Ga naar het forum
Elrio: Poker, Voetb...

Meldingen
Alles wissen

Elrio: Poker, Voetbal en Fietsen

122 Berichten
10 Gebruikers
6 Reacties
9,457 Weergaven
elrio
PokerStrategist

Hi!

Velen onder jullie zullen mij niet kennen want op mijn 18de. Zo'n 8 jaar geleden mij aangemeld op deze site waarna een 3tal jaar volop pokeren volgde.
Daarna ging het jaarljks bergaf met spelen tot de goesting helemaal weg was, één van die redenen was geen doel meer voor ogen hebben.

EN DAT IS ER NU WEER WEL!

De topictitel zegt het zelf.
Wees gerust ik ga niet echt spelen voor een huis maar het idee is om 2 jaar tijd eens te zien hoeveel profit ik kan maken van €10.
Ik en mijn vriendin zijn namelijk van plan een huis samen te kopen, alleen kwamen we tot de conclusie dat dit op dit moment financieel nog niet haalbaar is en dat er nog 2 jaren moet gespaard worden.
Dit is zo beetje een kort verhaal.

Eventueel later vul ik hier wel eens mijn pokerverhaal aan.

Het is dus de bedoeling om van €10 te starten en te zien hoeveel profit we kunnen halen. Ik ga door ik met een laag bedrag begin starten met MSS op NL2. Om mijn weg wat te kunnen vertellen dus deze Blog.

Om te starten ging het vandaag al redelijk goed, tot mijn grote verassing ontdekt dat je met het nieuwe Pokerstars puntensysteem ook met je punten tickets kon kopen.
Vandaag dus met deze +-1600 punten 3x een €1 Spin and go gespeeld en 4x een €3 Spin and go.
En het ging zeer goed zeker met een gewonnen €18 in een €3 s&g.

BR: €35 (+25€)

Hiermee kan ik echt van start met MSS op NL2.

Elrio

Beantwoorden
Citeren
121 reacties
HoofdVogel
Oldschool Grinder

Elrio? Nog nooit van gehoord _cool:

Succes met de spin&go’s, hier heb je nog een rake percentage van die games, maar maakt niet uit als je die met tickets speelt zeker?

Beantwoorden
Citeren
elrio Topicstarter
elrio
PokerStrategist

Ik ga geen Spin&Go's spelen Hoofdvogel maar MSS om te beginnen.
Die S&G's speelde ik gewoon omdat ze konden gespeeld worden met mijn stars punten, waardoor mijn BR al heel wat groter is.

Beantwoorden
Citeren
elrio Topicstarter
elrio
PokerStrategist

Nu ik al €25 profit had met mijn bonus Spin&Go's heb ik men eigenlijke storting van €10 niet meer nodig om te spelen.
Deze dan nu ook terug laten storen op mijn rekening zodat ik eigenlijk geen nieuw geld investeer.

BR staat dus op €25 om te binnen, wat ongeveer 31 BI is voor NL2 MSS dus dat lijkt me geen probleem.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Welkom terug en succes met het spelen van de MSS op NL2 :welcome: :gl:

Beantwoorden
Citeren
schelleXL
Oldschool Grinder

Welkom,

altijd leuk een collega brugge supporter te hebben, er blijven er niet veel meer over.

veel succes en het is zeker haalbaar. Kijk maar naar mijn blog. ik heb van 20 $ een goeie 2000$ gemaakt op 2-3 jaar tijd (+/- 8u spelen per week).

grtz

Beantwoorden
Citeren
elrio Topicstarter
elrio
PokerStrategist

Eens mijn online poker verhaal uitgeschreven, excuses als het wat slordig overkomt. De beste schrijven ben ik nu ook weer niet :)

Elrio’s eerlijke poker verhaal: Deel 1: Online poker

Hoe ik in aanraking kwam met poker weet ik niet helemaal meer maar waarschijnlijk zal het wel één of andere reportage zijn over poker omdat het in die tijd helemaal nieuw was en in opmars kwam. Dit was toen ik 18 jaar was in het jaar 2008.
Ik weet nog dat ik als eerste free money vond om op Titan poker te gaan spelen, zonder absolute kennis van het poker speelde ik zonder het eigenlijk te beseffen 0.25/0.50 limit poker. En nu ik erop terugkijk ben ik verbaasd dat ik die 10$ toen er niet vlugger heb doorgedraaid. Mijn strategie bestond er in het begin in om veel handen te spelen en eens ik een hand had op de river te wachten om dan volop te gaan betten. Slowplayen tot the max dus. Maar al vlug stond die BR op Titanpoker op 0$.

In mijn zoektocht naar nieuw gratis geld om te spelen kwam ik uiteindelijk op de toenmalige pokerstrategy.com site uit. En ik kon mijn ogen niet geloven. WTF! 50$ gratis en voor niets. Ik schreef me in en zonder te weten was dit de start van een iets beter pokeravontuur.
Ik las zorgvuldig de Shortstrack strategie artikels en begon op Mansion poker te spelen zo goed al ik kon volgens de regels van de kunst. Uiteraard met vallen en opstaan maar het ging alvast beter dan mijn donk limit start.

