Ga naar het forum
Kat135 -> 100 PP po...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Kat135 -> 100 PP points in 10 dagen

9 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
209 Weergaven

Op aanraden van Nordin begin ik hier dan ook maar een korte blog.

Ik ben een tweetal maanden geleden begonnen met de 50$ startkapitaal van PS op
Party Poker. Eergisteren merkte ik ineens op dat ik een "bonus"lopende had op partypoker die binnen 10 dagen zou aflopen. Na een korte post in dit forum bleek dat het ging om de 50$ die ik van PartyPoker en Pokerstrategy had
gekregen. Ik moest namelijk 100 PartyPoker points halen anders was ik de 50$ kwijt. :f_o:

Ik had ondertussen niet al te veel op PartyPoker gespeeld, maar vooral boeken en
artikels gelezen en af en toe eens een handje gespeeld op NL2, waar ik na 1000 handen verlies had gedraaid, door de FT te halen in een 1000$ GTD MTT (350 spelers) had ik wel een bankroll van 57$. _biggrin:

Als ik dus niet binnen de 10 dagen (D-day is 25 feb) 90 PPpoints zou verzamelen, verloor ik dus bijna 90% van deze toch al beperkte bankroll.

Ik had dus 2 opties:
* Ik speel verder op NL2 en probeer nog een beetje winst te maken, maar verlies mijn$50
* Ik ga NL10 grinden tot ik aan de 100 PPpoints zit (of ga broke wegens te hoge limiet en te lage bankroll)

Ik heb gisterenavond dan maar beslist van te gaan voor het NL10 grinden, al verlies ik mijn hele bankroll, dan heb ik in feite nog maar 7$ verloren en heb ik wel heel wat ervaring opgedaan.

Tot eergisteren speelde ik dus NL2 op max. 1 tafel, gisteren ben ik dan begonnen met
NL10 op 2 tafels (als het nodig is dan ga ik naar het eind van de 10 dagen wel 4 tafels spelen).

En ik moet zeggen dat het erg goed is meegevallen, Ik heb redelijk tight gespeeld en
enkel gecbet op de flop, maar nooit verder gebluft.

Ik heb er wel 4 uur over gedaan om mijn target van 500 handen te halen, maar met
resultaat! :f_biggrin:

Bankroll: +14,25$ (totaal = 71,16$)

PPpoints: +8,7 (totaal = 19)
mijn target was 7 PPpoints

Ik zal vanavond een screen posten van PT3 en mijn excel file met punten progressie en
zal ook af en toe een update geven tijdens het spelen!

8 reacties
johninho123
PokerStrategist

nice!!!

Het was mijn collega Lanfear die het je aanraadde om een blog te starten, maar ik neem de credits wel :D.

Goed om te zien dat je de eerste avond al je targets hebt gehaald en 14 dollar in de plus! Ga zo door en dan heb je straks je bankroll nog verdrievoudigd.

Waren er nog leuke handjes tijdens je sessie?

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Sorry Lanfear, had je blijkbaar verward met Nordin :P

Ik zal straks eens in PT3 zoeken naar nog een paar leuke handen, maar dit is eentje die ik al had opgeslaan op pokerstrategy:

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
[tg]CO$2.21:///////;BU$10.00:///////;SB$4.99:///////;BB$9.47:///////;UTG2$10.20:///////;MP1$10.11:///////;MP2$14.26:///////;MP3 (Hero)$15.51:///////;[/tg]

Preflop: Hero is MP3 with 8:d, 8:s.
UTG2 folds, MP1 raises to $0.40, MP2 folds, Hero calls $0.40, 4 folds, 3 folds, 2 folds, BB folds.

Flop: ($0.95) Q:c, 3:c, 8:h (2 players)
MP1 bets $0.68, Hero calls $0.68.

Turn: ($2.31) 3:d (2 players)
MP1 bets $1.30, Hero calls $1.30.

River: ($4.91) A:h (2 players)
MP1 checks, Hero bets $3.50, MP1 calls $3.50.

Final Pot: $11.91.
Results follow:

MP1 shows two pairs, kings and threes(K:h K:d).
Hero shows a full-house, eights full of threes(8:d 8:s).

Hero wins with a full-house, eights full of threes(8:d 8:s).

Final Pot is 6 BI op de limiet die ik eergisteren nog speelde :f_biggrin:

Als er zaken zijn die ik beter anders had gespeeld mag je het altijd laten weten hoor, poker zelf is nog redelijk nieuw voor mij en al helemaal op NL10.

Maar als ik zo achteraf bekijk dan denk ik dat ik fout zit met gewoon te callen op de flop en turn, op de flop had ik moeten raisen voor protection tegen flush, en op de turn had ik moeten raisen voor value... juist? ?(

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik moet straks nog weg gaan, en ik kan er echt niet onderuit, dus heb vandaag maar anderhalf uur om te pokeren ipv vier.

