Ga naar het forum
Fredjen: Blog van e...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Fredjen: Blog van een SnG'er

15 Berichten
7 Gebruikers
0 Reacties
439 Weergaven
Fredjen
Elite Grinder

Na een fantastische maand en met het ganse community gevoel na de PS League vond ik dat het de hoogste tijd was om met een blog te beginnen.

De redenen dat ik hier nu mee begin is (om heel eerlijk te zijn) dat het mij allemaal wat boven m'n hoofd aan het groeien is. In die zin dat m'n BR toelaat om $50 SnG's te spelen, door enkele mooie tournament ships, terwijl ik nog een 'net niet gevoel' heb op de $11 SnG's.

Wat me onmiddellijk bij mijn doelen brengt:

1. Efficiënt leren werken met software (SitNGo wizard, Hold'em Manager, PT3) waardoor ik m'n eigen leaks kan ontdekken en wegwerken. Hiervoor zijn echt alle tips welkom aangezien computers en ik totaal niet samengaan.

2. Meer handen posten, ik zit nu op een gemiddelde van 10 handen per week wat echt wel te weinig is...

3. Elke dag proberen om niet meer dan 4 (ipv 85 :P ) SnG's te spelen om die vervolgens grondig te analyseren. Waarom maar 4 hoor ik jullie denken... Nu is het zo dat er een enorm drukke periode voor mij zit aan te komen met mijn eindwerk en examens ed. en dat dit nu echt wel m'n laatste studentenjaar moet worden :).

4. Ervoor zorgen dat poker een spel blijft waar ik me goed bij voel. Dat ik kan vloeken bij een bad beat maar een half uur daarna weer met een smile kan spelen.

Verder hoop ik hier nog een toffe tijd te beleven bij PS tot nu toe is het iig al meer dan de moeite geweest!

Greetz!

14 reacties
iamthedanger
BlackMember

Stoppen op je hoogtepunt en een huis op de bahamas kopen van de winsten van afgelopen maand, dat zit er toch wel in ofniet?

Ik kan het blijven zeggen maar NICE ships :D

EliasVeritas
Oldschool Grinder

Als 200e post kan dat wel tellen! Je hebt net veel mooie ships gemaakt die jou echt de kansen geven om door te groeien. Er zijn bepaalde aspecten van het poker die je nog niet zo sterk onder de knie hebt en waar je je echt zal moeten op toeleggen. Als je daar in slaagt zie ik jou nog veel zottere dingen doen dan wat je deze maand al allemaal gepresteerd hebt. De keuze ligt echt volledig bij jou.

Kmoet u trouwens nog es bedanken om mij bij PokerStrategy te brengen, tis ier precies wel nog leuk ;).

Herseel
Oldschool Grinder

Succes!
Deze blog wordt met aandacht gevolgd.

Fredjen Topicstarter
Fredjen
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door EliasVeritas
Er zijn bepaalde aspecten van het poker die je nog niet zo sterk onder de knie hebt en waar je je echt zal moeten op toeleggen. Als je daar in slaagt zie ik jou nog veel zottere dingen doen dan wat je deze maand al allemaal gepresteerd hebt. De keuze ligt echt volledig bij jou.

Inderdaad deze blog is dan ook een toegeveing van het feit dat je volledig gelijk hebt Elias als je zegt dat ik soms niet wil beter worden. Ik reken dan ook volledig op uwe steun e :P

Kmoet u trouwens nog es bedanken om mij bij PokerStrategy te brengen, tis ier precies wel nog leuk Augenzwinkern .

Kmoest toch ene zot overtuigen e :D Me wie zou ik anders zo kunnen discussiëren :)

WPTRay
Poker Player

Hallo Fredjen,

toch even een nieuwsgierige vraag naar aanleding van al je mooie toernooi resultaten.

Welke tactiek gebruik jij in toernooien, of beter gezegd, speel je volgens de artikelen zoals Pokerstrategy die aanlevert?

Ik wil namelijk binnenkort beginnen met de micro inleg toernooien op Stars (max. 1 Dollar + rake), just for fun, maar natuurlijk ook om te proberen wat succesjes te behalen.

Thx alvast!

EliasVeritas
Oldschool Grinder

I think Fredjen should focus on live cashgaming for maximal profit!

Fredjen Topicstarter
Fredjen
Elite Grinder

I think Fredjen should focus on live cashgaming for maximal profit!

Ja het is natuurlijk niet aan iedereen gegeven om op anderhalf uur een stack van €1,4 uit te bouwen naar €44,3 :D

Fredjen Topicstarter
Fredjen
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door WPTRay
Hallo Fredjen,

toch even een nieuwsgierige vraag naar aanleding van al je mooie toernooi resultaten.

