Ga naar het forum
I'm back :)

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] I'm back :)

55 Berichten
14 Gebruikers
0 Reacties
1,525 Weergaven
haveau

Neen,
de titel is enkel om jullie aandacht te trekken, sorry hiervoor :)
Enfin in zekere zin dan ook weer niet, maar dat zal je wel lezen!

Wel ik heb hier al enkele interessante blogs gelezen en in de meeste herken ik mezelf ook volledig! (vooral die van Tim :D)
Daarom heb ik besloten mijn ervaringen met het poker ook maar eens neer te pennen!

Ik zal beginnen bij het begin:
Ik heb poker leren kennen door een vriend van me,
die regelmatig voor Playmoney op pokerstars speelde.
(ik spreek nu over een jaar of 3/4 terug)
Hij zei me dat poker zeer leuk is en dat ik het dan ook maar eens moest downloaden. Zo gezegd zo gedaan, en daar zat ik dan met men eerste 1000 gratis chips.
Ik kende nog niets van het spel en bracht vooral men tijd door aan de limiet tafels. Om eerlijk te zijn wist ik zelfs niet dat er No limit tafels waren :rolleyes:
Ik zag dus af en toe een opschepper met een stak van 100k aan de limiet tafel plaatsnemen en dacht bij mezelf, hoe kan dit?

Ik begon dus met het lezen van enkele artikels die me de basis van het poker uitlegden. Ik ontdekte dus de No limit tafels en begon vastbesloten aan mijn carrière als opkomende playmoneymiljonair! :D

Ik speelde dus lang aan de 5/10 tafels tot ik ongeveer een 10k bijeen had gesprokkeld.
Toen besloot ik naar de 100/200 over te gaan.
Na dit een paar keer te hebben gedaan (bankroet..) had ik toch eindelijk mijn 100k gehaald.
Toen ontdekte ik de sitngo's op pokerstars.
Ik dacht fijn, weer eens iets anders, ik schrijf me is in.

Het was mijn eerste sitngo en meteen mijn eerste overwinning die ik op een toch wel mooie manier heb behaald (zie screen)
(kefcool was de naam toen :rolleyes:)

Jawel ook meteen dus mijn eerste royal flush!

Weer begon ik poker fijner en fijner te vinden en uiteindelijk bereikte ik
1 miljoen playmoney op Pokerstars.
Ik vroeg me ook af, kan ik dit speelgeld nu eventueel veranderen in echt geld?
Je weet maar nooit, dus ik begon te googlen en kwam een site tegen die dit werkelijk deed!
Ik kon mijn 1 miljoen wisselen tegen 10$ en hop naar de real money tafels!
Ik begon redelijk goed en wist mijn 10$ om te toveren tot 20$
Dit vond ik op zich al een hele prestatie,
maar daar was men eerste bad beat en ook meteen een tilt!
Ik ging met mijn hele bankroll aan tafel en jawel, alles kwijt.

Een tijdje niet meer gepokerd en dan weer naar de playmoney tafels.
Terug zo'n 500k gehaald, gewisseld voor 5$ en weer beginnen spelen.
Ik heb toen voornamelijk Sit & go's gespeeld maar weer geraakte ik blut door een stomme tilt.

Ik heb nog wel een leuke afbeelding gevonden van zo'n sitngotje (ik ben kefcool, met BIG chiplead :) )

Toen ben ik wat freerolls gaan spelen en uiteindelijk iets van een 0.20$ bijeengesprokkeld, maar uiteraard ben ik daar niet verder mee geraakt.

Ik besloot dan maar om het poker even achter me te laten en begon met poker te volgen op de tv en ook met het lezen van interessante artikels,
waar ik op zich veel aan heb gehad.

Enkele weken geleden ben ik maar weer begonnen en maakte mijn eerste deposit van 25€.
Toch verviel ik weer in mijn oude gewoontes van dat tilten en ging naar de 0.10/0.25 tafels na een bad beat.
Ik had echter geluk en kon de 6€ die ik nog maar overhad, terug naar een 30€ zetten.
Tevreden was ik niet echt, omdat ik weer bijna blut was gegaan.

Vervolgens begon ik weer artikels te lezen en zo heb ik pokerstrategy ontdekt. Ik vond het idee wel leuk, om het 'spel' nu echt te leren met een leuke bonus die je erbij kreeg.
Ik was meteen geslaagd voor de quiz omdat ik de artikels aandachtig had doorgenomen. Mijn 50$ stond er dus een dag later op en ik begon weer met spelen. Nu 4 dagen later zit ik aan 49$ en 53FPP's.
Het meeste dat ik behaald heb is 57$.
Ik hou nu zowel mijn bankrollmanagement als het tilten onder controle,
en hoop hierdoor toch een beetje winst te maken.
Ik doe nu vooral aan multi-tabling (een 5 à 6 tafels tegelijk van 0.02/0.04)

Door het lezen van verschillende artikels ben ik echter wel vrij onzeker geworden van welke kaarten nu wel en niet te spelen, omdat ik hiervoor toch wel een loose speler was.
Ik maak nu nog steeds grove fouten en echte donkey calls waarvan ik na de hand denk hoe stom kan je zijn.

Ik zal mijn blog up to date houden in het mate van het mogelijke,
om zo weer wat bij te leren.
Op het forum staan ook zeer interessante handen die ik is ga doornemen, m.a.w. ik ben nog wel een tijdje zoet :rolleyes:

Bedankt voor het lezen!
Groeten haveau.

54 reacties
Roodbaars1986

hmm een nieuwe blog :D

Leuke openingspost! ik blijf je bekijken

DeKuip

Dat is een veelbelovend begin.
Erg leuk om te zien hoe je echt begonnen bent op de playmoney tafels en op die manier geprobeerd hebt om een BR op te bouwen. Jammer alleen dat de tilt het steeds verpestte, maar aangezien je het probleem zelf al door hebt zal het makkelijker zijn om eraan te werken.

Ik zal je zeker volgen en veel succes!

hey,

Ik speel nu ook voor het eerst met een 'echt strategy', namelijk de SSS van pokerstrategy. Heb mijn $50 gekregen en speel meestal 4 tafels tegelijk op 0.05/0.10 NL.

Ik zit nu op $51 en blijf eigenlijk tot nu toe ook rond de $50 hangen, maar SSS ken ik wel steeds beter. Ik kan nu ook makkelijk handen als 10-10, 9-9 wegleggen als het moet, iets wat eerst onlogisch leek. In ieder geval succes.

haveau Topicstarter
haveau

Oorspronkelijk gepost door Tommus8
hey,

Ik speel nu ook voor het eerst met een 'echt strategy', namelijk de SSS van pokerstrategy. Heb mijn $50 gekregen en speel meestal 4 tafels tegelijk op 0.05/0.10 NL.

Ik zit nu op $51 en blijf eigenlijk tot nu toe ook rond de $50 hangen, maar SSS ken ik wel steeds beter. Ik kan nu ook makkelijk handen als 10-10, 9-9 wegleggen als het moet, iets wat eerst onlogisch leek. In ieder geval succes.

Ja mijn bankroll schommelt ook steeds rond de 50$ hoor,
de ene keer gaat dat erboven,
de andere keer weer een beetje onder.

Hoewel ik die SSS al een paar keer heb doorgenomen, heb ik hem nog niet echt toegepast,
omdat het een hele andere stijl van spelen is dan ik normaal doe.
Misschien toch maar eens testen!
Bedankt en jij ook nog veel succes ;)

@DeKuip:
Ja ik heb mijn lesje wel geleerd met dat tilten! :P
& bedankt nog, ik hou je hier op de hoogte :)

@Roodbaars:
Zeker doen! :D

haveau Topicstarter
haveau

Oké vandaag niks speciaals gebeurt.
Het meeste dat ik had was 54$ en toen heb ik grote pot verloren van
iemand die preflop all in ging met A-K, ik call hem met K-K,
wat verschijnt er op de flop, idd een A!
Ben dus een beetje gelucked maar toch nog een beetje winst gemaakt vandaag.
50.50$ is mijn eindtotaal voor vandaag, ik heb ook nog veel verloren toen ik door multitabling perongeluk op Raise klikte met 4-10, waardoor ik iemand raisede die al een hele hoop geld had ingezet. Ben dus 1$ stom verloren omdat die tafel plots op de voorgrond kwam te staan toen ik op andere tafel WEL wou raisen met iets goed..

Totaal punten op dit moment: 69 :heart:

haveau Topicstarter
haveau

Nog even 2 sitngo's gespeeld,
de eerste was ik er al snel uit,
maar de 2e heb ik wel mooi gewonnen
Ik begon goed en had al vrij snel chiplead,
daarna raise ik met A-K, word op all in gezet door 8-8,
flop: Q-K-8
Gevolg is dat ik toen in laatste positie was.

Toen een klein potje gewonnen en terug neutraal,
toen kreeg ik Q-Q, werd op all in gezet door 7-7 en nog iemand die called met A-K

Flop: A-Q-7

'Gelukje' dus en big chiplead.

Toen ging het vrij snel tot uiteindelijk headsup, waar ik met 17k tegen iemand met een stack van 3k moest, hij wilt bluffen en gaat all in met 5-2,
ik had K-9 suited, callde en won.