Maar eerst even de grafiekjes van gisteren:

PPpoints:

PT3 grafiek (ik ben gisteren begonnen op 1200 handen ongeveer, alles daarvoor is NL2):

Ik ben nu een uur aan het spelen en de eerste grote pot is binnen:

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
[tg]MP1$5.81:///////;MP2$10.25:///////;MP3$14.13:///////;CO$11.24:///////;BU$9.85:///////;SB$10.00:///////;BB$9.95:///////;UTG1 (Hero)$8.83:///////;UTG2$10.00:///////;[/tg]

Preflop: Hero is UTG1 with 7:d, 7:h.
Hero calls $0.10, 3 folds, MP3 raises to $0.40, 3 folds, BB calls $0.30, Hero calls $0.30.

Flop: ($1.25) T:s, 7:s, A:s (3 players)
BB checks, Hero bets $0.99, MP3 calls $0.99, BB folds.

Turn: ($3.23) 8:s (2 players)
Hero checks, MP3 checks.

River: ($3.23) A:c (2 players)
Hero bets $3.00, MP3 calls $3.00.

Final Pot: $9.23.
Results follow:

MP3 shows a flush, ace high(K:s K:d).
Hero shows a full-house, sevens full of aces(7:d 7:h).

Hero wins with a full-house, sevens full of aces(7:d 7:h).

moet ie maar niet slowplayen op de turn :f_biggrin:

Gaat goed zo te lezen Kat! In de 88 hand, denk ik idd dat je er meer uit had kunnen halen door te raisen. Maar misschien is het wel leuk om die hand in onze handbeoordelingsforums te posten, dan kun je er feedback op krijgen van een professionele handbeoordelaar.

btw; Op hoeveel punten zit je nu?

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik heb gisteren maar een goed uur kunnen spelen, en maar 2 PPpunten

Maar vandaag wel goed kunnen grinden. De verloren punten van gisteren heb ik terug opgehaald en ik zit terug op target :f_cool:

Vandaag wel een aantal keer echt pech gehad, ergens in het begin van mijn sessie 9$ verloren met AA < JJ. En niet alleen dat, ik heb voor zover ik me kan herinneren 4 keer AA gehad, en een keer de blinds opgeraapt en 3 keer verloren, tegen JJ, QQ en een flush.

Gelukkig een redelijk deel kleine handjes kunnen oppakken en zo het verlies wel nog kunnen beperken tot 3$, en gisteren heb ik 3$ winst gemaakt dus heb eigenlijk break even gespeeld sinds de laatste update, waar ik erg tevreden mee ben op NL10.

Ik heb ook het gevoel dat ik echt veel bijleer op NL10, ik speel nu veel tighter preflop en veel agressiever na de flop en ik probeer ook altijd rekening te houden met de stats van een speler. Als ik in het weekend wat tijd heb dan ga ik zeker een paar handen posten in de handbeoordelingsforums.

De update na 2 dagen:

punten: +12.5 - totaal:31

Bankroll: +0,78$ - totaal: 71.94$

en voor de liefhebbers, mijn grafiekjes:

sinds ik eergisteren begonnen ben:

:f_biggrin:

Copymeistrr
PokerStrategist

En hoe sta je ervoor, zo 2 dagen voor D-Day? :D

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik heb mijn blog niet meer geupdate omdat ik er echt niet meer de tijd voor had.

Ik heb serieus zitten grinden de afgelopen week. Het was veel zwaarder dan ik verwacht had, maar ik heb het gehaald :D

In totaal heb ik 6970 handen gespeeld op NL10 + één 6$ DoN (die ik gewonnen heb)

Ik was van plan om op 2 tafels te spelen, een 500 handen per avond, maar dat bleek toch wel redelijk lang te duren en zo ging ik mijn punten nooit halen, dus na de 2e dag besloten om op 4 tafels te gaan spelen en op de 3e dag ben ik op 6 tafels gaan spelen en heb ik dat vol gehouden tot het einde.

Ergens ben ik wel blij dat het achter de rug is en dat ik terug volgens brm NL2 mag gaan spelen waar ik me toch wat meer op mijn gemak voel. Ik vrees wel dat ik één tafel tegelijk een beetje saai ga vinden en dat ik daar vanaf nu op 2 of 4 tafels ga spelen.

Ik ga de eerste paar dagen ook niet meer spelen denk ik, ik ben nu zilver hier op PS en ga mij dit weekend eens bezighouden met video's kijken en artikels lezen. Ik ben ook begonnen aan een poker boek dat ik van een vriend heb gekregen "the poker mindset" van Ian Taylor. Ik heb nu de eerste 60 pagina's gelezen en ik vind het echt een intressant boek.

Ik was ook nog van plan om mijn database met handjes van NL10 eens te doorlopen en de handen waar ik aan twijfel hier op het forum te komen posten.

En dan is het tijd voor de cijfertjes:

Bankroll: -1,71$ (55.20$)
Totaal handen: 6970
BB/100: -0,2 BB/100
Gespeelde tijd: 31uur 21min

PPpoints grafiek:

PT3 grafiek (zonder de DoN):

Bedankt voor iedereen die deze korte blog gelezen heeft, en misschien begin ik hier ooit wel een lange blog waarin ik vertel hoe het loopt op NL2000 :f_biggrin:
maar nu eerst even NL2 gaan beaten :f_o: