@ OnMybike:
Allereerst vervelend om te zien dat nu deze blog ook weer verder gaat waar de vorige eindigde. Laat ik allereerst zeggen dat we inderdaad daarstraks 2 uur gesproken hebben en dat dat uiteraard niet is om je op te warmen, maar omdat ik denk dat je een zeer waardevolle member van de community was en kunt zijn.
Want zoals je aangeeft,
• Je was handjudge
• Je was bereid om een coaching te geven
• Je blog was voor velen een van de leukste om te volgen en je liet zien dat het wel degelijk mogelijk is om het ver te schoppen, met inzet, drive en het nastreven van je doel om hoger op te komen.
• Je gaf veel users tips in hun blog en op skype
Dus ja, je bent zeker betrokken bij de community!
Helaas is dit de laatste tijd meer en meer op de achtergrond geraakt - De vorige blog liep totaal uit de hand, waarbij het een puur moddergooien was over en weer.
Gebrek aan optreden
Daarbij steek ik de hand in eigen boezem, want er had veel eerder veel duidelijk opgetreden moeten worden. Doordat dit uitbleef is het echter steeds verder geëscaleerd. Zover zelfs, dat mensen verontwaardigd waren, toen er ingegrepen uiteindelijk werd (niet perse alleen in jouw blog) - dit terwijl er al veel meer was, wat niet getolereerd had moeten worden. Uiteraard is de sfeer daardoor ook in andere delen van het forum hard achteruit gelopen. Dus in beginsel ligt de fout aan mijn kant, door een gebrek aan optreden in deze situatie.
Doordat het zover opliep, wordt ook jouw standpunt imo steeds extremer en vervreemd je jezelf ook van veel van je volgers. Waarbij je zelfs zover gaat dat je aangeeft dat jij meer rechten hebt dan iemand met de gold of silver status op de lowstakes en een eigen vrij-zone moet krijgen.
Ik heb daarna vanmiddag inderdaad de handjudge status weggenomen, nadat je zelfs onze (MTT)-freelancers zomaar in discrediet brengt. Juist van onze staffleden verwachten we dat ze op een positieve manier meehelpen bij het bouwen van de community en het verder helpen van (nieuwe) leden. Dat maakt het zowel voor de leden, als ook je collega's leuker en een meer motiverende omgeving, dan bashes richting je collega's en PS. Dat betekent niet dat er geen kritiek mag zijn! Maar doe dit op een respectvolle manier, zowel naar leden die zich inzetten voor de community, als naar PS zelf.
Voor de nabije toekomst - GetOnYourBikeAgain
Ik begrijp dat je nu na dit geval even niet veel er voor voelt om te posten, bloggen whatever.
Maar uiteraard wens ik je allereerst veel succes, zeker met het oog op de aanstaande SCOOP. Daarnaast hoop ik dat we binnenkort weer de oude OMB terug zien! De omb die alles juist positief ziet, poker-gerichte bijdrages maakt en de omb die de dag na zijn grote ship op Skype Marjolein op de micro-stakes gaat sweaten:
Spoiler
Poker is een complex, maar interessant spelletje
Daar zit ik dan op een mooie dinsdagavond. De afwas gedaan, de hond uitgelaten en klaar voor een pokeravond.
Ik lees een artikel. En hoop dat ik ooit zover ben dat ik de wijze woorden uit het artikel in de praktijk kan brengen. Dat ik het me herinner als ik het nodig heb.
Ik start wat tafels op. Win een paar handen, en verlies een paar handen. En kijk dan in de pauze even in het handbeoordelingsforum. En als ik dat doe, slaat de wanhoop weer toe. Wat doe ik hier eigenlijk? Ik begrijp er nog altijd niets van. Facepalm
Ik lees bijvoorbeeld:
‘Als villain competent is shipt ie hier Ax, any pair, any broadway, decent SC's, decent gap sc's. Vrij easy call denk ik hier, al is 66 wel echt de bottom van je calling range.’
Ik kan het bijna lezen. Zover ben ik al gekomen. Ik weet wat er staat. Maar ik snap gewoon niet hoe mensen hiertoe komen, hoe ze dit beredeneren. Zal ik dan toch maar stoppen met het spelletje? Ben ik niet langzaam gewoon te oud om een complex spel als poker te leren? Je kunt online ook bridge spelen, en eerlijk gezegd ben ik daar heel niet slecht in.
