Ga naar het forum
Joenaes: Moving up ...

Meldingen
Alles wissen

Joenaes: Moving up the limits PLO2 till PLO10k again?

78 Berichten
22 Gebruikers
4 Reacties
13 K Weergaven
Joenaes
BlackMember

Hallo iedereen,

Meesten zullen mij waarschijnlijk niet kennen maar een 5-6tal jaar geleden was ik een hele actieve member hier.
Begonnen met de $50 en langzaam aan omhoog gewerkt door gebruik te maken van de SSS en dan BSS in NLHE. Na 2 jaar ofzo ben ik dan overgestapt naar PLO. Terzelfde tijd was ik ook verhuisd met mede pokerspelers richting Filipijnen om daar professioneel te pokeren. Op men 'hoogdagen' speelde ik tot PLO5k en enkele handen op 10k. Na 3 jaar verblijven ginder werd ik poker wel wat beu en heb ik samen met mijn vriendin een eigen zaak opgestart. Heb al men geld online uitgecasht op $100 na en maanden niet meer gespeeld. Ik spendeer momenteel nog altijd het meeste tijd aan de zaak en dat zoek ik niet te veranderen. Kmis poker wel terug een beetje en bedacht me dat het wel leuk zou zijn om eens een Moving up the limits challenge te doen. Heb dit eigenlijk altijd al willen doen, maar nooit gedaan omdat dit vroeger financieel niet echt een goede beslissing was. Nu speel ik poker toch niet meer met geld als doel, dus leek me dit wel een tof idee.

Ik ga dus begonnen op PL2 en ga over naar de volgende limiet als ik 20bi heb. Dus als ik $100 heb, ga ik naar PL5 etc. Een echte challenge is het dus niet echt, meer een 'hoe ver kan ik geraken :f_tongue: '. Ben ook wel gewoon benieuwd of mijn huidige skills nog goed genoeg zijn om hoge/middelhoge limieten te beaten.

Anyways, ik ga er maar eens aan beginnen. :f_thumbsup:

Beantwoorden
Citeren
77 reacties
Plompoker
PokerStrategist

Veel succes Joenaes! Speel zelf op dit moment geen PLO maar vind het wel een erg leuk spelletje. Ik ga je challenge zeker volgen!:gl:

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Welkom terug, iemand die rond zelfde tijd als mij lid is geworden (2 dagen later zelfs :f_cool: ) die zie ik niet vaak meer.

Een Blackmember die PLO2 speelt wel ff wennen, maar goed ga er vanuit dat plezier maken het voornaamste is nu?

Beantwoorden
Citeren
DeKuip
Elite Grinder

Nice, good luck!

Beantwoorden
Citeren
Rogier
Oldschool Grinder

plo2 unbeatable, begin gewoon op 50 oid :P.

Dacht dat je 2 jaar terug ook 1k plol speelde, niet?

Beantwoorden
Citeren
Joenaes Topicstarter
Joenaes
BlackMember

@all: Thanks!

Ja speel alleen nog voor plezier nu. Heb ook geen ambitie om terug full time te gaan spelen.

2 jaar geleden speelde ik inderdaadd 1k en 2k als vaste limiet, met shots 5k/10k als de line ups goed waren.
Beginnen op 50 zit er niet in met men $50 bankroll :f_cool:

Beantwoorden
Citeren
Joenaes Topicstarter
Joenaes
BlackMember

Ze folden dus toch nog minder dan ik had gedacht:

Hier lig ik met een bluff zelfs voor tegen zijn hand waar ie mee callt :f_tongue:

PokerStars - $0.02 PL Hi FAST (6 max) - Omaha Hi - 6 players
Hand converted by PokerTracker 4

BTN: 247.5 BB (VPIP: 86.36, PFR: 13.64, 3Bet Preflop: 7.14, Hands: 22)
SB: 247 BB (VPIP: 50.00, PFR: 10.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 20)
BB: 89.5 BB (VPIP: 50.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: -, Hands: 2)
UTG: 77.5 BB (VPIP: 100.00, PFR: 66.67, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 3)
MP: 581 BB (VPIP: 28.32, PFR: 15.93, 3Bet Preflop: 4.55, Hands: 117)
Hero (CO): 167.5 BB

SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has 9♥ 6♥ T♥ 7♣

fold, fold, Hero raises to 3 BB, BTN raises to 10.5 BB, fold, fold, Hero calls 7.5 BB

Flop: (22.5 BB, 2 players) 3♣ 8♦ 9♣
Hero checks, BTN bets 22 BB, Hero calls 22 BB

