Ga naar het forum
eddie vs 1500 mtt g...

Meldingen
Alles wissen

eddie vs 1500 mtt grind

18 Berichten
8 Gebruikers
1 Reacties
819 Weergaven
eddie1991
Legacy Member

Hoi allemaal,

Welkom bij mijn poker avontuur :)

Om te beginnen zal ik kort wat over mijzelf vertellen.

Mijn naam is Erwin, en ik speel ondertussen het mooie poker spelletje 16 jaar. Tijdens deze 16 jaar heb ik mooie bedragen gewonnen, maar ook zeker verloren XD. Al met al ben ik er zeker van dat ik meer verloren heb dan gewonnen ;) ( moeten wel eerlijk zijn natuurlijk )

mijn grootste valkuilen waren:
- slecht bankroll management
- door blijven spelen om geld terug te winnen + tilt
- spelen met geld dat je eigenlijk niet kan/wilt missen ( gelukkig niet in een staat waarbij de vaste lasten een probleem worden, maar denk aan geld dat ik gespaard had voor bv een leuke vakantie)

en dan hier de grootste boosdoener:
- ALCOHOL!

Iedereen heeft in zijn of haar leven last van bepaalde demonen, en voor MIJ is dit alcohol. Zal hier verder net te diep op ingaan, maar op mijn dieptepunt dronk ik makkelijk 2 kratjes weg per 3 dagen + nog wat uurtjes in de kroeg. Met best wel wat trots kan ik zeggen dat ik nu ruim 4 maanden clean ben :D.

Hierdoor houden we natuurlijk een hoop $$ over ;) en dacht ik, laat ik is weer wat gaan spelen. ( in de afgelopen 2 weken 100 euro gedoneerd aan mijn lieve medespelers xD )

Hierdoor vroeg ik mijzelf af, kan ik dit spelletje nog wel winstgevend spelen? of ben ik gewoon super slecht. Uiteraard ga je dan wat google en kom je al snel op dingen als GG poker is rigged etc, dus zit jij lekker in je vel en wil jij je kut voelen? reddit is de place to be xD

Gelukkig kwam ik ook wat dingen tegen over variance, en hoe veel groter de inpact hier van daadwerkelijk is. Daarom zal ik een foto plaatsen met de variance calculatie van mijn challenge, in deze grafiek zijn de volgende gegevens gebruikt. 1500 games, 20% roi ( wat echt haalbaar zou moeten zijn op de micro stakes ) , gemiddelde aantal spelers per toernooi 500, top 15% paid, 8% rake. ( kan geen foto plaatsen/link met de status van mijn acount. Als je op google poker variance calculator intypt en dan primedope toernooi calc klikt, kan je de bovenstaande gegevens invullen en dan zie je de beste run , de slechtste run en alles er tussen in )

Daarom heb ik het volgende voor mijzelf bedacht:

- 1500 mtt
- gemiddelde buy in 2,-
- 20% roi
- wekelijks updaten
- resultaten bijhouden
- 100 mtt per week ( ik werk gewoon 40 uur in de week dus geen idee of dit haalbaar is )

Nu krijg ik 20% rake back, ik zal elke maandag de rake optellen bij een cash in een toernooi. De dagelijkse freebee's zal ik spelen maar verder niet noteren als een cash in de challenge.

Mochten er vragen zijn, of dingen niet kloppen betreffende hoe ik dingen berekend heb let me know :D

Veel poker en grind plezier,

Erwin

Beantwoorden
Citeren
17 reacties
Rra1der
PokerStrategist

Hey Erwin,

Leuk om weer eens een nieuw gezicht te zien hier. Goed dat je gestopt ben met drinken natuurlijk en hou dit ook vol. Dat zal misschien wat moeilijk zijn de aankomende maanden maar de aanhouder wint altijd.

Goed te zien dat er nog een toernooi speler bij gekomen is en dat zal het ook weer wat intersanter voor mij worden. Ik speel namelijk de zelfde stakes op GG. Mijn huidige ROI licht momenteel wat ik kan zien boven de 20% dus het is haalbaar. Maar dan moet je wel in acht nemen dat je dan nog geen winnende speler bent omdat je min cash en finale tafel even zwaar weegt in deze. Verder speel ik alleen toerooien in het weekend want ik ben veel te bang dat het telaat wordt en dat ik er de volgede dag weer afgestraft wordt als de wekker gaat. Daarom vindt ik de 100 mtt's per week vrij ambitius. zelf speel ik per sessie met max 25 euro tot dat ik het volgde BR mijlpaal behaald heb en kan up moven naar grotere toernooien.

