Ga naar het forum
Falcone's blog

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Falcone's blog

606 Berichten
76 Gebruikers
0 Reacties
13.7 K Weergaven
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Vandaag de laatste dag van mijn Black Card-challenge (nog een paar 100 FTP's te gaan).

De tafels sucken wel, ik veronderstel dat alle fish bezig zijn voorbereidingen te treffen om zich te bezatten met oudjaar.

Andere regs vinden dit blijkbaar ook niet leuk en beginnen erg gekke dingen te doen:

Grabbed by Holdem Manager
NL Holdem $0.50(BB) Replayer
SB ($59.15)
BB ($118)
UTG ($27.60)
UTG+1 ($50.75)
Hero ($50)
BTN ($49.75)

Dealt to Hero T♦ 8♦

fold, fold, Hero raises to $1.75, fold, SB calls $1.50, BB calls $1.25

FLOP ($5.25) Q♦ 3♦ 8♠

SB checks, BB bets $2.50, Hero calls $2.50, SB raises to $13, BB calls $10.50, Hero raises to $48.25 (AI), SB raises to $57.40 (AI), BB calls $44.40

TURN ($168) Q♦ 3♦ 8♠ T♣

RIVER ($168) Q♦ 3♦ 8♠ T♣ 6♥

Hero shows T♦ 8♦
(Pre 20%, Flop 45.7%, Turn 83.3%)

SB shows A♣ A♠
(Pre 64%, Flop 49.4%, Turn 16.7%)

BB shows 5♦ 6♦
(Pre 16%, Flop 4.9%, Turn 0.0%)

Hero wins $147
SB wins $18.30

Nice flat preflop, en nice stackoff met 5% equity op de flop.

SB ($51.75)
BB ($50)
UTG ($60.85)
UTG+1 ($133)
CO ($54.30)
Hero ($56.75)

Dealt to Hero K♦ 2♦

fold, fold, fold, Hero raises to $1.50, SB raises to $2.50, fold, Hero calls $1

FLOP ($5.50) T♦ 6♦ 4♦

SB bets $2.50, Hero raises to $7.50, SB calls $5

TURN ($20.50) T♦ 6♦ 4♦ 5♦

SB bets $10, Hero raises to $46.75 (AI), SB calls $31.75 (AI)

RIVER ($104) T♦ 6♦ 4♦ 5♦ 6♠

SB shows Q♦ Q♠
(Pre 70%, Flop 2.8%, Turn 0.0%)

Hero shows K♦ 2♦
(Pre 30%, Flop 97.2%, Turn 100.0%)

Hero wins $101

Nice 3bet pre & nice line postflop.

SB ($62.65)
BB ($51)
CO ($50)
Hero ($50)

Dealt to Hero J♠ T♣

fold, Hero raises to $1.50, fold, BB calls $1

FLOP ($3.25) 9♥ Q♣ 3♥

BB checks, Hero bets $2.50, BB raises to $7, Hero calls $4.50

TURN ($17.25) 9♥ Q♣ 3♥ 8♠

BB checks, Hero bets $12, BB raises to $42.50 (AI), Hero calls $29.50 (AI)

RIVER ($100) 9♥ Q♣ 3♥ 8♠ 2♠

BB shows 3♦ 3♠
(Pre 49%, Flop 74.1%, Turn 22.7%)

Hero shows J♠ T♣
(Pre 51%, Flop 25.9%, Turn 77.3%)

Hero wins $98.25

Nice double check/raise (ok, het is een cooler, maar free cards geven op dit bord is pretty bad).

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

_cool:

En for good measure, ook nog de graph van vandaag:

Ik denk dat ik maar eens de rest van het jaar (lol) een break neem.

Net ook gehoord dat ik de Black Card Bonus en de End-of-year Bonus tegelijk kan vrijspelen, dus dat wordt in januari een +$1k maand vóór winnings en rakeback.

_love:

Rogier
Oldschool Grinder

yo, waar kan je die black card bonus vinden? ik heb die nl niet gevonden bij my promotions terwijl ik ook blackcard ben :(

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Staat ook niet bij promoties, maar gewoon in de regular FullTilt store:

Cashier-->FullTiltStore-->BlackCard-->Bonusses

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Eerste twee dagen van 2011 suckten behoorlijk op pokergebied.

Vandaag al een stuk beter.

Bij al mijn All-ins waren de tegenstanders drawing dead of drawing naar een 1-outer.