Turn: (66.5 BB, 2 players) 8♣
Hero checks, BTN bets 25 BB, Hero raises to 135 BB and is all-in, BTN calls 110 BB

River: (336.5 BB, 2 players) K♥

Hero shows 9♥ 6♥ T♥ 7♣ (Two Pair, Nines and Eights)
(Pre 43%, Flop 67%, Turn 48%)
BTN shows K♦ A♦ 4♥ A♣ (Two Pair, Aces and Eights)
(Pre 57%, Flop 33%, Turn 53%)
BTN wins 325.5 BB

Beantwoorden
Citeren
Joenaes Topicstarter
Joenaes
BlackMember

Eerste sessie is achter de rug:

Heb zelfs nog het gevoel dat ik slecht runde, maarja alvast een OK start :f_drink: .

Voor Rogier: de rake is ongeveer 15bb/100. Had dit eigenlijk nog iets slechter verwacht, dus PLO2 valt heus wel te beaten :f_biggrin:

Edit: hmm, foto uploaden lukt precies niet te lukken. In zo'n dingen ben ik dan wel een vis :f_cry:

Beantwoorden
Citeren
Pistoleroo
PokerStrategist

Waarom raise je flop niet? Je hit daar zowat de nuts. Zelfs tegen een set is het nog 50/50 dacht ik.

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Leuk dat je deze challenge begint! Ben eigenlijk ook wel benieuwd wat je voor zaak bent begonnen en waar. Zit je nog op de Filipijnen?

Hoe snel denk je trouwens omhoog te kunnen gaan? En is het niet lastig om zoveel lager te spelen, moet toch wel een beetje playmoney lijken ook voor jou? Veel succes iig!

Beantwoorden
Citeren
ilgenio86
PokerStrategist

gl! en lijkt me inderdaad zoals ssacr zegt een grote discipline nodig als je gewend bent van zoveel hoger te spelen. Vind het wel tof dat er terug een blog is op een andere variant dan hold'em.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Zo te zien werkt je plaatje anders prima, nadat ondergetekende er wat aan gesleuteld heeft :f_wink:
Verder wens ik je veel succes met je nieuwe start op de PLO tafels :gl:

Beantwoorden
Citeren
Joenaes Topicstarter
Joenaes
BlackMember

Oorspronkelijk gepost door Pistoleroo
Waarom raise je flop niet? Je hit daar zowat de nuts. Zelfs tegen een set is het nog 50/50 dacht ik.

Wel we zitten hier iets dieper en onze hand is echt niet zo sterk als je denkt. Het feit dat er een fd is en wij deze niet hebben, hurt onze hand heel wat. Het is wel een heel close beslissing. Waarschijnlijk moet ik op deze limiet hier erg blij zijn om te potten en all in te gaan. Ik kan iedereen wel aanraden om hier te c/r omdat het voor veel gemakkelijkere beslissingen zorgt.

Oorspronkelijk gepost door ssacr
Leuk dat je deze challenge begint! Ben eigenlijk ook wel benieuwd wat je voor zaak bent begonnen en waar. Zit je nog op de Filipijnen?

Hoe snel denk je trouwens omhoog te kunnen gaan? En is het niet lastig om zoveel lager te spelen, moet toch wel een beetje playmoney lijken ook voor jou? Veel succes iig!

Het is online retail. We maken sportartikelen in China en verkopen deze dan op Amazon.com en zijn van plan redelijk snel ook uit te breiden naar andere platforms. Wij wonen nu terug in Belgie

Hangt er een beetje vanaf hoeveel ik kan spelen per dag, maar ik verwacht toch wel een winrate tussen 20-25bb. Dus 2-2.5bi per 1000 handen. Een 10k handen ofzo per limiet? Ik heb er eigenlijk geen idee van omdat ik deze limieten op PLO nooit heb gespeeld. Misschien blij ik wel eeuwig stuck op PL2 :f_o:

Lastig is het niet. Zoals ik zei, ik speel niet meer voor geld. Dus of ik nu $5 of $500 win doet me niet zo veel. Wil gewoon terug wat plezier in het spel beleven want dat was weg tegen het einde van mijn professionele carriere.

@SDK: Thanks, hoe moet ik het in de toekomst dan wel correct doen?

