Ga naar het forum
Just another random...

Meldingen
Alles wissen

Just another random blog: fourth time's the charm

20 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
1,474 Weergaven
AmsterdamCalling
PokerStrategist

Hallo allemaal,

Het is alweer een tijd geleden maar ik was in het verleden vrij actief op dit forum. Hier zijn mijn drie vorige blogs:
1
2
3

Vroeger dus 100NL gespeeld en ook toernooien tm 27$ op Stars.

Recent met vrienden homegames gaan spelen met tegelijkertijd een videocall erbij aan. Mooie avonden en de motivatie voor poker kwam weer terug. Tegenwoordig 30, een drukke baan en vriendin dus ik ga het nog rustiger aan doen dan in mn laatste blog, maar ik word altijd wel weer een beetje verslaafd.

Ik begin met een 20$ startroll op 2NL zoom en ga langzaam opbouwen. Vanaf 200$ ook wellicht SNG/toernooiavonden als ik de tijd heb.

Probeer hier af en toe wat leuke handjes te posten als er interesse is :f_thumbsup:

Start roll (09-05): 20$
Huidige roll (11-05): 37.35$

Beantwoorden
Citeren
19 reacties
advancedTN1984
Oldschool Grinder

Leuk, succes!

Beantwoorden
Citeren
batsie85
Legacy Member

Succes !

Ben benieuwd en ga je zeker volgen!

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Welkom terug!

Leuk dat je weer een blog gaat bijhouden. Succes aan de tafels! :f_drink:

Beantwoorden
Citeren
AmsterdamCalling Topicstarter
AmsterdamCalling
PokerStrategist

Dank allemaal, weer veel zin in!

Ongeveer 2500 handen gespeeld dit weekend en roll gestegen naar 28.98$ wat wel een aardig begin is.

Beantwoorden
Citeren
batsie85
Legacy Member

Ja dat is lekker beginnen.

Ben zelf ook weer 3 weken aan het spelen en ik merk dat het behoorlijk soft is geworden. Of ik heb na 2 jaar gestopt te zijn eindelijk zelf het licht gezien 😁. Maar als je geen gekke dingen doet dan kan je de NL2/5 wel verslaan.

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Ik denk dat er ook zo soft gespeeld wordt doordat veel spelers vanwege het thuiszitten net begonnen zijn, of weer zijn begonnen, maar zich nog niet hebben aangepast aan het hedendaagse poker.

Beantwoorden
Citeren
AmsterdamCalling
PokerStrategist

Niveau was vanochtend wel redelijk moet ik zeggen, toen Amerika wakker werd was het ineens easy.

Bankroll wel nog maar 22.33$, een aantal flinke dompers maar ja long term wel lekker als mensen gewoon met volle stack all in gaan met AJ, A6 ed.

Wat vinden jullie van de all-in cash out optie? Ik kende het namelijk nog niet. Toch wel handig misschien om dit soort swings tegen te gaan? Of zit er ook een nadeel aan?

Beantwoorden
Citeren
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Grootste nadeel van cash out is dat het je wat geld kost. Je betaalt geloof ik 1% van de pot of zo. Die centen moet je toch weer terugverdienen, dus je winst gaat omlaag. Het kost je dus geld.

Toch kan het soms ook voordelig zijn, namelijk wanneer je tiltgevoelig bent voor beats. Dan is het in bepaalde situaties te overwegen. Maar het is ook dan uiteraard beter om je tiltprobleem aan te pakken en aan je spel te werken.

Ik vind de ochtend meestal niet lekker spelen. Zelf kies ik liever voor na middernacht (dan ben ik tenminste een beetje wakker :D) want dan zijn er veel Zuid-Amerikanen en Oost-Europeanen aan het spewen.

Beantwoorden
Citeren
batsie85
Legacy Member

Oorspronkelijk gepost door AmsterdamCalling
Niveau was vanochtend wel redelijk moet ik zeggen, toen Amerika wakker werd was het ineens easy.

Bankroll wel nog maar 22.33$, een aantal flinke dompers maar ja long term wel lekker als mensen gewoon met volle stack all in gaan met AJ, A6 ed.

Wat vinden jullie van de all-in cash out optie? Ik kende het namelijk nog niet. Toch wel handig misschien om dit soort swings tegen te gaan? Of zit er ook een nadeel aan?

