Hi guys,
Ik zal proberen hier een blogje bij te houden met mijn voortgang van de komende maanden. Ik heb morgen een laatste toetsje van dit jaar m.b.t. mijn studie. Hierna heb ik dus zomervakantie en zal ik in deze periode voornamelijk mijn grind proberen op te pakken. Ik zal proberen een zo goed mogelijk ritme aan te houden, om zo gewoon veel uren wakker te zijn, en niet teveel overdreven uit te slapen etc. Ik zal de Turbo Multi Table SNGs en de Turbo MTTs aan gaan stampen. De afgelopen weken heb ik (bewust) niet veel gegrind, m'n hoofd stond er niet zo naar omdat ik nog dit jaar van mijn studie af moest ronden, en net verhuisd ben. De komende maanden gaan we dus proberen dit netjes in te halen. Ik wil misschien over een jaar één/twee jaar pro gaan, dus dit is een leuke try-out.
Ik zal hier in ieder geval van 22 juni 2011 tot 1 september 2011 gaan grinden. Dit zijn, als we even de kalender uit de oude boekenkast tillen, 71 dagen. In deze 71 dagen wil ik $7.500 bij elkaar gaan sprokkelen, en dit wil ik doen door voornamelijk de 45/180man SNGs ($2.50 t/m $15) op PokerStars te spelen, daarnaast zal ik dit aanvullen met Turbo MTTs (tot $30), Rush on Demands (tot $26) en eventueel 18mans en 6max SNGs (tot $15).
Concreet dus hier mijn doelen:
- Goed dagritme creëren, ik dacht zelf aan 11:00 - 02:00.
- Een uur per dag fitnessen of een andere manier van sport
- Beter eet- & drink-schema (tips zijn welkom)
- Minimaal 4 dagen per week grinden
- Normaal gesproken 2 dagen per week uitgaan
- Vooruit werken op schema m.b.t. video's
- $7.500 verdienen voor 1 september
- 5.000 games grinden
- 500games/week gemiddeld grinden
Ik zal ongeveer het volgende dagschema gaan hanteren (tips zijn welkom):
11:00 - Opstaan, douche, etc.
11:30 - Ontbijt
12:00 - Fitness/sport
12:30 - Strategie*
16:00 - Eten
17:00 - Grindsessie
00:00 - Eten
01:00 - Fitness/sport
01:30 - Douche en alles
02:00 - Slapen
* Deze tijd zal ik gebruiken voor het produceren van video's voor PokerStrategy.com, het judgen van handen en het doen van private coachings.
Het schema kan natuurlijk nog veranderen, maar dit geeft denk ik een redelijke indicatie. Verder zal ik nog gaan kijken wat voor combinatie van Microstakes en hogere stakes ik ga hanteren. Ik kan ervoor kiezen om meer te masstablen op de $2.50s voor het gemakkelijke geld en de lage variance, en ik kan ervoor kiezen meer $8/15+ games erbij te doen voor het vergroten van m'n hourly & $/game.
Andere doelen die ik voor mezelf gesteld heb:
- Tussen nu en 1 september 20 video's produceren
- Alle voor mij relevante MTT/SNG video's (her)bekijken. (zal t.z.t. een lijst maken met mijn mening en favorieten erbij)
- Een keuze maken voor een extra game. (NLHE/PLO Cashgames)
- Een start maken met het zien van cashgame video's
Verder ga ik, zoals jullie misschien al in chaser zijn blog hebben kunnen lezen, samen met hem naar Gibraltar voor 10 dagen. Dit zal van 1 juli tot en met 10 juli zijn, en in deze tijd zal ik niet of niet veel gaan grinden. En daarnaast zal ik zoals vele anderen hier naar Venlo gaan. Hoelang en wat precies weet ik niet, maar ik zal sowieso de E110 FO gaan doen.
Nou dat was hem wel voor nu
Update 5 september 2011:
Update 5 september 2011:
Hi guys,
M'n studie is weer begonnen en ben daardoor dus "pro-af". Goed, mijn doel van $7,500 niet helemaal gehaald. Uiteindelijk op zo'n $5000 gekomen plus 1,5K$ rakeback en wat winst op iPoker, al met al zo'n $7000 maar niet helemaal officieel. Goed, nu weer studeren & grinden als bijbaan. Zal ongeveer 500 games / week spelen, wellicht meer wellicht minder.
Zal sowieso nog voor Supernova blijven gaan en dus voor de $4,000 Instant bonus. Zal m'n stats resetten en vanaf 5 september weer verder gaan met nieuwe updates. Zal iedere maand en iedere week met een aantal doelstellingen (Profit, VPPs, Games, etc.) komen en kijken of ik deze gehaald heb.
