Neen,
de titel is enkel om jullie aandacht te trekken, sorry hiervoor
Enfin in zekere zin dan ook weer niet, maar dat zal je wel lezen!
Wel ik heb hier al enkele interessante blogs gelezen en in de meeste herken ik mezelf ook volledig! (vooral die van Tim :D)
Daarom heb ik besloten mijn ervaringen met het poker ook maar eens neer te pennen!
Ik zal beginnen bij het begin:
Ik heb poker leren kennen door een vriend van me,
die regelmatig voor Playmoney op pokerstars speelde.
(ik spreek nu over een jaar of 3/4 terug)
Hij zei me dat poker zeer leuk is en dat ik het dan ook maar eens moest downloaden. Zo gezegd zo gedaan, en daar zat ik dan met men eerste 1000 gratis chips.
Ik kende nog niets van het spel en bracht vooral men tijd door aan de limiet tafels. Om eerlijk te zijn wist ik zelfs niet dat er No limit tafels waren
Ik zag dus af en toe een opschepper met een stak van 100k aan de limiet tafel plaatsnemen en dacht bij mezelf, hoe kan dit?
Ik begon dus met het lezen van enkele artikels die me de basis van het poker uitlegden. Ik ontdekte dus de No limit tafels en begon vastbesloten aan mijn carrière als opkomende playmoneymiljonair!
Ik speelde dus lang aan de 5/10 tafels tot ik ongeveer een 10k bijeen had gesprokkeld.
Toen besloot ik naar de 100/200 over te gaan.
Na dit een paar keer te hebben gedaan (bankroet..) had ik toch eindelijk mijn 100k gehaald.
Toen ontdekte ik de sitngo's op pokerstars.
Ik dacht fijn, weer eens iets anders, ik schrijf me is in.
Het was mijn eerste sitngo en meteen mijn eerste overwinning die ik op een toch wel mooie manier heb behaald (zie screen)
(kefcool was de naam toen :rolleyes:)

Jawel ook meteen dus mijn eerste royal flush!
Weer begon ik poker fijner en fijner te vinden en uiteindelijk bereikte ik
1 miljoen playmoney op Pokerstars.
Ik vroeg me ook af, kan ik dit speelgeld nu eventueel veranderen in echt geld?
Je weet maar nooit, dus ik begon te googlen en kwam een site tegen die dit werkelijk deed!
Ik kon mijn 1 miljoen wisselen tegen 10$ en hop naar de real money tafels!
Ik begon redelijk goed en wist mijn 10$ om te toveren tot 20$
Dit vond ik op zich al een hele prestatie,
maar daar was men eerste bad beat en ook meteen een tilt!
Ik ging met mijn hele bankroll aan tafel en jawel, alles kwijt.
Een tijdje niet meer gepokerd en dan weer naar de playmoney tafels.
Terug zo'n 500k gehaald, gewisseld voor 5$ en weer beginnen spelen.
Ik heb toen voornamelijk Sit & go's gespeeld maar weer geraakte ik blut door een stomme tilt.
Ik heb nog wel een leuke afbeelding gevonden van zo'n sitngotje (ik ben kefcool, met BIG chiplead
)

Toen ben ik wat freerolls gaan spelen en uiteindelijk iets van een 0.20$ bijeengesprokkeld, maar uiteraard ben ik daar niet verder mee geraakt.
Ik besloot dan maar om het poker even achter me te laten en begon met poker te volgen op de tv en ook met het lezen van interessante artikels,
waar ik op zich veel aan heb gehad.
Enkele weken geleden ben ik maar weer begonnen en maakte mijn eerste deposit van 25€.
Toch verviel ik weer in mijn oude gewoontes van dat tilten en ging naar de 0.10/0.25 tafels na een bad beat.
Ik had echter geluk en kon de 6€ die ik nog maar overhad, terug naar een 30€ zetten.
Tevreden was ik niet echt, omdat ik weer bijna blut was gegaan.
Vervolgens begon ik weer artikels te lezen en zo heb ik pokerstrategy ontdekt. Ik vond het idee wel leuk, om het 'spel' nu echt te leren met een leuke bonus die je erbij kreeg.
Ik was meteen geslaagd voor de quiz omdat ik de artikels aandachtig had doorgenomen. Mijn 50$ stond er dus een dag later op en ik begon weer met spelen. Nu 4 dagen later zit ik aan 49$ en 53FPP's.
Het meeste dat ik behaald heb is 57$.
Ik hou nu zowel mijn bankrollmanagement als het tilten onder controle,
en hoop hierdoor toch een beetje winst te maken.
Ik doe nu vooral aan multi-tabling (een 5 à 6 tafels tegelijk van 0.02/0.04)
Door het lezen van verschillende artikels ben ik echter wel vrij onzeker geworden van welke kaarten nu wel en niet te spelen, omdat ik hiervoor toch wel een loose speler was.
Ik maak nu nog steeds grove fouten en echte donkey calls waarvan ik na de hand denk hoe stom kan je zijn.
Ik zal mijn blog up to date houden in het mate van het mogelijke,
om zo weer wat bij te leren.
Op het forum staan ook zeer interessante handen die ik is ga doornemen, m.a.w. ik ben nog wel een tijdje zoet
Bedankt voor het lezen!
Groeten haveau.