wth 1$ rake, zijn daar geen turbo's? maar dan zal het wrs nog 50c zijn want nog veel te veel is
Oorspronkelijk gepost door Baetebeat
wth 1$ rake, zijn daar geen turbo's? maar dan zal het wrs nog 50c zijn want nog veel te veel is
De rake is idd vrij hoog, maar op Titan poker is die even hoog, op pokerstars is die lager. Tussen Turbo en gewone betaal je even veel rake, ik koos (kies) voor de gewone omdat ik volledig tegen BRM (in het begin 10Buy ins) aan het spelen was. Bovendien kan ik niet zomaar ergens anders spelen omdat ik daar men geld heb op gekregen. Verder is de 6$ DoN daar de laagste DoN limiet, waardoor er volgens mij veel slechte spelers(allez ja, die slechter dan mij zijn) zitten :).
Oorspronkelijk gepost door jurado
Deze heb ik gefold, ik dacht aan push of fold, een push leek mij gevaarlijk omdat er 1 kleine raise en een caller waren. Is dit de correcte gedachtegang?
Eerste had ik ook gefold en bij de 2e alles erin gegooid.
Ik dacht het juist andersom! Die eerste A8s is blind vs blind battle, dat is volgens ICM wel een push(dus meteen all-in of fold een van de twee niet raisen). Vooral ook omdat je nu laatste staat dus je moet wel, en aan de stats te zien is BB niet echt loose. Je kan ook nog stats bekijken of ie op een steal vaak z'n BB fold!
Bij AQo zit je op de slechts mogelijke positie met 2 spelers achter je en AQo is niet eens zoveel beter als A8s, suited kaarten zijn veel beter in push fold modus. En omdat met 2 spelers een flop gaat kijken doet jouw hand het meteen een heel stuk minder tegen 2 andere handen. Jouw 1400 chips is maar 1 orbit(SB+BB+eventuele antes maal aantal spelers=wat er elke hand in de pot zit)minder als AJBW_AGE met 1700 chips, dus je zou gewoon kunnen folden en kijken wat er op de flop gebeurt. Als hun beide naar elkaar toe gaan checken weet je ook meteen dat ze tegen jouw de shortie zitten te spelen. Dan kun je daar eventueel je spel weer op aan gaan passen.
Oorspronkelijk gepost door pmania
Ik dacht het juist andersom!
Eigenlijk zeggen we hetzelfde, maar jij hebt de plaatjes omgewisseld.
Ik dacht dat ik die A8s had gefold, omdat je noppes fold equity hebt tegen de BB, en dan komt het op 60/40 neer, terwijl ik nog wel een paar rondjes door kan gaan en hopen dat Tomass78 in de fout gaat.
Nou je kan niet heel veel rondjes meer mee, want je M is hierna 3.5 (1050/300). A8s is echt wel een goeie push hand, zet deze hand maar eens in sit en go wizard of zo'n soort programma. Die fold equity moet wel uit te rekenen zijn.
Heb je de ICM trainer van pokerstrategy wel eens bekeken ? Daar kun je mee oefenen en die hand kun je er ook in zitten en uit laten rekenen of je kan pushen of niet. Ik heb het ook even geprobeerd uit te rekenen en er kwam uit dat je in die spot alle handen kunt pushen, maar je kan nergens instelllen dat het voor een DoN is dus dat word niet meeberekend dat scheelt wel natuurlijk.
http://nl.pokerstrategy.com/software/7/
Je kan ook oefenen met het kleine broertje icm trainer light die is dacht ik ook in het Nederlands.
Hat makkelijkste is gewoon even de hand of de hele sit en go even in sit en go wizard te laden www.sngwiz.com
Voor een normale SnG kan dit een (logische) push zijn, maar voor een DoN is ICM TOTAAL anders, dus ICM trainer en zulke zaken zijn niet geschikt om DoN te spelen. Correct me if i'm wrong. Mensen die DoN spelen volgen standaard SnG, daar lach ik eens mee, dat zijn gewoon fishes.
Sngwiz is er wel goed op aangespast: http://www.sngwiz.com/index.php?option=com_smf&Itemid=43&topic=1459.0
Dat wist ik niet, mss wordt het dan toch interessant. Bedankt voor de link
Ziet er wel geavanceerd uit. En helaas niet gratis (buiten die 30Dagen trial), ik wil er (voorlopig) geen geld aan uitgeven.
Ik heb het even zo goed als het ging voor je in sgnwiz gezet, en zie hier het volgende:

Als BB met 59.8% van z'n handen jouw push zou callen is het een fold, als ik het zo goed zeg. Misschien wil hier iemand anders nog even op reageren die het allemaal 100% zeker weet.

En als BB 59.7% keer fold op jouw push dan moet je die a8s gewoon pushen vanuit de SB!

