Ga naar het forum
Get ready for MTT: ...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Get ready for MTT: PowerD's blog

33 Berichten
7 Gebruikers
0 Reacties
598 Weergaven

Hi folks,

Het is weer zover, een nieuwe challenge. Dit keer eentje die enkel en alleen om MTT's gaat op PKR.

Stap 1 (gehaald)
Ik begin met een startkapitaal van $75, gesponsord door Pokerstrategy (PKR-race, bedankt!). Ik ga hiermee beginnen met de $1 MTT's en hou een 75x buy-in aan.

Stap 2
Ik speel max. $2 toernooien tot BR= $225. Terug naar stap 1 bij BR= $125

Mijn doelen in deze challenge:
:diamond: houden aan BRM (75x buy-in)
:diamond: kwaliteit i.p.v. kwantiteit (goed spel <--> veel spel)

Veel plezier, de doelen zullen mij in ieder geval helpen mijn bankroll op een mooie manier uit te breiden!

32 reacties
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Eerste resultaat:

$5000 Freeroll MTT Rankings kadootje van de vorige maand
:spade: buy-in: freeroll
:spade: geëindigd: 37/465
:spade: prijs: $27.50
:spade: busthand: QQ allin - AK allin --> A valt op board

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Weer wat gespeeld. Het niveau is toch wel anders dan dat ik gewend ben. Allins worden met de gekste handen gecallt. Maar er zitten ook echte goede spelers tussen. Ik probeer dan ook veel notes te maken. Bluffen moet je op deze limiet bedacht en spaarzaam doen, want je zit zo in een familypot.
Verder is het MTT-veld niet zo heel groot. Maar dat vind ik eigenlijk niet zo erg. Ik heb geen zin om 5 uur te spelen en dan net buiten het prijzengeld te vallen.

Hoe dan ook, er zit nog steeds een stijgende lijn in en daar gaat het om.

Speed Rebuy
:spade: buy-in: $0.50 (+3x R/A)
:spade: geëindigd: 1/27
:spade: prijs: $17.56
:spade: winnende hand: K10o - J2s (ik was de grote bigstack)

Arjon
Oldschool Grinder

Een MTT challenge, das altijd leuk! :)

Succes ermee en ik ga deze zeker volgen (zoals alle blogs uiteraard haha).

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Gisteren en vandaag heb ik een stuk of 8 toernooien gespeeld, waarvan er 4 met de volgende handen uitgebust (preflop allin of dikke raise):

QQ - AK --> A op board
KK - 66 --> 6 op board
QQ - JJ --> J op board
en vers van de pers: KK - 3 limpers! (Q9s/66/KQ) --> 6 op board

Ongelooflijk. Mijn megahanden worden stuk voor stuk gekraakt door een set... :evil: ?( :(

rafski
PokerStrategist

ik lees ook alle blogs. Busthanden vind ik zelf nooit interessant maar de meute dan misschien weer wel.
probeer er een paar achter mekaar te winnen he (mtt's)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door rafski
ik lees ook alle blogs. Busthanden vind ik zelf nooit interessant maar de meute dan misschien weer wel.
probeer er een paar achter mekaar te winnen he (mtt's)

Wat vind je dan interessant om te lezen?

rafski
PokerStrategist

wat je bvb gegeten hebt en of je daarvan wel of niet buikpijn hebt tijdens het spelen
of als je zin hebt om te gaan biljarten maar je moet eerst verder spelen in je mtt: ga je iets agressiever spelen zodat je sneller die keu kan gaan vastgrijpen of speel je toch gewoon zo door?
of je 'snachts in slaap gevallen bent en een hand herinnert die je anders had willen spelen en dan in je bed Fuck you ligt te fluisteren

ik lees dus graag iets over de menselijke kant van de blogger

Benjike316
PokerStrategist

Ik ga deze blog ook wat volgen :D Succes met je challenge!

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Gisteren heb ik tijdens het pokeren 3 broodjes met hagelslag gehad. :D

samni
PokerStrategist

Zo van die bruine? Pure of misschien wel gemengd, met zowel wit, puur als bruine chocolade???

rafski
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door PowerD

Kijk, DAT wil ik dus lezen!

