HUD. Tegen villains die veel folden op 3bets, kun je in positie meer gaan 3betten. Handen als A5s, KTs (die wel opgeven nadat je weer actie tegen krijgt) en JJ+, AK+. Dan gaat je 3bet flink omhoog, wat je nonsd-winnings zal helpen.

Verder call je 50% van de 3bets. Dit is erg slecht en kost je erg veel geld, omdat je geen initiatief hebt, maar wel 10 BBs of meer investeerd, eigenlijk dus puur om te kijken of je iets hit. Je hit maar 1/3 vd de tijd iets, dus de andere 2/3 zullen je op de flop een in lastige situatie brengen. Ongeveer normaal zou zijn, als je 60-65% fold op 3bets (best veel respect geven dus) 10% 4bet, en in positie zo'n 25% kunt callen.

Wat stealen betreft; niet stealen tegen loose blinds, en wel stealen tegen nits / tighte spelers. Zodra deze nits terug gaan spelen, moet je ze wel respect geven natuurlijk. Kijk hiervoor ook naar de stat fold-to-steal.

Bovendien adviseer ik om een videoserie en artikelen te gaan bekijken, er is genoeg materiaal te vinden!

flamman86 Topicstarter
flamman86
PokerStrategist

thx voor de reactie. KJo is voor mij normaal gesproken een standaard fold tenzij ik in late position ben en dan nog call ik daar geen raise mee, dus dat is niet echt de leak hands die ik heb.(speel redelijk thight voor mijn gevoel)

voor de rest als ik 1010+ open middle position (of zeg JJ+), en een late position die reraised mij met 3x mijn bet. Dan ga ik tog niet gelijk respect geven voor AA KK QQ. Vaak zat zitten ze met handen als KQs AK AQ AJs of zelfs nog 10-Js.

Alleen idd word dan de flop weer een lastig spel met 1010 en JJ bij elke Q+ op board wil ik na een CB folden. Of ook al heb ik OP op de flop wil ik bij iemand die mijn CB weer reraised alsnog folden, omdat ik dan wel begin te geloven in een mogelijk QQ.

moet ik dan gewoon meteen respect geven preflop?

Chivaz1
Elite Grinder

de kjo was maar een voorbeeld. Het gaat erom dat je 14/6 speelt en beter is dat 14/12. De TT/JJ hand is lastig in die spot. Als je geen read / stats hebt, zou ik preflop folden. Pas als je weet dat hij veel 3bet vanuit late positie, kun je erop terug gaan spelen. Ik 4bet dan liever, dan dat ik een 3bet call, omdat je zoals je zelf al aangeeft liever niet een grote pot OOP speelt met een marginale hand als JJ, TT.

flamman86 Topicstarter
flamman86
PokerStrategist

hmm ja maar een 3bet blaas je de pot nog hoger op. Als hij dan called dan kan je je hand meteen weggooien op de flop en heb je een hoop geld weggegooit. Wat je nonshowdown winning lijntje niet echt omhoog werkt lijkt mij?

flamman86 Topicstarter
flamman86
PokerStrategist

OMG!!!

ik heb dealer button lose guy voor mij raised 3xBB ik maak een reraise van 3x de zijne met JJ.

flop komt 8 5 9 met 2 harten hij checked. Ik maak een CB van 3/4 pot hij called en turn komt 10. Op dat moment zie ik dat die nog maar 1.1$ over heeft op een pot van 1.9$ dus ik zet hem all in nadat die checked.

wat denk je wat die heeft? 2 2 , RIVER 2

wtf kan zon gast callen? Dit is de 2e keer dat ik iemand all in push turn en hij zijn 2 outer hit vorige was AA vs KQ en hij hit zijn trips K op river (paired board dus de Q was niet genoeg geweest..)

hoeveel savecards hebben fishes?

dit is echt te zuur voor woorden elke keer kruip ik weer uit mijn dal en kom ik net boven de 200 krijg ik deze donks tegen me die direct all me profit afjatten van de dag..... Mijn EV lijn is weer me grote vriend... Coin flips kan ik nooit winnen, maar suckouts van 1 of 3 outs krijg ik constand...

was me EV lijn weer beetje bij beetje aan het inhalen nadat ik 50$ achter stond maar sta momenteel weer vrolijk 25$ onder EV. Denk dat dat de voornaamste reden is dat ik thight speel, kan pushen wat ik wil maar heb het gevoel dat ik alleen draws tegen kan krijgen en ze zelf amper kan hitten.

