Ga naar het forum
Let it be - onmybik...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Let it be - onmybike

128 Berichten
50 Gebruikers
0 Reacties
7,133 Weergaven
samni
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door DonBartos

Verder reageer ik op een comment van jou, verder niet of de content van PS.com nou zo goed is, jij zegt dat MTT vid producer net bij MTTs komt kijken, dit geldt voor zowel Steam als mijzelf niet.

Steambull was ik idd even vergeten. Jouw laatste Nederlandstalige vid dateert van maart 2012 dus wat mij betreft is gamble idd de enige persoon die nu recentelijk Nederlandstalige MTT vids heeft geproduceerd.

DonBartos
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door samni

Verder reageer ik op een comment van jou, verder niet of de content van PS.com nou zo goed is, jij zegt dat MTT vid producer net bij MTTs komt kijken, dit geldt voor zowel Steam als mijzelf niet.

Steambull was ik idd even vergeten. Jouw laatste Nederlandstalige vid dateert van maart 2012 dus wat mij betreft is gamble idd de enige persoon die nu recentelijk Nederlandstalige MTT vids heeft geproduceerd.

Tsja zoals gezegd is er niet echt vraag/budget I guess dan houdt het op.

samni
PokerStrategist

Weet ik veel, wat doe je hier nog?

Het punt an sich is dat video's gemaakt worden voor een bepaalde doelgroep, wellicht zit ik er helemaal naast maar na hoelang jij met poker bezig bent is het raar dat je een beetje video's kijkt om beter te worden ipv effectievere manieren zoekt. Video's zijn niets mis mee nee maar je moet ook andere manieren zoeken om beter te worden en dan niet gaan bitchen op een paar gratis video's hier.

Idd, denk dat ik hier ook bijna mijn schup afkuis.

Uiteraard zijn er effectievere manieren maar die zijn hier niet beschikbaar (of ik moet 50$ per uur willen betalen aan coaches die down zijn) dus lijkt me ook niet relevant om daarover te praten.
Verder zijn er op andere sites nog een shitload video's waar ik wel veel van kan leren. Dus ofwel zijn die video's toch effectiever dan je denkt. Ofwel ben ik slechter dan ik denk. Maar dan komt het argument weer waarom ik niets leer van de vids van PS.

samni
PokerStrategist

Tsja zoals gezegd is er niet echt vraag/budget I guess dan houdt het op.

Daar heb ik idd geen zicht op maar dan moeten er gewoon knopen worden doorgehakt. Binnen 5 jaar een vid releasen van jou (die nu best nuttig kan zijn) is ook niet echt een geweldig plan.

Hoofdbeheerder
Lanfear81
Oldschool Grinder

Hey guys,

De thread loopt nu eerder uit in een grote feedback thread. Uiteraard is deze meer dan welkom, maar misschien is het niet de ideale plaats hier in deze blog.

Ik zal hiervoor morgen een uitgebreidere thread aanmaken in het feedbackforum. Daarin zal ik proberen duidelijk te maken wat de huidige stand is van onze Nederlandstalige community en wat de visie is voor ons aanbod op het gebied van pokermateriaal, zowel het Nederlands en Engels.

Uiteraard is dan iedereen meer dan welkom om zijn/haar feedback, wensen en verwachtingen te delen, zodat we kunnen kijken hoe we ons aanbod daarop kunnen aanpassen.

MTT-content
Ik heb zojuist even heel kort met het pokerschool team gesproken en ik kan alvast aangeven dat er binnenkort sowieso centraal meer MTT-materiaal zal gaan verschijnen voor verschillende gametypes. Zo kun je dus ook 6-max MTT, shoot-out MTT's en meer materiaal verwachten. Het zal ook voor verschillende limieten zijn, waarbij er ook voor de hogere stakes interessant materiaal gepland is.

Wanneer zien we hiervan het eerste effect?
Exacte tijdsplanning weet ik nog niet, maar rond de tijd van de WSOP zal er ook op andere gebieden meer focus zijn voor MTT's

Rene

DonBartos
Oldschool Grinder

Het punt an sich is dat video's gemaakt worden voor een bepaalde doelgroep, wellicht zit ik er helemaal naast maar na hoelang jij met poker bezig bent is het raar dat je een beetje video's kijkt om beter te worden ipv effectievere manieren zoekt. Video's zijn niets mis mee nee maar je moet ook andere manieren zoeken om beter te worden en dan niet gaan bitchen op een paar gratis video's hier.