Mooi tornooitje, zou de replay nog wel is willen zien ^^

Mijn eindtotaal voor vandaag is dus 52.50$

Grtz

Mijn aandacht werd getrokken door de titel van je blog en ik begon te lezen. En het lijkt soms wel over mij te gaan. Ook ik was met playmoney aan het spelen op pokerstars. En ook ik kwam erachter dat je playmoney kon inruilen voor het bedrag dat jij noemde. Alleen heb ik mezelf helemaal tot 17 miljoen playmoney gespeeld, wat dus best wel wat waard is. Heb een paar keer ingewisseld voor geld, maar omdat ik nog geen bankrollmanagement kende, verloor ik alles uiteindelijk weer. Toen vond ik pokerstrategy en vanaf toen begon het echte werk.

Succes met je pokercarrière gewenst.

haveau Topicstarter
haveau

Oorspronkelijk gepost door RealPecunia
Mijn aandacht werd getrokken door de titel van je blog en ik begon te lezen. En het lijkt soms wel over mij te gaan. Ook ik was met playmoney aan het spelen op pokerstars. En ook ik kwam erachter dat je playmoney kon inruilen voor het bedrag dat jij noemde. Alleen heb ik mezelf helemaal tot 17 miljoen playmoney gespeeld, wat dus best wel wat waard is. Heb een paar keer ingewisseld voor geld, maar omdat ik nog geen bankrollmanagement kende, verloor ik alles uiteindelijk weer. Toen vond ik pokerstrategy en vanaf toen begon het echte werk.

Succes met je pokercarrière gewenst.

Ja als je dat bankrollmanagement niet genoeg onder de knie hebt dan is de kans idd groot dat zoiets voorkomt.

Bedankt iig & voor jou hetzelfde ;)

Ok dan de eerste update voor vandaag:
Heb weer even gespeeld en mijn totaal op dit moment is 57.42$

Heb nu in het begin vooral aan de 0.05/0.10 gezeten,
en vervolgens na een leuke winst terug naar de 0.02/0.05.
Daar heb ik op zich niet veel meer gewonnen en ik besloot nog maar een sitngo'tje te spelen.

1$ buy-in en 2e geworden, en geloof mij ik verdiende die eerste plaats zeker en vast!
Een donkey zit heel de tijd all in te gaan met niets en wordt uiteindelijk chipleader. Ik had een stack van 7k en hij van 13k
Ik krijg K-K en hij raised me (blinds waren 1000/2000)
Ik ga dus all in, hij called en showed 8-2 -_-'
Flop: 8-2-3

Op die momenten denk je jaaaaa zal wel.
Enfin toch 2.40$ gewonnen (-1$ entree = 1.40$)

Ik denk dat ik nu nog enkele sitngo's ga spelen,
vanavond zal ik wel laten weten hoe het is gegaan!

Grtz

Dwalende

Welke site is dat dan? Een vriend van me speelt namelijk ook alleen maar met playmoney chips. Alvast bedankt

haveau Topicstarter
haveau

Oorspronkelijk gepost door Dwalende
Welke site is dat dan? Een vriend van me speelt namelijk ook alleen maar met playmoney chips. Alvast bedankt

Pokerstars ;)

Update 2 van vandaag:
Sitngo meegedaan van 10 man en 3e geworde, dus +0.60
Dan sitngo van 30 man van 3$ omdat die kutpartypoker geen multitable sitngo's van lagere limieten heeft...
Eerste hand krijg ik 2-2 ik ben big blind en hoef enkel te checken,
flop: 7-3-2, ik dacht mooimooi, dus ik bet flink
Slechts 1 iemand called, volgende kaart is een 4
ik bet weer flink en wordt op all in gezet,
ik call natuurlijk, draait die lucky mof A-5 om <_<

totaal nu dus: 54.02$

haveau Topicstarter
haveau

Okkkkkkk ik ga hier ff tilt!
De handen die ik hier op een halfuur verloren heb is niet normaal
echt

van 54$ naar 40$ in nog geen 5minuten ofzo

Handen als K-Q met flop: K-Q-7
all in tegen iemand met 7-7

A-K met flop K-J-6

Raise, hij called,

Turn: 6
Raise hij called

River 8

Ik check hij raised ik ga mee laat die KUTlucker 8-J zien
enja mijn bets waren groot genoeg om hem normaal uit de pot te krijgen

aan 0.05/0.10 ben ik blijkbaar nog niet zo gewoon, maarja

zal maar terugzakken naar de 2/5 gvd

haveau Topicstarter
haveau

Allles zit tegen nu

net 3$ sitngo van 30 man gespeeld
vanaf 5e val je in de prijzen,
Hoeveelste was ik ?
correct: 6e

Mss toch maar poker voor een paar dagen links laten,
begin het behoorlijk kut te vinden nu

HannesNL

A-K met flop K-J-6

Raise, hij called,

Raise hij called

River 8

Als dit de board en de kaarten waren, had je toch echt moeten winnen hoor :P

En probeer je te concentreren op één variant, niet op verscheidene. Misschien is NL2 BSS wat voor jouw, tilt je ook niet zo hard, omdat het een variance steady variant is.