Chivaz1
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door flamman86
hmm ja maar een 3bet blaas je de pot nog hoger op. Als hij dan called dan kan je je hand meteen weggooien op de flop en heb je een hoop geld weggegooit. Wat je nonshowdown winning lijntje niet echt omhoog werkt lijkt mij?

daarom moet je letten op de stats van villain. Tegen mensen die terugspelen op een 3bet, 3bet je alleen voor value. Tegen villains die veel folden op 3bets, kun je ook 3betten als bluff.

@je laatste post. Werk aan je mindset. Ik snap wel dat het kut is, maar uiteindelijk maakt hij een slechte play en daar krijg jij je geld van; de fouten van anderen.

flamman86 Topicstarter
flamman86
PokerStrategist

ja maar als je 22 al niet kan laten folden op NL5,hoe wil je dan ooit profitable bluffen op dit limiet any pair calls all the way.

Is het miss beter om te kijken of NL10 beter werkt of zitten daar net zulke harde fishes die nomather what any2 plat callen tot river?

shevas7
Oldschool Grinder

vind je het dan erg dat die fish zijn 22 niet fold? op lange termijn maak je hier wel winst door. Of heb je liever dat je enkel calls krijgt van betere handen?

Amnesia85
PokerStrategist

Je moet ook niet verwachten dat je op 123 kunt gaan up moven in je stakes...je speelt NL2 wat inhoud dat je niet echt veel zult verdienen..hier tegenover hangt ook dat je minder zult verliezen. Maar je kan beter rustig aan gaan en stijgend spelen dan snel en vol risk. IMO doe je het helemaal zo slecht niet... en als je ipv zo te focussen op geld meer focust op je spel zal het makkelijker worden. Als je deze lijn kan aanhouden voor een jaar zit je al goed.
Beter een jaar spelen en rustig klimmen dan pushen en je bankroll op het spel zetten. Ik zou zeggen, doe rustig en geniet van het spel. Zet het geld uit je hoofd..zodra je NL25 of NL50 speelt begint de winst pas uit te maken dus tot dan effe chillen en rustig klimmen.
Succes verder :spade:

flamman86 Topicstarter
flamman86
PokerStrategist

ik wil gewoon een keer niet gedonkluckedboxed worden. Als ik bij mijn EVlijn in de buurt blijf heb ik er geen problemen mee om zo nu en dan een suck out te krijgen, maar wanneer me EVlijn verder en verder van mijn lijntje af blijft lopen wil ik idd liever dat hij hem gewoon neerlegt.

Naja ik ga ff een rondje motor rijden tis tenslote lekker weer kijken of dat me wat rust geeft. Kijk ik vanavond wel weer of ik miss een keer geluk krijg.

NL5 speel ik voor de 3e keer, ik weet dat ik nog wat leaks moet weg werken voor ik echt mag zeggen dat ik goed speel daarom is deze post ook.

Ik zie gewoon dat me nonshowdownlijntje een straight line down is en ik zie dat sommige deze dicht bij de 0 kunnen houden of zelfs in de + kunnen krijgen(al zal dat veel bluffen inhouden). Dit wil ik graag leren.

Daarnaast is me showdown winning een straight line up en verwacht dat dit komt door te save spelen en wil dus leren wanneer het beter is agressiever te spelen met gemaakte handen en wanneer een showdown opzoeken beter is.

straight line up is natuurlijk mooi, maar verwacht als daar wat meer swing in komt dat je dan ook meer profit kunt krijgen van mensen die je vaker gaan opzoeken wanner je weer is agressief terug speelt.

wanneer is het bijv prof om je A high flush draw all in te pushen op de flop? meestal ben ik bang als ik reraise en all in word gedrukt ik tegen trips ben en de conflip niet meer een coinflip is als ik call. Of als ik word geflat en er word gechecked op een turn die me flush niet geef moet ik dan checken of proberen hier al te stelen om een trips te pretenden aangezien hij dan wss een high pair max heeft. En wat te doen als je dan weer word geflat en de river valt dood, kan je dan nog handen van hem laten folden door nog een bet aangezien je op flop en turn behoorlijk agressief bent geweest?

Door deze vragen laat ik meestal me flush draw maar liggen of call ik hem uit wat nooit echt een dikke profit kan geven.