Ga naar het forum
EINDE Ajfonso eerst...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] EINDE Ajfonso eerste blog

1,097 Berichten
83 Gebruikers
0 Reacties
34.7 K Weergaven

Iedereen gelukkig PT en PA HUD binnen! :)

ik ook maar ik kan ze niet doen werken op mansion...

Ik weet niet wat je speelt, maar ring games zou PokerTracker wel moeten kunnen importeren.

Mocht dit niet het probleem zijn dan kun je het beste je probleem voorleggen op het PokerTracker forum. Zij geven normaal gesproken erg snel antwoord.

Yoghi
BlackMember

Voor mansion moet je Pokerroom (Ongame skins) gebruiken.

Ik heb btw ook mijn 2e HUD en PT binnen :P

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Nou hier dan een post over mijn eerste sessie 10NL!

Ik heb besloten ook niet meer dan 9 tafels te gaan spelen zodat ik me meer op spelers kan focussen (ja met 9 tafels lukt dat prima). Met als resultaat dat ik heel lag ga spelen op FR tafels... o.O' als dat maar goed gaat.. Ik ben zelf namelijk helemaal niet voorstander van deze speelstijl op fr tafels. Zonder dat ik het wist ben ik echter gewoon zo gaan spelen. Het korte termijn resultaat was wel mooi.

Ik heb trouwens nog wat echte pokerhandjes gespeeld aan mijn tafel tegen Salmonnet. Een franse dude met de stats: 21/5.5/2,3 Op een of andere manier wou hij steeds moves tegen mij maken. Ik zag ook dat hij op steeds meer tafels ging zitten waar ik zat. Hij zag mij een keer bluffen tegen een dude (die bluff faalde maar alsnog vond ik hem mooi) en ging het zelf precies op de zelfde manier tegen mij doen. Mijn gevoel bij zijn timing tells was gewoon dat hij echt aan het bluffen was vandaar dit handje. Ik denk btw niet dat ik hem met Ahoog had gecalled.... waarom?? Omdat hij vaak ook nog een of ander gemist setje kan hebben waardoor hij nu nog steeds een pair heeft en A high beat.. naja hier de hand. Oh nu zie ik hem weer en valt mij weer iets te binnen. Ik was er van overtuigd dat hij een HUD gebruikte en wist dat hij wist dat hij kon zien hoe ik speelde. Ik vraag me dan ook af hoezo hij niet een flushdraw board reraised en het zo ontzettend obvious wil maken dat hij zogenaamd een tien heeft. Misschien ben ik gewoon niet slim genoeg voor die dude ;)

http://www.pokerhand.org/?2258376

Daarna kwam deze hand. Deze hand kan ik heel precies uitleggen.

http://www.pokerhand.org/?2258374

Hij heeft een calling range van alleen maar pocketpairs tegen twee tegenstanders imo. En ik denk niet dat hij JJ alleen called. De 4 is ook onwaarschijnlijk omdat een tweede 4 op de board ligt. Wat overblijft zijn andere pp's waar ik op voor lig. Gezien aan de hand daarvoor is het duidelijk dat hij instaat is om te moven. Vandaar c/c ik hem tot de river.

later

respect dat je op 10NL speelt ;)
toont dat je de discipline hebt die je (denk ik mss) ervoor een beetje miste!
Hoe maak je die grafiekjes trouwens?

groeten

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

google: pokerev
google: pokergrapher

Ah, ok ik dacht da da ook me pokertracker ging :D

marcelhermus
Oldschool Grinder

hey ajfonso hoe gaat het nu precies met je pokercarriere.

ik zie je niet meer posten in je eigen topic, wat je hiervoor wel regelmatig deed. en ik zie je wat geirriteerd reageren in topics van andere mensen.

ben je nog wel met je eigen pokercarriere bezig. of gaat dat na je tiltervaring nu wat minder.

groeten marcel

Jonas,

weet niet of je er op zit te wachten maar ik volg je forum al een tijdje. Volgens mij ben je in potentie een uitstekende speler, je weet hoe het spel in elkaar zit en weet hoe het winstgevend gespeeld moet worden. Alleen door randverschijnselen (misschien op mentaal gebied, tilt of weet ik wat) speel je soms niet het spel wat je moet spelen en hoe je ook weet hoe het gespeeld moet worden. Misschien moet je eerst goed uitzoeken wat dat precies is, zodat je misschien ook met meer vertrouwen er weer succesvol mee kan gaan spelen. Misschien was je nog geen tegenslag gewend (aangezien je je roll heel snel en goed hebt verhoogd) en is het daar ergens misgegaan.
Maar aangezien je nog een gezonde roll hebt zie ik het zeker goed komen.
Is niet negatief bedoeld, misschien kan je er wat mee, zo niet, dan niet haha