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Ik had eerst op de link die gebruikte geopend en daarna met de rechtermuisknop op het plaatje geklikt en dan 'afbeeldings-url kopiëren' gedrukt. Dan gebruik ik de afbeelding knop en plak ik mt CTRL+V het daar in en dan heb je wel het plaatje.
Mocht je en makkelijker optie wil kun je ook altijd je screenshot bestandje hier in je post slepen en dan wordt je plaatje automatisch upgeload. Dat is een van de nieuwe features van het nieuwe forum.

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Wat voor sportartikelen maak je en is dat onder een eigen merknaam? En hoe gaat het?

Had wel begrepen trouwens dat je echt voor het plezier speelt, maar kan me voorstellen dat net als dat een topvoetballer die van het spel houdt ook wel voor de lol kan spelen, maar toch de charme mist van het spelen op topniveau en dat voetballen op een pleintje wel leuk is, maar geen uitdaging. Denk dat jij wel tegen de wereldtop speelde ook? Al reacties gehad dat je nu op PLO2 speelt van voormalige tegenstanders en pokervrienden?

Beantwoorden
Citeren
Joenaes Topicstarter
Joenaes
BlackMember

@ssacr: Van alles eigenlijk, whatever goed verkoopt :P. Yes, eigen merknaam. Gaat redelijk goed, kom ongeveer in de profit marges die ik had toen ik nog pokerde en steek er eigenlijk minder tijd in dan poker:].
Ik was zeker geen wereldtop denk ik. Ik speelde wel hoge limieten, maar deed wel aan erg goede tafelselectie. Tegen een tafel met enkel 5k regulars ben ik zeker een 'vis'. Denk dat er op die moment zeker 50 spelers beter waren dan ik. Wereldtop zou ik het niet noemen, maar was wel 1 van de beste midstakes regs imho.

Tijdens het spelen vandaag besefte ik trouwens hoe nitty zoom is. Ik kan echt iedereen afraden om zoom te spelen tot op zen minst nl/pl100. Omdat dan de actie slechter wordt op normale tafels. Maar heb even gekeken naar de % players/ flop en dat was 25-30 in zoom en rond de 40-50 in normal games wat echt een HUGE verschil is. Doordat de games zo tight zijn is het gewoon moeilijker om mooie winrates te halen. Uiteraard zijn de spelers postflop heel slecht, maar door de tightere ranges zijn winrates dus lager. Doe daar nog eens 15bb/rake bij en het gaat moeilijk zijn om nog een sterke winrate te behalen.

Ik was begonnen op Zoom, maar na ongeveer 3k handen overgeschakeld op normale tafels.

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Om te beginnen over je prestaties in de zakenwereld, petje af en een buiging! Om in poker termen te alreken, alleen al voor de line die je neemt. Ben je enigszins thuis in marketing en alles wat daar bij komt kijken of doe je het op gevoel en wat kundig ingewonnen advies? Persoonlijk denk ik dat er wel ruimte is, maar dat je wel van het begin af aan een strategie moet hebben. Sowieso een prestatie om je eigen merk te voeren. Wie doet je dat na? Dit icm je poker prestaties geeft iig aan dat je gaat voor de top en jezelf wil verbeteren.

Hoop niet dat het raar op je over komt, maar als je wilt zou ik je wel kunnen helpen met vragen over de richting waarin je bedrijf zou moeten ontwikkelen op de Europese markt. ( Amazon is dat vnl niet neem ik aan ). Niet zozeer persoonlijk, maar een goede vriend van mij werkt in het top segment in deze wereld en ik ga ervan uit dat hij dit vooral leuk vindt en zeker een mening heeft waar je wat aan zou kunnen hebben.

Neemt niet weg dat je zelf ook een goede formule kan hebben, het loopt al aardig tenslotte en op eigen naam (? Maak eens reclame, wat is de naam ? ). Het is alemaal geen exacte wetenschap en veel zakenmensen deden het op gevoel.

Als ik eerlijk ben, ben ik al onder de indruk van je ondernemingszin en kan het met die mentaliteit nooit mis gaan.

Ben het wel minder met jee eens over zoom. Wat jij zegt hoor je vaak, maar dat nitty valt wel mee. Speel zelf alleen NL holdem, maar daarvan zegt men hetzelfde.

Je hebt speler die folden voor ze aan de beurt zijn, als die spelen hebben ze een hand. Je hebt stelers vanuit bepaalde posities of icm ander spelers ( CO steelt wijder omdat button of blinds tight zijn ). Waar ik zelf baat bij had is met tight stats sterke moves maken of onverwachte handen spelen. Ben ook in Zoom al gecallt met de gekste handen en de gekste blufs tegen komen omdat er net zoals ik beschrijf, we wel meer mensen zijn die tegen de trend in spelen. Sterk anticiperen op je tegenstanders in Zoom.