Welke tactiek gebruik jij in toernooien, of beter gezegd, speel je volgens de artikelen zoals Pokerstrategy die aanlevert?

Ik wil namelijk binnenkort beginnen met de micro inleg toernooien op Stars (max. 1 Dollar + rake), just for fun, maar natuurlijk ook om te proberen wat succesjes te behalen.

Thx alvast!

Om heel eerlijk te zijn is het dom geluk :D Nenee, eigenlijk speel ik een MTT als een grote SnG. Je ziet ook alle verschillende fasen zoals je die bij een SnG tegenkomt maar dan met nog meer 'mindere' spelers. Zeker op de $1 MTT word elk hand gewoon volledig afbetaald, het is raar om zo hier neer te pennen maar het is alsof ze kunnen niet wachten om hun chips aan mij te geven :D.

Ik denk dat mijn recentelijke ships in MTT's te danken zijn aan het feit dat ik gewoon 'geleerd' heb aan het vak poker en vooral de vroege fases waardoor ik meer chips heb in latere fases. Vroeger was het zo dat ik veelal voor de bubble al in push or fold zat wat me nu zelden overkomt ofwel ben ik er al lang uit ofwel nog redelijk deepstacked als de bubble barst.

De artikelen die PS aanrijkt over MTT heb ik nog niet gelezen simpel weg omdat het mij (nog) niet interesseert in die zin dat ik mij toeleg op SnG en MTT recreatief zijn (daarom speel ik dus ook maar tot ongeveer $5 MTT) Nu is dit ook allemaal weer heel symplistisch gezegd but you know what i'm sayin' huh

Terwijl ik nu zelf nalees valt me op dat er niet veel aan tactiek besteed is :) Sorry dat ik hier geen gouden tips kan geven maar in een MTT speelt geluk echt wel een grotere factor aangezien je minstens een flip tegenomt die je toernooi kan maken of kraken en als je op die momenten net dat tikkeltje geluk hebt en je hebt wat SnG ervaring heb je een redelijk goede kans deep itm te geraken. Hopelijk heb je er iets aan :°

Edit: Player notes kunnen ook van onschatbare waarde zijn... Probeer deze zoveel mogelijk te maken want ze kunnen in een latere fase van groot belang zijn!

viewer88
Oldschool Grinder

cyou at Ipoker :D
tegen fredjen push ik altijd ATC

Fredjen Topicstarter
Fredjen
Elite Grinder

All right misschien ff tijd voor een kleine update:

De voorbije dagen heb me redelijk goed aan m'n schema van 4 SnG's per dag gehouden (iets in de plus gedraaid) en goed kunnen werken voor m'n school.

Verder heb ik geïnvesteerd in licenties van Holdem Manager, SitNGo Wizard en PT3.

Vooral aan SitNGo Wizard heb ik het meeste gehad moet wel nog paar handjes posten op forum. Ik post deze trouwens op het engelse forum omdat er daar toch meer reactie is...

Met HM ben ik nog niet teveel bezig geweest en met PT3 heb ik een (groot) probleem. Ik speel dus op IpokerNetwork maar blijkbaar herkent hij het Table Type niet waardoor ik m'n SnG's niet kan filteren (ik wil dit doen omdat m'n MTT's m'n ROI zwaar beïnvloeden). Dus hiervoor heel graag hulp gevraagd of toch een link waar ik deze info kan opzoeken...

Greetz!

Edit: Ben Gold woohoo :D

Edit 2: Is het op de één of andere manier mogelijk om de video's van PokerStrategy op te slaan of te kopiëren naar bvb Ipodvideo of dergelijke aangezien dit wel interessant zou zijn om m'n busritjes naar Gent vlotter te doen verlopen?

TobinqBe
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Fredjen
Edit 2: Is het op de één of andere manier mogelijk om de video's van PokerStrategy op te slaan of te kopiëren naar bvb Ipodvideo of dergelijke aangezien dit wel interessant zou zijn om m'n busritjes naar Gent vlotter te doen verlopen?

Als je met Firefox werkt kan je die afhalen door de extensie "downloadhelper" te installeren.

WPTRay
Poker Player

Thx voor je uitgebreide reactie! :)

Schrok er wel even van dat je dom geluk zei haha.
Maar goed om te lezen dat zo'n toernooitje wel een beetje als SnG gespeeld kan worden.

Fredjen Topicstarter
Fredjen
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door WPTRay
Schrok er wel even van dat je dom geluk zei haha.

Gehe zelfkennis is het begin van alle wijsheid e :D

Maar feit is dat je geen toernooi kan shippen door in een bepaalde fase een coinflip te winnen of out te sucken (?) dat bedoelde ik met dom geluk :)

EliasVeritas
Oldschool Grinder

Hoe vergaat het Fredjen?