Groeten

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

thanks voor de comments en de bezorgdheid die jullie hebben om mij. Echter hoeven jullie je nergens druk om te maken. De downswing (tiltswing) was door de pokerjokers geplanned en hoort bij mijn leerweg. Ik weet nu in ieder geval ietsje meer over mezelf en hoe ik kwam tot die tilt. Het is trouwens alweer heel lang geleden dat ik zo heb getilt dus ik ga ervan uit dat mijn tiltresistence steeds hoger wordt ;).

Ik speel idd een heel stuk minder. Dit is trouwens wel heel goed voor mij. Ik ben opeens veel meer bezig met mijn andere hobby's. Ooit kom ik wel weer terug maar het zou me op het moment niet boeien wanneer. Ik speel nu weer 10NL en voor zo ver ben ik daar heel blij mee. Op een of andere manier heb ik me nog nooit ergens anders zo thuis gevoeld als de 10NL. Het speelt gewoon super relaxed. Misschien dat dit te maken heeft met de stake..

anywayz, ik houd jullie op de hoogte.

lathur.

Goed om te horen, misschien inderdaad goed dat poker niet een te groot en uitdrukkelijk deel van je leven inhoudt. Daardoor ga je misschien wat relaxter spelen en als je speelt ook beter spelen. Veel succes op de 10NL!

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik zat me doodhard te vervelen omdat ik niet was uitgenodigd voor een bepaald feestje en ik gewoon echt verder niets te doen had. Ik ging wat rond kijken en ging wat poker kijken. Ik besloot dat ik mijn tijd nuttig kon gebruiken om zelf wat te spelen. Niet voor de lol maar gewoon zomaar.

Ik ging of course op tilt en verspewde zon beetje alle winst die ik tot nu toe heb gemaakt (17$) door echt dom te spelen. Een keer shove ik mijn flush niet (Om de reden dat ik dacht dat een goede hand op de river nog weleens zou betten (ik zat oop). Ik dacht dat ik hierdoor een bluffer nogmaals de kans gaf te bluffen en een goede hand zou toch nog weleens betten... Fout gedacht hij checkte zijn Thoog flush op de river behind na de turn te hebben gereraised. ). Een keer call ik met slechte potodds een all in. En een keer mislukt mijn bluff. Ik had QT en mijn tegenstander 99. Hij limped preflop. (eerste hand trouwens) ik raise naar 50cent hij called flop is 667 hij front bet 2/3 pot en ik shove. Hij denk heel lang na en called. Ik denk dat mijn bluff nog steeds een prima bluff is. Helaas was hij of te donkey of te slim.

Anyways heb besloten dat ik mijn tijd echt nuttig kan besteden door wat tv te kijken ofzo. Ik sloot stars dan ook direct af na die paar handjes. (dit alles in 10 minuten tijd ofzo)...

Ach wat haat ik poker soms. Het is een geweldig spel maar ook ontzettend nolife. Is heel raar maar ik heb op een of andere manier niet meer de passie om enthausiast uren te grinden. Maar mijn leven is op het moment ook zo dat ik er weinig tijd voor heb. Veel met school bezig enzo. Naja na school ga ik ervoor zrogen dat ik highroller wordt lol ;)

doei!

Is heel raar maar ik heb op een of andere manier niet meer de passie om enthausiast uren te grinden.

Dan moet je dat ook zeker niet doen, kan alleen maar fout gaan. ;)

Je hebt nu naast school ook je eigen forum, dus genoeg afleidingsmateriaal. ;)
Succes!

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Hey dudes,

Ik heb zo net eindelijk weer eens een goede sessie gehad. Niet veel gewonnen ofzo. Maar zo'n sessie waar je even goed pokert als je snapt wat ik bedoel...

Anywayz.

Heb een shotje 25NL gedaan (geen commentaar please) dat eigenlijk wel ok verliep. Niet zo best gerunned echter. AA vs QT op QXXXT all in. Ook een andere keer iets waar ik niet meer zo goed van weet wat er nou gebeurde. Ik heb denk ik nog wel een paar interessante handjes gehad.

http://www.pokerhand.org/?2289016 villain was heel aggro.

http://www.pokerhand.org/?2289023 villain was wederom een aggressief beest.