1 tip in de toernooi selectie is om ook zeker de sataliet toenooien te spelen hier krijg je gewoon een ticket voor. Disclaimer alleen niet bij rechtstreekse toernooien want dan wordt je direct door gezet naar dat toernooi waar je een sataliet voor speelt. Daarom ben ik ook fan van de $2,50 Sat voor de $25 GGMasters daar krijg je gewoon een $25 ticket die je binnen een jaar moet gebruiken en anders krijg je iet van 20euro aan Tmoney terug gestort.

De 20% rake back hoef je je niet voor rijk te rekenen op deze stakes want dat loop niet zo heel hard op, wat ik doe is op sparen en dan einde jaar alles uitbetalen dan is het nog wel een leuk bedrag als je in vrije regelmaat speelt.

Verder ben ik wel benieuwd naar welke games je speelt, wat je voor de studie van het poker doet en wat je GG naam is dan kan ik je leeg plukken als ik bij je aan tafel zit.

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Interessant nieuw topic. Thanks voor je eerlijkheid, waar veel spelers van kunnen leren :)

Het onderkennen van zwakheden is niet alleen van belang voor je poker, maar voor je hele leven. Good job!

Verder sluit ik mij aan bij wat Rra1der zegt en wens ik je sterkte in je progress :)

Beantwoorden
Citeren
eddie1991 Topicstarter
eddie1991
Legacy Member

Hoi,

bedankt voor de reactie's!

@zeezout, je hebt hier zeker een goed punt! merk inderdaad echt super veel positieve veranderingen! maar heb uiteraard ook echt nog wel slechte dagen, maar we houden het hoofd omhoog ;)

@rra1der, bedankt voor het reageren en de tips! je had een aantal opmerkingen/tips waar ik graag mijn mening over geef ;)

roi is return on investment, dus heeft niets te maken met het aantal behaalde betaalde plaatsen ;). Wat neerkomt in mijn geval op het volgende ->

1500 toernooien x (gemiddelde buy in) 2 = $3000,-
20% roi is dan -> 3000 x 1,2 = $3600,-
$3600,- min $3000,-( het totale inschrijf bedrag voor 1500 mtt met een gemiddelde buy in van 2) = $600,-
dus $600,- winst naar 1500 games betekend een roi van 20% wat mijn doel is :)

je tip over sateliet toernooien vind ik een hele mooie! had hier zelf niet aan gedacht !

qua games speel ik eigenlijk alles van 0,50 tot 2,50 op GG, kan verder ook nergens anders spelen als Nederlander helaas. Ik heb 2 redenen dat ik 0,50 tot 2,50 speel, alles eerst volume! zoals aangegeven is variance echt een bitch in mtt's daarom wil je er zoveel als je kan pompen. De 2de reden is dat ik hierdoor mijn gemiddelde buy in als het goed is lager hou dan 2 op dit moment, hierdoor kan ik als er wat mooie binks komen ook wat shots nemen op de wat hogere buy in toernooien dan 2,- .

Verder zet ik geen cap op max buy ins op een dag, ik speel zolang ik me goed voel en maak me niet druk om mijn bankrol. Met mtt's is het niet heel ongebruikelijk om downswings te hebben namelijk.

qua studie gebruik ik raise your edge, en volg ik de tournement masterclass. Mocht ik nou heel goed runnen en na de 1500 mtt's een winst hebben van 1000 of meer, is het mijn bedoeling om de slay 6max hypers te kopen. De reden hiervoor is dat ik merk dat zeker op GG iedereen echt short komt te zitten qua bb. De hyper course legt heel erg de focus op weinig bb play, vandaar de keuze.

Mijn GG acount heet net als hier eddie1991, dus lets battle aan de tafels :P <3 ;)

Beantwoorden
Citeren
eddie1991 Topicstarter
eddie1991
Legacy Member

Hallo,

Besloten om de wekelijkse update op de maandag te doen, mooi begin van de week.

Om te beginnen ga ik mijn goal voor 100 mtt per week laten vallen. In theorie zal dit haalbaar zijn, maar zou betekenen dat ik ook moet gaan spelen als ik er geen zin in heb. Dus besloten om gewoon lekker te klikken op de momenten dat ik zin heb om een kaartje te leggen.