Beantwoorden
Citeren
advancedTN1984
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Joenaes

Tijdens het spelen vandaag besefte ik trouwens hoe nitty zoom is. Ik kan echt iedereen afraden om zoom te spelen tot op zen minst nl/pl100. Omdat dan de actie slechter wordt op normale tafels. Maar heb even gekeken naar de % players/ flop en dat was 25-30 in zoom en rond de 40-50 in normal games wat echt een HUGE verschil is. Doordat de games zo tight zijn is het gewoon moeilijker om mooie winrates te halen. Uiteraard zijn de spelers postflop heel slecht, maar door de tightere ranges zijn winrates dus lager. Doe daar nog eens 15bb/rake bij en het gaat moeilijk zijn om nog een sterke winrate te behalen.

Ik was begonnen op Zoom, maar na ongeveer 3k handen overgeschakeld op normale tafels.

Dit vooral, vooral dat ik altijd wel 1 fish met wat doorselecteren van tafels kan vinden die me at least break even houden op de tafel, dan wel zorgen ervoor dat ik winnend ben:). Als je op zoom speelt moet je vaak ook dealen met de tafels zonder fish en dat is gewoon een pak lastiger. Nu kan ik het me permitteren om af en toe dat blundertje te maken en hopelijk te leren.... En ja, postflop zul je niet de beste spelers vinden op plo2. Maar ja fun is wel winnen natuurlijk, voelt een paar dollar winnen niet als break even spelen?

Maar goed, wel leuk dat je van 50€ weer probeert iets te maken. Ik ga je blog zeker volgen! Kan me voorstellen dat je weer PLO wilt spelen.

Beantwoorden
Citeren
Joenaes Topicstarter
Joenaes
BlackMember

Wel, eerst en vooral heb ik mijn studies gedaan in die richting. Heb toegepaste economische wetenschappen gestudeerd met major in de bedrijfsfinanciering. Dus dat heeft wel wat geholpen voor mijn algemene kennis. Verder heeft poker me ook heel veel geleerd, dan voornamelijk in het psychologische gedeelte en het analyseren van problemen, verschillende scenarios overwegen, etc.

Link naar ons storefront op Amazon kan je hier vinden: Adalid Gear . Momenteel zijn er slechts 3 items in stock, omdat we wat problemen hebben met UPS atm, maar daar zouden er de komende maand toch 3 extra moeten bijkomen.

Onze uitbreiding naar Europa gaat eigenlijk toch via Amazon gaan. Amazon heeft sites in UK en DE bijvoorbeeld. Het voordeel aan Amazon is dat zij het meerendeel van het werk op zich nemen. We hebben nu dus een heel beperkt aantal logistieke processen. Enkel vervoer van China naar de Amazon warehouses in USA. Warehouse opslagruimte, order processing, order shipments, payment processing wordt eigenlijk allemaal door Amazon gedaan. Uiteraard heeft dit wel zijn kostplaatje, maar doordat alles zo internationaal is kunnen we dit zelf niet beter doen vanop onze computer voor een lagere kost. Dit geeft ons ook meer tijd om onze aandacht te steken in het vinden van nieuwe producten, leveranciers en customer service. We zoeken helemaal niet om in 'rea-life' stores te komen, omdat de toekomst toch in het online shoppen zit.

Zoals je zegt, het meerendeel gebeurt eigenlijk allemaal op gevoel, het is zeker geen exacte wetenschap.

Over zoom: jazeker, mensen maken nog veel fouten preflop en na de flop in Zoom. Maar mensen zijn preflop veel tighter, dat kan je niet ontkennen, en daardoor is er gewoon minder ruimte om fouten te maken. Mensen maken voortdurend fouten en als je involved bent in meer handen, maak je gewoon nog meer fouten. 95% van de mensen gaat een hogere winrate hebben op normal games, daar ben ik wel bijna zeker van. Op 2p2 was er onlangs nog een thread over de winrates van NL/PL 25-200 zoom en het was schrijnend om te zien. Minder dan 10% vd regulars met hoog volume maakt er winst voor rakeback

Beantwoorden
Citeren
Joenaes Topicstarter
Joenaes
BlackMember

Oorspronkelijk gepost door advancedTN1984
Maar ja fun is wel winnen natuurlijk, voelt een paar dollar winnen niet als break even spelen?

Een graph die omhoog gaat, geeft altijd een goed gevoel :f_love:.

Beantwoorden
Citeren