Ja of pre flop all-in gaan met J-4 s :f_biggrin:
ik speel het liefst toch wel tegen de Engelsen en Duitsers. Vooral in het weekend gaan ze helemaal los :f_p:

Beantwoorden
Citeren
AmsterdamCalling
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Zeezout
Grootste nadeel van cash out is dat het je wat geld kost. Je betaalt geloof ik 1% van de pot of zo. Die centen moet je toch weer terugverdienen, dus je winst gaat omlaag. Het kost je dus geld.

Toch kan het soms ook voordelig zijn, namelijk wanneer je tiltgevoelig bent voor beats. Dan is het in bepaalde situaties te overwegen. Maar het is ook dan uiteraard beter om je tiltprobleem aan te pakken en aan je spel te werken.

Ik vind de ochtend meestal niet lekker spelen. Zelf kies ik liever voor na middernacht (dan ben ik tenminste een beetje wakker :D) want dan zijn er veel Zuid-Amerikanen en Oost-Europeanen aan het spewen.

Ah dank hiervoor, als het extra geld kost dan is het het inderdaad niet waard.

Hoe later hoe beter inderdaad :f_drink:

Beantwoorden
Citeren
AmsterdamCalling
PokerStrategist

Mooie sessie gisterenavond 10 buy-ins winst gepakt nadat ik eerder nog onder de 20$ terecht kwam.

Roll staat nu op 37.35$

Beantwoorden
Citeren
advancedTN1984
Oldschool Grinder

Nice. Softe pool is dat wel dat nl2 ;-). Wanneer ga je naar nl5 wanneer je 50 a 75 dollars hebt?

Beantwoorden
Citeren
AmsterdamCalling
PokerStrategist

Best wel soft inderdaad. Ik ga wel rustig aan doen want 1) moet weer gewend raken aan de snelheid van 4 zoom tafels zonder een tia te krijgen en 2) ik sta niet bekend om mn sterke bankroll management en downmoven wanneer het nodig is. Dus denk dat ik naar NL5 ga wanneer ik 100$ heb.

Roll update: 300 extra handjes in de pauze, 42.11$

Beantwoorden
Citeren
AmsterdamCalling
PokerStrategist

10 min. middagsessie.

Roll update: 44.47$

Ik blijf een calling station :f_grin: (geen idee hoe ik de hand beter kan posten maar dat moet ik nog even uitvinden)

PokerStars - Hold'em Cash Games - $0.01/0.02 Blinds - 6 Players
Hero (BTN): $2.60
titlovi (SB): $2.20
Vargas250818 (BB): $1.26
mivra69 (UTG): $2.49
ShadySli (UTG+1): $2
valentnc (CO): $1.85

Pre-flop: Dealt to Hero 5 8
(3 folds), Hero raises to $.06, titlovi raises to $.22, (1 folds), Hero calls $.16

Flop: ($.46) T 3 5 (2 Players)
titlovi bets $.18, Hero calls $.18

Turn: ($.82) J (2 Players)
titlovi bets $.40, Hero calls $.40

River: ($1.62) T (2 Players)
titlovi bets $1.40 and is all-in, Hero calls $1.40
titlovi Showed 7 A
Hero Showed 5 8
Hero wins $4.27 with two pair, Tens and Fives

Beantwoorden
Citeren
advancedTN1984
Oldschool Grinder

58 is wel echt een hele slechte hand om te callen pre-flop had je er een reden voor behalve dat je een standaard cs bent?

Beantwoorden
Citeren
AmsterdamCalling
PokerStrategist

58s is wel randje voor mn range vs agro spelers. Ik speel in principe elke hand vanaf de BU die op mn sample size van >1M handen winstgevend zijn geweest, voor 58s is dit ook het geval.

Verder recent helaas niet veel tijd gehad. Hopelijk volgend weekend weer!

Beantwoorden
Citeren
advancedTN1984
Oldschool Grinder

Oke, 58s is wel goed als rfi. Lijkt me wel goed hoor.

Als 3-bet call hand denk ik dat het wat anders is maar dat weet je zelf ook wel denk ik.

Beantwoorden
Citeren
AmsterdamCalling
PokerStrategist

Ja, denk dat ik het ook eigenlijk niet moet doen met deze buy ins, soms iets te los en aggressief, maar dat was altijd al een probleem ;)

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Welkom terug AmsterdamCalling en veel succes met je nieuwe start :gl:

Beantwoorden
Citeren