Bonus + (+/- 10$)

br= $540

edit: geen excuses meer.... Samen met Leo ga ik 10NL grinden!

hoi Ajfonso,

Bij die eerste hand vraag ik me af waarom je hier downcallt. Welke hand denk je hier nog te verslaan?

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

redelijk veel.

De flopstructuur is namelijk een paartje zessen met een 9. Niet echt connected en ook nogeens ofsuit. Hij is heel aggro en donkbet ook nogeens vaak als bluff. Ik zie hem dit echt doen met any two die hij preflop called. Daar zitten een heleboel K hoog A hoog Q hoog handen in omdat zijn Vpip 30% was. Ik heb dus eigenlijk zelfs nog de kans om de hele pot te pakken.

Deze hand was ook voor een groot gedeelte een gevoelskwestie. Ik doe deze dingen heel weinig maar soms heb ik een heel sterk gevoel over een situatie waarbij ik intuïtief kan handelen. Het klopt dan ook nog eens altijd. Soms echter is intuitie met verwachting gebonden. (Hopelijk heeft hij dit of dit) en dan gaat het meestal mis. Het is lastig de twee van elkaar te onderscheiden maar soms is het heel duidelijk.

groet

ps.
Het is ook gewoon nog eens heel gay wat hij doet. Hij heeft redelijk aggro stats en hij donkbet tegen een preflopraiser in op een bluffflop. Het is gewoon stupid.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

ben op het moment ziek aan het stressen.

Zit in de 5,5$ tourney met een prize pool van 8,3K$. Bijna ITM.

chipstack van 11K en blinds van 200/400/25

UPDATE: ITM en nogsteeds 11KT volgende level is natuurlijk 300/600

Moet nog ff kijken hoe de mensen gaan spelen nu de ITM fase is aangebroken. Misschien ga ik weer wat TP spelen. Heb de laatste tijd ongeveer standaard 42/42 gespeeld lol...

Update:
jep mensen beginnen zich als apen te gedragen...

update:
sick read???

HOLE CARDS
Dealt to ajfonso [A:c K:s]
ajfonso: raises 600 to 1200
froggyg26 is connected
tablerock57: folds
shortseller6: folds
Serge71: folds
rfc51: folds
utlx1978: folds
Redwine4us: folds
dutiful01: calls 600
FLOP [2:s 5:h 7:s]
dutiful01: bets 2400
ajfonso: raises 7283 to 9683 and is all-in
dutiful01: folds
ajfonso collected 7900 from pot

update:
Oh fuck ik heb echt de 3 bigstacks links in een rijtje naast me zitten...
gelukkig vliegen de spelers er nu uit en kan ik misschien zo naar een andere tafel...

Update:
godverdegetverdegatver... die shorties geven mij geen kans chips in te zamelen...

Update:
Die bigstacks zijn zo weak als maar kan dus stealen gaat lekker door..

135 man over.

Update:
24KT met 500/1000/100 nu gaat het swingy worden....

Update:
Ik hou van swings

Dealt to ajfonso [9:h 6:h]
Bunnet: folds
GlenWalker: folds
pollo925: folds
Scott S. 68: folds
exquisa: folds
$upreme_NL: folds
ajfonso: raises 2000 to 3000
thekohser: calls 2000
FLOP [5:h 8:c A:h]
ajfonso: bets 3000
thekohser: raises 6000 to 9000
ajfonso: raises 10908 to 19908 and is all-in
thekohser: calls 10908
TURN [5:h 8:c A:h] [7:h]
RIVER [5:h 8:c A:h 7:h] [6:d]
SHOW DOWN
ajfonso: shows [9:h 6:h] (a flush, Ace high)
thekohser: shows [6:c A:c] (two pair, Aces and Sixes)
ajfonso said, "nice"
ajfonso collected 46616 from pot

vooral kalm blijven nu en je niet laten ophitsen door die thekohser. Je hebt die kerel niks uit te leggen. Speel vooral nu je eigen spel en veel succes nog verder.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

heb mijn chat nu ook uitgedaan...

ahzo, ik ben aan het meekijken. Goed dat ik weet dat ik niks meer hoef te zeggen omdat je het toch niet kan lezen :D

Is waarschijnlijk één van de beste dingen die je nu kan doen :)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

als je mee wilt kijken op mijn scherm
kun je het volgende doen
download teamviewer
vul in

41 919 017
met wachtwoord: banaan

en je kunt mijn holecards bekijken

msn afonso.jonas@ geeeeemeeeel.com (maar dan anders geschreven)