Ga naar het forum
Is voor mij een lev...

Meldingen
Alles wissen

Is voor mij een leven als poker PRO mogelijk?

32 Berichten
10 Gebruikers
1 Reacties
3,640 Weergaven
Otto1964
Oldschool Grinder

In deze tijden van Corona en mijn aflopende contract als ICT-er per 1 maart jongstleden heb ik nogal wat tijd over.
Vorig jaar ben ik een opleiding tot coach begonnen, deze hoop ik dit jaar af te ronden (of opleiding inderdaad volgens planning doorgang vindt is nu onzeker )
Ik heb me laten inschrijven als freelancer in ICT en als coach bij de KvK.
Zoals gezegd nu veel thuis en begon een oude droom boven te komen om als pokeraar een leven op te bouwen.
Ooit meer dan 10 jaar geleden heb ik wel eens gecashed waarvan ik een koelkast gekocht heb maar ik heb er toen nooit werk van gemaakt het serieus neer te zetten.
Tien jaar geleden of zo heb ik zo'n beetje alle theorie hier doorgenomen en al is het nog wat roestig de meeste kennis zit er nog wel.
Dus nu ruim een maand aan het pokeren. Dat gaat niet echt geweldig...
€50 gestort en aan de gang gegaan. Ik won een ticket voor dat toernooi waarin Caroline $780000 won en kwam daar in de prijzen en had meer dan $500
Dat nog omhoog gekregen naar $700, vervolgens ging het bergafwaarts.

Wat goed gaat:
- ik houd me globaal aan BRM
- ik heb Holdem manager aangeschaft en gebruik dit dan ook bij het spelen. Ik ben nog wel op zoek naar stats die handig zijn. Tips welkom!

Waar ik tegen aan loop is onder andere:
- ik tilt af en toe. Bad beats van mensen die een RR callen met 64o is maar een voorbeeld. Normaal gesproken ben ik blij dat er zulke spelers zijn maar soms tilt ik ervan. Dan ga ik helaas zelf ook mindere handen spelen en zit dan te pokeren met het idee dat het allemaal niet uitmaakt, dat mijn handen toch wel gekraakt zullen worden, ik heb dan geen rem en speel te lang door. In zo'n periode verlies ik dan veel van wat ik in goede doen win.
- ik switch teveel, bijv spin&go 2$ loopt goed maar ga dan toch een toernooi er naast doen. Reden is denk ik dat ik teveel droom van "het grote geld" en me niet focus.
- bij het tilten en (teveel) switchen vind ik het lastig mijn concentratie vast te houden, ga dan zelfs een beetje surfen

Ondertussen is mijn bankroll (ik speel bij Pokerstars) gisteren gedaald tot $33,91.

Ik wil nu in dit blog bij gaan houden hoe het gaat.
In principe zal ik elke dag dat ik speel verslag doen.
Dit is voor mij een manier om het serieuzer te nemen en hopelijk te komen tot het punt waarin ik geconcentreerd, gestructureerd volgens BRM speel op momenten dat ik me goed voel waarbij ik pauze neem bij tilten en afgeleid zijn.

Beantwoorden
Citeren
31 reacties
Otto1964 Topicstarter
Otto1964
Oldschool Grinder

20 spin&go's van $1 gespeeld: 13x gewonnen, totaal $22 winst.
Stand: $55,91
update
10 spin&go's van $1 gespeeld: 8x gewonnen, totaal $12 winst.
Stand: $67,91
20 spin&go's van $1 gespeeld: 8x gewonnen, totaal $1 winst.
Stand: $68,91

Beantwoorden
Citeren
RocknRollAd
Oldschool Grinder

Denk niet dat een leven als pro mogelijk is voor jou.
MVG, Ad :heart:

Beantwoorden
Citeren
Otto1964 Topicstarter
Otto1964
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door RocknRollAd
Denk niet dat een leven als pro mogelijk is voor jou.
MVG, Ad :heart:

In ieder geval eerlijk!
Ik ga proberen je ongelijk te bewijzen...
Ik ben wel benieuwd wat in mijn verhaal maakt dat je dit zegt

Beantwoorden
Citeren
PecPokerNL98
Poker Player

ik wens je veel succes ben ook benieuwd wat je speelt toernooien cash of sit n gos

Beantwoorden
Citeren
batsie85
Legacy Member

Ik kwam dit stukje ergens tegen. Misschien heb je er iets aan.

