Hallo iedereen!
Eerst even kennismaken: Ik ben Vincent, student werktuigbouwkunde en kom uit Den Haag. Ik hou van sporten maar doe het bijna nooit laatste tijd dus ben net op rugby gegaan. Verder hou ik er veel van om onder de mensen te zijn etc. etc.
Ik heb altijd periodes dat ik me enorm veel ga inerreseren in een onderwerp en dat ik er echt alles van af veel weten. Enkele onderwerpen uit het verleden: geschiedenis (Russische revolutie, VOC, WOI, WOII), Aandelen$&Opties maar ook quickschopen Modern Warfare II ( beste spel ooit ). Deze perioden duren dan een paar maanden of zelf een jaar en ik blijf er altijd in geinteresseerd. Ik hoop dat jullie nu een beetje een idee hebben hoe ik er in het echt uit zie:

Nu is het pokeren wat me heeft weten te pakken....
Twee weken geleden heeft een vriend van me (stinkvinger) me geïntroduceerd in de pokerwereld.
Tot nu toe heb ik veel zoom gespeeld, aanvankelijk begonnen op NL $0,01/$0,02 en sinds een week begonnen met NL $0,02/$0,05. Deze laatste kan ik nu spelen met een kleine winst. Afgelopen tijd heb ik ook wat toernooien en SNG's (2,50$) gespeeld 180 man en eindigde ik bijna altijd in de top 30 en ben twee keer in de top 10 geweest.
Afgelopen twee weken ben ik tegen de 100 EUR verloren. Daarvan is 40$ vandaag onderandere doordat ik 2 SNG's ben verloren van 15$.
Nu ga ik met 0,10$ (mijn allerlaatste geld) mijn Bankroll opnieuw opbouwen. Ook wil ik mijn spel heel erg gaan verbeteren zodat ik een pokerspeler van niveau kan worden en $$$ ga verdienen. Als ultieme doel stel ik mezelf 10.000$.
Bankrollmanagement
Spoiler
Vele spelers op dit forum hebben mij aanbevolen om eens goed naar bankrollmanagement (BRM) te gaan kijken. De 50-buy ins regel stelt dat ik alleen aan tafels moet gaan zitten waar ik 50 buy-ins kan veroorloven (5 duizend bigblinds).
Op het moment van schrijven kan ik me dat nergens veroorloven, dat is niet mogelijk met minder dan 50$. Wel is het goed om daar in de toekomst naar te gaan streven. Ik ben namelijk van plan om veel tijd (en weinig geld) te steken in het behalen van mijn doel (10k) en het bijhouden van dit blog.
Wat is dan wel een goed BRM? Ik heb het mijn eerste paar games wel gedaan maar ik zie dat als ik $3,50 Sit & Go's ga spelen dan is het risico dat ik straks weer bij af bent gewoon te groot. Op dit moment is dat denk ik door alleen aan 1,50$ tafels te gaan zitten. Hierdoor kan ik me het veroorloven om enkele keren de pech (slecht excuus) te hebben een goede hand te verliezen. Ook zijn er volgens mij relatief meer Fishes aan die tafels dan bijvoorbeeld aan zoom poker.
Targets
Shortherm:
1. 10$
2. 25$
3. 50$
4. 75$
5. 100$
6. Uitkiezen welk spel ik me het meest in wil gaan ontwikkelen en een duidelijk systeem voor het winnen van geld op de lange termijn opzetten. MTT
Midtherm:
1. 200$
2. 500$
3. 1000$
4. Eerste SNG toernooi winnen.
Longtherm:
1. 2000$
2. 5000$
3. 10.000$
Game keuze
Hier ben ik nog niet geheel over uit. Zoals ik al eerder zei heb ik in mijn korte poker carriere veel zoom NL$0,02/$0,05 gespeeld en heeft deze game het meest positief bijgedragen aan mijn bankroll.
Ik denk alleen dat op dit moment het risico te groot is om zoom te gaan spelen omdat ik daar af en toe toch me buy-in verlies. Wel Ik ga deze vorm van Poker zeker spelen in de lange weg die ik tegaan heb.
Daarom beperk ik me nu tot Sit & Go's van $1,50 Fifty Fifty. Hier heb ik namelijk het meest kans op winst aangezien de helft krijgt uitbetaald en ik meestal wel in de top 3 beland.
Voortgang
even een 1,50$ SNG Omaha 50-50 gespeeld:
En nog een SNG $3,50 en een SNG $1,50:
$3,50 SNG:
29 Oktober:
Samenvatting:
Aantal SNG's gespeeld: 11
Aantal gewonnen: 9
totaal resultaat: 34$
NL $0,01/0,02$ resultaat: -4$
Notities
- Voor al mijn SNG's en zooms ga ik volgens de starthandenkaart spelen die te vinden is op deze site.
- Ik ga proberen zo min mogelijk all-in te gaan, hoewel ik uit ervaring heb gemerkt dat dit noodzakelijk is bij SNG's
- Ik moet niet in geld gaan rekenen maar in big blinds.
Bankroll
START: $0,10
NU: $29,12
Ik zal proberen elke paar dagen wat te posten en te laten zien wat ik aan het doen ben. Ik sta erg open voor advies en tips van jullie!