Heb nu meerdere toernooien gespeeld, en moet zeggen dat 20% roi zeker haalbaar moet zijn! wat een heerlijke pannenkoeken spelen dit spelletje :D

Helaas nog geen finale tafel gepakt, maar dit komt vanzelf. Bij meerdere toernooien een mooie stack weten op te bouwen, maar helaas op de momenten dat het er in gaat voor een finale stack verlies ik de coinflips of loop ik tegen een 2/3 outer aan. ( of hebben ze een betere hand, dat gebeurd uiteraard ook in poker ).

Qua mijn eigen spel zie ik zeker nog verbeter punten in bepaalde spots, met name sb vs bb. En moet ik meer vertrouwen hebben in mijn eigen analyse waar ik de tegenstander op zet. -> hero call te vaak, terwijl ik weet dat bv vilan daar gewoon een set moet hebben hoe de hand gespeeld is. Uiteraard zijn er veel meer spots die beter kunnen, maar op deze 2 wil ik me gaan focussen deze week.

resultaten:

- aantal toernooien gepeeld: 57
- gemiddelde buy in: $1,63
- roi: - 52%

totale buy ins : $ 92,79
cash out: $ 44,68
totaal: $ - 48,11

Zijn jullie weer op de hoogte!
En hopelijk pakken we deze week wat diepe runs en mooie cashes :D

Veel poker plezier iedereen!

Eddie1991

Beantwoorden
Citeren
eddie1991 Topicstarter
eddie1991
Legacy Member

Goeie middag,

Het is weer maandag dus even de gegevens bijwerken :)

Een prima weekje, toch weer rond de 50 toernooitjes gespeeld. Geen echte finaletafel gehaald ( op een finaletafel bij een bankroll builder na, helaas 5de geworden wat prima een top 3 had kunnen zijn als de 2 short stacks niet meerdere keren gedubbeld waren met een 2 outers en runner runner flush etc. ) maar goed part off the game.

Zat te denken om elke week individuele resultaten te noteren + dan de eindstand, maar besloten om gewoon bij de resultaten het totale plaatje te noteren. ( dus alle totalen van de grind tot nu toe )

ps dollar teken is uiteraard gewoon in euro's

de resultaten:

- aantal toernooien gepeeld: 103
- gemiddelde buy in: $1,82
- roi: 7%

totale buy ins : $ 186,99
cash out: $ 200,14
totaal: $ + 13,15

hopen op een mooie cash deze week :)

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Succes! :f_drink:

Beantwoorden
Citeren
MeanGreen
PokerStrategist

Respect hoor, 103 tournooien in een week moet best een hoop tijd kosten, doe je veel tafels tegelijk?
Probeer af en toe zo'n bankroll builder voor onder de $1, maar als pure cash game speler is het niet zo makkelijk over te stappen, al hebben tourneys wel een veel toffer imago.
Ga zo door!

Beantwoorden
Citeren
eddie1991 Topicstarter
eddie1991
Legacy Member

Hoi Meangreen,

Bedankt voor je reactie, ( @zeezout bedankt voor de gl ;)

Die 103 is een sample van 2 weken, ik tel alles bij elkaar op. De eerste week had ik 57 toernooien gespeeld, vorige week dus 46 wat samen 103 maakt :) dus de resultaten die ik elke maandag vermeld zijn de opgetelde resultaten van de gehele grind :).

Qua tijd valt het wel mee, speel alleen de toernooien die 2 tot max 3 uur duren. ( van zondag tot donderdag ) Dit omdat ik elke ochtend van maandag tot vrijdag om 04:30/05:00 er uit moet voor werk, dus kan dan helaas niet alles spelen wat ik graag zou willen spelen. Aangezien deze toernooien 8 a 9 uur duren, waardoor ik wel hele korte nachten zou maken.

Meestal speel ik 2 tot 4 tafels, zodat ik ook nog in de background een stream kan aanzetten etc. In de weekenden hangt het een beetje af van hoe ik mij voel en hoeveel toernooien geklikt kunnen worden, maar dan is het toch wel minimaal 6 tot 8.

jij heel veel succes aan de cash game tafels :)

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Veel succes. Kost denk ik best veel tijd om 50 toernooien per week te spelen. Ben het zelf eigenlijk niet meer gewend sinds PokerStars op zwart is voor mij om nog regelmatig te spelen. Meer bezig met werk en andere hobby's :gl:

Beantwoorden
Citeren
eddie1991 Topicstarter
eddie1991
Legacy Member

Hoi allemaal,

Morgen zal er uiteraard weer een update komen. Maar ik wil alvast even het een en ander vermelden ;)

De aankomende tijd zal ik weinig tot niet gaan spelen, Ik merk dat de hoeveelheid bad beads me echt op tilt zetten. Als ik all in ben met een betere hand en de tegenstander heeft een 2 of 3 outer is dit gewoon letterlijk een coinflip op GG. ( althans voor mij op dit moment ) De hoeveelheid gare shit die ik tijdens de toernooien zie gebeuren is al helemaal absurd. ( hier bedoel ik dan de handen van tegenstanders tegen elkaar ) Ik zeg hier voor de duidelijkheid NIET dat GG rigged is!

