Hoi allemaal,
Welkom bij mijn poker avontuur
Om te beginnen zal ik kort wat over mijzelf vertellen.
Mijn naam is Erwin, en ik speel ondertussen het mooie poker spelletje 16 jaar. Tijdens deze 16 jaar heb ik mooie bedragen gewonnen, maar ook zeker verloren XD. Al met al ben ik er zeker van dat ik meer verloren heb dan gewonnen
( moeten wel eerlijk zijn natuurlijk )
mijn grootste valkuilen waren:
- slecht bankroll management
- door blijven spelen om geld terug te winnen + tilt
- spelen met geld dat je eigenlijk niet kan/wilt missen ( gelukkig niet in een staat waarbij de vaste lasten een probleem worden, maar denk aan geld dat ik gespaard had voor bv een leuke vakantie)
en dan hier de grootste boosdoener:
- ALCOHOL!
Iedereen heeft in zijn of haar leven last van bepaalde demonen, en voor MIJ is dit alcohol. Zal hier verder net te diep op ingaan, maar op mijn dieptepunt dronk ik makkelijk 2 kratjes weg per 3 dagen + nog wat uurtjes in de kroeg. Met best wel wat trots kan ik zeggen dat ik nu ruim 4 maanden clean ben :D.
Hierdoor houden we natuurlijk een hoop $$ over
en dacht ik, laat ik is weer wat gaan spelen. ( in de afgelopen 2 weken 100 euro gedoneerd aan mijn lieve medespelers
)
Hierdoor vroeg ik mijzelf af, kan ik dit spelletje nog wel winstgevend spelen? of ben ik gewoon super slecht. Uiteraard ga je dan wat google en kom je al snel op dingen als GG poker is rigged etc, dus zit jij lekker in je vel en wil jij je kut voelen? reddit is de place to be
Gelukkig kwam ik ook wat dingen tegen over variance, en hoe veel groter de inpact hier van daadwerkelijk is. Daarom zal ik een foto plaatsen met de variance calculatie van mijn challenge, in deze grafiek zijn de volgende gegevens gebruikt. 1500 games, 20% roi ( wat echt haalbaar zou moeten zijn op de micro stakes ) , gemiddelde aantal spelers per toernooi 500, top 15% paid, 8% rake. ( kan geen foto plaatsen/link met de status van mijn acount. Als je op google poker variance calculator intypt en dan primedope toernooi calc klikt, kan je de bovenstaande gegevens invullen en dan zie je de beste run , de slechtste run en alles er tussen in )
Daarom heb ik het volgende voor mijzelf bedacht:
- 1500 mtt
- gemiddelde buy in 2,-
- 20% roi
- wekelijks updaten
- resultaten bijhouden
- 100 mtt per week ( ik werk gewoon 40 uur in de week dus geen idee of dit haalbaar is )
Nu krijg ik 20% rake back, ik zal elke maandag de rake optellen bij een cash in een toernooi. De dagelijkse freebee's zal ik spelen maar verder niet noteren als een cash in de challenge.
Mochten er vragen zijn, of dingen niet kloppen betreffende hoe ik dingen berekend heb let me know
Veel poker en grind plezier,
Erwin