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Kijk, DAT wil ik dus lezen!

de gemixte he! die vind ik het lekkerste :]

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Gisteren en vandaag een paar MTT's gespeeld. De laatste gewonnen, namelijk de Speed Rebuy. Het leuke is dat ik tot aan de pauze eigelijk niks hoef te spelen. Ik wacht totdat je een addon kunt doen (is 3x zoveel chips als een rebuy) en ga dán pas pokeren. Het is me van de 3x spelen zo als 2x gelukt om 1e te worden en 1x bubbleboy met een AJ call (stomstomstom).

De finaletafel vond ik wel wat lang duren, vooral de laatste 5. Maar goed, geduld wordt beloond!

Speed Rebuy
:spade: Buy-in: $0.53 (+1xR +1xA)
:spade: Geeïndigd: 1/23
:spade: Prijs: $14.40
:spade: Winnende hand: slowplay 2pair (als bigstack)

Mijn bankroll is in 5 dagen 40BI up! Nog 35BI te gaan en ik mag een limietje hoger spelen.

Benjike316
PokerStrategist

23 entrants? Welke room is dat?

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door Benjike316

PKR, overdag

Benjike316
PokerStrategist

PKR, overdag

Is daar altijd overdag zo weinig traffic? Of is dit gewoon omdat het een rebuy is?

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Is daar altijd overdag zo weinig traffic? Of is dit gewoon omdat het een rebuy is?

Het MTT-veld is sowieso niet groot. Overdag vind je vaak nog geen 100 man en 's avonds is 400 echt veel. Behalve de freerolls: die zijn binnen no time vol.

Daarom speel ik er ook, het veld is niet groot, ik hoef niet hééééél lang te spelen, ik heb zeker een edge op de lage limieten en het is gewoon veel minder tiltgevoelig dan andere rooms vanwege de graphics en (niet-)snelheid.

Ik heb 1x aan de $100.000 GTD meegedaan (buy-in $250) en kwam daar best ver in (100/400 man ofzo). Met een suck-out eruit, dus daar ga ik zeker nog wel eens vaker aan meedoen.

Het is dus een ideale room als MTT-er als je regelmatig wilt spelen, maar niet de hele dag aan je pc wilt zijn gekluisterd.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oeps....

Vanavond had ik zin om een toernooitje te starten, maar er was er geen binnen mijn bankroll. Wel eentje die nét erboven was, de $2 Speed Rebuy. Ik dacht: ach, een kadootje voor een keer moet kunnen.

Mijn handen werden stuk voor stuk gekraakt, waardoor ik ongemerkt toch al gauw 8x rebuyde (tot 8000 chips ongelimiteerd rebuyen). Oeps, dacht ik, dat is toch wel flink buiten mijn BRM. Op het eind nog 2x rebuy en addon, dus ik had al veel te veel geïnvesteerd. Totdat ik uiteindelijk over de bubble heen op een gegeven moment 2e sta! De blinds daarentegen zijn turbo en schieten omhoog. Als mijn steals en pushes dan voor mij net verkeerd vallen, donder ik naar beneden. Met mijn laatste push Q10 krijg ik 2 callers (22 en Q6). Geen hulp van het board, dus out (22/600). Maar..... toch $52! Dat betekent dat ik na het vele rebuyen toch nog een aantal BI omhoog ben gegaan!

Voor de duidelijkheid: dit was een kadootje aan mezelf en doe ik dus echt niet elke keer. De rebuys gaan zo toch wel hard...

$5000 GTD Gold Rush Speed Rebuy (6 seater)
:spade: Buy-in: $2 (+ te veel R/A)
:spade: Geeïndigd: 22/600
:spade: Prijs: $52.47
:spade: Busthand: Q9s push - 22/Q6 --> geen hulp

Sinds de start ben ik nu 52 BI up.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Na een kleine onderbreking heb ik gisteren weer wat gespeeld. Van de 4 toernooitjes wist ik er 2 ITM te cashen, waarvan eentje de finaletafel.

Speed Rebuy
:spade: Buy-in: $0.53 (+3x R/A)
:spade: Geëindigd: 4/19
:spade: Prijs: $4.06
:spade: ?

$250 GTD Rebuy
:spade: Buy-in: $0.21 (+3x R/A)
:spade: Geëindigd: 7/267
:spade: Prijs: $9.01
:spade: JJ push - AK --> AK valt op board

Nog 16 BI te gaan voor mijn volgende stap omhoog!