Ook het feit dat ze goeie / winnende spelers bannen op GG vind ik een verontrustende ontwikkeling. Nu ging het specifiek om hoge vip games, maar blijkt dat er al heel veel spelers gebanned zijn die een bepaalde win rate / 100bb hadden in cash games.

Nu wil ik voor mijzelf op een rijtje gaan krijgen of ik echt zin heb om nog micro's te grinden om te kijken of 20% roi haalbaar is. Of om gewoon af en toe als ik zin heb om te spelen wat duurde toernooien te klikken 25+ buy ins. Als ik dan een keer door het mijnenveld kom, en een toernooi binq is het tenminste een leuk bedrag. Er van uit gaande dat 1500 toernooien grinden met een gemiddelde van 50 toernooien per week dus in ieder geval 30 weken gaat duren voor uiteindelijk 600 dollar. ( als de 20% roi gehaald word ) Weet ik niet of al die bad beads die nog gaan komen goed zijn voor mijn mentale gesteldheid xD -> en ja uiteraard win ik ook wel is door een bad bead!

morgen komt in ieder geval de wekelijkse update, en dan gaan we aankomende week er is even over nadenken :)

veel poker plezier

Beantwoorden
Citeren
Sjtrontvot
Legacy Member

Hoi Eddie,

Leuke blog. Aangezien ik de slechtste speler in het circuit ben snap ik de ballen van hetgeen je neergeschreven hebt. Daarnaast heb ik hersenschade door een enorme epilepsie-aanval nu bijna vier jaar geleden. Was toen bijna overleden. Mijn vrouw had me letterlijk omgeschopt. Hierdoor in leven gebleven. Maar goed...

Ik zie dat je schrijft dat GG winnende spelers bant. Dat is rigged genoeg voor mij. Daar zou ik niet willen spelen. Ik weet ook dat er weinig aanbod is, dus je blijft je mond houden. De enige reden die ik me kan bedenken om zulks te doen, is om verliezende spelers te hebben. Die gooien immers hun geld erin, en dat is voor hun heerlijk qua rake.

Laat je echter niet ontmoedigen door mijn woorden. Gewoon lekker spelen.

Overigens woon ik in de USA. Geen GG hier. Wel Betonline en het WPN netwerk. Hopelijk heb ik dat laatste juist geschreven.

Fijn je hier te zien op PS.com. Welkom, en ..... succes!

Beantwoorden
Citeren
eddie1991 Topicstarter
eddie1991
Legacy Member

Hoi

Bij deze meld ik dat ik er mee ga stoppen..
alles uit laten betalen, vertrouw de side voor geen meter....
zoals al vermeld in het vorige bericht over de bans, blijkt dat ze ook werken met een punten systeem hoeveel je speelt en hoe je speelt ( gto gerelateerd )
aan de hand van deze punten word je rakeback minder + zijn er heel veel geruchten dat je in een bepaalde groep word geplaatst waardoor je meer bad beads krijgt en minder flips wint -> geen idee of dit waar is laat ik voor iedereen in het midden..

het feit blijft wel dat gg de totale focus heeft op zo min mogelijk winnende spelers en er alles aan doen om winnende spelers minder te laten winnen. hierdoor gaat de cash flow vaker over en weer en maken ze gigantisch meer winst door de rake...

ik wens iedereen veel poker plezier! mijn tip is om vooral niet te spelen op GG :)

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Jammer. Ik heb geen idee of GG sjoemelt, maar je speelt dit spel vooral omdat je het leuk vindt en wat wil winnen. Wanneer dat beide niet meer het geval is ben je jezelf alleen aan het kwellen met doorgaan.

Misschien komt er nog eens een andere pokerroom, waar je je wat beter thuis voelt.
Hoe dan ook: het allerbeste!

