Na een aantal jaren pokeren vond ik het tijd om eens een blogje te starten. De voornaamste reden is mijn discipline, of vooral het gebrek daar aan.
Ik heb het gevoel dat ik al jaren maar wat doe, dus het wordt hoog tijd het eens wat serieuzer aan te pakken
Het verleden
Ik ben een jaartje of 6 geleden begonnen met pokeren. Ik heb direct accounts op meerdere poker sites aangemaakt, heb wat basiskennis opgedaan en aan de slag gegaan.
Ik heb de eerste 2 jaar +- €600 gestort als leergeld, maar daar bleef niet veel van over. Ik heb daarna een account op PokerStrategy aangemaakt en een gelinkte account op Titan en Everest geopend. Na een tijdje heb ik met veel geluk een groot toernooi op Everest gewonnen en €1500 uitgecasht. Ik had toen nog $50 laten staan en ben daar mee verder gaan spelen.
Zonder enig idee over BRM ben ik veel DONs gaan spelen. Op een gegeven moment had ik ruim $400 en dacht ik de $15 DONs wel te kunnen verslaan. Mijn bankroll liep terug naar $1,70 en toen heb ik dit door het strakke BRM van 10 buy-ins (ahem) weer terug gebracht naar $100.
Ik vond op dat moment dat er iets moest gebeuren. Want ondanks dat ik lifetime misschien op winst sta, zit er totaal geen lijn of vooruitgang in.
Het heden
Vanaf het begin van mijn 'pokercarriere' ben ik wel gaan lezen. Ik heb The Theory of Poker van Sklansky gelezen en de eerste 2 Harrington on Hold'em boeken.
De laatste tijd heb ik veel artikelen gelezen, voornamelijk SNG materiaal. Ook heb ik aardig wat SNG videos en SNG reviews gekeken. Het materiaal van Steinek en vooral Steambull en DonBartos vond ik erg goed.
Ik moet zeggen dat ik het gevorderde ICM materiaal nog wel erg lastig vind.
Momenteel concentreer ik me alleen nog maar op de 9-mans normal SNGs op 888 poker. Ik ben begonnen op de $1 en houd me goed aan het BRM. Momenteel speel ik de $2,50 games and ik kan hopelijk binnenkort naar de $5. Mijn BRM is momenteel $240, dus nog even te gaan.
Ik gebruik sinds enkele maanden ook PT4 en dit helpt enorm om mijn tegendstanders in te schatten.
Een grafiekje van mijn $2,50+$0,40 SNGs. Aan het begin ging het niet echt best, maar gelukkig zit er vooruitgang in!
De toekomst
Dit zijn mijn doelen:
- Vooruit blijven gaan op de FR SNGs
- Veel leren door artikelen, videos en software
- Een goede cashout strategie bepalen en zorgen dat ik voldoende rakeback deals krijg. Ik ben van plan deze strategie te gebruiken en de artikelen over BRM van ViperPP te gaan lezen
- Gold blijven op PokerStrategy (misschien ooit Platinum)
- Mijn blogje bijhouden
- Handjes posten ter beoordeling
- Mijn leaks analyseren. Ik word momenteel vaak 3e en dat zet geen zoden aan de dijk...
Alle feedback is welkom, zowel positief als negatief