Qua coaching heb ik aangevraagd om terug te gaan naar één coaching voor PokerStrategy.com per week. Vind het iets relaxter omdat ik nu weer moet studeren en hierdoor gewoon minder tijd heb voor grinden/social life/coaching en ook mijn activiteiten voor PokerStrategy.com moet hier lichtjes onder lijden. Daarbij vind ik zelf de Bronze coachings ook leuker om te doen doordat er altijd meer mensen zitten (ook logisch, alle Silver members zitten vaak in zowel de Bronze als de Silver coaching en de Bronze members dus enkel in de Bronze coaching). Ik zal dus elke week een Review coaching voor Bronze members blijven geven op maandag van 19:00 tot 20:30. Daarnaast zal ik voor de Gold+ leden een speciale maandelijkse coaching verzorgen op elke laatste zondag van de maand van 19:00 tot 21:00. Het precieze programma van deze coaching is nog niet bekend, en is ook grotendeels door jullie te bepalen (en wel hier!).
Oké, over de laatste twee maanden. Kan al met al over mijn MTT prestaties niet ontevreden zijn, het had wat meer mogen zijn maar heb vrij veel leuke resultaatjes neergezet. Enkel erg jammer gerund de laatste paar weken met grote diepe runs zonder echt resultaat. 8e en 9e bij $1.10rebuy met 10.000 spelers is gewoon erg zuur, win je één of twee flips meer dan heb je $10.000 op je rekening waar je nu slechts een paar honderd pakt. Goed, dat hoort erbij als je MTTs speelt en daarom zou ik ook iedereen aanraden om naast MTTs een main game te spelen, tenzij je niet afhankelijk bent van poker en het puur als hobby speelt, dan kan het natuurlijk. Met name mijn resultaten @ 180mans vielen erg tegen, maar dat is vrijwel uitsluitend variance. Heb voorheen altijd goede resultaten gehad op de 180mans en voor zover ik heb kunnen zien zijn de games zeker niet moeilijker geworden. Heb ook niet extreem veel gespeeld door de slechte run eigenlijk. Ben na een maand gestopt met het spelen van $15 en $8 180mans, vrij veel down op die games na een kleine 1000 games maar dat hoort nou eenmaal bij 180man Sit n go's. De 45man SNGs gingen op zich prima, heb zo'n 15% ROI op de $7 en $15 games. Alleen dan erg jammer dat ik zo'n $1000 down ben op de $30 games, wat natuurlijk vrij veel is als je normaal $10-11 avg stake speelt.
De komende maanden zal ik voornamelijk 45mans spelen als main game. Ik kan drie normale grind-avonden houden (zondag, dinsdag en woensdag) en 2 grotere grind-avonden (donderdag en vrijdag). De andere 2 dagen zal ik weinig spelen. Zo heb ik op maandag de Bronze coaching voor PokerStrategy.com en de rest van de tijd zal ik gebruiken voor het reviewen van "studenten" van me en mijn eigen game. Studenten tussen aanhalingstekens omdat ik het een beetje overdreven vind klinken en ik mezelf niet als één of andere hoogleraar neer wil zetten, maar zou ook niet weten hoe iemand die ik private coaching geef anders zou moeten noemen. Heb twee spelers waarin ik een deal heb waar ik een % van hun winst elke maand krijg in ruil voor een x aantal coaching uren of HH reviews. Verder heb ik nog wat mensen die me zo nu en dan aanspreken voor wat reviews van HHs of het inplannen van een uurtje coaching tegen betaling.
Stel dat ik elke normale grind-avond 100 games speel en elke grote grind-avond 200 games, dan kom ik op 700 games per week en zo'n 2.800 games per maand. Als ik dan $7 en $15 games mix zal ik een avg stake van $11 hebben, en zal ik met een ROI van 10% zo'n $3000 per maand hebben en zo'n $2520 aan rake (13,860 VPP). 10% ROI verwacht ik dat het wel hoger uitkomt maar laag inzetten kan geen kwaad. Dan kom je op 13,860VPP wat inhoudt dat ik in 2,5 maand Supernova ben wat natuurlijk prima is omdat ik dan heel december over heb om nog extra VPPs te verdienen. 13,860 is $555 aan rakeback per maand ongeveer aan FPPs, plus $214 aan VIP Stellar rewards komt op $769 plus eventuele stortingbonussen etc. Al met al wel prima. Ik zal de komende maand proberen maximaal $33 toernooien te spelen omdat ik denk dat mijn edge op de $44+ games en de extra value hiervan niet opweegt tegen de grote swings van deze games. Ik zal wel twee of wellicht meer W.C.O.O.P. Events spelen, te weten de $215 5-Card Draw en de $265 Turbo Knockout. Verwacht in beide toernooien een redelijke edge te hebben en vind het wel zonde om ze te laten gaan. Wellicht dat ik wat actie ervan verkoop maar dat zie ik t.z.t. wel.
Zal qua Sit n go's ook geen hogere games dan $15 spelen omdat ik geen zin heb mijn profit van een week ofzo weer in een avondje $30games weg te spoelen. Wellicht dat ik wel van game switch gedurende deze maand of dit jaar, maar dat zien we dan wel.
Supernova Chase:

Here we come!
Goed, heel verhaal. Cliffs voor TL;DR:
- Doelstelling niet gehaald
- School weer begonnen
- $15/7 45mans spelen komende maanden
- Doel: 2.800 games / maand
- Doel: 13.860 VPP / maand
- Doel: $3.000 / maand
- Proberen supernova te halen
- Doei!