Hoi allemaal,
Heb mijzelf eigenlijk nooit voorgesteld dus zal dat nu even doen. Ik ben Eva, 22 jaar, en poker al sinds mijn 16e ongeveer. In het begin speelde ik vooral SnG’s (zonder BRM natuurlijk..) Heb toen een aantal keer kleine bedragen bijgestort. Toen ik zo’n $80 had verloren in totaal ben ik een tijdje gestopt. En twee jaar geleden heb ik het weer opgepakt, om het dit keer wat serieuzer aan te pakken.
Heb veel theorie gelezen, handen gepost en video’s gekeken. Kwam er toen ook achter dat ik veel beter cashgames kan spelen omdat ik het liefst direct resultaat zie. Ik heb toen op NL2 m'n laatste $4 opgewerkt naar $50. Was een enorme nit dus erg veel risico om broke te gaan was er niet.
Daarna vrij lang NL2/NL5 gespeeld. Echt puur om mijn spel te verbeteren, winst maken maakte me nog niet zoveel uit. Mijn spel werd steeds iets beter, maar doordat ik weinig volume maakte kon ik nooit een keer omhoog naar NL10. Zodra ik in een kleine downswing terecht raakte was de motivatie weg en stopte ik weer een paar maanden. Schoot niet op dus.
Drie weken geleden nam ik mezelf voor om weer te gaan grinden zodat ik deze zomer kan upmoven. Maar toen kwam er weer een (hele) kleine downswing en had toen echt geen zin meer in NL5, zie dit topic.
Wilde eigenlijk bijstorten, maar heb dat op advies van anderen toch maar niet gedaan. Op hogere limieten krijg ik natuurlijk ook te maken met downswings, moet er gewoon mee om zien te gaan. Dus heb ik mezelf voorgenomen om veel volume te maken en niet te stoppen als het ff tegen zit. Ik werd me er ook bewust van dat ik vaak heel veilig speel. Dat wil zeggen, zodra ik 1 BI up was stopte ik vaak al met spelen omdat ik bang was het te verliezen. Heb daardoor nooit sessies gehad waarin ik meer dan 2 BI’s winst maakte. Sommige mensen hebben een stop-loss limiet, ik een stop-win limiet…
Daar ben ik dus ook mee gestopt, omdat die mindset mijn vooruitgang flink in de weg zat.
Anyway, de afgelopen twee weken heb ik flink doorgepokerd en kan nu eindelijk upmoven naar NL10. Ik ben benieuwd of ik 13bb/100 daar vol kan blijven houden. Verwacht eigenlijk niet heel veel verschil met NL5. Qua spel ben ik vooral aan het werken aan (bluf)3betting nu, die range moet wijder
Speel helaas niet tracked op Stars en ben ook niet van plan om te switchen binnenkort (enige software die me niet tilt).
Als mijn bankroll wat groter is ga ik denk ik een deel overzetten om ergens voor Strategypoints te spelen.
Deze blog heb ik gemaakt om mijn resultaten bij te houden, en om mezelf te motiveren. Volgende doel is up naar NL25
Bankroll is nu: $250