Heerlijke cooler tegen een lol-fish:

Hero ($58.40)
BB ($50)
UTG ($62.10)
CO ($50)
BTN ($54.20)

Dealt to Hero T♦ T♠

fold, fold, BTN calls $0.50, Hero raises to $2, fold, BTN calls $1.50

FLOP ($4.50) 4♥ 8♦ 2♥

Hero bets $3, BTN calls $3

TURN ($10.50) 4♥ 8♦ 2♥ 4♣

Hero bets $7.50, BTN calls $7.50

RIVER ($25.50) 4♥ 8♦ 2♥ 4♣ T♣

Hero checks, BTN bets $15, Hero raises to $45.90 (AI), BTN calls $26.70 (AI)

BTN shows 2♠ 4♠
(Pre 18%, Flop 74.5%, Turn 95.5%)

Hero shows T♦ T♠
(Pre 82%, Flop 25.5%, Turn 4.5%)

Hero wins $105

Copymeistrr
PokerStrategist

Is er geen gevaar voor een check-behind op de river?
De T is nogal een blank voor hem, geen enkele draw komt aan..
En een deftige hand zou op de turn betten, tenzij er een 4x in zit..

Dus dit keer meer geluk dan wijsheid bij het afbetalen (en hitten ;)) of zie ik gewoon niets qua cashgame ?

EmmaDauwe
PokerStrategist

Deze ga ik ook beginnen volgen en een van de dagen eens doorlezen.

Cheers

Emma

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door Copymeistrr
Is er geen gevaar voor een check-behind op de river?
De T is nogal een blank voor hem, geen enkele draw komt aan..
En een deftige hand zou op de turn betten, tenzij er een 4x in zit..

Dus dit keer meer geluk dan wijsheid bij het afbetalen (en hitten ;)) of zie ik gewoon niets qua cashgame ?

Heb je de HH goed gelezen? Ik bet de turn, hij callt.

Anyway, de vraag is wel terecht.

Deze speler was een 50/7 speler over 2.5k handen. Hij was dus een echte vis, maar wel een die postflop een klein beetje wist wat hij deed. Hij callt flop & turn met bijna elk pair en elke draw, en op de river bluft hij soms en valuebet hij zijn erg sterke handen. Hij was overigens in staat om vrij dun te valuebetten als hij op de river hitte.

Om te weten of we moeten bet/callen of check/raisen, kunnen we zijn totale range op de river (vóór alle actie) opdelen in 4 deel-ranges:

a) nuts (= full house en quads) [44, 88, T4s, 84s, 42s, 22] - 10 combo's

Deze range bet/callt als ik check en raiset als ik bet, dus die stacken we altijd (of we gaan broke tegen quads). Dat is voor de analyse verder dus niet van belang.

b) sterke made hands (= top two en trips) [4xs, A4o, K4o, 54o, QQ, JJ, T8] - 57 combo's

Dit is de eerste onzekere categorie. Al deze handen callen nog zeker een riverbet, sommige gaan ook raisen als ik bet, sommige spelen bet/fold als ik check en sommige check/call.

c) zwakke made hands (= one pair hands) [Txhh, AT, 99, 8x, 77-55] - ca. 70-80 combo's

Deze handen callen meestal (maar niet altijd - villain was geen enorm calling station op de river) nog wel een bet, gaan nooit raisen en betten nooit als ik check.

d) air (= busted draws) [xhxh, 53s, 65, A3, A5, 76, 75s] - ca. 90-100 combo's

Deze handen folden altijd als ik bet, en bet/folden soms als ik check.

Dus door te check/raisen verlies ik value van handen in categorie c en win ik value van categorie d. Categorie b is moeilijker omdat sommige handen die zouden flatten wel zullen bet/callen (hij foldt echt geen A4 op een check/raise op de river), maar JJ of zo checkt gewoon terug. In het algemeen is categorie b waarschijnlijk onverschillig tussen c/r en b/c.

Wat nu het beste is, is niet echt uit te rekenen. Enerzijds zitten in d meer handen, anderzijds gaat d ook niet 100% van de keren bluffen.

Dus ja, dat zijn zowat de variabelen die je in acht moet nemen om een riverbeslissing te maken. Ik dacht tijdens de hand dat hij meestal een busted draw had en wilde hem laten bluffen.

Copymeistrr
PokerStrategist

Oké, deze dingen zijn dus vooral villain afhankelijk en natuurlijk board ook.