Al vlug begon ik profit te maken, jammer genoeg verzamelde ik wel geen genoeg punten om mijn 50$ te houden maar met de resterende winst kon ik wel verder. Ik had wel genoeg van Mansion poker en ging op het grotere pokerstars spelen. Nu ik eraan terugdenk heb ik voor PS waarschijnlijk ook nog gratis geld gekregen via Pokerstars. Wat natuurlijk ook weer werd weg gespeelt.

Al vlug had ik het gehad met de short stack strategy en ging ik vanaf NL2 de 6 max tafels grinden. Aangezien toen de tafels nog super soft waren ging dit echt wel goed, misschien wel de beste run in al de tijd dat ik poker speelde.
Ik werkte me op tot NL50 met hoofdzakelijk SH games en hier en daar eens een tornooi winst. Tussendoor ging ik ook wel eens op Full tilt poker gaan spelen aangezien er nog geen beperking was opgelegd door de Belgische staat.
Voor ik het wist had ik mijn BR opgewerkt naar zon 900$ op deze manier.
Maar toen volgde de ommekeer!

Aanleiding hiervan was eerst uiterst positief, ik speelde een redelijk groot tornooi (blijkt nu op 9 Januari 2009, dus een jaar na registatie op PS) waarbij ik een hele grote cash maakte. Een 7de plaats voor 1171$. Als ik moet eerlijk zijn moet ik toegeven dat die cash waarschijnlijk de verdienste van Pinowww was. Ik weet niet of hij hier nog lid is maar hij was in die tijd één van de, zoniet de beste MTT speler van onze community. Hij hielp mij in de late fase van het tornooi door te volgen en raad te geven. Zonder hem had ik die cash waarschijnlijk nooit gemaakt.

Na deze winst zat mijn BR op zo’n 2000$ en ik kon mijn ogen niet geloven, ik was focking blij.
Zo blij dat ik de grootste blunder maakte, ik besloot om eens een stab te nemen op NL100 SH. Al vlug verloor ik 2 buy-ins waardoor ik terug onder de 2000$ ging. En iets in me snapte. Ik weet niet of er hier nog zijn die me kennen van in die tijd maar doorheen mijn game is er één grote leak en dat was TILT. Had ik enorm veel last van maar ik kon me vaak toch nog op tijd inhouden.

Tot op dit moment. Ik was zodanig kwaad dat ik ding donken op NL50 SH en ik zo een heel deel van mijn BR verloor, ik gedwongen werd om steeds lager en lager te spelen maar ik bleef maar verliezen. Grotendeels nog gevoed door de tilt van toen. Voor ik het wist schoot er van mijn BR niets meer over en besloot ik te stoppen met spelen.
Na zo’n 2 jaar dus had ik een hele BR opgebouwd om hem op enkele weken tijd te zien verdwijnen. Gelukkig was het achteraf gezien enkel maar PS geld maar dan toch. Mijn BR was dus klein geworden en toen ik er terug klaar voor was ging ik opnieuw spelen. Heel zelden want de goesting was grotendeels weg.

In de afgelopen 6 jaar nu en dan iets gespeelt, vaak met grote pauzes zonder poker. Dus veel stijging in mijn BR zat er niet meer in. Meer nog van die BR schoot er uiteindelijk niets meer van over zo’n aantal maanden geleden. Ik heb van die BR waarschijnlijk wel een 400$ uitgestort, het correcte bedraag weet ik niet meer juist.
Tussendoor had ik ook wel zin om wat Sunday mayors te spelen, zo heb ik waarschijnlijk een 4 tal keer mijzelf ingekocht voor de Sunday million. Ik woonde toen nog thuis en had uiteraard geld genoeg. Ik vond het wel kunnen om één keer per jaar dit te doen om die kick weer te krijgen. Waarschijnlijk heb ik nu en dan ook eens wat extra geld gestort om hoger te kunnen blijven spelen.

Kort samengevat komt het er dus op neer dat ik via PS alles heb opgewerkt naar 2000$ om dan alles aan tilt en zwak spel weg te donken. Dit samen met verschillende stortingen en BI’s voor Sunday mayors zorgen er eigenlijk voor dat ik in die 8 jaar zeker geen geld gewonnen heb met poker.

Beantwoorden
Citeren
elrio Topicstarter
elrio
PokerStrategist

Elrio’s eerlijke poker verhaal: Deel 2: Live poker

Naast mijn online spel zocht ik ook wat live games op. Eerst was dit was kleine cashgames met vrienden.