Uiteraard zijn er effectievere manieren maar die zijn hier niet beschikbaar (of ik moet 50$ per uur willen betalen aan coaches die down zijn) dus lijkt me ook niet relevant om daarover te praten.
Verder zijn er op andere sites nog een shitload video's waar ik wel veel van kan leren. Dus ofwel zijn die video's toch effectiever dan je denkt. Ofwel ben ik slechter dan ik denk. Maar dan komt het argument weer waarom ik niets leer van de vids van PS.

Weer een verkapte bash ja?;p

samni
PokerStrategist

Hangt er vanaf of je je aangesproken voelt? Weet ook totaal niet of je down bent ofzo :P

DonBartos
Oldschool Grinder

Hangt er vanaf of je je aangesproken voelt? Weet ook totaal niet of je down bent ofzo :P

Nouja je hebt het over hier beschikbaar en $50/uur :P

samni
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Lanfear81

MTT-content
Ik heb zojuist even heel kort met het pokerschool team gesproken en ik kan alvast aangeven dat er binnenkort sowieso centraal meer MTT-materiaal zal gaan verschijnen voor verschillende gametypes. Zo kun je dus ook 6-max MTT, shoot-out MTT's en meer materiaal verwachten. Het zal ook voor verschillende limieten zijn, waarbij er ook voor de hogere stakes interessant materiaal gepland is.
Rene

Ik ben in zeer blijde verwachting.

3BetMe4Free
Oldschool Grinder

Wauw, niet alleen dit topic maar gewoon heel dit forum.
Toen ik hier in 2008 of 2009 kwam was dit een supergezellige community waar je iets kon leren, waar iedereen respect had voor elkaar en elkaars mening respecteerde. Er werd toen ook al eens getrolld maar er werd hier niet in overdreven. Imean, trop is teveel gewoon.
Er zijn al zoveel mensen hier weggejaagd en dat is gewoon jammer. Mensen die echt konden pokeren (en niet te beroerd waren om mensen te helpen) zoals Pinowww, Yoghi die vroeger ook coach was enzo, Caroline, Bob, ......

Nu zit het hier vol met spelers die gewoon slecht zijn maar denken dat ze top of the world zijn, en dat is zeer triest.
Beter kijkt iedereen eerst eens in de spiegel (leden, mods, coaches, cm's etc) vooraleer ze iedereen met de vinger gaan wijzen.

DIT HELEMAAAL

michel2311
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Lanfear81

MTT-content
Rene

Ik ben in zeer blijde verwachting.

Gefeliciteerd!! Jongen of meisje?? :coolface:

yoshiwa
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door 3BetMe4Free

Wauw, niet alleen dit topic maar gewoon heel dit forum.
Toen ik hier in 2008 of 2009 kwam was dit een supergezellige community waar je iets kon leren, waar iedereen respect had voor elkaar en elkaars mening respecteerde. Er werd toen ook al eens getrolld maar er werd hier niet in overdreven. Imean, trop is teveel gewoon.
Er zijn al zoveel mensen hier weggejaagd en dat is gewoon jammer. Mensen die echt konden pokeren (en niet te beroerd waren om mensen te helpen) zoals Pinowww, Yoghi die vroeger ook coach was enzo, Caroline, Bob, ......

Nu zit het hier vol met spelers die gewoon slecht zijn maar denken dat ze top of the world zijn, en dat is zeer triest.
Beter kijkt iedereen eerst eens in de spiegel (leden, mods, coaches, cm's etc) vooraleer ze iedereen met de vinger gaan wijzen.