Ik sluit het forum snel en peins wat voor me heen. Ik klets wat met de mannen van mijn skypegroepje waaronder OnmyBike. En hij stelt voor om een coaching te doen.
Ik moet dan mijn tafels openen in JoinMe en hij zal commentaar geven op mijn spel. Heel even aarzel ik. Het is toch vrij genant als iedereen ziet hoe slecht ik speel. Maar de mogelijkheid om iets op te steken neem ik toch met beide handen aan. Sinds afgelopen zondag is ons Fietsje toch een soort van popster
Ik start JoinMe op, neem de telefonische oproep aan in skype en hoor Fiets en de anderen praten.
Ha, nu komt mijn moment van de avond. Want enkelen betwijfelen nog steeds mijn vrouwzijn.
Ik zeg: Goedenavond heren en geniet van de reacties. Ja, ik ben idd echt een vrouw, en nog eentje die oud genoeg is om de moeder te zijn van een groot deel van de gemeenschap hier bovendien. pokerface
Ik speel verder en luister naar het commentaar. ‘Waarom fold je?’, vraagt hij. Pffff, omdat ik A10 heb en dat niet heel sterk is? En in de starthandenkaarten niets staat over hoe ik ze hier moet spelen? En als het er wel in staat, dat ik dan moet folden. En ik er niet mee kan 3-betten (als dat de term is) en er ook niet mee AI wil gaan. En het dan niet meer weet en dus fold.
Hij begint uit te leggen. Over mijn positie. Het feit dat er voor me alleen maar gefold is, en dat ik hier best een minraise kan maken. Ik heb een grote stack, de anderen hebben veel minder dan ik. Als het niet lukt kan ik folden. Als het vaak genoeg werkt, verdien ik daarmee veel chips. Ik probeer het uit. En potdikkie. Het werkt. Het werkt echt.
Als ik op de button zit vraagt hij tijdens de hand: ‘wat doe je als de volgende speler limped?’ verwirrt Tja, dat weet ik niet. Het is nog niet zover. Ook al blijft hij heel vriendelijk en geduldig, ik voel de afkeuring in zijn stem. Hoezo, dat weet je niet? Je moet vooruit denken, anticiperen en aanpassen. En nadenken. Als hij dat heeft, doe ik dat. Als hij dat doet, doe ik dat. Daarmee breng je jezelf minder snel in problemen. Maak je minder impulsieve ondoordachte beslissingen en verbeter je je spel.
Het gaat nog een tijdje zo door. Hij legt alles heel geduldig en ook goed uit. Ik snap het zowaar. Ik speel, hij en de anderen geven commentaar. We kletsen wat en lachen wat. En het is lang niet zo genant als ik dacht. Ook al doe ik soms echt hele domme dingen.
Als we klaarzijn bedank ik hen voor hun tijd en geduld. Heart
Het was een fijne ervaring. Het was ook een bijzondere ervaring.
Ik geniet nog even na. Daar zat ik dan. Een vrouw van middelbare leeftijd, die op een dinsdagavond met haar headset op via skype kaartles kreeg van een puber.
Het leven is een complex, maar erg interessant spelletje.fish love
- Aan iedereen, voor wie de community uit eindelijk is: We zullen de komende tijd het forum weer strakker in de gaten houden en hopelijk beter en eerder gaan optreden waar het nodig is. Uiteraard hoop ik dat ook jullie daar zelf aan willen bijdragen, door te letten op wat je post.
- Community, feedback, ideeën: Feedback over hoe we als community weer een stap de juiste richting in kunnen krijgen is uiteraard altijd welkom en je kunt me daarvoor als aanspreken op Skype: Lanfeaer81, mailen (rene.moll@pokerstrategy.com) of gewoon posten op het forum, zodat ook anderen hun input kunnen geven. Uiteraard zijn ideeën voor promoties, of challenges ook altijd meer dan welkom.
- Pokermateriaal: Zoals in mijn post hierboven aangegeven zal ik morgen een uitgebreidere post maken over de huidige stand van zaken en onze visie over wat we al dan niet kunnen aanbieden in het Nederlands. Ook daarbij is natuurlijk jullie input gewenst, zodat we ook kunnen proberen ons aanbod aan te passen aan wat jullie graag zien.
Rene