De ‘’do’s and dont’s’’ op je weg naar het rijker worden: Dus jij denkt dat je klaar bent om de volgende stap in je poker spel te nemen? Een professionele pokerspeler willen worden en het uiteindelijk een prof worden zijn twee compleet verschillende dingen. Profs bevelen de lifestyle van het worden van pokerprof meestal af. Het is een zeer stressvol leven, door de up- en downswings die je zal meemaken. Als je op het punt aankomt dat je hebt besloten dat je een prof wilt worden, dan ben ik ervan overtuigd dat je de voor- en nadelen tegen elkaar hebt afgewogen. Het eerste wat je dan moet doen is een bankroll opbouwen. Je zult een lange tijd geld moeten opsparen zodat je een passende bankroll achter je hebt staan. Mijn advies zou hier zijn dat je een back-up plan altijd achter de hand hebt. Neem bijvoorbeeld je dagelijkse baan als back-up plan. Hierbij heb je als je in een downswing terecht komt toch nog iets achter de hand om je dagelijkse voorzieningen mee te betalen. Bovendien kan een baan je laten nadenken over de hoeveelheid geld waar je mee speelt. Het zou je spel kunnen bevorderen als je nadenkt dat je een bet maakt met je zuur verdiende salaris. Bankroll management is de sleutel tot het pro worden. Je moet in staat kunnen zijn voor jezelf limieten te kunnen stellen, elke keer weer als je aan een tafel gaat zitten. Slim omgaan met je geld is de hoofdzaak. Je moet voor jezelf twee limieten stellen. De minimale hoeveelheid geld waarmee je de tafel wilt verlaten en de maximale hoeveelheid geld die je wilt inzetten. Je zou ook nog voor jezelf een maximale tijdlimiet kunnen instellen, hoe lang je dus aan een tafel wilt blijven zitten. Dit zijn tactisch gezien beide sterke moves, helemaal als je de wil hebt om dan ook echt te stoppen. Nu zullen we een paar handige tips geven die je misschien wel kunnen helpen op de weg naar het prof worden.

Kijk veel professioneel poker. Leer zoveel mogelijk over tells, bet patronen, welke handen te spelen, wanneer te checken, te raisen, te folden etc. Let goed op de individuele spelers, want mocht je ooit zo goed worden, dan zijn dit de mannen waar je dan tegen komt te spelen uiteindelijk.
Lees een goed boek over poker. Begin met hold ‘em boeken, daar zijn heel veel verschillende van te krijgen.
Zorg dat je eerst winnend poker speelt wat vrij lang zou kunnen duren voordat je dat helemaal onder de knie hebt, ik raad je aan om laag te beginnen, echt laag, dus op de micro limieten.
Praat met zoveel mogelijk pokerspelers over poker. Laat hen het je leren, laat ze je vertellen wat je goed/fout doet.
Wanneer het spelen op de kleine limieten goed gaat kan je een limiet hoger gaan spelen. Je bankroll geeft aan welk limiet je eventueel zou kunnen gaan spelen.
Je kunt via satelliet toernooitjes in grote toernooien komen, door niet eens veel geld op het spel te hoeven zetten.

Succes 👍

Beantwoorden
Citeren
Otto1964 Topicstarter
Otto1964
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door PecPokerNL98
ik wens je veel succes ben ook benieuwd wat je speelt toernooien cash of sit n gos

Ik speel nu het best in sit n gos, maar speel ook veel toernooien.
Overdag ga ik nu voorlopig alleen spin&go's spelen, dat is een sitngo met 3 man, die heel snel over is, daarvan kan ik er 2 goed geconcentreerd tegelijk spelen en speel ik er 10 in ongeveer 20 minuten. Ideaal om regelmatig pauze te kunnen nemen.
Ik blijf daar voorlopig 1$ spelen tot ik weer op 100$ zit, dan ga ik naar 2$.
Qua BRM zou ik al over kunnen naar 2$ omdat de variantie niet zo groot is met dit type.
Cash heb ik in het verleden wel eens gedaan maar het lag me niet. Ik wil voorlopig alleen sitngo's spelen met af en toe een toernooi zoals de sunday grand van 10$. (met de bankroll die ik nu heb kan dat nog niet)

Beantwoorden
Citeren
RocknRollAd
Oldschool Grinder

Als je van 700$ naar 33$ kan gaan en daarbij zegt: "Ik houd me globaal aan BRM" dan heb je niet de skillset die je nodig hebt om iets consistent op te bouwen

Spoiler

en heb je volgens mij geen flauw idee waar je mee bezig bent. Ik ben overigens niet de juiste persoon om dit te vertellen, want ik zit ook nog steeds op de micro's. Een duidelijk plan, dagindeling, visie, studie van rake , opties online site populatie, traffic etc., studie van je het spel in het algemeen en jouw spel specifiek, van ICM, coach,... dat zijn allemaal vereisten om nog maar een minuscule kans te maken om iets te bereiken.

