Opdeet!
Weinig te vertellen, het gaat lekker.
BB/100: 21.5
VPiP/PFR/3bet/AF: 12/7/3/6
BR: $70,93

Opdeet!
Weinig te vertellen, het gaat lekker.
BB/100: 21.5
VPiP/PFR/3bet/AF: 12/7/3/6
BR: $70,93

Hey LurkerB(e)low (sorry, kon het niet laten...),
Goeie blog!
Ik ben net zelf na een inactief jaartje weer begonnen en speel ook BSS op NL2. De eerste krap 1k handen gingen niet goed, dus ben ook druk met artikelen, video's, eigen Excel-charts ontwikkelen (d.w.z. de theorie uit de artikelen samenvatten in charts), dus ik hoop dat dat helpt.
Fijn om te merken dat BSS je kennelijk lekker ligt.
Ik ga je volgen!
Groeten,
David
Hoi!
Ik ben nu 8 dagen gestopt met roken en speel nu NL2.
Gaat niet zo goed als bij jou maar heb ongeveer dezelfde takenlijst als jij.
Succes en volhouden!
Hallo,
Knap van je Yordi dat je gestopt bent, ik hoop dat je bedoeld dat NL2 niet zo goed gaat en je nog steeds gestopt bent met roken! volhouden kerel!!
Korte termijn doelen:
[X] 1 maand niet blowen!
[X] 10.000 handen spelen op NL2
[ ] Omhoog naar NL4 deze week
[X] Bronze artikelen bestuderen + begrijpen
[ ] Silver artikelen bestuderen
[X] NL BSS video's bestuderen
[ ] $50 bonus op WH vrijspelen
Lange termijn doelen:
[ ] HEM vrijspelen via HEM promoties
[ ] Bonusgrinden op pokerrooms
[ ] Verschillende BR opbouwen voor NL10
[ ] BR op Pokerstars voor MTT's
Ik wil een aantal rooms gaan gebruiken om deposit bonussen vrij te gaan spelen, minimaal $150 storten om mee te beginnen. Via de HEM website ga ik HEM en LeakBuster vrijspelen, de trial is me erg bevallen. Daarnaast wil ik op verschillende rooms beginnen met een BR voor minimaal NL5 maar het liefste NL10 zodat ik op mijn gemak de beste tafels kan zoeken en niet al te veel op een room spelen i.v.m. andere regs.
Nou, de 10.000 handen op NL2 zitten er bijna op en met succes. Ik ga zodra ik 20 buyins heb overstappen naar NL4. met 15 buyins ga ik weer terug NL2 grinden.
Wat ik iedereen mee kan geven is het volgende. Speel tight op NL2, ga geen gekke moves maken en probeer niet te veel fancy plays uit, want ze werken simpelweg niet. Gewoon sterke draws spelen MITS je de juiste odds krijgt en monsters keihard voor value spelen, ze betalen vaak af. De rest wegleggen en op de volgende hand wachten.
Ik heb ervoor gekozen om momenteel niet al te veel nieuwe artikelen te lezen. Ik ben bezig met odds, outs, potodds en implied odds goed onder de knie te krijgen en me verder niet bezig te houden met andere concepten. Dit gaat me een stuk beter af. Normaal gesproken lees ik veel te veel tegelijk, en probeer ik van alles uit, maar met te weinig zekerheid.
Nu speel ik zelfverzekerd, ik speel in mijn comfortzone en ga moeilijke situaties uit de weg, als ik twijfel fold ik liever dan ik rare moves ga maken.
Hou het simpel, zo denk ik momenteel. Ik denk dat dit ook de beste strategie is op de Micro stakes. Ik let veel op de manier waarop gespeeld wordt en de meeste doen maar wat, rare betsizes, veel minraises, ontelbaar veel limpers zijn aan de orde van de dag.
Agressie is een goed wapen op NL2, bet flop/turn/river om de druk erop te houden. Ik heb gemerkt dat men hier niet goed mee weet om te gaan en er wordt dan ook vaak gefold op de turn/river. Wordt je geraised dan vergeet het maar, ze hebben een hand. Ze spelen vooral hun kaarten, die enkele keer dat je een degelijke speler tegenkomt neem maar voor lief en fold gewoon.
Dit is meteen ook mijn grootste leak momenteel. Af en toe ga ik te ver door met mensen proberen te laten folden, ik probeer dit nu in de gaten te houden en d.m.v. notities spelers een beetje te filteren.
De volgende stap is dat ik me met stats ga bezighouden. Ik heb gezien in video's dat dit erg veel helpt. Zeker omdat ik er aggresief post-flop speel zullen stats mij goed gaan helpen op het juiste moment te pushen, of juist te folden. Al om al heb ik m'n draai gevonden met NL en ga hier dan ook verder mee. Maar wel stapsgewijs, en ik ga mijn kennis langzaam opbouwen. Op de micro's is een goede basis meer dan voldoende om winstgevend te spelen. Vanaf NL10 ga ik me met meer concepten bezighouden. Tot die tijd ga ik door zoals ik nu speel. Niet te moeilijk, maar wel consistent en winnend.
Opdeet!
Vandaag ben ik een limiet omhoog gegaan. Ik speel nu NL4 BSS.
De eerste paar handen die ik speelde kreeg ik meteen een paar goede suckouts om m'n oren...
Geflopte Full House tegen betere Full House op de river, een geflopte set tegen een runner runner flush en een straight vs straight die op de river een betere straight hit...
Ik begon langzaam te schelden en tieren, heb alle tafels op sitout gezet en ben even met de hond gaan wandelen. Even tot rust komen en beseffen dat dit erbij hoort, net de verkeerde timing... geen probleem, gewoon doorspelen, ik doe niets verkeerd. Zo liep ik hardop in mezelf te praten, heb een paar rare blikken gevangen van mede weggebruikers maar dat terzijde
Tilt Control FTW!
Ik kom terug, pak een biertje uit de koelkast en ga weer verder waar ik gebleven ben. Ik laat me niet uit het veld slaan! Zo'n 2 uur lang ben ik vrij kaartdood, ik speel wat pockets en suited connectors, krijg een paar keer AA/KK waarop iedereen doodleuk fold, maar ik ga door, niet mopperen, telkens tegen mezelf zeggen: rustig blijven... rustig blijven!
(Om een beeld te geven hoe goed ik tegen m'n verlies kan... Ik zit te schelden als ik een knop mis met Guitar Hero, dan speel ik alleen...en dan scheld ik mezelf de huid vol)
Uiteindelijk wordt m'n geduld beloond en kan ik deze sessie met succes afsluiten
+ een bonus van $5 vrijgespeeld.
Stats:
bb/100: 20.6
VPiP/PFR/3bet/AF: 11/6.09/3.32/6.03
BR: $85,91