Dus je checkt vooral omdat je uit middelmatige handen bijna evenveel value haalt met een c/r dan met een bet en omdat je bluff inducet die je meer denkt op te leveren dan een valuebet op zwakke handen die hij mss callt.

Thnx voor de uitleg!

Oorspronkelijk gepost door falcone1983
Om precies te zijn (op de dag dat ik dit schreef): 1.786 handen NL50 en 572 handen PLO25.

Om eerlijk te zijn zou ik iedereen afraden om te proberen Black Card te halen op NL50 en lager, enige reden dat dit mij wel zal lukken is dat ik heel veel PLO25 shallow gespeeld heb.

Gemiddeld 500 punten per dag over een lange periode is echt wel veel.

Lawl, dat is voor mij een "relaxte" dag.
1k FTP per dag op NL50 = makkelijk.

Mstlc
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door xXShinryuuXx
1k FTP per dag op NL50 = makkelijk.

Yeah right... als je voor de rest niks anders te doen hebt misschien. Als je overdag ook nog moet werken en je hebt geen insomnia dan heb je normaal gezien echt nooit de tijd om elke dag de nodige ~3000 handen te spelen om dat te halen.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

AAAARRRRRGGGGHHHH

Zonet de meest tiltende sessie aller tijden gespeeld.

Allereerste hand AA vs set in een 3bet pot BvB, dan ook nog trips<boat en flush<boat.

1x AA gehad (zie boven), 4x KK (allemaal instafolds).

Voor de rest waren alle flops 743s.

$166 down.

Ik heb echt mijn laatste greintje zelfbeheersing nodig om niet heel mijn appartement af te breken.

2011 suckt big time op pokergebied. Lang geleden dat ik nog eens 5k handen zo afschuwelijk slecht gerund heb.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik stop met onmiddellijke ingang met pokeren.

Blij dat ik ervan af ben tbh.

En ja, ik weet dat ik deze post al eens gemaakt heb.

Bedankt, eigenlijk nergens voor.

3BetMe4Free
Oldschool Grinder

zwaar klote

SnijderMan
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door stephanlam
zwaar klote

2

Tot over een paar weken :D

Wauw, ik raad je inderdaad aan om even een break te nemen. Daarnaast vraag ik me af of je de afgelopen twee dagen wel je A-game gespeeld hebt, maar swings als deze (18BI onder EV) kunnen natuurlijk gewoon voorkomen. Als je wil stoppen is dat natuurlijk jou keuze, maar op momenten als deze kan een break van een paar dagen denk ik ook erg goed doen.

Daarnaast wil ik nog even zeggen dat ik het erg zonde zou vinden als je meteen zou stoppen, want ik heb altijd het idee gehad dat je potentie hebt om hogere stakes te gaan spelen. Ik zou het zonde vinden als zo'n bad run meteen het einde zou betekenen. In ieder geval sterkte ermee en denk er nog eens goed over na.

Shit man beter stop je niet met pokere:( Mis je nu al bij handjudge forum:( Kom terug, voor mij blijf je de beste handjudger:P:D Misschien geeft je dat wat moed! Hoop je snel weer terug te zien!

LiquidCity
PokerStrategist

Update falcone? Ben je (even) gestopt of heb je de draad alweer opgepikt?

Hey falcone,

Ik denk dat veel mensen op dit forum waaronder mezelf je presence en kennis hier wel apprecieren. Ik ga ermee akkoord dat je nog groeipotentieel hebt.

Laat al dit vorige je echter niet afzetten van wat uiteindelijk de enige relevante bespiegeling moet zijn: Is poker EVmax voor je levenskwaliteit?

Denk hier rustig eens over na en als het antwoord hier neen op is, wees dan strikt voor jezelf en zeg poker vaarwel en vervang het door iets wat meer EV+ is.
Indien je wel beslist dat poker je ding is, zie ik je graag terug.

Oorspronkelijk gepost door nonnemingere
Hey falcone,

Ik denk dat veel mensen op dit forum waaronder mezelf je presence en kennis hier wel apprecieren. Ik ga ermee akkoord dat je nog groeipotentieel hebt.

Laat al dit vorige je echter niet afzetten van wat uiteindelijk de enige relevante bespiegeling moet zijn: Is poker EVmax voor je levenskwaliteit?

Denk hier rustig eens over na en als het antwoord hier neen op is, wees dan strikt voor jezelf en zeg poker vaarwel en vervang het door iets wat meer EV+ is.
Indien je wel beslist dat poker je ding is, zie ik je graag terug.

+1