Beantwoorden
Citeren
Otto1964 Topicstarter
Otto1964
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door batsie85
Ik kwam dit stukje ergens tegen. Misschien heb je er iets aan.

De ‘’do’s and dont’s’’ op je weg naar het rijker worden: Dus jij denkt dat je klaar bent om de volgende stap in je poker spel te nemen? Een professionele pokerspeler willen worden en het uiteindelijk een prof worden zijn twee compleet verschillende dingen. Profs bevelen de lifestyle van het worden van pokerprof meestal af. Het is een zeer stressvol leven, door de up- en downswings die je zal meemaken. Als je op het punt aankomt dat je hebt besloten dat je een prof wilt worden, dan ben ik ervan overtuigd dat je de voor- en nadelen tegen elkaar hebt afgewogen. Het eerste wat je dan moet doen is een bankroll opbouwen. Je zult een lange tijd geld moeten opsparen zodat je een passende bankroll achter je hebt staan. Mijn advies zou hier zijn dat je een back-up plan altijd achter de hand hebt. Neem bijvoorbeeld je dagelijkse baan als back-up plan. Hierbij heb je als je in een downswing terecht komt toch nog iets achter de hand om je dagelijkse voorzieningen mee te betalen. Bovendien kan een baan je laten nadenken over de hoeveelheid geld waar je mee speelt. Het zou je spel kunnen bevorderen als je nadenkt dat je een bet maakt met je zuur verdiende salaris. Bankroll management is de sleutel tot het pro worden. Je moet in staat kunnen zijn voor jezelf limieten te kunnen stellen, elke keer weer als je aan een tafel gaat zitten. Slim omgaan met je geld is de hoofdzaak. Je moet voor jezelf twee limieten stellen. De minimale hoeveelheid geld waarmee je de tafel wilt verlaten en de maximale hoeveelheid geld die je wilt inzetten. Je zou ook nog voor jezelf een maximale tijdlimiet kunnen instellen, hoe lang je dus aan een tafel wilt blijven zitten. Dit zijn tactisch gezien beide sterke moves, helemaal als je de wil hebt om dan ook echt te stoppen. Nu zullen we een paar handige tips geven die je misschien wel kunnen helpen op de weg naar het prof worden.

Kijk veel professioneel poker. Leer zoveel mogelijk over tells, bet patronen, welke handen te spelen, wanneer te checken, te raisen, te folden etc. Let goed op de individuele spelers, want mocht je ooit zo goed worden, dan zijn dit de mannen waar je dan tegen komt te spelen uiteindelijk.
Lees een goed boek over poker. Begin met hold ‘em boeken, daar zijn heel veel verschillende van te krijgen.
Zorg dat je eerst winnend poker speelt wat vrij lang zou kunnen duren voordat je dat helemaal onder de knie hebt, ik raad je aan om laag te beginnen, echt laag, dus op de micro limieten.
Praat met zoveel mogelijk pokerspelers over poker. Laat hen het je leren, laat ze je vertellen wat je goed/fout doet.
Wanneer het spelen op de kleine limieten goed gaat kan je een limiet hoger gaan spelen. Je bankroll geeft aan welk limiet je eventueel zou kunnen gaan spelen.
Je kunt via satelliet toernooitjes in grote toernooien komen, door niet eens veel geld op het spel te hoeven zetten.

Succes 👍

Dat backup plan blijf ik mee bezig: als ik een freelance klus als Oracle ontwikkelaar kan krijgen dan doe ik dat. Liefst zou ik stoppen met ICT maar op dit moment is dat nog niet aan de orde.
Wat betreft de pokertips: boeken lees ik en ik kijk ook naar pros hoe die spelen al zie je daar voornamelijk de laatste fase als het een toernooi betreft.
Voorlopig moet ik eerst zien op Pokerstars winstgevend te spelen en leer je spelers nauwelijks kennen, tenminste niet op het level waar ik nu speel. Al heb ik zeker tells als ik aan langzaam toernooi meedoe en weet ik vaak ook wel wie ik kan floaten bijvoorbeeld.