Oorspronkelijk gepost door haveau
A-K met flop K-J-6

Raise, hij called,

Raise hij called

River 8

Je bent boos als je wint??? Ik denk dat het niet helemaal klopt. Gezien de frustratie zal hij wel J6 gehad hebben of zo.

EDIT: oops, zag niet op tijd dat deze reactie al gegeven was.

haveau Topicstarter
haveau

Oorspronkelijk gepost door RealPecunia

Oorspronkelijk gepost door haveau
A-K met flop K-J-6

Raise, hij called,

Raise hij called

River 8

Je bent boos als je wint??? Ik denk dat het niet helemaal klopt. Gezien de frustratie zal hij wel J6 gehad hebben of zo.

EDIT: oops, zag niet op tijd dat deze reactie al gegeven was.

Oow idd stom van me, door alle frustratie heb ik blijkbaar niet eens men hand nagekeken :rolleyes:

De turn was dan wss geen 6,
8-J had hij wel.
maar het kwam er in elk geval op neer dat hij door stom te callen op de river toch nog zijn handje maakte. En de frustratie omdat mijn bets echt wel groot genoeg waren om zon hand te folden

haveau Topicstarter
haveau

Ik weet niet hoe het komt maar die 0.05/0.10 limiet gaat me gewoon niet goed.
Ik heb dan maar even de 0.10/0.25 gespeeld (ja ik weet het slecht bankrollmanagement :rolleyes:) maar ik wou het gewoon eens testen en ben maar met de laagste buy-in limiet aan tafel gegaan.
En ik moet zeggen het ging vrij goed.
Ik heb een uurtje gespeeld op deze limiet en heb een mooie 17$ winst gemaakt
dus ik sta terug positief, namelijk op 53$ en ik heb er ook wat puntjes bijgekregen.
Ik zit nu op een totaal van 135 PP

Zoals ik al zei waren deze limieten is om te testen,
ik ben ook niet van plan om dit elke keer te doen,
ik was dan ook helemaal niet tilt ofzo toen ik aan deze tafel ging zitten.

Vanaf nu dus terug de gewone 0.02/0.04 en af en toe is een $1 of $3 sitngo.

Jullie horen nog van me ^^

Grtz

haveau Topicstarter
haveau

Vandaag tijdje MT gedaan op 0.02/0.04$ en dat ging vrij goed, buiten een paar stomme calls toch nog de 60$ limiet bereikt.
Ik zit nu aan 61.13$
Het gaat dus weer even allemaal in stijgende lijn,
benieuwd hoelang dat gaat duren :rolleyes:

puntentotaal 149
bijna in de helft dus =)

Jonkie76

Mooie blog dude,

Als ik zo het een en ander lees lijkt SSS niet echt jouw game.
Tilt gevoelig, buiten je BR spelen enzo. ik herken het uit duizenden.

Je bent meer een SnG speler, kan je af en toen een fout maken, dat je nekel chips, maar geen cash kost..
Dus kleine tip, lees de SnG strategie eens rustig door en probeer eens wat SnG's van 9 of 10 man (hangt er vanaf op welke room je speelt)
Alleen die van 1 of 2 dollar. Niet hoger!!

Als je wint, win je meer als in een SSS spelletje, en het is minder tilt gevoelig.

iig succes!

groet,

jacob / jonkie76

haveau Topicstarter
haveau

Oorspronkelijk gepost door Jonkie76
Mooie blog dude,

Als ik zo het een en ander lees lijkt SSS niet echt jouw game.
Tilt gevoelig, buiten je BR spelen enzo. ik herken het uit duizenden.

Je bent meer een SnG speler, kan je af en toen een fout maken, dat je nekel chips, maar geen cash kost..
Dus kleine tip, lees de SnG strategie eens rustig door en probeer eens wat SnG's van 9 of 10 man (hangt er vanaf op welke room je speelt)
Alleen die van 1 of 2 dollar. Niet hoger!!

Als je wint, win je meer als in een SSS spelletje, en het is minder tilt gevoelig.

iig succes!

groet,

jacob / jonkie76

Ja je hebt inderdaad wel gelijk!
Zelf hou ik ook meer van de sitngo's,
maar op dat gebied vind ik dat partypoker echt slecht is.
Op pokerstars heb je zooooo'n groot aanbod aan alle soorten sitngo's en bij partypoker helemaal niet.
Daar moet je al een halfuur wachten en geluk hebben voor je een 1$ sitngo kan joinen. En anders moet je al direct naar die van 3$ gaan,
ook wat betreft de MTT's, enkel vanaf 3$
Op pokerstars speel je der al 1 van 10 cent..
Daarom had ik dus beter de bonus op pokerstars gezet, maarja...

& thx!
Jij ook nog veel succes!