DIT HELEMAAAL

Exact om deze reden maakte ik de post een paar paginas terug. Tuurlijk mis ik ook de sfeer van vroeger superhard. Samen met iedereen op dit forum die er een beetje voeling mee heeft probeer ik er een plek van te maken waar mensen met eenzelfde hobby graag komen.
Laat ik daarom duidelijk zijn, ik heb niks tegen iemand. Ik vind het gewoon enorm jammer dat sommigen het nodig vinden absurd haantjesgedrag te vertonen . Obv ben ik niet vergeten dat je een supermotiverende blog had waar je dagelijks postte , veel volgerz had en ook mensen hard hielp. Als ik je geen goeie gast vond had ik je indertjid ook niet gevraagd om hj te worden of vids te maken.
Alleen zoals ookiemand eerder zei was het zo niet meer de laatste tijd, en was het gewoon wat random gekap op elkaar wat op een best ongezellige boel uitdraaide.
Dat je dan ineens schrijft dat andere mensen die wat voor de community doen dom en onwetend zijn dat kan ik dan wel niet hebben. Net omdat ik tbh enorm care om die mensen doet het me wat. Zoals jij en bart zelf weten kan je me echt any moment contacten als er wat is enz.
Ik doe men best onze freelancers zo goed mogelijk te verzorgen , te helpen en voorzien van info.

Wat bart dan zegt dat ik dan ineens zou bashen op jullie zonder iets snap ik langs geen kant vanwaar dat zou komen , dus als je dat echt denkt, mag je me daar zeker op aanspreken.

Qua content doe ik al sinds dat ik aan deze functie begon de grootste mmoeite om het beste voor de community te voorzien als mogelijk. Hierbij had ik wel nog een hele eind onuitgebracht materiaal en kan ik pas nu echt aan nieuwe projecten beginnen.

Verder is zoals rene zegt alle feedback altijd welkom, van ieder van jullie .

Hoofdbeheerder
Lanfear81
Oldschool Grinder

@ OnMybike:

Allereerst vervelend om te zien dat nu deze blog ook weer verder gaat waar de vorige eindigde. Laat ik allereerst zeggen dat we inderdaad daarstraks 2 uur gesproken hebben en dat dat uiteraard niet is om je op te warmen, maar omdat ik denk dat je een zeer waardevolle member van de community was en kunt zijn.

Want zoals je aangeeft,
• Je was handjudge
• Je was bereid om een coaching te geven
• Je blog was voor velen een van de leukste om te volgen en je liet zien dat het wel degelijk mogelijk is om het ver te schoppen, met inzet, drive en het nastreven van je doel om hoger op te komen.
• Je gaf veel users tips in hun blog en op skype

Dus ja, je bent zeker betrokken bij de community!
Helaas is dit de laatste tijd meer en meer op de achtergrond geraakt - De vorige blog liep totaal uit de hand, waarbij het een puur moddergooien was over en weer.

Gebrek aan optreden
Daarbij steek ik de hand in eigen boezem, want er had veel eerder veel duidelijk opgetreden moeten worden. Doordat dit uitbleef is het echter steeds verder geëscaleerd. Zover zelfs, dat mensen verontwaardigd waren, toen er ingegrepen uiteindelijk werd (niet perse alleen in jouw blog) - dit terwijl er al veel meer was, wat niet getolereerd had moeten worden. Uiteraard is de sfeer daardoor ook in andere delen van het forum hard achteruit gelopen. Dus in beginsel ligt de fout aan mijn kant, door een gebrek aan optreden in deze situatie.

Doordat het zover opliep, wordt ook jouw standpunt imo steeds extremer en vervreemd je jezelf ook van veel van je volgers. Waarbij je zelfs zover gaat dat je aangeeft dat jij meer rechten hebt dan iemand met de gold of silver status op de lowstakes en een eigen vrij-zone moet krijgen.

Ik heb daarna vanmiddag inderdaad de handjudge status weggenomen, nadat je zelfs onze (MTT)-freelancers zomaar in discrediet brengt. Juist van onze staffleden verwachten we dat ze op een positieve manier meehelpen bij het bouwen van de community en het verder helpen van (nieuwe) leden. Dat maakt het zowel voor de leden, als ook je collega's leuker en een meer motiverende omgeving, dan bashes richting je collega's en PS. Dat betekent niet dat er geen kritiek mag zijn! Maar doe dit op een respectvolle manier, zowel naar leden die zich inzetten voor de community, als naar PS zelf.

Voor de nabije toekomst - GetOnYourBikeAgain
Ik begrijp dat je nu na dit geval even niet veel er voor voelt om te posten, bloggen whatever.