Beantwoorden
Citeren
Otto1964 Topicstarter
Otto1964
Oldschool Grinder

Als je van 700$ naar 33$ kan gaan en daarbij zegt: "Ik houd me globaal aan BRM" dan heb je niet de skillset die je nodig hebt om iets consistent op te bouwen

Spoiler

en heb je volgens mij geen flauw idee waar je mee bezig bent. Ik ben overigens niet de juiste persoon om dit te vertellen, want ik zit ook nog steeds op de micro's. Een duidelijk plan, dagindeling, visie, studie van rake , opties online site populatie, traffic etc., studie van je het spel in het algemeen en jouw spel specifiek, van ICM, coach,... dat zijn allemaal vereisten om nog maar een minuscule kans te maken om iets te bereiken.

Daar heb je gelijk in wat betreft de skillset al was BRM niet het probleem. Ik speelde teveel tegelijk, nam geen pauze als het niet lekker liep, tot diep in de nacht vaak en zat ook wel af en toe te tilten. Ook zette ik mijzelf erg onder druk om te moeten slagen. Dat heeft ervoor gezorgd dat ik in 3 a 4 weken die 700 kwijtraakte. Ik ben wel hard aan het werk met mijn instelling/houding tijdens het pokeren en vooral ervoor. Nu zet ik voor het eerst een voor mij werkbare dagindeling neer en focus me op de goed lopende varianten die ik speel.
Ik weet wel dat ik nog veel te doen heb, vooral in discipline en focus kan ik veel winnen. Of het me lukt pro te worden? De tijd zal het leren. Ik heb wel de potentie om het te kunnen (puur mijn subjectieve mening) maar het daadwerkelijk neerzetten is nog een hele stap waarvoor ik hard zal moeten werken.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Otto1964
Qua BRM zou ik al over kunnen naar 2$ omdat de variantie niet zo groot is met dit type.

Die spin & go's zijn juist hartstikke variance gevoelig aangezien je vaak all in komt. Als je beetje kennis hebt van goede push ranges kom je echter wel een heel eind. Maar je kunt ook zeker als het even tegenzit flinke reeksen krijgen waarin je niet zult cashen.

Beantwoorden
Citeren
Otto1964 Topicstarter
Otto1964
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door pcbeem

Die spin & go's zijn juist hartstikke variance gevoelig aangezien je vaak all in komt. Als je beetje kennis hebt van goede push ranges kom je echter wel een heel eind. Maar je kunt ook zeker als het even tegenzit flinke reeksen krijgen waarin je niet zult cashen.

Klopt inderdaad hartstikke variance gevoelig maar ik doelde eigenlijk op dat je met maar 3 man aan tafel zit je toch regelmatig in de prijzen valt. Terwijl je bij een bad streak in een 18-man sitngo bijvoorbeeld wel makkelijk 20, 30x of nog meer niet casht. In een bad streak bij spin&go cash ik toch nog wel 2 a 3x op de 20.

Beantwoorden
Citeren
PecPokerNL98
Poker Player

ik speel zelf sit & gos mmt ik zou het leuk vinden als je mijn vriendschaps verzoek accepteert zodat we prive kunnen praten en misschien wat voor mekaar kunnen betekenen.

nog even algemeen over boeken: ik vind boeken over poker alleen goed om het spel te begrijpen strategie veranderd sneller dan boeken geschreven worden dus ik raad dat soort boeken af, mind boeken voor poker is dan wel weer aan te raden daar zit veel anti tilt in, brm, en hoe je je sessies kunt in delen

Beantwoorden
Citeren
TeamSchijtlijster
Legacy Member

Je gelooft het niet, maar Ad heeft gelijk. Kijk maar naar je beginpost. Dat zegt alles, lijkt me.

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door pcbeem

Klopt inderdaad hartstikke variance gevoelig maar ik doelde eigenlijk op dat je met maar 3 man aan tafel zit je toch regelmatig in de prijzen valt. Terwijl je bij een bad streak in een 18-man sitngo bijvoorbeeld wel makkelijk 20, 30x of nog meer niet casht. In een bad streak bij spin&go cash ik toch nog wel 2 a 3x op de 20.

Juist dat is het probleem: je komt wel vaak ITM, maar wint dan ook meestal weinig.
In iedere variant is het vooral belangrijk om discipline op te brengen, niet te denken dat je snel pro kunt worden wanneer je wat geluk hebt - allemaal meegemaakt - en een (heel) lange adem te hebben.

Backup plan (baan oid) is zeker aan te raden, vooral daar ik proef dat je nog niet ver genoeg ontwikkeld bent.