Dit is dan de bijbehorende range met welke handen de BB jouw nog allemaal zou kunnen callen, als ie wel zo loose is tenminste. Je kan hier in sgnwiz nog mee spelen door op model te klikken, als je hem dan op very loose zet callt ie nog maar met 36% van z'n handen.
Ik heb die range ook even in pokerstove gezet alhoewel in pokerstove voor 59.7% er weer een iets andere range qua handen uit komt. Misschien komt dit doordat ik hem alleen op 59.6% kan zetten in pokerstove met dat slidertje, het is iig wel vreemd vind ik.
Maar dit is dan het resultaat in pokerstove:
Text results appended to pokerstove.txt
1,210,598,928 games 2.328 secs 520,016,721 games/sec
Board:
Dead:
equity win tie pots won pots tied
Hand 0: 58.433% 56.21% 02.22% 680522320 26871222.50 { As8s }
Hand 1: 41.567% 39.35% 02.22% 476334163 26871222.50 { 22+, A2s+, K2s+, Q2s+, J2s+, T3s+, 95s+, 85s+, 75s+, 64s+, 54s, A2o+, K3o+, Q5o+, J7o+, T7o+, 97o+, 87o }
---
BTW tegen een random hand win je het al iets van 61% met a8s HU volgens pokerstove. www.pokerstove.com
thx man, voor de uitgebreide analyse, ik vermoed dat hij pusht met any2 (gezien zijn enorme stack) , dus hij callt in 100% van de gevallen, en dan was een fold correct, als ik het juist interpreteer. Dat pokerstove dingetje heb ik ook gebruikt. En dan kom je inderdaad op 60/40 uit.
BTW: kan ik die SnGwiz ook "live" gebruiken. Als ik online aan het spelen ben, even rap alle gegevens ingeven en dan op basis daarvan push of folden.
Ik weet niet maar iemand's push range is volgens mij nooit gelijk aan iemands call range, ik weet niet of je ooit wel eens van het Gap concept hebt gehoord ? Dat heeft David Slansky bedacht, hier even wat gecopied en gepaste:
Het principe gaat ervan uit dat je een betere hand nodig hebt om tegen iemand te spelen die al heeft gebet, dan dat je een hand nodig hebt waarmee je zelf het initiatief neemt en uitbet.
Het gat hierbij is het verschil tussen de sterkte van de hand waarmee spelers zullen callen en de sterkte van de hand waarmee wordt uitgebet.
De grootte van het gat ligt aan hoe je tegenstanders spelen. Het concept gaat ervan uit dat spelers de initiële raiser een range handen toekennen, waarmee ze zullen raisen. Hoe " tighter het imago van de raiser, des te kleiner de range van handen en hoe groter het "gat" dat ontstaat tussen de waarde van de hand van de raiser en de waarde van de hand van de speler die een call overweegt. Als je tegenspelers erg loose zijn, dan kan het zijn dat er bijna helemaal geen gat it. Het concept wordt vooral toegepast in toernooien en dan vooral wanneer de blinden in verhouding tot de stack(s) hoog zijn.
Sklansky legt vervolgens een systeem uit voor beginnende No Limit toernooi spelers:
1. Als iemand voor jou heeft geraised, ga dan allin met azen, koningen of aas-koning suited. Heb je deze handen niet, dan fold je.
2. Als er niemand voor je heeft geraised, ga dan allin met ieder paar, aas-x suited, aas-koning (suited en off suit) of twee suited connectors, behalve 3-4 en 2-3.
Pushen met optie twee betekent dat je met ongeveer 13 procent van alle mogelijke handen pusht. Beide opties moeten wederom worden toegepast als de blinden, in verhouding tot de stack grootte erg groot zijn. Dit systeem laat duidelijk hoe het Gap concept moet worden toegepast. Callen doe je met een kleinere range van handen en pushen met een veel grotere. Daarnaast speel je vanuit midden of late positie en de small blind. Als je vanuit vroege positie pushed dan is de kans groot dan één of meerdere van de ongeveer 8 mensen die hun beslissing moeten maken, een goede hand hebben. Push je vanuit late positie, dan is die kans veel kleiner.
Het gat hierbij is het verschil tussen de sterkte van de hand waarmee spelers zullen callen en de sterkte van de hand waarmee wordt uitgebet. Zo kun je iemand's calling range op een push ook wel een beetje zien volgens mij, je kan natuurlijk nooit zeker weten met welke handen iemand jouw push gaat callen. Alhoewel ik tegen sommige regulars wel vrij zeker met elke 2 kaarten durf te pushen.
Als je zelf initiatief neemt door te pushen, callen ze je automatisch met veel betere handen dan als je zou limpen natuurlijk. Maar die kans is gewoon veel kleiner dat ze ook die goeie hand zullen hebben, dus is het altijd beterder om te pushen.
Inderdaad, het gap concept ken ik, ik gebruik het constant, en anderen tegen mij (bij een push van een ander ga ik eigenlijk nooit mee( behalve met AA en KK of als ik een superkleine stack heb)).
Maar door zijn grote stack ben ik er vrij zeker van dat hij mijn allin callt met any2.
De laatste tijd ben ik er een paar keer op de bubble uitgevlogen, telkens met Ax tegen paartje van de Bigstack, toeval of pech? en dat zijn Ax'en die ik vroeger niet zou spelen (6man, 1 bigstack, en 3 andere die ongeveer evenveel chips als mij hebben, en ik telkens first in), vroeger zou ik die gefold hebben, ik laat liever de andere in de fout gaan, maar sinds dit "debat" hier en volgens SnGwiz (ja, ik heb hem gedownload, mag ik hem ook gebruiken als ik op Partypoker speel (tijdens een sessie), bij FT en Stars mag het allezinds niet.) zijn die wel een push waard.