In deze tijden van Corona en mijn aflopende contract als ICT-er per 1 maart jongstleden heb ik nogal wat tijd over.
Vorig jaar ben ik een opleiding tot coach begonnen, deze hoop ik dit jaar af te ronden (of opleiding inderdaad volgens planning doorgang vindt is nu onzeker )
Ik heb me laten inschrijven als freelancer in ICT en als coach bij de KvK.
Zoals gezegd nu veel thuis en begon een oude droom boven te komen om als pokeraar een leven op te bouwen.
Ooit meer dan 10 jaar geleden heb ik wel eens gecashed waarvan ik een koelkast gekocht heb maar ik heb er toen nooit werk van gemaakt het serieus neer te zetten.
Tien jaar geleden of zo heb ik zo'n beetje alle theorie hier doorgenomen en al is het nog wat roestig de meeste kennis zit er nog wel.
Dus nu ruim een maand aan het pokeren. Dat gaat niet echt geweldig...
€50 gestort en aan de gang gegaan. Ik won een ticket voor dat toernooi waarin Caroline $780000 won en kwam daar in de prijzen en had meer dan $500
Dat nog omhoog gekregen naar $700, vervolgens ging het bergafwaarts.
Wat goed gaat:
- ik houd me globaal aan BRM
- ik heb Holdem manager aangeschaft en gebruik dit dan ook bij het spelen. Ik ben nog wel op zoek naar stats die handig zijn. Tips welkom!
Waar ik tegen aan loop is onder andere:
- ik tilt af en toe. Bad beats van mensen die een RR callen met 64o is maar een voorbeeld. Normaal gesproken ben ik blij dat er zulke spelers zijn maar soms tilt ik ervan. Dan ga ik helaas zelf ook mindere handen spelen en zit dan te pokeren met het idee dat het allemaal niet uitmaakt, dat mijn handen toch wel gekraakt zullen worden, ik heb dan geen rem en speel te lang door. In zo'n periode verlies ik dan veel van wat ik in goede doen win.
- ik switch teveel, bijv spin&go 2$ loopt goed maar ga dan toch een toernooi er naast doen. Reden is denk ik dat ik teveel droom van "het grote geld" en me niet focus.
- bij het tilten en (teveel) switchen vind ik het lastig mijn concentratie vast te houden, ga dan zelfs een beetje surfen
Ondertussen is mijn bankroll (ik speel bij Pokerstars) gisteren gedaald tot $33,91.
Ik wil nu in dit blog bij gaan houden hoe het gaat.
In principe zal ik elke dag dat ik speel verslag doen.
Dit is voor mij een manier om het serieuzer te nemen en hopelijk te komen tot het punt waarin ik geconcentreerd, gestructureerd volgens BRM speel op momenten dat ik me goed voel waarbij ik pauze neem bij tilten en afgeleid zijn.