Maar uiteraard wens ik je allereerst veel succes, zeker met het oog op de aanstaande SCOOP. Daarnaast hoop ik dat we binnenkort weer de oude OMB terug zien! De omb die alles juist positief ziet, poker-gerichte bijdrages maakt en de omb die de dag na zijn grote ship op Skype Marjolein op de micro-stakes gaat sweaten:

Spoiler

Poker is een complex, maar interessant spelletje

Daar zit ik dan op een mooie dinsdagavond. De afwas gedaan, de hond uitgelaten en klaar voor een pokeravond.
Ik lees een artikel. En hoop dat ik ooit zover ben dat ik de wijze woorden uit het artikel in de praktijk kan brengen. Dat ik het me herinner als ik het nodig heb.

Ik start wat tafels op. Win een paar handen, en verlies een paar handen. En kijk dan in de pauze even in het handbeoordelingsforum. En als ik dat doe, slaat de wanhoop weer toe. Wat doe ik hier eigenlijk? Ik begrijp er nog altijd niets van. Facepalm
Ik lees bijvoorbeeld:
‘Als villain competent is shipt ie hier Ax, any pair, any broadway, decent SC's, decent gap sc's. Vrij easy call denk ik hier, al is 66 wel echt de bottom van je calling range.’

Ik kan het bijna lezen. Zover ben ik al gekomen. Ik weet wat er staat. Maar ik snap gewoon niet hoe mensen hiertoe komen, hoe ze dit beredeneren. Zal ik dan toch maar stoppen met het spelletje? Ben ik niet langzaam gewoon te oud om een complex spel als poker te leren? Je kunt online ook bridge spelen, en eerlijk gezegd ben ik daar heel niet slecht in.

Ik sluit het forum snel en peins wat voor me heen. Ik klets wat met de mannen van mijn skypegroepje waaronder OnmyBike. En hij stelt voor om een coaching te doen.
Ik moet dan mijn tafels openen in JoinMe en hij zal commentaar geven op mijn spel. Heel even aarzel ik. Het is toch vrij genant als iedereen ziet hoe slecht ik speel. Maar de mogelijkheid om iets op te steken neem ik toch met beide handen aan. Sinds afgelopen zondag is ons Fietsje toch een soort van popster

Ik start JoinMe op, neem de telefonische oproep aan in skype en hoor Fiets en de anderen praten.
Ha, nu komt mijn moment van de avond. Want enkelen betwijfelen nog steeds mijn vrouwzijn.
Ik zeg: Goedenavond heren en geniet van de reacties. Ja, ik ben idd echt een vrouw, en nog eentje die oud genoeg is om de moeder te zijn van een groot deel van de gemeenschap hier bovendien. pokerface

Ik speel verder en luister naar het commentaar. ‘Waarom fold je?’, vraagt hij. Pffff, omdat ik A10 heb en dat niet heel sterk is? En in de starthandenkaarten niets staat over hoe ik ze hier moet spelen? En als het er wel in staat, dat ik dan moet folden. En ik er niet mee kan 3-betten (als dat de term is) en er ook niet mee AI wil gaan. En het dan niet meer weet en dus fold.

Hij begint uit te leggen. Over mijn positie. Het feit dat er voor me alleen maar gefold is, en dat ik hier best een minraise kan maken. Ik heb een grote stack, de anderen hebben veel minder dan ik. Als het niet lukt kan ik folden. Als het vaak genoeg werkt, verdien ik daarmee veel chips. Ik probeer het uit. En potdikkie. Het werkt. Het werkt echt.

Als ik op de button zit vraagt hij tijdens de hand: ‘wat doe je als de volgende speler limped?’ verwirrt Tja, dat weet ik niet. Het is nog niet zover. Ook al blijft hij heel vriendelijk en geduldig, ik voel de afkeuring in zijn stem. Hoezo, dat weet je niet? Je moet vooruit denken, anticiperen en aanpassen. En nadenken. Als hij dat heeft, doe ik dat. Als hij dat doet, doe ik dat. Daarmee breng je jezelf minder snel in problemen. Maak je minder impulsieve ondoordachte beslissingen en verbeter je je spel.