M'n EV loopt nu weer netjes gelijk, dus ik doe het toch goed
Non showdown loopt mooi break even, zou wel wat in de plus mogen, maar zover ben ik nog niet. Eerst een mooie BR bouwen en ik denk dat ik op de goede weg ben.
Hey!
Fantastisch, die tiltcontrol! Ik heb er ook wel eens last van, maar word dan vooral wat chagrijnig en word een tikje te loose (wat uiteindelijk alleen maar meer ergernis oplevert uiteraard).
Heb je de artikelen in de psychologie-sectie wel eens geleven? Zijn wel interessant. Ik heb een klein stukje gelezen, maar ze staan op m'n lijstje om helemaal door te nemen :).
Succes, en mooie graph! Ik hoop voor je dat ie zo blijft stijgen
Groeten,
David:spade:
Hey Orodin, ja die psychologie artikelen heb ik gelezen, zijn inderdaad goud waard! Daarnaast lees/luister ik ook regelmatig Ace on the River van Barry Greenstein, dat help me ook goed.
Vandaag begon ik ook weer slecht in de sessie, maakte wat domme calls en kreeg wat busted draws waar ik wat potjes aan verloor, hetzelfde gedaan, sitout en met de hond wandelen
dat wordt m'n nieuwe toevoeging aan poker
Daarna verliep de sessie overigens heerlijk, kreeg veel speelbare handen, kreeg veel actie en mensen betaalden lekker af.
Ik ga door op NL4 waar ik op NL2 gebleven was.
Stats:
bb/100: 20.2
VpIP/PFR/3bet/AF: 10/6/3.5/5.5
BR: $102,68
Ik speel nu erg tight en dat is aan m'n showdown winnings te zien, morgen eens wat meer uit positie proberen te stealen en c-betten.

Ziet er erg solide uit!
Ik zag in een ander topic dat je $2 nodig had op Stars?
Wat is je nickname daar? Dan krijg je de buyin voor zondag van mij
Groetjes
Thanks man
altijd fijn om te horen!
Mijn nick op Stars is LurkerBelow. Leuk weer zo'n event!
Het is trouwens maar $1,10 voor de buyin
En dan delen we gewoon eventuele winnings ♠_thumbsup:
Erg cool man, bedankt!
Overgemaakt, alvast veel succes zondag en vergeet jezelf niet op te geven in de thread, zodat we elkaar als community gezellig kunnen railen
Hallo,
Wegens omstandigheden heb ik afgelopen week niet veel kunnen pokeren, vandaar dat het een beetje stil is geweest. Ik heb nu weer meer tijd om te spelen dus deze week wil ik proberen een eerste shotje op NL10 te gaan maken. Daarnaast wil ik mijn bonus op WH vrijspelen wat makkelijk moet lukken en dan ga ik een nieuwe room zoeken.
Iemand die een goede room met leuke bonussen weet? Ik zoek een room met redelijke traffic, makkelijk te clearen bonussen en veel fish uiteraard ♠_biggrin:
Ik heb het weekend wat gespeeld en het ik denk dat ik NL2/NL4 degelijk aan het beaten ben. Ik speel vrij aggro BRM, 20 buyins up, 15 buyins down, dus hoop deze week een shotje NL10 te gaan wagen. Ik ben benieuwd of het daar al moeilijker wordt.
Wat stats:
bb/100: 18
VPiP/PFR/3bet/AF: 11/7/3.5/5
BR: $156,83 ($30 bonus)

een echt niveau verschil zul je pas merken vanaf NL25.
Anyway aggro BRM is the way to go op de micro's :).
GL