Eens mijn online poker verhaal uitgeschreven, excuses als het wat slordig overkomt. De beste schrijven ben ik nu ook weer niet
Elrio’s eerlijke poker verhaal: Deel 1: Online poker
Hoe ik in aanraking kwam met poker weet ik niet helemaal meer maar waarschijnlijk zal het wel één of andere reportage zijn over poker omdat het in die tijd helemaal nieuw was en in opmars kwam. Dit was toen ik 18 jaar was in het jaar 2008.
Ik weet nog dat ik als eerste free money vond om op Titan poker te gaan spelen, zonder absolute kennis van het poker speelde ik zonder het eigenlijk te beseffen 0.25/0.50 limit poker. En nu ik erop terugkijk ben ik verbaasd dat ik die 10$ toen er niet vlugger heb doorgedraaid. Mijn strategie bestond er in het begin in om veel handen te spelen en eens ik een hand had op de river te wachten om dan volop te gaan betten. Slowplayen tot the max dus. Maar al vlug stond die BR op Titanpoker op 0$.
In mijn zoektocht naar nieuw gratis geld om te spelen kwam ik uiteindelijk op de toenmalige pokerstrategy.com site uit. En ik kon mijn ogen niet geloven. WTF! 50$ gratis en voor niets. Ik schreef me in en zonder te weten was dit de start van een iets beter pokeravontuur.
Ik las zorgvuldig de Shortstrack strategie artikels en begon op Mansion poker te spelen zo goed al ik kon volgens de regels van de kunst. Uiteraard met vallen en opstaan maar het ging alvast beter dan mijn donk limit start.
Al vlug begon ik profit te maken, jammer genoeg verzamelde ik wel geen genoeg punten om mijn 50$ te houden maar met de resterende winst kon ik wel verder. Ik had wel genoeg van Mansion poker en ging op het grotere pokerstars spelen. Nu ik eraan terugdenk heb ik voor PS waarschijnlijk ook nog gratis geld gekregen via Pokerstars. Wat natuurlijk ook weer werd weg gespeelt.
Al vlug had ik het gehad met de short stack strategy en ging ik vanaf NL2 de 6 max tafels grinden. Aangezien toen de tafels nog super soft waren ging dit echt wel goed, misschien wel de beste run in al de tijd dat ik poker speelde.
Ik werkte me op tot NL50 met hoofdzakelijk SH games en hier en daar eens een tornooi winst. Tussendoor ging ik ook wel eens op Full tilt poker gaan spelen aangezien er nog geen beperking was opgelegd door de Belgische staat.
Voor ik het wist had ik mijn BR opgewerkt naar zon 900$ op deze manier.
Maar toen volgde de ommekeer!
Aanleiding hiervan was eerst uiterst positief, ik speelde een redelijk groot tornooi (blijkt nu op 9 Januari 2009, dus een jaar na registatie op PS) waarbij ik een hele grote cash maakte. Een 7de plaats voor 1171$. Als ik moet eerlijk zijn moet ik toegeven dat die cash waarschijnlijk de verdienste van Pinowww was. Ik weet niet of hij hier nog lid is maar hij was in die tijd één van de, zoniet de beste MTT speler van onze community. Hij hielp mij in de late fase van het tornooi door te volgen en raad te geven. Zonder hem had ik die cash waarschijnlijk nooit gemaakt.
Na deze winst zat mijn BR op zo’n 2000$ en ik kon mijn ogen niet geloven, ik was focking blij.
Zo blij dat ik de grootste blunder maakte, ik besloot om eens een stab te nemen op NL100 SH. Al vlug verloor ik 2 buy-ins waardoor ik terug onder de 2000$ ging. En iets in me snapte. Ik weet niet of er hier nog zijn die me kennen van in die tijd maar doorheen mijn game is er één grote leak en dat was TILT. Had ik enorm veel last van maar ik kon me vaak toch nog op tijd inhouden.
Tot op dit moment. Ik was zodanig kwaad dat ik ding donken op NL50 SH en ik zo een heel deel van mijn BR verloor, ik gedwongen werd om steeds lager en lager te spelen maar ik bleef maar verliezen. Grotendeels nog gevoed door de tilt van toen. Voor ik het wist schoot er van mijn BR niets meer over en besloot ik te stoppen met spelen.
Na zo’n 2 jaar dus had ik een hele BR opgebouwd om hem op enkele weken tijd te zien verdwijnen. Gelukkig was het achteraf gezien enkel maar PS geld maar dan toch. Mijn BR was dus klein geworden en toen ik er terug klaar voor was ging ik opnieuw spelen. Heel zelden want de goesting was grotendeels weg.
In de afgelopen 6 jaar nu en dan iets gespeelt, vaak met grote pauzes zonder poker. Dus veel stijging in mijn BR zat er niet meer in. Meer nog van die BR schoot er uiteindelijk niets meer van over zo’n aantal maanden geleden. Ik heb van die BR waarschijnlijk wel een 400$ uitgestort, het correcte bedraag weet ik niet meer juist.
Tussendoor had ik ook wel zin om wat Sunday mayors te spelen, zo heb ik waarschijnlijk een 4 tal keer mijzelf ingekocht voor de Sunday million. Ik woonde toen nog thuis en had uiteraard geld genoeg. Ik vond het wel kunnen om één keer per jaar dit te doen om die kick weer te krijgen. Waarschijnlijk heb ik nu en dan ook eens wat extra geld gestort om hoger te kunnen blijven spelen.
Kort samengevat komt het er dus op neer dat ik via PS alles heb opgewerkt naar 2000$ om dan alles aan tilt en zwak spel weg te donken. Dit samen met verschillende stortingen en BI’s voor Sunday mayors zorgen er eigenlijk voor dat ik in die 8 jaar zeker geen geld gewonnen heb met poker.