Je kunt uiteraard ook eens een kijkje bij SpinLegends nemen ;)

Succes!

Beantwoorden
Citeren
Otto1964 Topicstarter
Otto1964
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door PecPokerNL98
ik speel zelf sit & gos mmt ik zou het leuk vinden als je mijn vriendschaps verzoek accepteert zodat we prive kunnen praten en misschien wat voor mekaar kunnen betekenen.

nog even algemeen over boeken: ik vind boeken over poker alleen goed om het spel te begrijpen strategie veranderd sneller dan boeken geschreven worden dus ik raad dat soort boeken af, mind boeken voor poker is dan wel weer aan te raden daar zit veel anti tilt in, brm, en hoe je je sessies kunt in delen

Waar kan ik dat accepteren?

Beantwoorden
Citeren
RocknRollAd
Oldschool Grinder

Even nog ter verduidelijking, kijk eens objectief naar je eigen statistieken. Begin met stap 1: je googelt je eigen pokernaam online en begint te zoeken en te vergelijken. Kijk ook eens naar de pro's en hoe dat er uitziet!
vb. Volgens _biggrin: scope zou je een bankroll moeten hebben van 2700EUR voor de games die jij speelt en met jouw statistieken.
Volgens mij heb je ook wel potentie hoor, maar dan zal je moeten beginnen studeren, video's kijken, spel review. Als je een sessie 180s gaat spelen, wil ik graag eens meekijken om te zien wat je doet. ipv dit live te doen, kan je ook een opname maken en uploaden op een filmpjes kanaal en delen vb. feedback krijgen van andere spelers lijkt me ook één van de belangrijkste zaken. Dan krijg je meteen ook heel veel feedback als je dat zou willen én je denkt misschien iets rationeler over de beslissingen die je neemt (en moet ze uitleggen). Ik denk zelfs dat dit helpt als je het enkel opneemt en niet eens deelt. Ik denk niet dat iemand als jij nu spin en go's moet gaan spelen, maar goed: wie ben ik?!

Beantwoorden
Citeren
Otto1964 Topicstarter
Otto1964
Oldschool Grinder

Even nog ter verduidelijking, kijk eens objectief naar je eigen statistieken. Begin met stap 1: je googelt je eigen pokernaam online en begint te zoeken en te vergelijken. Kijk ook eens naar de pro's en hoe dat er uitziet!
vb. Volgens _biggrin: scope zou je een bankroll moeten hebben van 2700EUR voor de games die jij speelt en met jouw statistieken.
Volgens mij heb je ook wel potentie hoor, maar dan zal je moeten beginnen studeren, video's kijken, spel review. Als je een sessie 180s gaat spelen, wil ik graag eens meekijken om te zien wat je doet. ipv dit live te doen, kan je ook een opname maken en uploaden op een filmpjes kanaal en delen vb. feedback krijgen van andere spelers lijkt me ook één van de belangrijkste zaken. Dan krijg je meteen ook heel veel feedback als je dat zou willen én je denkt misschien iets rationeler over de beslissingen die je neemt (en moet ze uitleggen). Ik denk zelfs dat dit helpt als je het enkel opneemt en niet eens deelt. Ik denk niet dat iemand als jij nu spin en go's moet gaan spelen, maar goed: wie ben ik?!

Dank je voor de tips. Vraagje: wat is 180s? 180 man sitngo?

Beantwoorden
Citeren
RocknRollAd
Oldschool Grinder

Jep, die je vannacht nog speelde :coolface: de 2.5 turbo variant (of zelfs de 3.5R variant) lijken me wel eens iets voor iemand als jij, dan ga je meteen ook weer veel bijleren. check de video's van collin moshman (!!!) en misschien voor de basics zelfs die van steambull / donbartos (de tijd vliegt,...) als ze nog online staan.

Beantwoorden
Citeren
Otto1964 Topicstarter
Otto1964
Oldschool Grinder

Jep, die je vannacht nog speelde :coolface: de 2.5 turbo variant (of zelfs de 3.5R variant) lijken me wel eens iets voor iemand als jij, dan ga je meteen ook weer veel bijleren. check de video's van collin moshman (!!!) en misschien voor de basics zelfs die van steambull / donbartos (de tijd vliegt,...) als ze nog online staan.

vannacht heb ik niks gespeeld, gisternacht inderdaad die 2.5wel lol en ook de 3.5 heb ik regelmatig gespeeld

Beantwoorden
Citeren