Het gaat nog een tijdje zo door. Hij legt alles heel geduldig en ook goed uit. Ik snap het zowaar. Ik speel, hij en de anderen geven commentaar. We kletsen wat en lachen wat. En het is lang niet zo genant als ik dacht. Ook al doe ik soms echt hele domme dingen.

Als we klaarzijn bedank ik hen voor hun tijd en geduld. Heart

Het was een fijne ervaring. Het was ook een bijzondere ervaring.
Ik geniet nog even na. Daar zat ik dan. Een vrouw van middelbare leeftijd, die op een dinsdagavond met haar headset op via skype kaartles kreeg van een puber.

Het leven is een complex, maar erg interessant spelletje.fish love

- Aan iedereen, voor wie de community uit eindelijk is: We zullen de komende tijd het forum weer strakker in de gaten houden en hopelijk beter en eerder gaan optreden waar het nodig is. Uiteraard hoop ik dat ook jullie daar zelf aan willen bijdragen, door te letten op wat je post.

- Community, feedback, ideeën: Feedback over hoe we als community weer een stap de juiste richting in kunnen krijgen is uiteraard altijd welkom en je kunt me daarvoor als aanspreken op Skype: Lanfeaer81, mailen (rene.moll@pokerstrategy.com) of gewoon posten op het forum, zodat ook anderen hun input kunnen geven. Uiteraard zijn ideeën voor promoties, of challenges ook altijd meer dan welkom.

- Pokermateriaal: Zoals in mijn post hierboven aangegeven zal ik morgen een uitgebreidere post maken over de huidige stand van zaken en onze visie over wat we al dan niet kunnen aanbieden in het Nederlands. Ook daarbij is natuurlijk jullie input gewenst, zodat we ook kunnen proberen ons aanbod aan te passen aan wat jullie graag zien.

Rene

Orodin
PokerStrategist

Aan wat hierboven gezegd is kan (en wil) ik weinig toevoegen.

Als verantwoordelijke voor het forum wil ook ik hier mijn/onze fout erkennen.

We werken hard om er voor jullie een zo goed mogelijke site, en een zo prettig mogelijk forum van te maken. Dat ook wij hierbij soms (inschattings)fouten maken, is helaas een gegeven. Gelukkig kunnen we hier ons voordeel mee doen en ervan leren.

We gaan heel graag door met onze inzet om jullie ervaring bij PokerStrategy.com zo goed mogelijk te krijgen en houden!

OMB, ik hoop je (en dat meen ik serieus) toch snel weer terug te zien hier.

Nog 1 ding ter aanvulling: dat ik (en andere mods) soms posts moeten editen is nooit persoonlijk bedoeld. Als we dit doen, doen we dit vanuit het oogpunt dat we de sfeer hier juist goed willen krijgen en houden. Nooit zullen we op de man spelen, of iemand moedwillig de grond in trappen door posts "zomaar" aan te passen.

Iedereen, en ook OnMyBike, het beste gewenst. Ik ga nu aan de slag met een nieuwe promotie voor jullie, dus houd het nieuws in de gaten de komende tijd ;)

RocknRollAd
Oldschool Grinder

Interessante gedachten gangen!
I like.

Ik ben benieuwd naar je uitgebreidere post over het pokermateriaal, René. Dit is iets wat al lang speelt jammer genoeg...

i.v.m. feedback :P Wanneer komt er eens een deftige PLO coaching? Nederlandstalig?

DonBartos
Oldschool Grinder

Iemand cliffs van die boekwerken hierboven?

Krulle37
PokerStrategist

Ik vind Lanfear en Orodin best wel correct reageren op conflicten. Verder wel lame hoe iedereen het probleem bij de mods legt terwijl het duidelijk de leden zijn die conflict zoeken door hun gedrag/comments.

Orodin
PokerStrategist

Nope. Ik raad je aan het te lezen; het is de moeite waard ;)

vietlam
Legacy Member

quit being little bitches :)

Sokzel
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door Krulle37
Ik vind Lanfear en Orodin best wel correct reageren op conflicten. Verder wel lame hoe iedereen het probleem bij de mods legt terwijl het duidelijk de leden zijn die conflict zoeken door hun gedrag/comments.

Oh the irony.