Later kwam ik op een Belgisch poker forum een post tegen over een poker club in mijn provincie. En ik besloot me in te schrijven. Tot op de dag van vandaag ga ik daar nog iedere maand 1x een tornooi gaan spelen als dit me lukt in verband met andere zaken. Mijn grootste prestatie daar:

- 2de plaats in het jaarlijkse main event van de Club: Bon 100€
- (denk ik) 2x een maandelijks tornooi gewonnen, wel nooit in prijzen jaarklassement
- Deal in een €20 event voor een €120

Iets anders dat ik gedaan heb ik meegedaan met PKVV in het jaar 2009 denk ik. PKVV was de Pokerkampioen van vlaanderen. Dit was een free roll tornooi zonder prijsgeld maar eerde voor de fun. De prijs was zogezegd spelen op TV en de titel.
In mjn thuisstad wist ik me via de 10 tornooien in de voorronde op de 3de plaats van het algemeen klassement te plaatsen voor de volgende rondes die voor TV werden gespeeld in een studio in Rotterdam. Die 2de ronde bestond uit een dag A en een dag B. Op dag B speelde ik in Rotterdam en ook daar wist ik me te plaatsen voor zogezegd dag 3 waarop de laatste 30 ofzo van dag A en dag B samen kwamen.

Op die dag 3 wist ik de finale tafel te halen van dit grote tornooi. Het hele event daar in Rotterdam kwam wel op TV maar de finale tafel was het enige moment waar ik echt in beeld kwam. Ik strandde uiteindelijk op een mooie 5de plaats. Niets slecht voor wat begon met voorrondes over heel vlaanderen.
Voor de rest live niet echt veel meer gespeeld buiten het maandelijks tornooi met de pokerclub uit de provincie.

Beantwoorden
Citeren
elrio Topicstarter
elrio
PokerStrategist

Elrio’s eerlijke poker verhaal: Deel 3: Real life

Over mijn real life ga ik kort zijn en enkele punten opsommen ^^

- Belg
- 26 jaar (1989)
- Bouwkundig tekenaar
- Al 2 jaar samen met mijn eerste vriendin (minder tijd om te pokeren dan vroeger :) )
- Fan van Club Brugge en aanwezig op alle thuismatchen
- Wielertoerist, ik probeer vanaf dit jaar terug iedere weekend een tocht te gaan fietsen

- Andere Hobby's: Films/Series en PS4 (Call of Duty)

Beantwoorden
Citeren
elrio Topicstarter
elrio
PokerStrategist

Elrio’s eerlijke poker verhaal: Deel 4: De toekomst

En als laatste deels een opsomming van mijn doelen vanaf heden:

- Met 25€ op NL2 MSS starten en zien waar we met MSS uitkomen
- Aanpassing: MTT SNG's of MTT's spelen wat mijn BR toelaat met een +-100BI BRM
- Op deze manier kijken hoeveel profit we kunnen halen in 2 jaar tijd.
- Letten op Tilt!
- Me niet pushen om te spelen, enkel spelen als de tijd en zin er zijn.
- 1x per weekend gaan fietsen
- 1x per week naar de fitness
- Boeken van GOT verder gaan uitlezen (Zit nu aan boek 2)
- Letten op de gezondheid onder de vorm van minder snoepen en minder frisdrank.

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Fijn weer van je te lezen Elrio! :)

Heel herkenbaar verhaal en mooi weergegeven.

Leuk dat je terugbent. Hopelijk blijft die tilt nu achterwege.

Ben zelf na al die jaren nog steeds tiltgevoelig, dus ik speel nu ook met die tickets als uitgangsbasis in The Bull Run.

Succes met je plannen!

Beantwoorden
Citeren
elrio Topicstarter
elrio
PokerStrategist

Ook nog ergens vergeten te vermelden dat ik ook het toenmalig PS NL/BE Community samenkost 'event' in Utrecht heb meegemaakt. Was absoluut bizar om de gezichten achter het forum member te zien dan.
Weet nog dat Leo toen aan de voordeur stond toen we aankwamen. :)

Beantwoorden
Citeren
HoofdVogel
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door elrio
Was absoluut bizar om de gezichten achter het forum member te zien dan.

:truestory: Er waren dan ook maar 3 belgen :f_drink:

Beantwoorden
Citeren
elrio Topicstarter
elrio
PokerStrategist

Er waren er zeker meer ze ;)

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Dat was allemaal voor mijn tijd. Volgens mij is het ook al weer ruim 2 jaar geleden dat er nog een community event was en toen was ik er ook niet bij.

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Was leuke meeting toen in Utrecht, al lag ik al snel uit het toernooi.

Destijds nog wel SNG gewonnen ook :D

Beantwoorden
Citeren
elrio Topicstarter
elrio
PokerStrategist

Tornooi? ^^
Zal wel zijn omdat ik geen diamond was maar toen ik daar was, was dit enkel een Quiz en eten.
Althands dit is wat ik me kan herinneren.

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Ah, dan was dat een andere, ik had het over dat door PokerStars gesponsorde ding :P

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Dat was dan die waarin Remmetje gitaar speelde en we zo lekker konden eten :f_drink:

Beantwoorden
Citeren
elrio Topicstarter
elrio
PokerStrategist

Waarschijnlijk wel.
Toen langer onderweg geweest dan dat we daar eigenlijk waren :f_cool:

Beantwoorden
Citeren