Beantwoorden
Citeren
Sjtrontvot
Legacy Member

Heel jammer man....wat Zee al zegt: plezier en wat winnen. Als ik jou was zou ik idd op een andere room gaan spelen. Geen idee welke netwerken actief zijn in NL, maar ik hoop dat je wat kunt vinden dat je leuk vindt. Is BetOnline niet beschikbaar in Nederland? Als dat zo is zou ik daar eens proberen. Is best leuk spelen. Er zijn wel nauwelijks freerolls, dus kan er niet echt iets opbouwen. Intussen ben ik hier en daar enkele dollars opzij aan het leggen zodat ik uiteindelijk weer kan storten. Dit keer niet om perse te winnen, maar om plezier te hebben en als mentale hulp en leerschool.

Veel succes kerel!

Beantwoorden
Citeren
Jordyvde
Poker Player

Jammer om te horen. Heb je toevallig wat linkjes/artikelen omtrent die bans? Ik heb ook wel eens het een en ander te horen gekregen via via maar dat zou dan gaan om mensen die bumhunten, van spelers die hoge winrates halen heb ik nog nooit iets raars gehoord. Ik speel zelf ook cashgames en haal ook een redelijke bb/100 t.o.v de pool denk ik maar heb zelf nog nooit iets gemerkt of te horen gekregen, ook spelers die ik ken die hoger spelen met leuke winrates doen dit al jaren op GG zonder problemen.

Bewerkt bericht: Wat betreft rakeback systeem en fishbuffet, het klopt dat hoe meer je wint hoe lager jouw PVI wordt en vice versa (PVI is hetgeen wat bepaald hoe snel of traag jouw fishbuffet oploopt) of je daarmee in een bepaalde groep geplaatst wordt heb ik zelf sterk mijn twijfels bij.

Beantwoorden
Citeren
MeanGreen
PokerStrategist

tldr; als je niet gelooft dat online poker bij door de overheid gereguleerde rooms eerlijk is kun je misschien beter stoppen en in crypto gaan beleggen ofzo

Om wat anti-conspiracy bijdrage te leveren:

GGPoker employs a Random Number Generator (RNG) certified by BMM Testlabs, an independent and reputable gaming testing laboratory with over 30 years of experience. This ensures that the game outcomes are fair and unbiased, meeting strict technical standards and jurisdictional requirements. Additionally, GGPoker is regulated by the Isle of Man Gambling Supervision Commission and the Malta Gaming Authority for its EU operations. These licenses require adherence to rigorous fairness and security protocols​
GGPoker

GG Poker Help

Beasts of Poker
.

The platform also has strong security and anti-cheating measures, such as prohibiting behaviors like collusion, chip dumping, and using bots. Violations of these rules can lead to account bans and confiscation of funds. Their policies emphasize fair competition and protecting the integrity of games​
GGPoker
.

If you're considering playing on GGPoker, their certification and licensing provide a solid foundation for trust in the fairness of their operations. For more details, you can visit their official RNG certification page​
GGPoker
.

en

https://help.ggpoker.nl/en-US/article/Is-GGPoker-a-regulated-and-trusted-brand
Is GGPoker a regulated and trusted brand?
GGPoker's RNG is 100% truly random. Variance is a real factor, an unpleasant one at that, but our RNG is independently verified by BMM Labs, as well as the UKGC, who famously require rigorous checks before certification.

To elaborate, the fairness and integrity of our games is our stock in trade, and for the RNG to be skewed in any way would be detrimental to us. Poker is never played against the house, and as such, the House have no vested interest in any one player winning over another. It is that even and provably fair RNG playing field which we provide to players, and it must be beyond reproach.

en

https://help.ggpoker.nl/en-US/article/Is-GGPoker-rigged
Is GGPoker rigged?

GGPoker’s RNG is 100% genuinely random. Variance is a fundamental factor, an unpleasant one at that. Still, our RNG is independently verified and audited by BMM Labs and regulatory bodies worldwide, which famously require rigorous checks before certification.

To elaborate, the fairness and integrity of our games is our stock in trade, and for the RNG to be skewed in any way would be detrimental to us. Poker is never played against the house, and as such, the house have no vested interest in any player winning over another. It is that even and provably fair playing field we provide to players, and it must be beyond reproach.

Beantwoorden
Citeren
schelleXL
Oldschool Grinder

op GG maak ik ook vanalles mee maar verdenk er de site toch nooit van om te sjoemelen.

als dat zou uitkomen kunnen ze opdoeken

Beantwoorden
Citeren